آموزش سایت مساری (Messari) و معرفی شاخص های کاربردی آن

بازار ارزهای دیجیتال تقریباً نوپاست. علاوه بر نوبودن، پراکندگی بیش از حد اطلاعات در این بازار، تحلیل و به دست آوردن موقعیت‌های خوب برای سرمایه‌ گذاری را سخت‌تر کرده است. سایت مساری با دسته‌بندی اطلاعات فوق‌العاده‌ای که از منابع معتبر در حوزه بلاک چین و ارزها جمع‌آوری کرده، توانسته است قدمی در هموارکردن مسیر تحلیل و کسب سود کاربران بردارد.
شاید وب‌ سایت‌های فوق‌العاده زیادی را بشناسید که هرکدام در زمینه‌های مختلف اطلاعات کاربردی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، اما وب سایت مساری با کنار هم قراردادن اطلاعاتی دسته‌بندی‌شده، جامع و کاربردی به فعالان بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند تجربه بهتری در این بازار داشته باشند. در این مقاله قرار است سایت مساری و استفاده از آن در تحلیل‌ها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در تحلیل خود از اطلاعات این سایت استفاده کنید و معاملات پرسودتری داشته باشید.
فهرست این مقاله
کاربرد سایت مساری (Messari.io)

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار ارزها می‌توانند با بررسی و آنالیز اطلاعات موجود در این وب سایت، تحلیل جامعی را از نظر بنیادی و سنتیمنت انجام دهند. بررسی پلتفرمی مثل تریدینگ ویو (Trading View) در کنار وب سایت مساری می‌تواند به کاربر کمک کند تا تحلیلی کامل و با کمترین خطا داشته باشد.

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری

تعداد ارزهای دیجیتال به حدی بالاست که بررسی همه آن‌ها تقریباً غیرممکن است و از طرف دیگر همه این ارزها ارزش سرمایه‌ گذاری را ندارند. وب سایت مساری با دسته‌بندی‌ها و اطلاعات جامع و همچنین امکان فیلتر اطلاعات، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند بهترین ارزها را پیدا کنند.

گردآوری آمار برای مقالات و کنفرانس‌ها

تحلیلگران و متخصصان و هر فرد دیگری که قرار باشد گزارش، تحقیق یا سخنرانی را ارائه کند، می‌تواند با تکیه بر اطلاعات معتبر موجود در سایت مساری، نیاز خود را برطرف کند. البته درصورت استفاده از سطح کاربری حرفه‌ای (Pro) می‌توانید اطلاعات به‌روزتری داشته باشید.
آموزش ثبت نام در سایت مساری
برای استفاده بهتر از وب سایت مساری باید ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. این کار بسیار ساده است و کافی است شما روی گزینه آبی‌رنگ Sign Up در بالا و سمت راست تصویر کلیک کنید. البته در صورتی که شما پیش از این حساب کاربری داشته باشید نیز کافی است روی گزینه Log In کلیک کرده و با واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود از این وب سایت داده‌محور استفاده کنید.

پس از کلیک روی گزینه Sign Up در مرحله پیش، باید یکی از روش‌های استفاده از حساب گوگل (بخش اول) یا واردکردن ایمیل و انتخاب یک رمز عبور (بخش دوم) و سپس کلیک روی گزینه Sign Up یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

همان‌طور که می‌بینید ایجاد حساب کاربری در وب سایت مساری بسیار ساده است، اما پس از ورود به حساب کاربری خود می‌توانید با پرداخت مبلغ اندکی سطح کاربری خود را ارتقا دهید تا بتوانید از امکانات بیشتر این وب سایت نهایت استفاده را ببرید. برای این کار باید روی گزینه Go Pro در بالا و سمت راست تصویر کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه START 7-DAY FREE TRIAL می‌توانید به مدت ۷ روز به‌صورت رایگان از خدمات سایت مساری استفاده کنید. درواقع شما در این ۷ روز زمان کافی خواهید داشت تا امکانات سایت را به‌صورت کامل بررسی کرده و درصورت نیاز از خدمات آن استفاده کنید.

شما می‌توانید پرداخت ماهیانه یا سالانه را انتخاب کنید. اگر پرداخت سالانه را انتخاب کنید، هزینه هر ماه مبلغ ۲۴.۹۹ خواهد بود و به این ترتیب شما می‌توانید در کل ۱۵ درصد هزینه کمتری را نسبت به حالت پرداخت ماهیانه بپردازید؛ زیرا درصورت انتخاب پرداخت ماهیانه شما ملزم هستید هر ماه مبلغ ۲۹.۹۹ دلار را پرداخت کنید.

همچنین درصورت داشتن کد تخفیف می‌توانید آن را در کادر Discount Code وارد کرده و روی گزینه Apply کلیک کنید. حالا با اعمال‌شدن تخفیف برای حساب کاربری شما باید روی گزینه Continue کلیک کنید.

در این مرحله نیز باید اطلاعات حساب مالی خود را وارد کنید. شما می‌توانید شماره کارت را در کادر اول و نام و نام خانوادگی را در کادر دوم وارد کرده و درنهایت روی گزینه START YOUR 7-DAYS TRIAL کلیک کنید. با این کار شما پرداخت را انجام خواهید داد، اما ۷ روز اول استفاده از خدمات وب سایت به‌صورت رایگان برای شما محاسبه خواهد شد و شما می‌توانید هر زمان که احساس کردید وب سایت جواب‌گوی نیازهای شما نیست، حساب Pro یا حرفه‌ای خود را باطل کرده و مبلغ پرداختی را دریافت کنید.

انواع حساب کاربری در سایت مساری (Messari)

حساب کاربری Basic در مساری

در حساب کاربری ساده (Basic) شما می‌توانید به‌صورت رایگان به اطلاعاتی از جمله برخی اخبار و اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال به‌صورت روزانه دسترسی داشته باشید. همچنین استفاده از اطلاعات اولیه‌ای که می‌توان از بخش‌های مختلف سایت مساری برداشت کرد، برای این گروه از کاربران فراهم شده است.

حساب کاربری Pro در مساری

این دسته از کاربران به اطلاعاتی که گروه Basic دسترسی داشتند، با جزئیات بیشتری دسترسی دارد. همچنین کاربران Pro می‌توانند به مطالعاتی که روزانه منتشر می‌شود و بازار را به‌صورت بلندمدت بررسی می‌کند نیز دسترسی داشته باشند. امکان دانلود فایل‌هایی با فرمت CSV که شامل اطلاعات بسیار کاربردی و لازم برای تحلیل است و می‌توان به‌کمک نرم‌افزار اکسل هم مطالعه کرد، برای کاربران سطح Pro در نظر گرفته شده است. برای استفاده از خدمات سایت مساری در سطح Pro باید ماهیانه ۲۹.۹۹ دلار پرداخت کنید؛ البته امکان پرداخت مبلغ به‌صورت سالیانه نیز برای شما در نظر گرفته شده است که با این انتخاب، مبلغ ماهیانه پرداختی مبلغ ۲۴.۹۹ دلار خواهد بود که البته یک‌باره از شما دریافت می‌شود.

حساب کاربری Enterprise در مساری

کاربران سطح Enterprise همان‌طور که از نام آن پیداست، شرکت‌ها و مؤسسات هستند. کاربران این سطح به تمام اطلاعات دسته‌های پیش البته با جزئیات بیشتر دسترسی دارند. همچنین پلتفرم هوشمند بازار و سیستم هشدار حرفه‌ای دو گزینه‌ای هستند که برای کاربران این سطح طراحی شده است. کاربران سطح Enterprise برای استفاده از خدمات سایت مساری در صورتی که اطلاعات توسط ۲ شخص استفاده شوند، باید مبلغ ۶۰۰۰ دلار را پرداخت کنند. با اضافه‌شدن هر شخص مبلغ ۶۰۰ دلار به این رقم اضافه خواهد شد؛ یعنی در صورتی که سه نفر از اطلاعات استفاده کنند، شرکت یا سازمان باید مبلغ ۶۶۰۰ دلار را پرداخت کند و…

البته امکان استفاده رایگان برای مدت ۱۴ روز از این سطح وجود دارد تا به این ترتیب کاربران بتوانند از خدمات سایت استفاده کنند و با توانایی‌های آن آشنا شوند. استفاده از سطح Basic رایگان است، اما برای انتخاب یکی از سطوح Pro و یا Enterprise کافی است با اسکرول به پایین صفحه، سطح موردنظر را انتخاب کرده، روی آن کلیک کنید تا بتوانید هزینه لازم را پرداخت کرده و از خدمات وب سایت مساری استفاده کنید.

بخش‌های مختلف سایت مساری (Messari)
۱- بخش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
نرخ بازگشت سرمایه به سود خالص یک سرمایه‌ گذاری به هزینه‌ای که برای آن سرمایه‌ گذاری هزینه می‌شود، اشاره دارد. درواقع میزان ROI به سرمایه‌گذار این دید را می‌دهد که احتمالاً با سرمایه‌ گذاری روی پروژه‌ها چه میزان سود دریافت خواهند کرد.
در این بخش شما می‌توانید دارایی‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله DeFi، Top Assets، Smart Contrast Platforms و… مشاهده کنید؛ البته هدف از بررسی این بخش این است که بدانید اگر ۲۴ ساعت گذشته در هر کدام از ارزهای دیجیتال موجود معامله می‌کردید تا الان چه میزان سود یا ضرر نصیب شما می‌شد.
با کلیک روی هر کدام از گزینه‌ها در نوار بالایی بخش ROI می‌توانید اطلاعات موجود برای ارزهای دیجیتال همان نوع را مشاهده کنید. با انتخاب هر دسته‌بندی مشاهده خواهید کرد که برای مثال ارزهای دیجیتال آن دسته در ۲۴ ساعت گذشته چه میزان نوسان را تجربه کرده‌اند، در چه قیمتی معامله می‌شوند و حجم بازار آن‌ها چقدر است.
همچنین امکان تنظیم بازه‌های زمانی (Time Frame) با کلیک روی علامت چرخ‌دنده وجود دارد. شما می‌توانید اطلاعات گفته‌شده را در بازه‌های یک‌ساعته، ۲۴ ساعته، ۷ روزه، یک‌ماهه، سه‌ماهه، یک‌ساله و از ابتدای ایجادشدن مشاهده کنید؛ برای مثال با انتخاب بازه زمانی ۳ ماه متوجه خواهید شد که اگر ۳ ماه پیش روی هر کدام از ارزهای موجود سرمایه‌ گذاری می‌کردید، تا امروز چه میزان سود برده یا متضرر می‌شدید.

درواقع با استفاده از این بخش شما می‌توانید اطلاعات گفته‌شده را برای دسته‌بندی‌های مختلفی از ارزهای دیجیتال مثل استیبل کوین‌ها مشاهده کنید. برای مثال گاهی پیش می‌آید که بازی‌های بلاک چینی بسیار بر سر زبان می‌افتند و طرفداران زیادی پیدا می‌کنند.
در چنین شرایطی دسترسی به لیستی از تمام پروژه‌های Gaming می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد تا بتوانید با بررسی‌های لازم یکی از پروژه‌هایی را که احتمال رشد آن وجود دارد، انتخاب کرده و روی آن سرمایه‌ گذاری کنید؛ البته بررسی دسته‌بندی‌های ارزها در بخش Sector که در آینده معرفی می‌کنیم، به‌صورت کامل آمده است، اما در بخش ROI نیز می‌توانید اطلاعات موجود را برای دسته‌های مجزای ارزها ببینید.
در اختیار داشتن اطلاعات جامع یکی از شروط لازم برای موفقیت در هر کاری است که وب سایت مساری به‌خوبی این هدف را محقق کرده است. برای کسب سود از بازارهای مالی باید بتوانید تحلیل درستی از آیتم‌های آن بازار داشته باشید، اما کاربران در بازار ارزهای دیجیتال که نسبتاً جدید است با موارد جدیدی نیز برخورد می‌کنند که بی‌اطلاعی از آن‌ها یا آشنانبودن با معنا و مفهوم آن‌ها می‌تواند از سود آن‌ها بکاهد یا حتی سبب ضررشان شود.
بنابراین می‌توان گفت یک فعال بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات دیگری علاوه بر انواع تحلیل نیز بداند. برای رسیدن به چنین دانشی گذراندن یک دوره رمز ارز می‌تواند نیاز فعالان بازار را تا حد قابل‌قبولی برطرف کند. بعد از آن کسب تجربه و عمل‌کردن به آموخته‌ها همان چیزی خواهد بود که موفقیت را تضمین خواهد کرد.
۲- بخش اکوسیستم (Ecosystem)
برخی توسعه‌دهندگان در حوزه کریپتوکارنسی با پذیرش قوانین شبکه‌های بلاک چین، از زیرساخت آن‌ها استفاده می‌کنند و پروژه خود را روی شبکه بلاک چین توسعه می‌دهند. یک اکوسیستم درواقع از برنامه‌ها و پروژه‌هایی تشکیل می‌شود که از آن شبکه و محیط برای توسعه خود استفاده می‌کنند. در این بخش می‌توانید اکوسیستم‌های مختلف را به‌صورت دسته‌بندی‌شده مشاهده کنید و ببینید کدام اکوسیستم در وضعیت بهتری قرار گرفته است و درواقع توسعه‌دهندگان بیشتری به سمت آن جذب شده‌اند.
در بخش پیش و همچنین بخش Sector شما می‌توانید لیست ارزهای گیمینگ یا هر نوع دیگر را یکجا مشاهده کنید، اما در بخش اکوسیستم می‌توانید پروژه‌های موجود برای مثال روی شبکه Solana را مشاهده کنید که می‌تواند درصورت به‌روزرسانی و پیشرفت این شبکه یا هر اتفاق دیگر در شبکه، انتظار تأثیر آن را بر دیگر پروژه‌هایی داشت که از این شبکه استفاده می‌کنند. دسترسی به این اطلاعات از ستون اول و با اسکرول به پایین صفحه ممکن خواهد بود.

۳- بخش‌ Sectors
در بخش Sectors شما می‌توانید لیست ارزهای دیجیتال با کاربرد خاص را در کنار هم ببینید؛ برای مثال ارزهایی که در صنعت بازی یا پرداخت استفاده می‌شوند، استیبل کوین‌ها و هر دسته دیگری. پس از پیداکردن بهترین دسته می‌توانید ارز مناسب در همان دسته را نیز با بررسی‌هایی که می‌توان در وب سایت مساری داشت، پیدا کنید. در ستون سمت چپ صفحه اصلی سایت مساری می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید.
از دیگر کاربردهای این بخش این است که هنگام چیدن سبد سرمایه‌ گذاری خود توجه کنید که تمام ارزهای خود را از یک دسته انتخاب نکنید؛ چراکه در این صورت ریسک سرمایه‌ گذاری شما بسیار بالا خواهد رفت. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، معمولاً ارزهای دیجیتالی که در یک دسته قرار می‌گیرند، با هم همسو هستند و درواقع کرولیشن دارند؛ به این معنا که معمولاً یک صنعت رشد می‌کند و نه‌تنها یک رمز ارز؛ پس شناسایی دسته‌های مختلف در این بازار و ارزهایی که به هر دسته متعلق هستند، می‌تواند ریسک سرمایه‌ گذاری شما را کنترل کند.

همچنین با کلیک روی هر دسته می‌توانید لیستی از ارزهای دیجیتال همان دسته را به همراه دیگر اطلاعات مشاهده کنید؛ برای مثال اگر روی Stablecoins کلیک کنید، در پنجره جدیدی که برای شما باز خواهد شد، تتر (USDT) و دیگر استیبل کوین‌ها با قیمت و دیگر اطلاعاتشان را خواهید دید.

۴- بخش نمودار قیمتی (Chart)
یکی دیگر از امکانات وب سایت مساری در اختیار قراردادن نمودار قیمتی رمز ارزی است که انتخاب کرده‌اید؛ البته این بخش را نمی‌توان از بخش‌های جذاب وب سایت مساری در نظر گرفت؛ چراکه امکان مشاهده نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال حتی با کیفیت بیشتر در دیگر منابع وجود دارد؛ با این حال در زمان بررسی یک رمز ارز نگاهی به نمودار قیمتی آن می‌تواند دید بهتری از آینده آن ارز در اختیار شما قرار دهد.
این وب سایت به‌طور پیش‌فرض نمودار قیمتی بیت کوین را به نمایش گذاشته است، اما شما می‌توانید با کلیک روی نام بیت کوین (Bitcoin) و از زیرمنویی که برای شما باز می‌شود، رمز ارز موردنظر خودتان را انتخاب کنید. همچنین امکان انتخاب بازه زمانی (تایم فریم) در سمت راست و بالای بخش نمودار قیمتی وجود دارد.

۵- بخش تحقیقات (Research)
وب سایت مساری در بخش تحقیقات (Research) تحقیقاتی را که منابع مختلف در رابطه با ارزهای دیجیتال و به‌طورکلی حوزه بلاک چین منتشر می‌کنند، جمع‌آوری کرده و شما را از آن‌ها مطلع می‌کند. شاید شما زمان و تخصص کافی برای بررسی تمام زوایای یک ارز یا پروژه را نداشته باشید، همچنین ممکن است یک فعال بازار کریپتوکارنسی نیز این فرصت را نداشته باشد، اما متخصصان و محققانی هستند که در این عرصه فعالیت می‌کنند. مطالعه نتیجه این تحقیقات می‌تواند دید بازتری از ارز یا پروژه‌های دیگر در اختیار شما قرار دهد.
در بخش تحقیقات (Research) شما می‌توانید تحقیقات مربوط به بیت کوین، اتریوم، پروژه‌های DeFi، NFT ها، صرافی‌های غیرمتمرکز و بسیاری از دیگر پروژه‌ها را مطالعه کنید. اگر تب All Topics را انتخاب کنید، تمام پروژه‌ها برای شما لیست خواهند شد، اما درصورت تمایل شما می‌توانید هرکدام از رمزارزها و پروژه‌هایی را که گفته شد نیز انتخاب کنید تا بتوانید تنها لیست تحقیقات مربوط به همان ارز یا پروژه را مشاهده کنید.
در ستون Date به معنای تاریخ می‌توانید تاریخ منتشرشدن تحقیق و در ستون Assets نیز ارزهایی را مشاهده کنید که تحقیق موردنظر روی آن تأثیرگذار است. همان‌طور که در قسمت پایین بخش Research مشاهده می‌کنید، لیست تحقیقات در بیش از ۵۰۰ صفحه دسته‌بندی شده‌اند که شما با کلیک روی علامت پیکان در پایین و سمت راست همین بخش می‌توانید به صفحات بعدی منتقل شوید.
توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بسیار جوان است و تعداد تحقیقات در این بازار چندان زیاد نیست. از طرف دیگر تحقیقات و مطالعات انجام‌شده در این حوزه بسیار پراکنده هستند؛ درنتیجه این بخش از وب سایت مساری می‌تواند برای مطالعه و بررسی پروژه‌های مختلف بسیار مؤثر باشد.

۶- بخش اخبار (ALL NEWS)
یکی دیگر از مواردی که در بازار ارزها محرکی بسیار قوی برای روند ارز یا حتی کل بازار به حساب می‌آید، اخبار منتشرشده در حوزه ارزها و به‌طورکلی اقتصاد است. بخش اخبار (ALL NEWS) دقیقاً در زیر بخش تحقیقات (Research) قرار گرفته است و با اسکرول به پایین صفحه می‌توانید این بخش را به‌درستی مشاهده کنید.
همان‌طور که می‌بینید، بخش اخبار روی ALL NEWS تنظیم شده است؛ با این حال اگر شما به‌دنبال اخبار منتشرشده درباره ارز خاصی هستید، می‌توانید با کلیک روی همین بخش (ALL NEWS) و روی ارز موردنظر خود کلیک کنید، یا درصورت ندیدن نام آن، از نوار جست‌وجو برای پیداکردن آن استفاده کنید. در ستون DATE می‌توانید زمان انتشار این خبر را ببینید و با کلیک روی هر خبر به منبع خبر منتقل شوید.
در کنار تیتر خبر و درون پرانتز نیز می‌توانید منبع خبر را ببینید؛ برای مثال وجود Coin Telegraph در کنار یک تیتر خبری به معنای آن است که خبر موردنظر از وب سایت خبری کوین تلگراف است و درنهایت در قسمت پایینی همین بخش با کلیک روی پیکان‌های به سمت راست و چپ امکان رفتن به صفحات قبل و بعد برای شما فراهم شده است.

 ۷- بخش Governor
کاربران در این بخش از وب سایت مساری می‌توانند خبرهای منتشرشده درباره توکن‌های حاکمیتی را مشاهده کنید. توکن‌های حاکمیتی که در برخی پروژه‌ها وجود دارند، برای آینده یک ارز مهم هستند. معمولاً سرمایه‌گذاران بزرگی که این توکن‌ها را در اختیار دارند، اخبار منتشرشده در این بخش را دنبال می‌کنند؛ برای مثال با کلیک روی تب Active Votes می‌توانید توکن پروژه‌هایی را که هنوز امکان شرکت در رأی‌گیری آن‌ها وجود دارد، تهیه و در رأی‌گیری شرکت کنید.
با کلیک روی هرکدام از موارد موجود اطلاعات کامل‌تری از آن را به دست خواهید آورد؛ برای مثال رأی‌گیری چه زمانی شروع شده و چه زمانی به پایان می‌رسد. همچنین میزان اهمیت و خلاصه‌ای از موضوع رأی‌گیری در کنار دیگر اطلاعات از این بخش قابل پیگیری هستند. دسترسی به بخش Governor از ستون وسط وب سایت مساری امکان‌پذیر است.

۸- بخش INTEL
بخش Intel که برای استفاده از اطلاعات آن به ارتقای حساب شخصی نیاز است، قابلیت این را برای کاربران فراهم می‌کند که رویدادهای مهم را با ترتیب خاصی طبقه‌بندی و اولویت‌بندی کنند. لیست رویدادها در دو ظاهر مجزا و متفاوت (Events List و Events Grid) قابل مشاهده است. همچنین امکان بررسی تقویم رویدادها یا تنظیم هشدار (Alert) برای رویدادهای مختلف وجود دارد؛ البته دسترسی به این بخش از نوار بالای صفحه نیز ممکن است.

۹- بخش TOP SCREENERS
در ستون وسط و با اسکرول به پایین صفحه به بخش TOP SCREENER می‌رسید. بعد از آنکه بررسی‌های لازم را انجام دادید، می‌توانید به‌کمک این بخش بهترین زمان و نشانه‌ها برای ورود و خروج از معاملات را به دست آورید.

البته برای بررسی بهتر این بخش می‌توانید با نگه‌داشتن نشان‌گر ماوس روی تب Data از نوار بالای صفحه و کلیک روی گزینه Assets screener نیز این بخش را با جزئیات بیشتر مشاهده کنید. درواقع به‌کمک Screener شما می‌توانید وضعیت ارزهای دیجیتال مختلف را دنبال کرده و بنا به نیاز خود آن‌ها را فیلتر و تحلیل کنید؛ البته برای استفاده بهتر از این بخش و ایجاد یک اسکرینر شخصی باید سطح کاربری خود را ارتقا دهید؛ هرچند استفاده از این بخش مانند دیگر بخش‌های وب سایت مساری در حالت رایگان هم اطلاعات بسیار جامعی را به شما خواهد داد.

با کلیک روی گزینه New Screener در ستون سمت چپ در بخش پایینی می‌توانید یک Screener برای خود ایجاد کرده و شخصی‌سازی کنید؛ البته برای این کار هم نیاز به یک حساب کاربری در سطح Pro دارید. با ایجاد اسکرینر و اعمال فیلترها و شخصی‌سازی‌هایی که مطابق استراتژی شما هستند، می‌توانید بهترین ارزهای دیجیتال را در موقعیت مناسب برای خرید یا فروش پیدا کنید.
همچنین با کلیک روی آیکون قلم که در تصویر نیز مشخص کرده‌ایم، می‌توانید اسکرینر موجود را که به‌صورت پیش‌فرض ایجاد شده‌اند یا اسکرینرهای ایجادشده توسط خودتان (البته درصورت ارتقا حساب) را ویرایش کنید. از بخش Cusomize امکان شخصی‌سازی اسکرینر برای شما فراهم خواهد شد. خوشبختانه برخی از امکانات موجود در بخش Customize را می‌توانید به‌صورت رایگان استفاده کنید.

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، برخی از امکانات موجود در بخش Customize را حتی کاربران سطح Basic نیز می‌توانند استفاده کنند. برای این کار با کلیک روی گزینه Customize از نوار بالایی و فعال یا غیرفعال‌کردن بخش‌های موجود می‌توانید تا حدودی اسکرینر خود را شخصی‌سازی کنید؛ برای مثال ما ATH و % Down from ATH را فعال کرده‌ایم؛ به این ترتیب باید از این پس ستون‌هایی به همین نام را در کنار دیگر ستون‌های موجود ببینیم. ATH به سقف قیمتی و % Down from ATH به درصد افت از اوج قیمت رمز ارز اشاره دارد که هر دو می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های ما برای ورود و یا خروج از معامله بسیار کاربردی باشند.

با کلیک روی گزینه Settings از نوار بالای صفحه نیز زیرمنویی برای شما باز خواهد شد که می‌توانید با کلیک روی Switch to compact view ظاهر اسکرینر را فشرده‌تر کنید تا به این ترتیب بتوانید ارزهای بیشتری را در لیست موجود و بدون اسکرول‌کردن ببینید و مقایسه کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی Reset screener to default تمام تغییراتی که ایجاد کرده‌اید، اعم از فیلترها و شخصی‌سازی‌ها را غیرفعال کنید تا اسکرینر به حالت پیش‌فرض خود درآید.

با کلیک روی Reset screener to default صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌‌شود که در آن به شما اطلاع می‌دهد با این کار تمام فیلترها و شخصی‌سازی‌ها به حالت قبل خود بازمی‌گردند و شما با کلیک روی گزینه Yes, reset my screener تمام تغییرات را به حالت قبل خود بازمی‌گردانید و البته با کلیک روی گزینه Cancel فیلترها و باقی تغییرات باقی خواهند ماند و اسکرینر شما به حالت پیش‌فرض برنمی‌گردد.

حال که با فضای اصلی بخش Screener آشنا شدید، بهتر است برخی گزینه‌های موجود در ستون سمت چپ را که اسکرینرهای آماده‌شده توسط وب سایت هستند، بررسی کنیم تا بتوانید از این قابلیت فوق‌العاده کاربردی وب سایت مساری که برای کاربران سطح Basic نیز فعال است، نهایت استفاده را ببرید.

با کلیک روی گزینه All Assets لیستی از دارایی‌ها مختلف با شرایط متفاوتی که دارند برای شما به نمایش درمی‌آید. همان‌طور که در تصویر نیز می‌بینید، ۳۰۹۷ ارز در این بخش وجود دارند که شما می‌توانید موارد مختلف مانند قیمت، تغییر در ۲۴ ساعت گذشته، روند ۷ روزه رمزارز و دیگر موارد را مشاهده کنید. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد با استفاده از بخش Customize می‌توانید ستون‌های موجود را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کنید.
امکان پیداکردن رمز ارز از نوار جست‌وجو نیز برای کاربران فراهم شده است. علاوه بر این‌ها امکان منتشرکردن و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات موجود در صفحه از بخش Share در ستون سمت چپ نیز فراهم شده است، اما درصورت نیاز به کپی این اطلاعات نیاز دارید که حساب کاربری خود را حتماً به سطح Pro ارتقا دهید.

Coinbase Ventures Fund Portfolio Screener

کوین بیس یک صرافی آمریکایی بسیار معتبر است که با وجود تحلیلگران خبره‌ای که دارد، تنها اقدام به لیست‌کردن ارزهایی می‌کند که از نظر بنیادی ارزشمند هستند و به زبان ساده ارزهایی را لیست می‌کند که ارزش سرمایه‌ گذاری را داشته باشند.
در این میان با کلیک روی Coinbase ventures fund portfolio screener می‌توانید بسیار مطمئن‌تر باشید؛ چراکه در این بخش می‌توانید سبد ارز یا پورتفولیوی صندوق این صرافی را بررسی کنید. بی‌شک بررسی این بخش در کنار دیگر شرایطی که باید بررسی شوند، می‌تواند راهنمای خوبی در انجام معاملات شما باشد.

A16Z / A16Z Fund Portfolio Screener

A16Z یک شرکت سرمایه‌ گذاری است و شما با توجه پورتفولیوی این شرکت می‌توانید بهترین ارزها را برای سرمایه‌ گذاری میان‌مدت و بلندمدت پیدا کنید. توجه داشته باشید که صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌ گذاری تحلیلگران خبره‌ای دارند که تحلیل‌های دقیقی از ارزها و آینده آن‌ها را انجام داده‌اند و کار شما را بسیار ساده کرده‌اند. با این حال شما نباید تنها با تکیه بر این بخش اقدام به سرمایه‌ گذاری روی ارزها کنید.

اگر تصمیم به سرمایه‌ گذاری روی پروژه‌های Web3 را داشته باشید، می‌توانید با انتخاب این بخش لیستی از پروژه‌های Web3 را در سمت راست تصویر ببینید و با مقایسه شرایط مختلف آن‌ها بهترین پروژه برای سرمای‌ گذاری را انتخاب کنید. البته اگر بتوانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید به‌کمک فیلترکردن می‌توانید ارزهای موردنظر خود از هر دسته را پیدا کنید.

یک ارز زمانی صعود می‌کند که تقاضاکنندگان و به عبارتی خریداران آن افزایش یابند. حجم در بازارهای مالی نیز همین مفهوم را دارد و هرچه حجم بیشتر باشد، به معنای آن است که تقاضا برای آن ارز بیشتر بوده است. البته توجه به این آیتم به‌تنهایی کافی نیست و شما باید حجم بالا را در کنار دیگر شرایط مساعد برای یک ارز قرار دهید تا بتوانید احتمال صعود آن را بدهید.
خوشبختانه اخبار، مقالات و دیگر امکانات وب سایت مساری این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که بتوانند شرایط یک رمز ارز را بسنجند. بررسی ارزها در این وب سایت در کنار تحلیل تکنیکال می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

Messari Fund Analysis Screener

Messari Fund Analysis Screener نیز تحلیل صندوق سرمایه‌ گذاری شرکت مساری است که تحلیلگران این شرکت در حال بررسی این دارایی‌ها هستند؛ درنتیجه می‌توانند ارزش وقت گذاشتن را داشته باشند.

با کلیک روی Smart Contract Platforms به ارزهای دیجیتال این حوزه دسترسی خواهید داشت. یکی از کاربردهای بررسی ارزهای یک حوزه در کنار هم این است که با اقبال از آن حوزه و صعود یک یا چند ارز از میان آن‌ها می‌توان به دنبال ارزهای دیجیتالی بود که در همان حوزه (مثلاً Smart Contract Platforms) بوده و از نظر بنیادی قوی هستند اما هنوز رشد قیمتی را شروع نکرده‌اند. شما می‌توانید با سرمایه‌ گذاری روی چنین ارزهایی البته با رعایت مدیریت سرمایه یک معامله احتمالاً سودساز را تجربه کنید.

رسیدن به سقف قیمتی در نمودارهای قیمتی می‌تواند شرایط مختلفی را برای ارزهای دیجیتال به وجود بیاورد. درواقع سقف قیمتی می‌تواند به‌عنوان یک مقاومت قوی برای رمز ارز به حساب آید. منظور از ATH بالاترین قیمتی است که یک رمز ارز توانسته در تاریخ خود به آن برسد، بدیهی است چنین سطحی می‌تواند برای یک ارز بسیار حیاتی باشد. زمانی که قیمت یک رمز ارز به سقف قیمتی می‌رسد می‌تواند با توجه به شرایط ارز و بازار به‌طور‌کلی دو روند مختلف را پیش بگیرد؛ در صورتی که وضعیت بازار و رمز ارز مناسب بوده و درواقع تقاضا برای رمز ارز موردنظر زیاد باشد، می‌توان انتظار داشت که آن سقف قیمتی که به‌عنوان یک مقاومت برای رمز ارز به حساب می‌آمد، به یک حمایت برای آن تبدیل شود.
هرچند حتی اگر همه شرایط برای صعود وجود داشته باشد، باز هم افرادی هستند که با رسیدن به چنین سطح مهمی قصد فروش دارایی خود را خواهند داشت؛ درنتیجه می‌توان انتظار یک افت قیمت هرچند برای مدتی بسیار کوتاه را داشت. این موضوع به‌ویژه برای نوسان‌گیران می‌تواند بسیار کاربردی باشد و همین‌طور سرمایه‌گذاران بلندمدت می‌توانند پس از عبور قیمت از سطح مقاومتی و اطمینان از روند وارد معاملات خرید شوند و سرمایه‌ گذاری بلندمدت خود را آغاز کنند.
در ستون Time from ATH می‌توانید از گذشت مدت‌زمان رسیدن قیمت رمز ارز مدنظر به سقف قیمتی مطلع شوید. به‌عنوان مثال ۲ months ago به ما می‌گوید که رمز ارز ماه گذشته توانسته است به بالاترین قیمت خود برسد. همان‌طور که گفته شد سقف قیمتی یا به‌عنوان یک مقاومت یا یک حمایت جدید در نظر گرفته می‌شود.
با بررسی ارزهایی که نزدیک این محدوده هستند، می‌توانید در بهترین موقعیت وارد معامله شوید و درصورت برگشت قیمت یک معامله فروش را باز کنید. بدیهی است درصورت عبور قیمت از این محدوده می‌توان انتظار صعود آن را داشت.

در این بخش که به میزان سود کسب‌شده از ابتدای سال تاکنون اشاره دارد نیز به بیشترین میزان سودی که ارزهای مختلف توانسته‌اند داشته باشند اشاره شده است. از این اطلاعات می‌توان در کنار دیگر اطلاعاتی که این وب سایت در اختیار ما می‌گذارد استفاده کرد تا بتوان بهترین تصمیم را گرفت.

۱۰- بخش VOLUM
حجم معاملات انجام‌شده روی یک ارز می‌تواند اطلاعات کاربردی برای انجام معاملات را به شما بدهد. اگر وضعیت کلی یک رمز ارز مناسب باشد و حجم معاملاتی خوبی در آن مشاهده شود، می‌توان این‌ها را از شرایط لازم برای صعود رمز ارز در نظر گرفت. البته تنها توجه به حجم معاملات کافی نیست و این فاکتور باید در کنار دیگر فاکتورها به شما کمک کند.
این بخش به‌ویژه برای کسانی که معامله‌گر (تریدر) هستند بسیار کاربردی است. در ستون سمت راست صفحه اصلی وب سایت مساری می‌توانید بخش حجم (VOLUM) را مشاهده کنید. امکان مشاهده حجم معاملات برای ارزهای مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت برای کاربران فراهم شده است.
از هم مثل دیگر بخش‌های وب سایت شما می‌توانید لیست ارزهای دیجیتال از نوع خاص (NFT، پروژه‌های غیرمتمرکز، تاپ ترین‌ها و…) را از نوار بالای موجود در بخش Volume انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید یک ستون به حجم ۲۴H REAL و ستون دیگر به حجم REPORTED اشاره دارد.
۲۴H Real به حجم واقعی اشاره دارد که در معاملات وجود دارد، اما Reported به حجم رمزارز موجود در تمام معاملات که هنوز هم باز هستند (حجم موجود در معاملات آتی، آپشن، مارجین) به علاوه حجم معاملات ۲۴H Real اشاره می‌کند؛ به همین دلیل حجم Reported از Real بیشتر است.
اگر ارزش بازار (Market Cap) یک رمز ارز از حجم ۲۴H Real و یا ۲۴h Reported آن کمتر باشد، می‌توان انتظار یک پامپ قیمتی را در آن ارز داشت؛ بنابراین می‌توانید با پیداکردن ارزهایی با چنین شرایطی نوسان‌گیری کرده و سود کنید. در حالت عادی حتماً ارزش بازار باید بیشتر از حجم واقعی و حجم گزارش‌شده (به‌ویژه حجم واقعی) باشد.

۱۱- بخش فاندامنتال یا بنیادی (FUNDAMENTALS)
در این بخش از سایت مساری اطلاعاتی که بر مبنای بنیاد یک رمزارز هستند، منتشر می‌شوند؛ برای مثال شما در این بخش می‌توانید Y+10 Mcaps را که مربوط به مارکت کپ یا بزرگی بازار در امسال به علاوه ده سال آینده است، مشاهده کنید. در قسمت Y2050 Mcaps نیز بزرگی بازار رمز ارز خاص را در سال ۲۰۵۰ مشاهده می‌کنید. این اعداد و ارقام با توجه به رویدادهایی مانند هاوینگ و همچنین شرایط بنیادی یک رمزارز به دست آمده‌اند.
بهتر است بیشتر روی Y+10 Mcaps تمرکز کنید؛ چراکه زمان بسیار زیادی تا سال ۲۰۵۰ مانده و بسیاری از عوامل ممکن است بر شرایط ارزها مؤثر باشند. در تب Inflation نیز می‌توانید تورم ارزها را مشاهده کنید. وجود تورم بالا برای دارایی‌ها مضر بوده و با بی‌ارزش‌شدن آن‌ها همراه خواهد بود. همچنین S2F که به مدل موجودی به جریان معروف است، به موجودی یک دارایی نسبت به تولید سالانه آن اشاره دارد.
درواقع S2F کمیاب‌بودن یک رمزارز را نشان می‌دهد؛ درنتیجه میزان بالاتر آن از باارزش بودن ارز مربوط ناشی می‌شود و بدیهی است با کمیاب‌شدن هر چیزی ارزش آن نیز بالا خواهد رفت. این اطلاعات در کنار کارمزد (Fee) پرداختی در شبکه اطلاعات جامعی به شما می‌دهد تا بتوانید با توجه به وضعیت شبکه و ارز در حال و آینده، بهترین تصمیم را برای سرمایه‌ گذاری بگیرید.
پیداکردن ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌ گذاری به‌کمک سایت مساری
شرکت‌های سرمایه‌ گذاری به‌دلیل دارایی‌های زیاد و همچنین مسئولیتی که در قبال دارایی‌های دیگر افراد دارند، در انتخاب سهام، رمز ارز یا هر دارایی دیگر با دانش و بسیار مسئولانه عمل می‌کنند. این عامل در کنار دانش و تجربه تحلیلگران صندوق‌ها بررسی سبد صندوق‌ها را کاری منطقی برای پیداکردن بهترین ارزها برای سرمایه‌ گذاری کرده است.
پیش از این نیز گفته شد با بررسی صندوق سرمایه‌ گذاری کوین بیس می‌توانید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری را پیدا کنید، اما برای پیدا کردن ارزهایی که از همه نظر مطمئن باشند، بهتر است چند صندوق سرمایه‌ گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را بشناسید.
اگر با چنین صندوق‌هایی آشنایی ندارید، می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت برخی از معتبرترین آن‌ها را پیدا کنید. صندوق سرمایه‌ گذاری کوین بیس (Coinbase Ventures Fund Portfolio)، صندوق سرمایه‌ گذاری بایننس (Binance Labs Portfolio) و صندوق مساری نمونه‌هایی از صندوق‌های مناسب برای بررسی هستند.
شما می‌توانید با مراجعه به سبد یا پورتفولیوی چند مورد از بهترین صندوق‌های سرمایه‌ گذاری و پیداکردن ارزهای مشترک بین آن‌ها لیستی از ارزهایی را به دست آورید که ارزش سرمایه‌ گذاری دارند. البته فراموش نکنید حتی بهترین رمز ارز هم اگر در موقعیت نامناسب خریداری شود، به‌جای سود شما را متضرر خواهد کرد؛ پس بهتر است پس از پیداکردن ارزهای دیجیتال مناسب حتماً آن‌ها را از لحاظ تکنیکالی نیز مطالعه کنید و در بهترین موقعیت وارد معامله شوید.
برای مثال اگر صندوق سرمایه‌ گذاری کوین بیس شامل رمز ارز بیت کوین باشد، حتماً این رمزارز را در پایین‌ترین قیمت ممکن خریداری کرده است و احتمالاً آن را تا اوج قیمتی نگه‌داری خواهد کرد، اما اگر شما زمانی بیت کوین را خریداری کنید که در اوج قیمتی است، با وجود ارزنده بودن رمزارز نمی‌توانید انتظار سود داشته باشید و برعکس شما وارد ضرر بزرگی خواهید شد.
برای بررسی لیست پورتفولیوی صندوق‌های سرمایه‌ گذاری می‌توانید با نگه‌داشتن نشان‌گر ماوس روی تب Data در نوار بالایی و سپس کلیک روی Assets Screener به صفحه‌ای هدایت شوید تا بتوانید صندوق‌های سرمایه‌ گذاری را با کمک نوار جست‌وجو پیدا کنید. البته ممکن است بدون نیاز به جست‌وجو بتوانید با کلیک روی صندوق موردنظر در ستون سمت چپ، به پورتفولیوی آن صندوق دسترسی داشته باشید.
استفاده دیگری که از پورتفولیوی این صندوق‌ها می‌توانید داشته باشید، این است که با توجه به تاریخ، ارزهایی را که به‌تازگی در چند صندوق لیست می‌شوند پیدا کرده و به این ترتیب متوجه شوید کدام دسته از رمزارزها قرار است رشد کنند و به عبارت دیگر شرایط مساعد برای رشد را دارند؛ برای مثال در صورتی که چند صندوق سرمایه‌ گذاری روی ارزهای صنعت بازی (Gaming) سرمایه‌ گذاری کرده باشند، شما می‌توانید با توجه به منسجم‌بودن اطلاعات در وب سایت مساری، مناسب‌ترین رمزارزها برای ورود را پیدا کرده و معاملات مطمئن‌تری را داشته باشید.

پیش‌بینی وب سایت مساری از وضعیت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲
پیش‌بینی و معرفی فرصت‌ها و تهدیدها در آغاز سال میلادی برای بازار ارزهای دیجیتال همان چیزی است که همه فعالان این حوزه به دنبال آن هستند. رایان سلکیس (Rayan Selkis) بنیان‌گذار شرکت مساری، با انتشار این پیش‌بینی که به‌صورت یک گزارش ۱۶۰ صفحه‌ای و رایگان منتشر شد، بسیاری از افراد را از سردرگمی نجات داد.
البته فراموش نکنید که با وجود تبحر رایان سلکیس در حوزه رمزارزها، آنچه در این پیش‌بینی گفته شده است، تنها نظر اوست که می‌تواند ارزشمند باشد. توصیه می‌شود که تنها براساس آنچه گفته می‌شود، اقدام به معامله نکنید. درست است که بخشی از سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشته‌ایم، اما اطلاعات این گزارش همچنان می‌تواند ارزشمند باشد.
سه پیش‌بینی محتمل رایان سلکیس از روند بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

در اوایل سال شاهد رشد بازار ارزها خواهیم بود؛ به‌طوری‌که ارزها بتوانند سقف‌های جدیدی را تجربه کنند، اما سپس افت قیمت در ارزهای دیجیتال مختلف رخ خواهد داد که به مدت ۲ سال بازار را در یک وضعیت خرسی (بازار نزولی) نگه خواهد داشت.
بازار ارزهای دیجیتال رشد بسیار عجیبی را تجربه خواهند کرد؛ به‌طوری‌که دیدن قیمت ۱۰ برابری برای ارزها کاملاً عادی خواهد بود، اما پس از آن شاهد افت قیمت در بازار خواهیم بود.
ممکن است شاهد افزایش قیمت در ارزهای دیجیتال نباشیم، بلکه نوسانات بیشتری در میان ارزها ببینیم. درواقع ارزها بیشتر درجا بزنند و بیشتر از آنکه شاهد اصلاح قیمتی باشیم، اصلاح زمانی را در میان ارزهای دیجیتال ببینیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین
از نظر رایان سلکیس قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار دلار محتمل‌ترین قیمت برای بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ است. همچنین رایان سلکیس معتقد است که در سال ۲۰۲۲ ارزهای دیجیتال می‌توانند روندی مستقل از بیت کوین را تجربه کنند؛ به این معنا که با رشد یا افت قیمت بیت کوین دیگر رمزارزها دنباله‌رو بیت کوین نباشند یا تأثیر کمتری را از بیت کوین بپذیرند؛ برای مثال حتی درصورت افت قیمت بیت کوین، توکن‌های موجود در صنعت بازی و متاورس‌ ها می‌توانند همچنان صعودی باشند.
پیش بینی قیمت اتریوم
رایان سلکیس ارزش ۳ تا ۴ برابری تا پایان سال ۲۰۲۲ را برای اتریوم پیش‌بینی کرده است. وی همچنین از سرمایه‌گذاران خواسته است به‌دلیل وجود سیاست دولت‌ها و کمترشدن میل افراد تازه‌وارد برای تحقق رؤیای یک‌شبه پولدار شدن، خود را برای زمستان بازار ارزهای دیجیتال آماده کنند.
پیش بینی NFT ها
به اعتقاد Rayan Selkis حوزه NFT نیز می‌تواند رشد خوبی را در سال ۲۰۲۲ تجربه کند و علاوه بر افزایش اقبال عمومی شاهد ارتقا زیرساخت‌های NFT ها نیز خواهیم بود.
پیش‌بینی شرایط برای بخش‌های مختلف بازار ارزها

شبکه لایتنینگ که لایه دوم شبکه بلاک چین بیت کوین است، توسعه پیدا خواهد کرد و کاربران آن بیشتر خواهند شد.
کشورهای مختلف در کنار الساوادور بیت کوین را به‌عنوان یک پول قانونی خواهند پذیرفت.
۱۰ درصد از کل بیت کوین‌ها در صندوق‌های ETF ذخیره خواهند شد.
چین باز هم استخراج بیت کوین را آغاز خواهد کرد.
کشورهای مختلف سود حاصل از استخراج بیت کوین را برای سرمایه‌ گذاری بر روی انرژی‌های پاک هزینه خواهند کرد.
سازمان‌های غیرمتمرکز خودمختار (DAO) توسعه خواهند یافت.

سخن پایانی
بازار ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و همان‌طور که شاهد هستید، روز به روز بر تعداد ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران، پلتفرم‌ها، تحلیلگران و به‌طورکلی عوامل مؤثر بر این بازار افزوده می‌شود. برای آنکه بتوانید بازدهی بهتری از این بازار داشته باشید، بررسی این عوامل هنگام انجام معاملات ضروری است؛ با این حال بررسی تمامی موارد بسیار زمان‌بر و تقریباً غیرممکن است.
در این شرایط یک وب سایت بسیار کاربردی برای جواب به همین نیاز معامله‌گران و تحلیلگران به وجود آمده است که اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به‌صورت کاملاً منسجم در اختیار کاربران قرار داده است. استفاده از خدمات این وب سایت به صورت رایگان نیز امکان دارد، اما شما می‌توانید با پرداخت مبلغی معقول از خدمات این وب سایت به صورت حرفه‌ای استفاده کنید تا به این ترتیب بتوانید موقعیت‌های مخفی موجود در بازار برای سرمایه‌ گذاری را پیدا کنید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با وب سایت مساری در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید از اطلاعات این سایت فوق‌العاده کاربردی و حرفه‌ای استفاده کنید.
پرسش‌های متداول

کاربرد سایت مساری چیست؟

تحلیل، انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری، گردآوری آمار برای مقالات و کنفرانس‌ها

آیا همه کاربران در مساری یک سطح دارند؟

خیر، Basic، Pro و Enterprise سطوح مختلف کاربران در وب سایت مساری را تعیین می‌کنند. با وجود رایگان‌بودن دسترسی به اطلاعات برای کاربران سطح Basic اطلاعات کاربردی را می‌توان از این سطح نیز برداشت کرد.

آیا سایت مساری فقط مخصوص بیت کوین است؟

خیر، کاربران این وب سایت می‌توانند اطلاعات جامعی را در رابطه با ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مختلف از انواع مختلف (DeFi، Smart Contrast Platforms و…) به دست آورند.

بیشترین مزیت سایت مساری چیست؟

انسجام اخبار و اطلاعات که توسط معامله‌گران استفاده می‌شود.

روش‌های مناسب پیداکردن ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه‌ گذاری کدام است؟

بررسی پورتفولیوی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری و یادداشت‌کردن ارزهای دیجیتال مشترک بین چند صندوق سرمایه‌ گذاری می‌تواند در پیدا کردن مناسب‌ترین ارزهای دیجیتال با بنیاد قوی برای سرمایه‌ گذاری کاربردی باشد.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *