آموزش جامع ثبت نام و استفاده از بروکر دلتا اف ایکس (Delta FX)

فهرست این مقاله
راهنمای کامل ثبت نام، ورود و استفاده از بروکر دلتا اف ایکس (Delta FX)
بروکرهای زیادی در سطح جهان وجود دارند که عملکرد بسیار خوبی دارند و توانسته‌اند روز به روز به کیفیت کار خود بیفزایند، اما متأسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها علیه ایران، امکان فعالیت در همه آن‌ها وجود ندارد و ما به‌عنوان شخصی که در ایران زندگی می‌کنیم، باید از میان بروکرهایی که با ایرانیان همکاری می‌کنند، بهترین را انتخاب کنیم. بروکر Delta FX یکی از همین بروکرهای معتبر است که ایرانیان نیز می‌توانند به‌راحتی از خدمات آن استفاده کنند. در ادامه این بروکر و نحوه فعالیت در آن را برای شما شرح خواهیم داد.
بروکر Delta FX چیست؟
همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، اگر شما ساکن ایران بوده و قصد فعالیت در بازار فارکس را داشته باشید، نمی‌توانید در هر بروکری فعالیت کنید؛ با این حال بروکر Delta FX با قابلیت‌هایی که دارد، فعالیت در بازار را به‌طور امن برای کاربران ایرانی ممکن کرده است. این بروکر در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و مدیران آن با بیش از یک دهه تجربه وعده داده‌اند که همواره در فکر ایجاد شرایط بهتر برای معامله‌گران خود هستند؛ به‌طوری‌که آن‌ها جز برای کسب سود مشغله دیگری هنگام کارکردن با این بروکر نداشته باشند.
بروکر دلتا اف ایکس در سال ۲۰۱۰ در سازمان FSC ثبت شده است که این موضوع می‌تواند به شما اطمینان دهد این بروکر مطمئن است. همچنین در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان بهترین بروکر در خاورمیانه انتخاب شد. در ادامه ثبت‌نام در بروکر Delta FX را بررسی خواهیم کرد.
ثبت نام در بروکر Delta FX
برای شروع فعالیت در بروکر دلتا اف ایکس پیش از هر چیز باید ثبت‌نام خود را انجام دهید و احراز هویت شوید. پس از آن، فعالیت در بروکر Delta FX بدون محدودیت خواهد بود. برای ثبت‌نام ابتدا وارد درگاه این بروکر به آدرس www.deltaforex.com شوید.
همان‌طور که در تصویر می‌بینید، از گوشه و سمت راست بالای صفحه می‌توانید درصورت داشتن حساب وارد حساب کاربری خود شوید (با کلیک روی گزینه Login) یا در صورتی که بار اول است قصد فعالیت در این بروکر را دارید، اقدام به ثبت‌نام کنید که این کار با کلیک روی گزینه SignUp انجام می‌شود.
همچنین اگر قصد تغییر زبان پلتفرم را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی با کلیک روی تب EN زبان‌های پشتیبانی‌شده در بروکر را مشاهده کرده و یکی را انتخاب کنید. در ابتدای ورود زبان بروکر به‌طور پیش‌فرض روی انگلیسی تنظیم شده است که با کلیک روی عبارت EN و انتخاب زبان موردنظر از زیرمنو می‌توانید زبان فارسی با نماد FA را انتخاب کنید.

با تغییر زبان پلتفرم با چنین صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید. برای ثبت‌نام در بروکر باید روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید تا بتوانید مراحل بعدی را مشاهده کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. هنگام واردکردن اطلاعات باید توجه کنید با اینکه شما زبان پلتفرم را به فارسی تغییر داده‌اید، اما همچنان باید اطلاعات خود را به زبان انگلیسی وارد کنید.
 
در اولین قدم از ثبت‌نام شما باید نام و نام خانوادگی (First Name / Last Name) و سپس ایمیل خود را وارد کرده و دوباره همان ایمیل را در کادر بعد وارد کنید. در بخش دوم باید ابتدا زبان ایمیل‌های دریافتی خود از بروکر را انتخاب کنید. این گزینه نیز به‌طور پیش‌فرض روی زبان انگلیسی قرار گرفته است. اگر درخواست دریافت ایمیل به زبان دیگری را دارید، می‌توانید در این بخش آن را انتخاب کنید. در کادر بعد باید شماره موبایل خود را وارد کنید.
اگر ساکن ایران هستید، باید پیش‌شماره ۹۸ را وارد کرده و سپس شماره موبایلتان را بدون صفر اول در کادر مربوط تایپ کنید. در کادر سوم نیز باید یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید. سعی کنید رمز عبورتان حداقل ۸ کاراکتر شامل حروف کوچک و بزرگ، نشانه‌ها و اعداد داشته باشد. نوار پیمایشی زیر کادر رمز عبور دیده می‌شود که با توجه به امن‌بودن رمز انتخابی شما به انتها نزدیک شده و رنگ آن سبز می‌شود.
در بخش پایانی نیز باید دو گزینه اول را فعال کنید که با این کار نشان می‌دهید قوانین سایت را مطالعه کرده و با آن‌ها موافق هستید. در بخش بعدی نیز با فعال‌کردن گزینه I’m not a robot بروکر مطمئن خواهد شد که شما انسان هستید و نه یک ربات.
درنهایت با کلیک روی گزینه «شروع کنید» کار به انتها می‌رسد. اگر زبان بروکر را به فارسی تغییر نداده باشید، در این بخش گزینه Get Started را مشاهده خواهید کرد.
 
پس از واردکردن اطلاعات در این مرحله یک کد تأیید به ایمیل شما ارسال می‌شود که باید با واردکردن آن در این کادر و سپس کلیک روی گزینه Done مراحل ثبت‌نام خود را به پایان برسانید؛ البته فراموش نکنید که ثبت‌نام به‌تنهایی شما را مجاز به انجام هر فعالیتی در بروکر نمی‌کند و شما حتماً باید احراز هویت را نیز انجام دهید.
 
درنهایت نیز پنجره ورود (Login) برای شما باز خواهد شد که در اینجا با واردکردن ایمیل و رمز عبوری که انتخاب کرده بودید و فعال‌کردن گزینه I’m not a robot و درنهایت کلیک روی گزینه Login وارد حساب کاربری خود در بروکر Delta FX خواهید شد.
 
این اولین تصویری است که وقتی برای بار وارد حساب کاربری خودتان شوید، آن را می‌بینید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در بالا و سمت چپ تصویر، در کنار نام شما عبارت Not Verify به معنای تأییدنشده وجود دارد که نشان می‌دهد شما هنوز احراز هویت خود را انجام نداده‌اید.
با کلیک روی لینک Complete Profile که در وسط تصویر قرار گرفته است، می‌توانید اطلاعات خود را تکمیل کنید و احراز هویت شوید. همچنین در گوشه بالا و سمت راست تصویر در کنار عکس پروفایل خود می‌بینید زبان انگلیسی به‌عنوان زبان پلتفرم انتخاب شده است که درصورت تمایل می‌توانید آن را به فارسی تغییر دهید.

احراز هویت در دلتا اف ایکس (Delta FX)
پس از تغییر زبان پلتفرم با چنین تصویری مواجه خواهید شد. همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، برای تکمیل اطلاعات پروفایل و احراز هویت باید روی لینک Complete Profile کلیک کنید.

در این مرحله باید اطلاعات و مشخصات خود را دقیقاً وارد کنید. این اطلاعات شامل تاریخ تولد، ایمیل دوم برای پشتیبانی از ایمیل اول درصورت بروز مشکل، کشور، استان، شهر و آدرس دقیق، کد پستی، شماره موبایل و جنسیت هستند که باید در کادرهای مربوط وارد کنید.
کادرهای ستاره‌دار در این بخش حتماً باید پر شوند، اما پرکردن کادرهایی که ستاره ندارند، اختیاری است؛ با این حال توصیه می‌شود اطلاعات را کامل و دقیق وارد کنید تا درصورت بروز مشکل امکان پیگیری آن‌ها وجود داشته باشد. پس از واردکردن اطلاعات و تأیید این موضوع که اطلاعات واردشده صحیح هستند، باید روی گزینه «ذخیره و بعدی» کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

 در این مرحله نیز سؤالاتی از شما پرسیده می‌شود تا بروکر مطمئن شود شما سوءسابقه خاصی نداشته‌اید یا ساکن ایالات‌متحده نیستید. در بخش دوم صفحه، لینک دانلود فایل PDF توافق‌نامه و قوانین بروکر قرار داده شده است که بهتر است ابتدا مطالعه کنید و سپس درصورت موافقت با آن‌ها، با فعال‌کردن هر ۴ مورد روی گزینه ذخیره و بعدی کلیک کنید.
 
این آخرین مرحله است که در آن باید تصویری برای اثبات آدرس و کارت شناسایی خود آپلود کنید. تصاویر آپلودشده باید یکی از انواع jpg، png و یا jpeg باشند. پس از انتخاب تصویر و آپلودکردن آن، دو گزینه Upload و Delete در پایین عکس دیده خواهند شد که اگر بخواهید آپلود تصویر تکمیل شود، حتماً باید روی گزینه Upload کلیک کنید.
پس از آپلودکردن هردو تصویر حالا باید روی گزینه «پایان» در گوشه پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید تا کار احراز هویت به پایان برسد. در انتها بد نیست بدانید برای اثبات آدرس می‌توانید از قبض برق، گاز و… و برای کارت شناسایی از کارت ملی یا گواهی‌نامه استفاده کنید.
درصورت نیاز به مکاتبه با پشتیبانی به هر زبانی می‌توانید روی آیکون پیام در دایره آبی‌رنگ موجود در پایین صفحه کلیک کنید. هنگام فعالیت (واریز، طرح سؤال و…) در بروکر Delta FX به این بخش نیاز خواهید داشت.

انواع حساب کاربری در بروکر Delta FX
در ادامه قصد داریم چگونگی افتتاح حساب معاملاتی در بروکر را شرح دهیم، اما بهتر است پیش از آن با ویژگی‌های هرکدام از این حساب‌ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی تمایل دارید، اما سرمایه شما اندک است یا به هر دلیلی قصد معامله با مبلغی اندک را دارید، این حساب مناسب شماست؛ چراکه برای افتتاح این حساب Nano به حداقل ۱ و حداکثر ۱۰۰۰ دلار نیاز خواهید داشت. اسپرد این نوع حساب شناور است و کمیسیونی برای آن در نظر گرفته نشده است.

اگر شما یک تریدر معمولی باشید و بخواهید معاملاتی را روی ارزهای دیجیتال و جفت ‌ارزهای مختلف با اسپرد پایین داشته باشید، این نوع حساب مناسب شماست. شما برای شروع فعالیت با حساب Standard باید حداقل سرمایه اولیه ۱۰۰ دلار را داشته باشید. اسپرد حساب‌های معاملاتی نیز شناور است و این نوع حساب‌ها بدون کمیسیون هستند.

برای افتتاح حساب Fix Spread به حداقل ۵ دلار سرمایه اولیه نیاز دارید. همان‌طور که از نام این نوع حساب دریافت می‌شود، اسپرد این حساب‌ها ثابت است. اگر در معاملات خود از حد سود و ضرر استفاده می‌کنید، این نوع حساب برای شما مناسب است، اما در صورتی که شما یک اسکلپر هستید و از نوسانات بازار سود می‌برید، انتخاب حساب Fix Spread برای شما چندان منطقی نیست.

اسپرد معاملات در حساب‌های معاملاتی از نوع VIP ثابت و صفر است. حداقل سرمایه اولیه برای شروع فعالیت در این حساب‌ها ۱۰ هزار دلار بوده و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده است. البته باید به این مورد توجه داشته باشید که با انتخاب حساب معاملاتی VIP در مقایسه با حساب‌های Standard نمادهای کمتری برای معامله خواهید داشت.

علاوه بر حساب‌های معاملاتی که معرفی شدند، اگر شما به‌تازگی با بازارهای مالی آشنا شده‌اید و این بار اول است که قصد شروع فعالیت و انجام معاملات را دارید، بهتر است برای شروع از یک حساب آزمایشی استفاده کنید. با این کار بروکر سرمایه اولیه‌ای مجازی برای حساب معاملاتی شما در نظر می‌گیرد.
در حساب آزمایشی یا دمو معاملات شما در بازار انجام خواهند شد، اما سود یا ضرری که با این معاملات نصیب شما می‌شود، مانند سرمایه اولیه‌تان مجازی است؛ درنتیجه شما می‌توانید با آرامش بیشتری معاملات و تمرین کافی را داشته باشید تا زمانی که احساس کنید آمادگی لازم برای شروع فعالیت در بازار را به‌صورت حقیقی دارید.
افتتاح حساب معاملاتی در بروکر Delta FX و اتصال به متاتریدر
اکنون که با انواع حساب در بروکر Delta FX آشنا شده‌اید، بهتر است این را هم بدانید که چگونه می‌توان این حساب‌ها را در بروکر دلتا اف ایکس ایجاد کرد. پس از ورود به حساب معاملاتی خود با چنین تصویری روبه‌رو خواهید شد. در بخش اولی که در تصویر مشخص کردیم، باید نوع حسابی که قصد ایجاد آن را دارید تعیین کنید.
اگر قصد بازکردن یک حساب آزمایشی (Demo) را دارید، باید روی گزینه وسط یعنی «حساب آزمایشی» کلیک کنید. پس از انتخاب نوع حساب، حالا زمان آن رسیده است که حساب موردنظر خودتان را ایجاد کنید. برای این کار در بخش بعد که در تصویر مشخص شده است، باید روی گزینه «ایجاد اکانت جدید» کلیک کنید.

در پنجره جدیدی که برای شما باز خواهد شد، باید یکی از انواع حساب (Nano, Standard, Fix Spread) را که معرفی کرده بودیم، با توجه به استراتژی و سرمایه خود انتخاب کنید. در کادر بعدی نیز باید اهرم انتخابی معاملات خود را انتخاب و وارد کنید و درنهایت روی گزینه «اضافه‌کردن» کلیک کنید.
 
شما علاوه بر مسیری که پیش از این توضیح دادیم، می‌توانید با کلیک روی تب «مشتری» از ستون سمت چپ و سپس انتخاب «اکانت» که تنها گزینه موجود است، یک حساب معاملاتی را براساس آنچه پیش از این توضیح دادیم، ایجاد کنید.

در صورتی که قصد ایجاد یک حساب آزمایشی را داشته باشید، پس از انتخاب «حساب آزمایشی» از بخش بالا، با چنین پنجره‌ای مواجه خواهید شد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، همه‌چیز مشابه روند ایجاد حساب معاملاتی است؛ با این تفاوت که در اینجا شما امکان واردکردن مبلغ موردنظر خودتان به‌عنوان سرمایه اولیه برای شروع معاملات را نیز دارید. توجه داشته باشید که انتخاب این مبلغ باید هوشمندانه و طبق واقعیت باشد؛ یعنی اگر شما در زمان ایجاد حساب حقیقی خود قصد شروع معامله‌گری با مبلغ ۲۰۰ دلار را دارید، برای درک شرایط بازار با توجه به وضعیت خودتان، بهتر است همان مبلغ ۲۰۰ دلار را در این کادر وارد کنید؛ چراکه با افتتاح حساب آزمایشی شما در حال تمرین برای ایجاد حساب واقعی هستید. درنهایت پس از واردکردن اطلاعات باید روی گزینه «اضافه‌‌کردن» کلیک کنید.

ویرایش حساب
پس از افتتاح حساب اگر قصد تغییر اهرم حساب، حذف یا هر عملیات دیگری را داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی عبارت «گزینه‌ها» در مقابل حساب معاملاتی که ایجاد کرده بودید و سپس انتخاب گزینه موردنظر به هدف خود برسید.
 
برای مثال برای تغییر اهرم حساب معاملاتی ابتدا روی عبارت «گزینه‌ها» در مقابل حساب معاملاتی موردنظر خود کلیک کنید. سپس از پنجره‌ای که باز می‌شود، حساب و اهرم جدید را انتخاب کنید و پس از آن روی گزینه ارسال کلیک کنید. با این کار، درخواست تغییر اهرم برای پشتیبانی بروکر Delta FX ارسال می‌شود و درصورت تأیید، اهرم حساب معاملاتی شما تغییر خواهد کرد.

اتصال حساب معاملاتی در بروکر Delta FX به متاتریدر
پس از ایجاد حساب معاملاتی صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که در آن اطلاعات حساب شما، نام کاربری و… آمده است. همچنین گفته شده است رمز عبور به ایمیلی که در هنگام ثبت‌نام در بروکر وارد کرده بودید، ارسال شده است؛ درنتیجه شما برای اتصال حساب خود به متاتریدر می‌توانید نام کاربری را از همین صفحه و رمز عبور را از ایمیل برداشت کنید.
شما برای ثبت معاملات خود به نرم‌افزار متاتریدر ۴ نیز نیاز دارید. برای دسترسی به این نرم‌افزار با اسکرول به پایین همین صفحه نیز می‌توانید لینک دانلود متاتریدر ۴ را از بروکر Delta FX پیدا کرده و روی نسخه موردنظر خودتان کلیک کنید. در حال حاضر تنها امکان استفاده از متاتریدر ۴ برای کاربران بروکر دلتا اف ایکس وجود دارد که قرار است در آینده متاتریدر ۵ نیز به پلتفرم‌های بروکر اضافه شود. همچنین بد نیست بدانید در بروکر Delta FX متاتریدر در نسخه‌های اندروید، IOS، مک و ویندوز برای دانلود وجود دارد.

پس از دانلود و نصب برنامه متاتریدر ۴ با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد. از میان سرورهای لیست‌شده در پنجره باز‌شده سرور موردنظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید؛ البته اگر سرور شما در لیست وجود نداشته باشد، می‌توانید به‌راحتی روی علامت + در پایین لیست سرورها کلیک کرده و در کادر بازشده نام سرور موردنظر خود را وارد کنید.
سپس روی گزینه Scan کلیک کنید تا متاتریدر بتواند سرور موردنظر شما را پیدا کرده و به لیست اضافه کند. حالا کافی است سرور خود را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

با رسیدن به این مرحله، نام کاربری و رمز عبور ایجادشده برای حساب معاملاتی که در بروکر ایجاد کرده بودید، کاربرد پیدا می‌کنند. از آنجا که شما پیش از این حساب معاملاتی خود را ایجاد کرده بودید، باید روی گزینه Existing Trade Account کلیک کنید و نام کاربری و رمز عبور خودتان را در کادرهای Login و Password وارد کرده و درنهایت روی گزینه Finish کلیک کنید تا کار اتصال حساب معاملاتی که در بروکر ایجاد کرده بودید به متاتریدر به اتمام برسد. حالا شما با واریز سرمایه که انواع روش‌های آن را در ادامه توضیح خواهیم داد، می‌توانید معاملات خود را ثبت کنید.

توجه داشته باشید که اطلاعات شما باید به‌صورت دقیق انتخاب و در جای مناسب وارد شوند تا شما بتوانید حساب خود را به متاتریدر متصل کنید. درصورت واردکردن اطلاعات اشتباه، با خطا مواجه خواهید شد و باید دوباره اطلاعات درست را در کادرهای مربوط وارد کنید. برای بازکردن پنجره تصویر قبلی برای بارهای بعد باید روی تب File در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید و از زیرمنویی که برای شما باز می‌شود، گزینه Open an Account را انتخاب کنید.

روش‌ های واریز و برداشت در بروکر Delta FX
پس از ثبت‌نام، احراز هویت، افتتاح حساب و اتصال حساب به بروکر، باید سرمایه اولیه خود برای شروع معاملات را به حساب خود واریز کنید. خوشبختانه به چند روش مختلف می‌توانید این کار را انجام دهید. یک نقطه قوت برای بروکر Delta FX این است که کاربران می‌توانند حتی واریز و برداشت ریالی نیز داشته باشند که در ادامه چگونگی آن را توضیح خواهیم داد.

ریالی (Bank Transfer)

بسیاری از افراد به‌دلیل نبود امکان استفاده از کارت‌های بانکی در بازارهای مالی جهانی از فعالیت در این بازارها امتناع می‌کنند، اما این موضوع چیزی بوده است که بروکر Delta FX به آن فکر کرده و روشی را برای آن در بروکر قرار داده است؛ به این ترتیب شما می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از کارت بانکی خود نیز واریز و برداشت ریالی داشته باشید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

نرخ روز دلار را از پشتیبانی استعلام کنید.
مبلغ واریزی را بر نرخ دلار تقسیم کنید؛ برای مثال اگر قیمت دلار ۳۰ هزار تومان باشد و شما قصد واریز ۱۰۰ دلار را داشته باشید، باید ۳ میلیون تومان را واریز کنید (۳۰.۰۰۰ / ۳۰۰۰.۰۰۰).
حالا باید شماره حساب بروکر Delta FX را باز هم از پشتیبانی بگیرید.
واریز را انجام دهید و از فیش واریزی یک عکس یا اسکرین‌شات بگیرید.
در مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد، باید عکس یا اسکن فیش واریزی را آپلود کنید.

واریز
برای انجام واریز ریالی پس از استعلام قیمت دلار و واریز وجه باید وارد حساب کاربری خود شده و در ستون سمت چپ از بخش «مالی»، گزینه «واریز» را انتخاب کنید تا بتوانید روش‌های واریز وجه را در بخش سمت راست تصویر مشاهده کنید. برای واریز ریالی از روش‌های موجود باید روش اول یعنی Bank Transfer Free را انتخاب کرده و سپس روی گزینه بعدی در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید.

در این مرحله باید اطلاعات واریز را وارد کنید. در کادر اول باید ارز موردنظر خود برای واریز را مشخص کنید (مثلاً دلار). در کادر دوم مبلغ واریزی را برحسب دلار، در کادر سوم نام بانکی که در آن حساب دارید و واریز ریالی را انجام داده بودید و تاریخ واریز را در کادر چهارم وارد کنید.
در ستون سمت راست نام صاحب حساب را در کادر اول و شماره حساب نیز در کادر دوم قرار می‌گیرد. درنهایت نیز باید روی گزینه «بعدی» کلیک کنید تا به مراحل بعدی هدایت شوید.

در این مرحله باید اسکرین‌شات یا تصویر واریز وجهی را که انجام داده بودید، آپلود کنید. اگر مدارک دیگری برای آپلود داشته باشید (مربوط به واریز وجه) می‌توانید آ‌ن‌ها را از بخش پایینی آپلود کنید و در انتها روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.

با آپلود رسید پرداخت کاری باقی نمانده است. در این مرحله کافی است روی گزینه «تمام» کلیک کنید و منتظر بررسی و اعلام نتیجه از سوی بروکر باشید. به همین راحتی شما توانستید با استفاده از کارت بانکی خود در یک بروکر جهانی واریز وجه ریالی داشته باشید.

برداشت
اگر پس از انجام معاملات قصد برداشت سود خود را داشتید یا به هر دلیل خواستید سرمایه خود را از حساب خود در بروکر به کارت بانکی خود انتقال دهید، باید مراحلی را که در ادامه خواهیم آورد، طی کنید. در ابتدا وارد حساب کاربردی خود در بروکر Delta FX شده و از سربرگ مالی در ستون سمت چپ گزینه «برداشت از حساب» را انتخاب کنید.
با انجام این کار می‌توانید روش‌های پرداخت را انتخاب کنید که باید از میان گزینه‌های موجود، گزینه اول یعنی Bank Transfer Free را انتخاب کرده و سپس روی گزینه بعدی در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید. توجه داشته باشید شما به همان روشی که واریز را انجام داده‌اید، می‌توانید برداشت کنید؛ برای مثال شما نمی‌توانید از روش واریز ریالی و ارز روش کریپتو برای برداشت استفاده کنید.
 
در این مرحله باید مبلغی که قصد برداشت آن را دارید، وارد کادر اول کنید. بروکر محاسبات لازم را انجام می‌دهد و مبلغ دریافتی را در کادر دوم به شما نمایش می‌دهد. درنهایت نیز باید روی گزینه «بعدی» کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

در این مرحله باید نام بانکی که می‌خواهید مبلغ واریزی به آن انجام شود، حساب بانکی خودتان، شماره شبا و دلیل برداشت‌تان را در کادرهای مربوط وارد کرده و سپس روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.
 
کار شما با کلیک روی گزینه «پایان» به اتمام می‌رسد. حالا بروکر درخواست شما را بررسی کرده و درصورت صحت اطلاعات واردشده عملیات انجام خواهد شد. همان‌طور که دیدید، واریز و برداشت ریالی در بروکر Delta FX بسیار ساده است و شما با طی‌کردن چند قدم ساده می‌توانید این عملیات را انجام دهید.

تاپ چنج (Top Change / TC)

واریز
یکی از روش‌های رایج برای واریز ارز به بسیاری از بروکرها استفاده از صرافی تاپ چنج است. اگر شما یک حساب در صرافی TC داشته باشید، یا قصد ایجاد آن را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی و در چند قدم سرمایه خود را به کیف پول خود در بروکر Delta FX واریز کنید.
برای این کار در قدم اول روی تب «مالی» از ستون سمت چپ تصویر کلیک کنید و از منوهایی که پیش روی شما قرار می‌گیرند، گزینه واریز را انتخاب کنید. با انجام این کار در بخش سمت راست تصویر گزینه‌های واریز را مشاهده خواهید کرد که مورد دوم یعنی Topchange Payment Free برای استفاده از صرافی تاپ چنج است. آن را انتخاب کرده و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.

در این مرحله نیز باید مبلغی که قصد واریز آن را دارید، در کادری که در تصویر مشخص کرده‌ایم، وارد کنید و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید تا به مرحله بعد برای واریز منتقل شوید.
 
در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی گزینه «پایان» کلیک کنید. با این کار درخواست واریز بررسی شده و درصورت تأیید از سوی پشتیبانی، عملیات انجام خواهد شد.
نکته‌ای که در اینجا ذکر شده این است که با انجام واریز، سرمایه به کیف پول شما واریز خواهد شد که برای استفاده از آن در معاملات باید از طریق عملیات انتقال داخلی سرمایه را به حساب معاملاتی خود انتقال دهید.

با کلیک روی گزینه «تمام» در مرحله پیش پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که باید در بخش سمت راست آن نام کاربری و رمز عبور تاپ چنج خود را وارد کرده و سپس روی گزینه سبزرنگ Login کلیک کنید. با این کار اجازه برداشت از حساب خود در صرافی تاپ چنج را خواهید داشت.

پس از واردشدن به حساب در صرافی تاپ چنج حالا زمان آن رسیده است که کیف پول خود در صرافی که قصد برداشت از آن را دارید، انتخاب کنید. کیف پول موردنظر را از کادر «Select Your TC Wallet» انتخاب کرده و سپس روی گزینه Pay در پایین صفحه کلیک کنید.

در این مرحله صرافی تاپ چنج برای اطمینان از اینکه خودتان هستید که قصد برداشت از حساب را دارید، یک کد را به ایمیلتان ارسال می‌کند که باید آن را در کادر مشخص‌شده در تصویر بنویسید و سپس روی گزینه Verify کلیک کنید.

به همین راحتی واریز از طریق تاپ چنج به پایان می‌رسد. در این مرحله می‌توانید منتظر باشید تا بعد از چند ثانیه به حساب خود در بروکر انتقال داده شوید یا با کلیک روی گزینه «Redirect Manually» به‌طور دستی به حساب خود در بروکر هدایت شوید.

برداشت
زمانی که شما سرمایه‌ای را به بروکر واریز کنید، از همان طریقی که برای واریز اقدام کرده بودید، باید برداشت را نیز انجام دهید؛ پس دانستن چگونگی برداشت به‌کمک صرافی تاپ چنج نیز ضروری است. این کار بسیار ساده است.
ابتدا از ستون سمت چپ روی تب «مالی» کلیک کرده و این بار از میان گزینه‌ها «برداشت از حساب مالی» را انتخاب کنید. با این کار گزینه‌های برداشت پیش روی شما قرار می‌گیرند که باز هم باید گزینه دوم یعنی Topchange Payment Free را انتخاب کرده و سپس روی گزینه «بعدی» در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید.
 
در این مرحله سه کادر را می‌بینید که باید با مقادیر مناسب پر شوند. مقدار موردنظر برای برداشت را در کادر اول، کیف پول موردنظر در تاپ چنج را که می‌خواهید مبلغ برداشت‌شده به آن واریز شود، در کادر دوم و دلیل برداشت سود خود را در کادر سوم وارد کنید و درنهایت روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.
 
در این مرحله تنها کافی است روی گزینه «پایان» کلیک کنید. پیامی که بروکر در این صفحه نمایش داده، این است که بروکر براساس نرخ‌نامه و قوانین درخواست را بررسی و نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد.
 

واریز
وبمانی از دیگر پلتفرم‌های شناخته‌شده در میان فعالان بازارهای مالی است که برای انتقال ارز از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این پلتفرم، انتقال ارز با امنیت بسیار بالایی انجام می‌شود؛ با این حال شما باید درصدی را برای کارمزد انتقال نیز در نظر بگیرید.
برای انتقال دارایی از وبمانی به بروکر Delta FX ابتدا باید مطمئن شوید به میزان کافی در حساب کاربری خود در سرمایه دارید. پس از آن وارد حساب کاربری خود در بروکر دلتا اف ایکس شده و از ستون سمت چپ تب «مالی» و سپس گزینه واریز را انتخاب کنید. در سمت راست تصویر روش‌های مختلفی را که برای واریز می‌توانید انتخاب کنید مشاهده خواهید کرد که در اینجا شما باید Web Money را انتخاب کنید و درنهایت روی گزینه «بعدی» در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید.
 
در این مرحله باید اطلاعاتی مانند مبلغ، تاریخ پرداخت و همچنین مشخصات حساب خود در وبمانی را وارد کرده و درنهایت نیز روی گزینه بعدی کلیک کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از روش وبمانی، انتقال دارایی مشمول هزینه خواهد بود؛ برای مثال اگر شما قصد واریز ۵۰۰ دلار را داشته باشید، با کسر ۴ دلار به‌عنوان کارمزد ۴۹۶ دلار برای شما واریز خواهد شد.

با رسیدن به این مرحله کاری که باید انجام دهید این است که رسید پرداخت خود را در بخش بالایی و هر سند اضافی دیگر درباره پرداخت را در بخش پایینی آپلود کرده و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.

با کلیک روی دکمه پایان کار شما به اتمام می‌رسد؛ البته همان‌طور که می‌دانید، با واریزشدن دارایی به حساب کاربری، شما نمی‌توانید معاملات خود را آغاز کنید، بلکه برای این کار باید با استفاده از انتقال داخلی، سرمایه‌ خود را از کیف پول (حساب کاربری) به حساب معاملاتی انتقال دهید که بسیار ساده است (در بخش‌های بعدی انتقال داخلی را شرح خواهیم داد).

برداشت
ممکن است شما پس از انجام چندین معامله قصد برداشت سود خود را داشته باشید. برای این کار باید وارد حساب کاربری خود شوید و از ستون سمت چپ «مالی»، سپس گزینه «واریز» و از روش‌های موجود در بخش سمت راست تصویر، Web Money را انتخاب کنید و سپس روی گزینه «بعدی» در پایین صفحه کلیک کنید. توجه داشته باشید که شما مجاز هستید برداشت وجه را از همان حسابی انجام دهید که واریز را به آن انجام داده بودید.
 
در این مرحله مبلغ برداشتی، اطلاعات حساب در WebMoney و دلیل برداشت خود را در کادرهای مربوط وارد کنید و سپس توافق‌نامه WebMoney را که در زیر کادرها قرار گرفته است، فعال کرده و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.
 
کار برداشت وجه از بروکر دلتا اف ایکس و انتقال به WebMoney با کلیک روی گزینه «پایان» تمام می‌شود. در این مرحله بروکر درخواست شما را بررسی کرده و درصورت صحت اطلاعات و تأیید از سوی بروکر Delta FX، برداشت انجام خواهد شد.

بسیاری از تریدرها و فعالان بازارهای مالی تنها در یک بازار فعالیت نمی‌کنند. اگر شما هم در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید، می‌توانید سرمایه ارزی خود را به حسابتان در بروکر Delta FX واریز کنید و با آن به انجام معاملات در فارکس بپردازید.
پیش از انجام مراحل واریز می‌توانید آدرس کیف پول بروکر دلتا اف ایکس را از پشتیبانی دریافت کرده، انتقال را انجام دهید و سپس وارد حساب کاربری خود در بروکر شوید که درخواست واریز را انجام دهید.
واریز
مانند روش‌های پیشین از ستون سمت چپ تب «مالی» و سپس «واریز» را انتخاب کنید و از روش‌های موجود Crypto Payment را انتخاب کنید و سپس روی گزینه «بعدی» در پایین صفحه کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

در این مرحله اطلاعات انتقال انجام‌شده خود مانند رمز ارز انتقال داده‌شده، مبلغ منتقل‌شده برحسب دلار، آدرس کیف پول خودتان و سپس تاریخ انتقال را وارد کنید (توجه داشته باشید که باید تاریخ میلادی را وارد کنید). درنهایت نیز برای رفتن به مرحله بعد باید روی گزینه «بعدی» در پایین صفحه کلیک کنید.
 
در این مرحله، باید اسکرین‌شات انتقال خود را در بخش بالایی آپلود کنید. همچنین اگر به ارسال مدارک بیشتر نیاز باشد، می‌توانید از بخش بارگذاری پایینی نیز استفاده کرده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.
 
در اینجا اطلاعات دارایی شما قبل و بعد از انتقال به شما نشان داده خواهد شد که با کلیک روی گزینه «تمام» کار شما به پایان می‌رسد و با بررسی تیم پشتیبانی و تأیید آن‌ها واریز انجام خواهد شد.

برداشت
اگر بخواهید دارایی دیجیتال خود را در کیف پولتان دریافت کنید، باید از عملیات برداشت به روش کریپتوکارنسی استفاده کنید. باز هم در ستون سمت چپ «مالی» و سپس «برداشت از حساب» را انتخاب کنید و از میان روش‌های موجود برای برداشت روش Crypto را انتخاب کنید و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید.
 
مقدار موردنظری که قصد برداشت آن را دارید (برحسب دلار)، آدرس کیف پول و دلیل برداشت خود را در کادرهای موجود وارد کرده و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

با کلیک روی گزینه «پایان» درخواست برداشت به پشتیبانی ارسال می‌شود و با بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد، درصورت صحت اطلاعات برداشت انجام خواهد شد. به همین سادگی شما توانستید ارزهای خود را از بروکر Delta FX به کیف پول خود بازگردانید.

انتقال داخلی
پیش از این نیز به این موضوع اشاره شد که وقتی شما مبلغی را به هر روشی وارد حساب خود در بروکر دلتا اف ایکس می‌کنید، نمی‌توانید بلافاصله با آن معامله کنید، بلکه برای این کار باید سرمایه خود را از حساب کاربری (کیف پول بروکر) به حساب معاملاتی انتقال دهید.
همچنین زمانی که بخواهید برداشت انجام دهید، باید ابتدا سرمایه‌ای که قصد برداشت آن را دارید، از حساب معاملاتی به کیف پول خود در بروکر انتقال دهید و سپس برای ارسال درخواست برداشت اقدام کنید. در ادامه نحوه انجام انتقال داخلی در بروکر Delta FX را آموزش خواهیم داد.
برای انجام این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود در بروکر دلتا اف ایکس شوید و از ستون سمت چپ سربرگ «مالی» و از گزینه‌های نشان‌ داده شده «انتقال داخلی» را انتخاب کنید. با انجام این کار در سمت راست تصویر بخشی برای شما ظاهر خواهد شد که در قسمت اول باید جهت انتقال خود (کیف پول به حساب معاملاتی و یا حساب معاملاتی به کیف پول) را انتخاب کنید.
در قسمت دوم نیز باید کیف پول خود را انتخاب کنید. با این کار موجودی کیف پول به شما نشان داده خواهد شد. در بخش بعدی باید مشخص کنید که می‌خواهید انتقال به کدام یک از حساب‌های معاملاتی شما صورت بگیرد یا از کدام حساب انجام شود. در کادر بعد نیز مقداری را که قرار است انتقال دهید، وارد کرده و سپس روی گزینه «صندوق انتقال» در پایین و سمت چپ تصویر کلیک کنید.

اگر بخواهید وضعیت انتقال داخلی‌هایی را که انجام داده‌اید مشاهده کنید، می‌توانید به‌راحتی با کلیک روی تب «گزارش مالی کیف پول» و سپس Transfer Report از بخش سمت راست، گزارش‌ها و وضعیت هر انتقال را مشاهده کنید.

تحلیل در بروکر Delta FX
یکی از امتیازات بروکر Delta FX این است که بخشی را به تحلیل اختصاص داده که این موضوع می‌تواند راهنمایی برای کاربران باشد. در ادامه بخش‌های مختلف تب «تحلیل» را بررسی خواهیم کرد.

شما می‌توانید در این بخش ویدئوهای تحلیلی را که همیشه در حال به‌روزرسانی هستند، مشاهده کرده و از اطلاعاتی که منتشر می‌شود در تحلیل و معاملات خود استفاده کنید.

در بخش Trading Central Analysis تحلیل‌های مختلفی درباره جفت ارزها و باقی دارایی‌ها مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با بررسی آن‌ها نظرات دیگر تحلیل‌گران را مشاهده کنید. البته بهتر است سعی کنید با دانش و مدیریت سرمایه و تنها با بررسی برخی تحلیل‌ها معاملات خود را انجام دهید.

در این بخش نیز سیگنال‌هایی برای بازکردن معاملات مختلف در بازارها را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید درصورت تمایل به‌صورت رایگان معاملاتی براساس آن‌ها داشته باشید.
درخواست‌ ها

درخواست همکاری

شما می‌توانید درصورت تمایل و داشتن شرایط لازم با بروکر Delta FX همکاری داشته باشید. برای این کار در ستون سمت چپ روی تب «درخواست» و سپس گزینه «درخواست همکاری» کلیک کنید. با این کار در سمت راست تصویر سؤالاتی برای شما به نمایش درمی‌آیند که باید به آن‌ها پاسخ دهید و سپس روی گزینه «بعدی» در پایین صفحه کلیک کنید.

در این بخش نیز باید با پرکردن کادرهای موجود اطلاعات بیشتری را درباره نحوه همکاری خود با بروکر Delta FX مشخص کرده و سپس روی گزینه «بعدی» کلیک کنید؛ اطلاعاتی مانند وب سایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی و… که قرار است از طریق آن‌ها با بروکر همکاری کنید. با پرکردن کادرها، حالا زمان آن رسیده است که با کلیک روی گزینه «بعدی» به مرحله نهایی منتقل شوید.
 
در این مرحله چند توافق‌نامه به همراه فایل PDF آن‌ها قرار گرفته است که شما باید با دانلود و مطالعه آن‌ها و سپس فعال‌کردن گزینه‌ها (البته درصورت تمایل به همکاری با بروکر دلتا اف ایکس) روی گزینه «ارسال» در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید.
به این ترتیب درخواست شما به تیم پشتیبانی ارسال خواهد شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درصورت تأیید، امکان همکاری برای شما فراهم خواهد شد.

درخواست‌های مشتری

در بخش درخواست‌های مشتری می‌توانید تمام درخواست‌های خود از جمله واریز، برداشت، انتقال داخلی و حتی درخواست همکاری را مشاهده کرده و بررسی کنید که هر درخواست در چه وضعیتی است.

مزایای بروکر Delta FX
با وجود محدودبودن تعداد بروکرهایی که برای فعالیت ایرانیان مناسب هستند، بروکرهایی نیز وجود دارند که به ساکنان ایران اجازه فعالیت می‌دهند که برخی از این بروکرها اعتبار خوبی هم دارند. در ادامه مزایای بروکر دلتا اف ایکس را با هم بررسی خواهیم کرد. با این کار شما متوجه خواهید شد آیا این بروکر برای شما مناسب است یا نه.

پشتیبانی از زبان فارسی
وجود چند روش مختلف واریز و برداشت که امکان واریز و برداشت ریالی نیز یکی از آن‌هاست.
ارتباط با پشتیبانی و رفع مسائل به زبان فارسی
پشتیبانی از انواع دارایی‌ها برای معامله
رگوله‌بودن
اسپرد ثابت
امکان افتتاح حساب با مبلغ پایین (حداقل ۱ دلار در حساب نانو)
نبود اسلیپیج (درواقع معاملات معلق شما دقیقاً در همان قیمت درخواستی شما ثبت خواهند شد).
سرعت بالای ثبت معاملات
امکان استفاده از لوریج ۱:۱۰۰۰ (البته برای معامله‌گران حرفه‌ای)

البته هر پلتفرم و درواقع هر چیزی در دنیا در کنار مزایایی که دارد، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. تیم بروکر Delta FX در تلاش برای بهبود و توسعه خدمات خود هستند؛ با وجود این مشکلاتی مانند محدودبودن فعالیت‌های قابل انجام در بروکر یا پشتیبانی‌نکردن از معاملات آپشن و انواع خدمات دیگر را می‌توان جزء معایب این بروکر به حساب آورد، اما همان‌طور که گفته شد تیم مسئول بروکر در تلاش برای افزایش خدمات خود هستند.
سخن پایانی
فعالیت در بازارهای مالی جهانی ریسک به‌نسبت بالایی دارد؛ البته درصورت داشتن مهارت سود بالاتری را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. مهم نیست در کدام بازار مالی داخلی یا خارجی فعالیت می‌کنید، اگر بدون آموزش وارد این بازارها شوید، دیر یا زود هزینه آن را خواهید پرداخت که از بین رفتن سرمایه‌تان است. شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز برای ورود به بازار ارزها فرصت‌های زیادی برای کسب سود را در اختیار شما قرار می‌دهد.
بهتر است برای ورود به بازار فارکس نیز دوره آموزشی مخصوص را طی کنید. آشنایی با پلتفرم‌ها و انواع تحلیل برای هر بازاری ضروری است. ما هم سعی کردیم در این مقاله چگونگی فعالیت در بروکر Delta FX را آموزش دهیم تا بخشی از این مسیر را با هم طی کرده باشیم.
پرسش‌ های متداول
۱- بروکر چیست؟
بروکر بستری واسط است که شرایط معامله را برای خریدار و فروشنده فراهم می‌کند و در ازای این خدمات از کاربران خود که همان خریداران و فروشندگان هستند، کارمزد دریافت می‌کند.
۲- آیا امکان استفاده از خدمات بروکر Delta FX برای ایرانیان وجود دارد؟
بله، خوشبختانه این بروکر هم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و هم به ایرانیان اجازه استفاده از خدمات خود را داده است. علاوه بر این شما می‌توانید به زبان فارسی با پشتیبانی بروکر در تماس باشید.
۳- امکان ایجاد چند نوع حساب در بروکر دلتا فارکس وجود دارد؟
حساب استاندارد، نانو، Fix Spread، VIP و البته حساب آزمایشی (Demo)
۴- چند روش واریز و پرداخت در این بروکر به کاربران ارائه شده است؟
ریالی، تاپ چنج، وبمانی و ارزهای دیجیتال
۵- حداقل سرمایه موردنیاز برای افتتاح حساب در بروکر Delta FX چه مبلغی است؟
شما می‌توانید با واریزکردن ۱ دلار معاملاتی را در حساب Nano داشته باشید.
۶- آیا پس از واریز وجه می‌توان بلافاصله معامله‌گری کرد؟
خیر، پس از واریز وجه شما باید دارایی واریزشده را از کیف پول به حساب معاملاتی انتقال دهید و سپس اقدام به معامله کنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” بروکر فارکس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *