آموزش صرافی اکسچینو از ثبت نام تا خرید و فروش

امروزه تجارت (تریدینگ) رمز ارزها در میان بسیاری از ایرانیان طرفدار پیدا کرده است. اما متأسفانه به دلیل تحریم‌ها بسیاری از سرمایه گذاران ناچارند از روش‌های غیرمستقیم و با هویت مخفی به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بپردازند که به نوبه خود دردسرهای فراوانی را برای این قشر از علاقه مندان ایجاد می‌کند. اما تصور کنید می‌توانستید بدون واسطه و با ارز قانونی کشور خودتان یعنی ریال، مبادلات ارزی خود را در بازار کریپتوکارنسی انجام دهید. صرافی اکسچینو این رؤیا را به واقعیت مبدل ساخته است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه کار با صرافی اکسچینو و نیز مزایای استفاده از آن با شما صحبت کنیم.
سرفصل‌های این مقاله
معرفی صرافی اکسچینو
پلتفرم تریدینگ نظیر به نظیر (P2P) اکسچینو خریداران و فروشندگان رمز ارز را به طور مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه‌ای با هم مرتبط می‌سازد. به این ترتیب شما می‌توانید از داخل ایران و با استفاده از واحد پولی ریالی اقدام به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش و تتر نموده و تجارت رمز ارزی خود را سامان بخشید.
شما همچنین می‌توانید توکن‌های رمز ارز خود را به ریال و بالعکس تبدیل کنید. به عبارت دیگر برای کار با اکسچینو هیچ نیازی به واسطه نخواهید داشت. این امر موجب می‌شود که از بسیاری از هزینه‌های مربوط به کارمزد تراکنش‌ها کاسته شده و این مبادلات با سرعت هرچه بیشتر و بدون اخلال صورت گیرند.
شروع به کار این صرافی به اواخر سال ۱۳۹۹ بازمی‌گردد. البته پیش‌تر نیز به طور غیر رسمی ایده پردازی‌هایی در مورد این پلتفرم صورت گرفته بود. اکنون این صرافی با پشتیبانی از ۱۱ رمز ارز و مارکت اصلی به عنوان یکی از قدرتمندترین و منعطف‌ترین پلتفرم‌های مبادلات رمز ارز در ایران شناخته می‌شود و به طور پیوسته نیز به توسعه خود ادامه می‌دهد.
ویژگی‌ های اکسچینو
همان طور که می‌دانید، سرعت عمل در انجام مبادلات ارزی و خصوصاً خرید و فروش ارزهای دیجیتال که دائماً‌ دستخوش نوسانات قیمت قرار می‌گیرند، حرف اول را می‌زند و برای همین اگر می‌خواهید در این عرصه به موفقیت دست یابید، باید تمامی موانع موجود بر سر راه تراکنش‌های برق‌آسا را از میان بردارید. یکی از این موانع مربوط به مسائلی می‌شود که به علت تحریم‌های ارزی برای سرمایه گذاران رمز ارزها به وجود آمده است.
برای مثال بسیاری از صرافی‌های خارجی قوانین احراز هویت ناعادلانه‌ای را برای کاربران ایرانی اعمال نموده و به محض اینکه متوجه هویت ایرانی سرمایه گذاران می‌شوند، دارایی‌های آن‌ها را مسدود می‌نمایند.
این در حالی است که در حال حاضر شمار هم وطنانی که در بازار رمز ارزها به فعالیت مشغولند، بسیار زیاد بوده و این افراد به ناچار مجبور خواهند بود با هویت غیرواقعی خود دست به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بزنند.
اکسچینو در این جا به کمک شما می‌آید. با استفاده از پلتفرم اکسچینو بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید به طور مستقیم با پرداخت ریال اقدام به خرید رمز ارز نموده و یا برعکس، توکن‌های خود را در ازای دریافت ریال به فروش برسانید.
اکسچینو امکان تبدیل رمز ارزهای مختلف به یکدیگر را نیز فراهم آورده است. بنابراین این صرافی به عنوان یکی از معتبرترین و بی دردسرترین بسترهای خرید و فروش رمز ارز شناخته می‌شود.
بی واسطه بودن خرید و فروش در این پلتفرم موجب شده است که از بسیاری از هزینه‌های مربوط به کارمزد تراکنش‌ها کاسته شده و سرعت عمل چاشنی کار گردد. ویژگی مهم دیگر این صرافی، امنیت آن است. با استفاده از اکسچینو می‌توانید به طور کامل از صحت مبادلات خود اطمینان حاصل نموده و با خیالی آسوده به تجارت ارزهای دیجیتال بپردازید.
مزایا و معایب
پیش‌تر به تعدادی از نقاط قوت این صرافی P2P در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود اشاره کردیم. به طور خلاصه اگر بخواهیم این ویژگی‌های مثبت را برشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:
مزایا

عدم نیاز به احراز هویت در پلتفرم‌های جهانی
سرعت بالا به دلیل عدم وجود واسطه
ارتباط مستقیم خریدار با فروشنده
امنیت بالا
انعطاف پذیری
پلتفرم قدرتمند و قابل اطمینان
افزودن قابلیت‌های کاربردی به طور پیوسته
سهولت در استفاده؛ به طور که حتی افراد تازه کار نیز می‌توانند به راحتی با آن کار کنند.
برخورداری از اپلیکیشن موبایل

نقطه ضعف

برخورداری از تنها ۱۱ مارکت یا جفت معاملاتی؛ اگرچه اکسچینو در تلاش است تعداد رمز ارزهای تحت پشتیبانی خود را افزایش دهد.

راهنمای ثبت نام و احراز هویت در اکسچینو
برای اینکه بتوانید از اکسچینو استفاده کنید، نخست باید در وب سایت این صرافی به نشانی http://exchaino.com اقدام به ایجاد حساب کاربری نموده و سپس حساب کاربری خود را شارژ کنید. شما می‌توانید از طریق درگاه‌های بانکی مختلف، پرداخت را به ریال انجام داده و از موجودی حساب خود برای خرید ارزهای دیجیتال مورد نظرتان استفاده کنید. در اینجا به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید در پلتفرم اکسچینو ثبت نام کنید.
مراحل ثبت نام:

ابتدا در منوی بالای صفحه گزینه «ثبت نام» را انتخاب کنید.

در اینجا از شما اطلاعاتی کلی مانند آدرس ایمیل، رمز عبور و کد معرف خواسته می‌شود باید آن‌ها را مطابق با موارد خواسته شده پر کنید. حتماً قبل از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، قوانین سایت را مطالعه کنید.

پس از پر کردن این موارد یک کد تأیید از طریق ایمیل دریافت می‌کنید که با وارد کردن آن در صفحه زیر مراحل ثبت نام تکمیل می‌شود.

اکنون که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، می‌توانید با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود وارد آن شوید.

به همین سادگی، اکنون می‌توانید وارد حساب خود شده و با وارد کردن سایر اطلاعات و فعال کردن تنظیمات احراز هویت دو مرحله‌ای امنیت هرچه بیشتر حساب خود را تضمین کنید.
مراحل احراز هویت
احراز هویت گامی مهم و ضروری جهت فعالیت در بازارهای ارزی است و تمامی کاربران ملزم به رعایت این قانون هستند. با این حال همان طور که گفتیم احراز هویت در صرافی‌های بین المللی دردسرهای زیادی را برای کاربران ایجاد نموده و ممکن است موجب مسدود شدن حساب آن‌ها گردد.
برای احراز هویت در صرافی اکسچینو در ابتدا تنها نیاز به ارائه آدرس ایمیل خود خواهید داشت. البته برای اینکه بتوانید شروع به انجام معاملات رمز ارز نمایید، باید اطلاعات خود را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی (و اسکن تصویر کارت ملی)، شماره تلفن همراه، شماره کارت و شبای حساب بانکی شما می‌شود. هرچه اطلاعات بیشتری به سیستم وارد کنید، سطح کاربری شما ارتقا یافته و از امکانات بیشتری در استفاده از پلتفرم اکسچینو برخوردار خواهید شد.
برای وارد کردن اطلاعات خود در قسمت پنل کاربری، روی گزینه اطلاعات پایه کلیک کنید و در آنجا شماره موبایل و دیگر اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید.
۱. در زیر تصویر صفحه تأیید هویت را مشاهده می‌کنید.

۲. پس از ثبت اطلاعات به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید کد ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

۳. مرحله بعدی از فرآیند احراز هویت، آپلود کردن تصویر مدارک مرتبط با هویتتان (مانند تصویر کارت ملی) است. باید دقت داشته باشید که برای گرفتن عکس، کارت ملی را کنار صورت خود قرار دهید و سعی کنید طوری عکس بگیرید که نوشته‌های روی کارت کاملاً خوانا باشند.

پس از ارسال تصویر و سایر اطلاعات خود، بایستی جهت تأیید مدارک منتظر کارشناسان اکسچینو بمانید. در صورت تأیید، حساب کاربری شما وارد سطح یک خواهد شد.
در این سطح می‌توانید در عرض ۲۴ ساعت شبانه روز تا سقف ۲ واحد BTC را مورد خرید و فروش قرار دهید. اگر بتوانید سطح کاربری خود را به سطح دوم برسانید، تعداد بیت کوین‌هایی که مجاز به مبادله آن هستید به ۱۰۰ توکن خواهد رسید. برای استفاده حرفه‌ای‌تر از این کیف پول می‌توانید با پشتیبانی وب سایت تماس حاصل کنید.
چگونه در صرافی اکسچینو به خرید و فروش بپردازیم؟
پس از اینکه ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دادید، می‌توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در صرافی اکسچینو آغاز کنید. نخست اقدام به شارژ کردن حساب کاربری خود از طریق یکی از درگاه‌های بانکی معتبر نموده و سپس بازار (مارکت) مورد نظر خود را برگزینید.
۱. برای این کار بر روی گزینه «بازارها» در منوی بالای صفحه کلیک کنید. برای مثال با انتخاب گزینه «تومان/بیت کوین» می‌توانید معاملات بین این دو ارز (یکی ارز عادی و دیگری کریپتوکارنسی) ‌را انجام دهید.

۲. اگر می‌خواهید به این صورت اقدام به خرید رمز ارز نمایید، پس از انتخاب بازار، میزان و قیمت سفارش دلخواه خود را ثبت کنید.
در صورتیکه سفارشی منطبق با سفارش شما در سمت فروشنده وجود داشته باشد، می‌توانید آن را انتخاب نموده و مبادله مالی را انجام دهید. در تصویر زیر نحوه ثبت سفارش خرید رمز ارز کاردانو را مشاهده می‌کنید.

وب سایت به صورت خودکار قیمت لحظه‌ای توکن مورد نظر را ثبت خواهد کرد.
۳. پس از انتخاب گزینه «خرید»، خرید شما بلافاصله انجام گرفته و مبلغ مورد نظر به کیف پولتان ارسال می‌شود. اکسچینو دارای یک کیف پول مختص به خود بوده که توکن‌های رمز ارز خریداری شده شما در آن ذخیره می‌گردد.
شما همچنین می‌توانید این توکن‌ها را از کیف پول اکسچینو به کیف پول دیگری به دلخواه خود منتقل کنید.
برای فروش رمز ارز در پلتفرم اکسیچینو نیز نیاز به گذر از مراحلی مشابه خواهید داشت. اگر از قبل در کیف پولتان رمز ارز دارید، می‌توانید آن را به ریال تبدیل کنید.
در غیر این صورت، می‌توانید توکن‌ها از یک کیف پول دیگر به کیف پول اکسچینو انتقال داده و پس از تأیید تراکنش توسط شبکه، مجدداً مارکت دلخواه (مثلاً تومان/بیت کوین) را انتخاب نموده و منتظر سفارشی متناظر در سمت خریدار بمانید.
لازم به ذکر است که در صورت وارد کردن مبلغ مساوی یا پایین‌تر از قیمت بازار، شانس خود را برای فروش سریع‌تر رمز ارز افزایش خواهید داد.
در زیر تصویر سفارش فروش کاردانو را مشاهده می‌کنید.

۴. پس از اینکه رمز ارز خود را به ریال تبدیل کردید می‌توانید از آن برای خرید مجدد توکن‌ها استفاده کنید و یا با ارسال درخواست تسویه آن را به حساب بانکی خود واریز کنید.
آموزش واریز و برداشت در صرافی
۱. برای واریز وجه در صرافی اکسچینو در منوی داشبورد خود گزینه «کیف پول» را انتخاب کنید و سپس بر روی «واریز» کلیک کنید.

۲. سپس زبانه زیر را بر روی وجه نقدی (تومان) قرار دهید.

۳. در سمت چپ صفحه مبلغی که می‌خواهید به حساب خود واریز کنید را در وارد نموده و پس از انتخاب کارت خود گزینه پرداخت را بزنید.

۴. به منظور برداشت وجه نیز می‌توانید همین عمل را این بار با انتخاب رمز ارز (به جای وجه نقد) تکرار کنید. همان طور که گفتیم، شما می‌توانید وجوه ریالی خود را در حساب کاربری‌تان در اکسچینو نگه دارید و یا آن را به حساب بانکی خود واریز کنید.
این واریز مشمول یک درصد (تا سقف چهار هزار تومان) کارمزد بوده و در زمان انتقال وجه به حساب بانکی مورد نظر کاربر کسر می‌گردد.
نحوه انتقال ارز از صرافی به کیف پول دیجیتال
هر فردی که اقدام به ایجاد حساب کاربری در صرافی اکسچینو می‌نماید، به طور خودکار به ازای هر رمز ارز خود یک کیف پول دیجیتال نیز دریافت می‌دارد.
شما با داشتن کلید خصوصی این کیف پول می‌توانید وجوه خود را به کاربران دیگر یا به کیف پول دیجیتال دیگری که در اختیارتان است ارسال کنید. اکسچینو هیچ گونه هزینه‌ای بابت واریز یا برداشت از کاربران دریافت نمی‌کند.
تنها هزینه‌ای که کاربر موظف به پرداخت آن است مربوط به هزینه انتقال پول در بلاکچین بوده که تحت عنوان کارمزد شبکه تعریف می‌شود.
کارمزد اکسچینو
صرافی نظیر به نظیر اکسچینو در مقایسه با بسیاری از صرافی‌های دیگر کارمزد کمتری دارد. یک علت این امر را می‌توان عدم وابستگی آن به عوامل واسطه و ارتباط مستقیم میان خریدار و فروشنده دانست.
به علاوه در این صرافی می‌توانید خود، قیمت مورد نظرتان را برای خرید یا فروش تعیین کنید. بسته به اینکه در کدام سطح کاربری قرار داشته باشید (VIP0، VIP1 یا VIP2) هر روز رأس ساعت ۰۰:۰۰ صبح، حجم معاملات شما در یک ماه گذشته و نیز مانده فعلی حسابتان سنجیده می‌شود و میزان کارمزد تیکر/میکر تعیین می‌شود.
همچنین شما می‌توانید با دعوت از دوستان خود و تشویق آن‌ها به استفاده از اکسچینو، از امتیاز کاربران ویژه این صرافی نیز بهره مند گردید.
به این ترتیب که با دعوت از هر فرد، تا سقف ۲۰ درصد از کارمزد تراکنش‌های وی به شما تعلق خواهد گرفت. بنابراین اگر دوستانتان را به عضویت در اکسچینو دعوت می‌کنید، حتماً به آن‌ها بگویید که در هنگام ساخت حساب کاربری کد معرف را وارد کنند.
مقایسه اکسچینو با دیگر صرافی‌ ها
یکی از ویژگی‌های مهم صرافی اکسچینو که موجب تمایز آن از دیگر گزینه‌های موجود در بازار می‌شود، نظیر به نظیر (peer to peer) بودن آن است. این P2P بودن در نقطه مقابل صرافی‌های Direct قرار می‌گیرد که در آن‌ها نیاز به یک مرجع برای انجام مبادلات است.
اکسچینو با حذف تمامی واسطه‌های موجود، سرعت و دقت کار مبادله رمز ارزها را ارتقا بخشیده و موجب رضایت بالاتر کاربران خود می‌گردد.
از سوی دیگر با توجه به اینکه اکثر صرافی‌های بین المللی در داخل ایران مشمول تحریم‌ها بوده و باید برای استفاده از آن‌ها به راه‌های جانبی متوسل شد، صرافی اکسچینو انتخابی بسیار ارزشمند برای سرمایه گذاران ایرانی به شمار می‌رود.
به کمک این صرافی می‌توانید با خاطری آسوده به تجارت رمز ارزها پرداخته و هیچ گونه نگرانی از بابت مسدود شدن حساب خود نداشته نباشید.
امنیت این صرافی
امنیت یکی از نکات کلیدی در بحث سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها به شمار می‌رود. از دست دادن سرمایه خطری است که همواره بر بازارهای مالی سایه انداخته و بنابراین بایستی تا جایی که می‌توانید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.
صرافی اکسچینو امنیت را جزو اولویت‌های اصلی کار خود قرار داده و خیال کاربران خود را از بابت حفظ سرمایه و خطر حمله هکرها آسوده ساخته است.
نتیجه گیری
صرافی اکسچینو پلتفرمی داخلی برای انجام مبادلات ارزی است که امکان انتقال سریع، ایمن و بدون واسطه ارزهای دیجیتال را بین فروشندگان و خریداران فراهم می‌سازد.
با استفاده از خدمات اکسچینو می‌توانید بدون نگرانی از فاش شدن هویتتان در وب سایت‌های بین المللی مشمول تحریم، به صورت مستقیم و با استفاده از وجوه ریالی خود اقدام به خریداری توکن‌های رمز ارز نمایید.
نحوه کار با این صرافی بسیار آسان بوده و بنابراین حتی برای کسانی که تجربه چندانی در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال ندارند نیز انتخابی مناسب خواهد بود.
شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت این صرافی به آدرس http://exchaino.com و ایجاد حساب کاربری خود نسبت به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *