ارزهای دیجیتال در هند ممنوع نمی‌شوند

ارزهای دیجیتال در هند ممنوع نمی‌شوند – رمز ارز

اخبار قانون‌گذاری

وزیر اقتصاد هند می‌گوید هیچ ممنوعیت سراسری در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال وجود ندارد. او همچینن در صحبت‌های خود از ارزهای دیجیتال به‌عنوان «پنجره‌ای» برای آزمایش و کسب‌ تجربه یاد کرده است.
به گزارش کوین تلگراف، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر اقتصاد هند در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت که ممنوعیت عمومی ارزهای دیجیتال اغراق‌آمیز است. او گفت در حالی‌ که مذاکرات در این خصوص در جریان است انتظار دارد نتایج نهایی تعدیل شود. او در ادامه افزود:
بله، مذاکرات و بحث‌های زیادی با بانک مرکزی در حال انجام است. بدیهی است که بانک مرکزی در مورد چگونگی، نوع ارز غیررسمی، رمز ارزی که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و نحوه قانون‌گذاری آن اکثریت لازم را در‌نظر خواهد گرفت. اما ما می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم که پنجره‌ای برای تمام تجربه‌ها در دنیای رمز ارز باز است.
وزیر اقتصاد هند در ادامه گفت مقررات به اندازه قبل سخت‌گیرانه نخواهد بود و برخلاف پیام‌های مختلفی که از سراسر جهان به گوش می‌رسد، نگاه مقامات به داخل است و موضعی متعادل در این زمینه دارند. او افزود:
جهان همگام با فناوری به‌سرعت در حال حرکت است. ما نمی‌توانیم وانمود کنیم که چنین چیزی را نمی‌خواهیم. من فقط می‌توانم این سرنخ را به شما بدهم: ما ذهن خود را نمی‌بندیم، قطعاً به‌دنبال راه‌هایی هستیم که در آن ممکن است آزمایش‌هایی در دنیای دیجیتال، ارزهای دیجیتال و مانند آن انجام شود.
بدون تردید اظهارات سیتارامان موجب آسودگی کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه رمز ارز، کاربران و سرمایه‌گذاران این ارزها در دومین کشور پرجمعیت جهان است. اوایل ماه جاری گزارشی از بلومبرگ به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت اقتصاد هند نوشت که این کشور تمام ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند.
این ممنوعیت با انتقادات گسترده‌ای در جامعه رمز ارز همراه شد و برخی آنرا به تلاش برای ممنوعیت اینترنت تشبیه کردند. برخی شرکت‌ها این گزارش‌ها را سخنانی پوچ دانسته و با شتاب به توسعه در این فضا ادامه دادند.

موردی یافت نشد.

wpDiscuzدیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدxInsertComment Author Info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *