با شروع ۲۰۲۲، کاربران کمتر به NFTها و متاورس اهمیت می‌دهند

بررسی جستجوهای کاربران در گوگل نشان می‌دهد که حجم گشت‌وگذارهای اینترنتی مرتبط با توکن‌های غیرمثلی (NFT) و متاورس، با شروع سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش یافته است. در این میان کاهش استقبال از NFTها محسوس‌تر از متاورس بوده است.به گزارش کوین تلگراف، در حالی که علاقه افراد به جستجوی کلمات کلیدی «metaverse» و «NFT» در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ افزایش‌یافته بود، داده‌‌های پلتفرم گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که احتمالاً در فوریه (بهمن) ۲۰۲۲، هیاهوی مرتبط با این حوزه‌ها کم‌رنگ‌تر شده است.آمار ۱۲ ماه گذشته گوگل ترندز که ابزاری برای سنجش میزان جستجوی عبارت مختلف در گوگل است، نشان می‌دهد که حجم جستجوها برای کلمه metaverse از اکتبر (مهر) تا دسامبر (آذر) سال ۲۰۲۱ رو به افزایش‌ بوده است. با این‌ حال، از ابتدای سال ۲۰۲۲، علاقه به جستجوی این کلمه شروع به کاهش کرده و با آغاز ماه مارس (اسفند) به پایین‌ترین حد خود رسیده است.علاوه بر metaverse، جستجوی کلمه کلیدی NFT نیز با شروع سال ۲۰۲۲ با کاهش روبه‌رو شده، اما ریزش جستجوی کلمه NFT محسوس‌تر بوده است. همان طور که از تصویر زیر پیداست، میزان جستجوی این کلمه که در سال ۲۰۲۱ به بیشترین مقدار تاریخ خود رسیده بود، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به‌شدت کاهش‌یافته است.تغییرات حجم جستجوی کلمات کلیدی metaverse و NFT در گوگل.در ۱۲ ماه گذشته، کاربران ترکیه‌ای بیشترین مقدار جستجوی کلمه کلیدی metaverse را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن نیز چین و سنگاپور در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. قبرس و لبنان نیز به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.در همین حال، طی ۱۲ ماه گذشته، سنگاپور برای جستجوی کلمه کلیدی NFT رتبه اول را در این فهرست داشته است. پس‌ از آن، هنگ‌ کنگ، چین، کانادا و فیلیپین به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.در ماه دسامبر (آذر)، برای اولین بار علاقه افراد به جستجوی کلمه NFT از کلمه «crypto» پیشی گرفت. جدای از این، حجم معاملات ماهانه در بازار NFT اوپن‌سی (OpenSea) نیز در ماه ژانویه (دی) به بالاترین حد تاریخ خود رسید. افزایش مقدار جستجوی این کلمه کلیدی و حجم معاملات نشان می‌دهد که NFTها در نهایت توجه عموم فعالان بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده‌اند.رشد توکن‌های غیرمثلی در سال ۲۰۲۱ به عرضه برخی از مجموعه‌های پرطرفدار و فعالیت افراد مشهوری نسبت داده‌ می‌شود که شروع به ارائه مجموعه‌های اختصاصی خود کردند. چهره‌های زیادی در سال گذشته، از رپرهای مشهور مانند اسنوپ داگ (Snoop Dogg) گرفته تا کارشناسان بازاریابی مانند گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)، به NFTها علاقه نشان داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *