با 6 صرافی‌ ارزهای دیجیتال ترکیه آشنا شوید!

طی چند سال گذشته معاملات بیت کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده در ترکیه محبوبیت بسیاری به دست آورده است. دلایل زیادی را برای افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌توان نام برد که مهم‌ترین آنها وجود صرافی‌ ارزهای دیجیتال در ترکیه است.
با وجود اینکه دولت ترکیه به دلیل ماهیت نظری، بیت کوین را متغیر با اسلام می‌داند، اما همچنان رمز ارز در ترکیه قانونی است اما از آنجایی‌ که دولت ترکیه رمز ارز را به‌عنوان پول نپذیرفته قاعده‌ای نیز برای آن تنظیم نکرده است.
در نتیجه کاربران بازار ارزهای دیجیتال در ترکیه نگرانی در رابطه با پیگرد قانونی یا مسدود شدن حساب‌های خود در هنگام تجارت ارز رمزنگاری‌شده ندارند. این بدان معناست که نظارت بسیار کمی بر صنعت نوپای رمز ارز در ترکیه وجود داشته و درصورتی‌که سرمایه‌گذاران سرمایه خود را در صرافی‌های مبتنی بر رمز ارز از دست بدهند، پشتیبانی کمی از آنها صورت می‌گیرد.
به همین دلیل قبل از سپردن وجوه خود به هر صرافی لازم است ابتدا با شرکت در کلاس آموزش رمز ارز دانش خود را افزایش داده و سپس‌ ترید را در بهترین صرافی‌ها آغاز کنید. در ادامه به لیستی از بهترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال ترکیه اشاره می‌کنیم:
سرفصل‌های این مقاله
برترین صرافی‌ های رمز ارز ترکیه
در این قسمت به تعدادی از بهترین صرافی‌های رمز ارز ترکیه اشاره‌ شده و جوانب مثبت و منفی آنها بررسی می‌شود:
۱. صرافی Bitpanda

Bitpanda یک صرافی مبتنی بر بیت کوین و مستقر در اروپا است. این صرافی محدودیت‌های بالایی برای پرداخت اعمال کرده و کمیسیون اندکی را برای متدهای متنوع پرداخت در نظر گرفته‌ است. Bitpanda امکان استفاده از گزینه‌های مختلفی ازجمله کارت اعتباری، کارت نقدی، SOFORT، Skrill، NETELLER، giropay، eps، SEPA و انتقالات آنلاین بانکی را برای خرید بیت کوین برای مشتریان خود فراهم کرده است.

جنبه‌های مثبت صرافی Bitpanda عبارت‌اند از:

کمترین هزینه برای خرید بیت کوین از طریق کارت اعتباری
صرافی قابل‌اعتماد و بسیار معتبر

جنبه‌های منفی صرافی Bitpanda عبارت‌اند از:

کمیسیون‌ها به‌صورت مشخص در سایت نمایش داده نشده و تنها در قیمت خرید لحاظ می‌شوند.

۲. صرافی Coinmama
این صرافی تقریباً در تمام کشورهای جهان فعال است. Coinmama یکی از صرافی‌های معتبر و قابل‌اعتماد است اما بیشترین محدودیت را برای خرید بیت کوین از طریق کارت اعتباری اعمال می‌کند. بر اساس حجم معاملات کمیسیون خرید بین ۴.۹ تا ۵.۹ درصد متغیر است. مشتریان ساکن اروپا می‌توانند از طریق SEPA و کمیسیون پایین بیت کوین خریداری کنند.

جوانب مثبت Coinmama

فعال در بسیاری از کشورهای جهان
محدودیت‌های بالا برای خرید بیت کوین از طریق کارت اعتباری
صرافی معتبر و قابل‌اعتماد

جوانب منفی Coinmama

دریافت کمیسیون بالا در هنگام خرید بیت کوین باکارت اعتباری

۳. صرافی Paybis

صرافی Paybis یک صرافی محبوب مبتنی بر رمز ارز بوده و از کاربران را در ۱۸۰ کشور و ۴۸ ایالت آمریکا پشتیبانی می‌کنند. ثبت Paybis در FinCEN، این صرافی را به یکی از مطمئن‌ و ایمن‌ترین صرافی‌های دیجیتالی تبدیل کرده است. Paybis پرداخت‌هایی با سرعت و محدودیت‌های بسیار بالا ارائه می‌دهد

جوانب مثبت Paybis

پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
محدودیت‌های بسیار بالا
تائید ۵ دقیقه‌ای
امکان برداشت بسیار سریع
امکان انتخاب از میان روش‌های پرداخت بسیار متنوع
امتیاز بسیار بالا در Trustpilot

جوانب منفی Paybis

هیچ‌گونه اوردربوک سنتی برای معامله‌گران حرفه‌ای وجود ندارد.

۴. صرافی CEX.io
این صرافی از سال ۲۰۱۳ فعال خود را آغاز کرده و یکی صرافی‌های معتبر در بازار ارزهای دیجیتال است. صرافی CEX.io در بسیاری از کشورها و مناطق جهان ازجمله آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای آمریکای جنوبی فعال است. صرافی CEX.io به شما این امکان را می‌دهد تا بیت کوین را از طریق کارت اعتباری، انتقال بانکی ACH، انتقال SEPA، پول نقد یا AstroPay خریداری کنید. در صورت خرید از طریق کارت اعتباری، به‌سرعت به بیت کوین خریداری‌شده دسترسی پیدا خواهید کرد.

پشتیبانی از کاربران در بسیاری از کشورهای جهان
کمیسیون کمتر از ۰.۲ درصد
صرافی معتبر و قابل‌اعتماد

روند تائید طولانی بوده و نیازمند اطلاعات شخصی زیادی ازجمله عکس است.
عدم وجود نقدینگی در بازار GBP

۵. صرافی SatoshiTango

SatoshiTango یک صرافی بیت کوین در آمریکای جنوبی است. کاربران در برزیل، کلمبیا، شیلی، پرو، اروگوئه، آرژانتین، کاستاریکا، اکوادور، السالوادور، هندوراس، پاناما و نیکاراگوئه می‌توانند از این صرافی برای خرید بیت کوین استفاده کنند. روش‌های پرداخت شامل حواله‌های بانکی، واریز نقدی در بوینس آیرس یا از طریق کوپن در PagoFacil، RapiPago، BaproPagos، CobroExpress یا ProvinciaPagos است.

جوانب مثبت SatoshiTango

یکی از بهترین روش‌های خرید بیت کوین در کشورهای تحت پوشش است.
امکان پرداخت قبوض آب و برق از طریق بیت کوین.

جوانب منفی SatoshiTango

محرمانه نبوده و نیازمند طی کردن مراحل احراز هویت است.
به دلیل مقررات، برای هر ارز فیات حساب جداگانه‌ای لازم است؛ مانند USD، EUR و ARS.

۶. صرافی Bitcoin ATMs
علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند بیت کوین را با پول نقد و از طریق ATM خریداری کنند. خودپرداز‌های بیت کوین یک روش سریع، آسان و خصوصی برای خرید بیت کوین هستند. البته باید بگوییم که اکثر خودپردازها کارمزد بالا و حدود ۵ تا ۱۰ درصدی دارند.

جوانب مثبت Bitcoin ATMs

امنیت، سرعت و حریم خصوصی بالا

جوانب منفی Bitcoin ATMs

کمیسیون بالا ۵ الی ۱۰ درصدی به ازای هر خرید

 بهترین صرافی‌ های محلی رمز ارز ترکیه

بر اساس آمار ارزش لیر ترکیه (TRY) به‌طور پیوسته نسبت به دلار آمریکا در حال کاهش بوده و فقط در سال گذشته ۲۰% کاهش داشته است. برای مثال اگر سپرده مالی شما در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۰۰ هزار دلار بود در سال ۲۰۲۱ و باگذشت ۶ سال، ارزش این سپرده با کاهش ۶۰ درصدی برابر با ۴۰ هزار دلار است. اگرچه در اثر تورم قیمت دلار آمریکا در حال کاهش مداوم ارزش قرار دارد اما همچنان قدرت خود را حفظ کرده است.
از طرف دیگر به دلیل بازده ۷۵ درصدی طلا در پنج سال گذشته سرمایه‌گذاران ترکیه به سرمایه‌گذاری در طلا روی آورده‌اند. بااین‌حال اگر یک سرمایه‌گذار ترک در سال ۲۰۱۵ سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین وارد می‌کرد، این سود به‌مراتب بیشتر از ضرر لیر و ثابت بودن ارزش دلار می‌بود. در صورت معامله هر بیت کوین باقیمت ۲۴۰ دلار در سال ۲۰۱۵، هرگونه سرمایه‌گذاری از آن زمان تاکنون ۴۳۰۰% سود داشته است. در این لیست بهترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال ترکیه معرفی می‌شود. شما می‌توانید در دوره آموزش رمز ارز با نحوه کار با صرافی آشنا شوید.
صرافی BTCTurk
این صرافی در سال ۲۰۱۳ تأسیس‌شده و ازنظر حجم معاملات بزرگ‌ترین صرافی مستقر در ترکیه است. صرافی BTCTurk به‌طور عمده یک صرافی رمپ فیات است. این نوع صرافی‌ها در درجه اول به‌جای خریدوفروش رمز ارز به کسانی که قصد تبدیل ارز فیات به بیت کوین دارند خدمات ارائه می‌دهند. تا زمان افتتاح برنامه Huobi در ترکیه، صرافی BTCTurk تنها پلتفرم تبدیل فیات به کریپتو در ترکیه خواهد بود. واریز و برداشت در این صرافی بدون محدودیت و هزینه است.
صرافی BTCTurk Pro 12 دارایی مختلف را با جفت ارزهای TRY ازجمله Ether(ETH)، Chainlink (LINK) و جفت ارزهای TRY/USDT لیست کرده است.
با حجم متوسط روزانه ۵۳ میلیون دلار، نقدینگی برای معامله‌گران مبتدی، متوسط و حرفه‌ای تا سقف چند ده هزار دلار برآورد می‌شود. واریز و برداشت رمز ارز در این صرافی رایگان بوده و تمام کاربران بدون واریز هزینه انتقال می‌توانند رمز ارز خود را برداشت کنند.
رابط کاربری صرافی BTCTurk Pro بسیار نزدیک به استانداردهای این صنعت است، به این معنا که معامله‌گران در این صرافی برای جابه‌جایی بین صرافی‌ها هیچ مشکلی نخواهند داشت. ۹۷% از سپرده‌های کاربران در کیف پول‌های سرد چند امضایی و از وجوهی که به‌طور مستمر معامله نمی‌شوند محافظت می‌شود.
احراز هویت دوعاملی (TFA)، پین کد برداشت و کدهای ضد فیشینگ سبب افزایش امنیت دارایی کاربران شده و به افزایش ایمنی حساب‌های کاربری کمک می‌کنند.
صرافی BTCTurk یک رابط API برای تمام رابط‌های سازگار با OAuth 2.0 ارائه می‌دهد. اپلیکیشن موبایلی صرافی برای تمام کاربران iOS و Android در دسترس است.
دستگاه خودپرداز بیت کوین در ترکیه
استفاده از دستگاه خودپرداز یک روش مطمئن و آسان برای خرید بیت کوین از طریق پول نقد است. این روش معمولاً هزینه‌های نسبتاً بالا و حدود ۱۰ الی ۱۵ درصدی داشته و به‌منظور دریافت سریع بیت کوین از طریق پول نقد در کمتر از نیم ساعت دریافت می‌شود. بسیاری از اپراتورهای خودپرداز قیمت‌های به‌روز دستگاه‌های ATM را منتشر می‌کنند بنابراین می‌توانید قبل از مراجعه نرخ دقیق ATM را مشاهده کنید. برخی از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین نیازمند تائید هویت ساده مانند شماره تلفن همراه هستند.
نتیجه‌ گیری
به دلیل تورم و کاهش ارزش لیر ترکیه تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در این کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. علاوه بر فعالیت صرافی‌های بین‌المللی، صرافی BTCTurk یکی از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال ترکیه است.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با ۳۰% تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *