خلاصه کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید اثر ناپلئون هیل

این مقاله از روی نسخه اصلی و انگلیسی کتاب خلاصه کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید خلاصه برداری شده است!
فهرست این مقاله
خلاصه کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید (Grow Rich With Peace Of Mind)
«با آرامش ذهن به ثروت برسید»، عنوان کتابی است که «ناپلئون هیل» آن را در ۸۰ سالگی نوشت. او در این کتاب، نکات قابل‌توجهی را درباره موفقیت و مسیرهای رسیدن به آن توضیح داد و آن‌ها را با چاشنی تجربه‌هایش ترکیب کرد تا اثری خواندنی، به‌یادماندنی و مؤثر را برای خوانندگانش به یادگار بگذارد. در این قسمت از نسیم خبر، گلچینی از این کتاب ارزشمند را با هم می‌خوانیم و سهم درس‌هایمان را از آن برمی‌داریم؛ پس با ما همراه باشید.
یاد بگیرید با ذهنتان کار کنید
می‌خواهید با آرامش ذهن به ثروت برسید و بدون دردسر، بدون عذاب، با شادی، راحتی و خیالی آسوده این مسیر را طی کنید؟ پس باید دوره آموزشی فشرده‌ای را برای خودتان ترتیب دهید و در آن، روی بازسازی ذهنتان کار کنید.
باید افکار منفی، محدودیت‌ها و باورهایی که شما را عقب می‌کشند، کشف کنید و آن‌ها را از ذهنتان بیرون بیندازید. قدرت واقعی، ثروتی که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از چنگتان دربیاورید در ذهنتان وجود دارد؛ بنابراین به‌جای تمرکز روی ماجراهایی که بیرون از ذهنتان رخ می‌دهند، روی احوالات و افکار درونی خودتان تمرکز کنید.
قلعه‌ای برای ذهنتان بسازید
برای آنکه با آرامش ذهن به ثروت برسید، باید بتوانید از مقر فرماندهی‌تان محافظت کنید. مقر فرماندهی زندگی شما، ذهنتان است. با این حساب، نباید بگذارید هر فردی با هر نوع نظر یا تفکری بتواند به اصلی‌ترین بخش زندگی‌تان یعنی ذهن شما نفوذ کند و افکار یا باورهایش را جایگزین افکار و باورهای شما کند. در این صورت، شما دیگر خودتان نیستید، بلکه برده‌ای بی‌جیره و مواجب برای دیگران خواهید بود که درست مطابق میل آن‌ها زندگی می‌کند.
برای خودتان قانون بگذارید. اجازه ندهید هیچ‌کس تا زمانی که خودتان به او اجازه نداده‌اید در ذهنتان نفوذ کند. به همه حرف‌ها، بایدها و نبایدهایی که دیگران می‌گویند و چیزهایی که به‌عنوان حقایق زندگی، جار می‌زنند تنها به چشم نظر دیگران نگاه کنید نه چیزی بیشتر از این؛ زیرا فقط شما هستید که می‌توانید حقیقت زندگی خودتان را بسازید؛ درست همان‌طور که دیگران این کار را بدون پرسیدن نظر شما انجام می‌دهند.
کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید: به شکست فکر نکنید
ناپلئون هیل در بخشی از کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» به رابطه میان انسان‌ها و شکست می‌پردازد. براساس قانون جاذبه، شما به هر چیزی که فکر کنید، آن را به‌سوی زندگی خود جذب خواهید کرد؛ بنابراین فکرکردن به شکست و نقشه‌کشیدن برای مقابله با آن، یعنی دقیقاً شکست را به زندگی‌تان جذب می‌کنید و نقشه‌هایی را که برایش کشیده‌اید، اجرا خواهید کرد!
در مقابل، اگر از موفقیت، صحبت کنید، آن را در ذهنتان به تصویر بکشید و از داشتنش خوشحال شوید؛ نه‌تنها آن موفقیت، بلکه تمام موقعیت‌های مشابهی که همین احساس شادمانی و رضایت را در وجودتان بیدار می‌کنند، در زندگی‌تان تجربه خواهید کرد؛ بنابراین منطقی نیست وقتی می‌توانید شادی را خلق کنید، به فکر تولید انبوه اندوه و اضطراب باشید!
گذشته را در گذشته جا بگذارید

می‌خواهید با آرامش ذهن به ثروت برسید؟ گذشته را رها کنید! شاید شما هم در زندگی‌تان موقعیت‌های ناراحت‌کننده‌ای را از سر گذرانده باشید؛ مثلاً ممکن است کسی شما را آزار داده باشد، سرتان کلاه گذاشته باشند، در جایی حضور داشتید که اصلاً دوست نداشتید و برای مدتی، حضور آدم‌های سمی را در زندگی‌تان تحمل کرده باشید. این تجربه‌ها و ماجراها هرچه باشند، در گذشته مانده‌اند و تمام شده‌اند.
 اگر هنوز هم از سوی آن‌ها آسیبی به شما وارد می‌شود، تنها به این دلیل است که هنوز آن‌ها را رها نکرده‌اید. قانون جاذبه را به یاد داشته باشید. اگر هنوز در حال فکرکردن به اتفاقات ناخوشایند گذشته هستید، یعنی هنوز با احساستان آن‌ها را زنده نگه داشته‌اید و فرکانسی قدرتمند از این ماجرا را به کائنات می‌فرستید با این مفهوم که «من باز هم از این ماجرا می‌خواهم!».
بعد از این شما مانند پروانه‌ای که در تارهای عنکبوت گیر افتاده باشد در تارهای تنیده‌شده از افکار گذشته‌تان اسیر می‌شوید و عذاب می‌کشید. اگر این شجاعت را در خودتان ایجاد کنید که گذشته را در گذشته رها کنید، فرصتی طلایی برای ساخت آینده شگفت‌انگیزی که می‌تواند از آن شما باشد، به دست خواهید آورد.
از دریچه‌ای مثبت به زندگی نگاه کنید
«مثبت‌اندیشی» مورد مهمی بود که ناپلئون در کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» به آن اشاره کرد. هر طور به زندگی نگاه کنید، زندگی همان شکل و شمایل را به خود می‌گیرد. این مورد هم نتیجه قانون جذب است که به‌کمک آن می‌توانید با آرامش ذهن به ثروت برسید.
اگر نگاهی مثبت، امیدوار و زیبا به زندگی داشته باشید، قانون جاذبه تمام چیزهای مثبت، زیبا و شگفت‌انگیز دنیا را سر راه شما قرار می‌دهد؛ با آدم‌های شگفت‌انگیزی معاشرت خواهید کرد، موقعیت‌های پیشرفت فوق‌العاده‌ای را به دست خواهید آورد و سلامتی جسم و روحتان تضمین خواهد شد.
 در نقطه مقابل، اگر نگاهی منفی به زندگی داشته باشید، قانون جاذبه مطمئن می‌شود که هر روز بیشتر و بیشتر از این موقعیت‌های منفی، آدم‌های سمی و… در زندگی‌تان به وجود بیایند؛ چون شما همین دستور را به کائنات داده‌اید. یادتان باشد، مثبت یا منفی، هیچ فرقی به حال جهان هستی نمی‌کند. شما هر چه را که واقعاً خیلی دوست داشته باشید یا به‌شدت از آن متنفر باشید، در زندگی‌تان جذب خواهید کرد.
کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید: ترسیدن را از ذهنتان دور کنید
ترس، نیرویی با بار منفی است که شما را از دیدن و لمس زیبایی‌های زندگی محروم می‌کند. در نقطه مقابل، شمردن نعمت‌های زندگی و سپاس‌گزاری کردن بابت آن‌ها نیرویی مثبت و سازنده است که می‌تواند بهترین و زیباترین چیزها را وارد زندگی‌تان کند.
از این گذشته، وقتی از چیزی می‌ترسید، قدرت اقدام و ایجاد تغییر را به ترس‌هایتان واگذار می‌کنید و می‌روید! در این صورت، هیچ‌چیزی در زندگی‌تان تغییر نمی‌کند و شما در وضعیتی شبیه درجازدن گیر خواهید کرد. اجازه ندهید ترس‌ها، کنترل زندگی را از دستتان بگیرند. آرام باشید و با آرامش ذهن به ثروت برسید.
با خودتان فکر کنید اگر از چیزی نمی‌ترسیدید، اگر نگرانی‌هایتان وجود خارجی نداشتند و اگر می‌توانستید هر کاری را انجام دهید، زندگی‌تان چه تغییری می‌کرد؟ این تغییر بزرگ، همان واقعیتی است که می‌توانید با کنارگذاشتن ترس‌هایتان به آن دست پیدا کنید.
آرامش و پول باید در یک راستا باشند
این سخن که می‌گوید با آرامش ذهن به ثروت برسید، تنها یک شعار نیست، بلکه دستوری ساده برای به دست آوردن سعادتی بزرگ است. تلاش شما برای افزایش درآمد باید سبب آرامش ذهنی‌تان شود؛ چون با این کار، از غرور، امنیت مالی، آرامش، رفاه، راحتی و حتی سلامتی خودتان و خانواده‌تان محافظت می‌کنید.
اگر کاری که انجام می‌دهید و پولی که به دست می‌آورید چنین احساسات خوبی را در شما بیدار نمی‌کند و برعکس، هر روز در حال عذاب‌کشیدن و اضطراب هستید، آن شغل و شیوه درآمدزایی را رها کنید؛ زیرا در مسیری خلاف جهت آرامش ذهنی شما قرار دارد. این یعنی نه‌تنها تلاشی که می‌کنید ارزشمند نیست، بلکه بیهوده هم به شمار می‌رود! زیرا در راه به دست آوردن این پول، ذهنتان را از دست می‌دهید و روحتان را در عذاب نگه می‌دارید.
پس‌انداز کردن شما را از کمبود پول، نجات می‌دهد
فرقی نمی‌کند چه مقدار درآمد دارید، سعی کنید همیشه مقداری ثابت از درآمدتان را پس‌انداز کنید. این کار، احساس کمبود پول را در ذهنتان از بین می‌برد و آن را با شادی و احساس امنیت، جایگزین می‌کند.
 یکی از بهترین راه‌ها برای پس‌انداز کردن، تغییر برخی از رفتارهای تجمل‌گرایانه و جایگزین‌کردن آن‌ها با رفتارهایی است که هم به جسمتان و هم به روحتان کمک می‌کنند. در این میان، پول شما هم از بیهوده خرج شدن در امان می‌ماند.
قانون بخشیدن را فعال کنید
 
یکی از راه‌هایی که بتوانید با استفاده از آن‌ها با آرامش ذهن به ثروت برسید، فعال‌کردن «قانون بخشش» است. از هر چیزی که ببخشید و هر حسی که به دیگران منتقل کنید، بسیار بیشتر از آن را دریافت خواهید کرد. در این ماجرا هم خوب یا بد بودن چیزی که می‌بخشید و حتی مقدار آن مهم نیست. چون دقیقاً چیزی بیشتر از آنچه بخشیده‌اید با سرعتی باورنکردنی وارد زندگی‌تان می‌شود.
 اگر به دیگران کتاب ببخشید، چند کتاب خوب را به دست می‌آورید، اگر پول ببخشید چندین برابر آن را وارد زندگی‌تان خواهید کرد. اگر زمانتان را ببخشید، فردی که برایش اهمیت زیادی قائل هستید، زمانش را به شما اختصاص می‌دهد، اگر حس خوبتان را به دیگران ببخشید، افرادی سر از زندگی‌تان درمی‌آورند که احساس فوق‌العاده خوبی را در قلب شما ایجاد می‌کنند.
چرا قانون بخشش برای عده‌ای کار نمی‌کند؟
شاید با خواندن این جمله‌ها به یاد هزاران کار خوب و ببخشی بیفتید که هرگز بازگشتی در زندگی‌تان نداشته‌اند. حق با شماست. مردم هزاران کار خوب را در زندگی‌شان انجام می‌دهند، ولی اثری از آن‌ها را در زندگی‌شان پیدا نمی‌کنند. دلیل این ماجرا آن است که هنگام بخشیدن، حس درستی ندارند. اجازه بدهید بیشتر برایتان توضیح بدهیم.
اگر شما یک برگه سفید از دفترتان را با حسی سرشار از خوشحالی، بدون اجبار، بدون احساس کمبود یا هر حس منفی‌ به کسی که دوستش دارید ببخشید، در مسیر درست قرار گرفته‌اید؛ یعنی چیزی را در لحظه‌ای که دوست داشتید، به هر اندازه که دوست داشتید به کسی که برایتان عزیز است و دوستش دارید بخشیده‌اید. فقط همین فرمول است که قانون بخشیدن را فعال می‌کند.
قدرت ذهنی شما در دستان خودتان قرار دارد
ناپلئون هیل در بخش دیگری از کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» به تربیت ذهن ثروت‌ساز می‌پردازد. ذهن شما می‌تواند بهترین دوست و بدترین دشمنتان باشد. با توجه به اینکه چه فکری درباره خودتان و زندگی‌تان می‌کنید، چه کتاب‌هایی می‌خوانید، با چه افرادی رفت و آمد می‌کنید و با چه ابعادی می‌اندیشید، می‌تواند از شما یک فرمانده بزرگ یا یک ترسوی تمام‌عیار بسازد. وقتی یاد بگیرید که بر ذهن خودتان مسلط شوید، دیگر کاری نیست که نتوانید از عهده انجامش بربیایید؛ چون هر چه بخواهید را با ذهنتان به دست خواهید آورد.
چه چیزی ذهن ثروت‌ساز را تقویت می‌کند؟
پیش از هر چیز باید این را در نظر داشته باشید که زندگی، یک بازی بزرگ است و شما در آن فیلم خودتان را می‌سازید. البته همه نقش‌های این زندگی از بازیگری و کارگردانی گرفته تا نویسندگی و طراحی صحنه بر عهده خودتان است. اگر می‌خواهید بازیگر شما در این فیلم، فردی موفق و ثروتمند باشد، باید قبل از هر چیز، روی ظاهر زندگی او، لباس‌هایی که می‌پوشد، حرف‌هایی که می‌زند و رفتارهایی که می‌کند متمرکز شوید.
هرگز در هیچ فیلمی یک فرد ثروتمند با تفکر قوی در یک اتاق زیر شیروانی نمدار با جیب‌های خالی و لباس‌های تکه و پاره، ظاهر نمی‌شود؛ بنابراین حالا که قرار است خودتان نقش آن فرد ثروتمند، با ذهنی قوی، عاشق، آرام و باهوش را بازی کنید، باید روی طراحی صحنه زندگی و ظاهرتان کار کنید.
 این تغییرات کوچک که می‌توانند با صرف پول نه چندان زیادی به دست بیایند، ذهن ثروت‌ساز شما را تقویت می‌کنند؛ چون همیشه اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفستان را بالا نگه می‌دارند و اجازه نمی‌دهند سطح استاندارد افکار و زندگی‌تان پایین بیاید.
شما با خودتان به موفقیت می‌رسید نه با دیگران
چقدر به خودتان اهمیت می‌دهید؟ چقدر برای چیزهایی که دوست دارید ارزش قائل هستید؟ چه اندازه به خودتان احترام می‌گذارید؟ اصلاً دوست دارید که با آرامش ذهن به ثروت برسید؟ به‌طور خلاصه، چقدر از بودن در کنار خودتان احساس راحتی می‌کنید؟
بیشتر مردم، به‌ویژه آن‌هایی که هرگز به موفقیت‌های بزرگ دست نمی‌یابند، تمام تلاششان را می‌کنند که خودشان نباشند. آن‌ها مدام دنبال کسی می‌گردند تا دقیقاً مثل او رفتار و زندگی کنند؛ زیرا به خیال خودشان، کسی که هستند اهمیت چندانی ندارد؛ درحالی‌که تمام انسان‌های موفق، آن‌هایی که توانستند از خودشان اثری بر جای بگذارند، خودشان بودند و مثل خودشان رفتار کردند.
از دیگران الگو بگیرید، ولی به نسخه کپی آن‌ها تبدیل نشوید

ما برای تکمیل شخصیت و رفتارمان به الگو نیاز داریم. این موضوع، ربطی به فراموش‌کردن خودمان یا تبدیل‌شدن به نسخه کپی دیگران ندارد. اجازه بدهید مثالی برایتان بزنیم. اگر یک فرد مشتاق آشپزی باشد و بخواهد به یک آشپز بسیار حرفه‌ای و خلاق تبدیل شود که غذاهای جدید درست می‌کند، نمی‌تواند بدون یادگیری اصول ابتدایی موفق شود.
ابتدا باید قانون‌ها، بایدها و نبایدها را از فردی که واقعاً در این کار حرفه‌ای است، یاد بگیرد. سپس به‌دنبال خلق دستورهای غذایی جدید باشد. همه ما برای تبدیل‌شدن به بهترین نسخه از خودمان به الگوگرفتن از موفق‌ترین افراد نیاز داریم. آن‌ها قوانین را به ما می‌آموزند؛ در این صورت می‌توانیم با استفاده از همان قوانین روی بهترکردن و ارتقای ویژگی‌های فردی خودمان کار کنیم.
یک گروه فکری برای خودتان بسازید
یک ذهن، قدرتمند است، اما چند ذهن، بسیار قدرتمند هستند. اگر می‌خواهید موفقیت بسیار بزرگی را برای خودتان بسازید، با آرامش ذهن به ثروت برسید و در جهان مؤثر باشید، باید آستین‌هایتان را بالا بزنید و افرادی را که با افکار شما هماهنگ هستند دور خودتان جمع کنید. این راهی است که می‌توانید از دریچه آن، به قدرت ذهن‌های دیگر دست یابید و با آن‌ها امپراتوری خودتان را بسازید.
باز هم تأکید می‌کنیم که مهم‌ترین نکته برای استفاده حداکثری از این گروه فکری، هماهنگی اعضای این گروه است. تک‌تک اعضای این گروه که البته پیشنهاد می‌کنیم تعداد آن‌ها خیلی کم باشد، باید در تمام جنبه‌های فکری با هم هماهنگی داشته باشند و دلشان بخواهد اطلاعاتشان را با اعضای دیگر در میان بگذارند.
کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید: به قانون جبران اهمیت بدهید
ناپلئون در کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» روی خواندن یک کتاب، تأکید زیادی داشت. «رالف والدو امرسون» نویسنده و فیلسوف معروف، کتابی به نام «جبران» دارد. به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً این کتاب را تهیه کرده و صدها بار آن را بخوانید. امرسون در این کتاب از قانونی به نام «جبران» نام می‌برد. او باور داشت که انسان در زندگی‌اش همواره در چرخه‌ای از دادن و گرفتن قرار دارد.
منظور از این دادن، کارهایی است که انجام می‌دهد و منظور از گرفتن، روبه‌رو شدن با پاداش یا مجازاتی است که به‌دنبال آن کار می‌آید. به زبان ساده، اگر کار خوبی را در حق خودتان، دیگران یا حتی کره زمین انجام دهید، پاداش آن را به شکل‌های مختلفی و به صورتی بی‌اندازه دریافت خواهید کرد، ولی اگر کار ناپسندی انجام دهید یا به خودتان، دیگران و جهان ضرری برسانید، دیر یا زود مجازات آن به سراغتان می‌آید!
شما، هم مهم هستید و هم مهم نیستید!
اگر جهانی که در آن زندگی می‌کنید و تمام کائنات را در یک کفه ترازو و خودتان را در کفه دیگر این ترازو بگذارید، می‌بینید گذشته از قیل و قال‌های فراوانی که به‌عنوان یک انسان سر می‌دهیم، بسیار کوچک‌تر از چیزی هستیم که فکرش را می‌کنیم. با وجود این، قدرت ذهنی ما می‌تواند به‌شکلی متفاوت روی تمام کائنات و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم تأثیر مستقیم بگذارد و به همین دلیل می‌توانیم با آرامش ذهن به ثروت برسیم.
 بنابراین بهترین واکنشی که می‌توانیم از خودمان نشان دهیم، این است که روی خودمان تسلط داشته باشیم، هرگز خودمان را فردی همه‌چیزدان و همه چیز تمام در نظر نگیریم؛ چون چیزهای زیادی وجود دارند که ما درباره آن‌ها نمی‌دانیم و حتی از ندانستن خودمان هم آگاه نیستیم. بهتر است هم‌زمان با تلاش بی‌توقف برای کنترل زندگی‌مان به بهترین شکل، تواضع و فروتنی به عظمت هستی را هم در ذهنمان جای دهیم. ما بخشی کوچک، اما بزرگ از این هستی شگفت‌انگیز هستیم که تجربه زندگی روی زمین به او داده شده است.
کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید: چه زمانی به ثروت می‌رسید؟
تبدیل‌شدن از انسانی فقیر به انسانی ثروتمند قبل از هر جا ابتدا در ذهن شما رخ می‌دهد. اگر نتوانید ذهنتان را کنترل کرده و از آن در مقابل فکرهای منفی، شک، ناتوانی و احساس شکست محافظت کنید، هر اندازه که تلاش کنید، راه به جایی نمی‌برید. یک ذهن ثروتمند همیشه به‌دنبال فرصت‌هایی است تا هم خودش و هم دیگران از آن‌ها به سود برسند.
 در عوض، یک ذهن فقیر نه‌تنها تمام داشته‌هایش را از دست می‌دهد، بلکه یک دنیا ثروت هم نمی‌تواند زندگی او را به سمتی که دوست دارد بکشاند؛ چون او با ذهن منفی و مخربی که دارد خیلی زود دوباره به جایگاه قبلی خودش که هم‌سطح با افکارش است برمی‌گردد. ذهنتان را تربیت کنید و بخواهید با آرامش ذهن به ثروت برسید. اگر آن را ثروت‌ساز بار بیاورید، سطح خودتان را بالا می‌برید و آنگاه همیشه به سمت ثروت حرکت خواهید کرد.
ذهن نیمه هوشیار شما، مشاور، راهنما و رئیستان است!

یکی از جالب‌ترین بخش‌های کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» درباره ذهن نیمه‌هوشیار بود. همان‌طور که شاید تا به حال بارها شنیده باشید، ما دو ذهن خودآگاه و ناخودآگاه داریم. اگر بخواهیم موقعیت دقیق خودمان را میان این دو ذهن بیان کنیم به چنین چیزی می‌رسیم:
ما و ذهن ناخودآگاهمان در کنار هم هستیم و هر دو به ذهن خودآگاه دستور می‌دهیم. از این عجیب‌تر آنکه موقعیت ذهن ناخودآگاهمان اگر نگوییم از ما بالاتر است صد درصد با ما هم‌تراز است! زیرا به‌طور مستقیم با کائنات ارتباط برقرار می‌کند. ما می‌توانیم با ذهن ناخودآگاهمان مشورت کنیم، نظرش را درباره موضوعی بپرسیم و واقعاً پاسخ آن را دریافت کنیم.
اگر صحبت‌کردن با ذهن ناخودآگاهتان را شروع کنید و واقعاً منتظر دریافت پاسخ او بمانید، می‌بینید که از هر مشاور یا راهنمایی بهتر می‌تواند شما را به مسیر موفقیتتان سوق دهد؛ چون او از یک طرف، شما و توانایی‌‌هایتان را می‌شناسد و از سوی دیگر به سرچشمه اصلی شما متصل است. اگر بگوییم هیچ‌کس روی زمین به اندازه ذهن ناخودآگاهمان نمی‌تواند ما را راهنمایی کند، بیراه نگفته‌ایم! بنابراین، سؤال‌پرسیدن از خودتان را آغاز کنید و مطمئن باشید همیشه پاسختان را دریافت خواهید کرد.
آغاز همه ماجراهای واقعی با یک پرسش ساده شروع می‌شود
چه می‌خواهید؟ این سؤال ساده‌ای است که خیلی از مردم توانایی پاسخ‌دادن به آن را ندارند. آن‌ها نمی‌دانند چه می‌خواهند. شاید بخشی از این ماجرا به خاطر این است که می‌ترسند چیزی داشته باشند؛ زیرا این‌طور شنیده‌اند که اگر چیزی بخواهند باید چیزی بدهند. آن‌ها فکر می‌کنند در این ماجرای بده و بستان، حتماً ضرر خواهند کرد.
شاید هم فکر می‌کنند که نباید در این دنیا خواسته‌ای داشته باشند و تنها باید روزها را یکی پس از دیگری سپری کنند تا اینکه درنهایت وقتی به جهان دیگری رفتند، تمام خواسته‌هایشان را یک جا از خداوند طلب کنند، اما همه این تفکرها اشتباه هستند.
چرا «با آرامش ذهن به ثروت برسید» یک شعار نیست؟
چون شما با ذهنی روی زمین متولد شده‌اید که توانایی تغییر کائنات را دارد! آن هم در زمینی که سرشار از ثروت و نعمت است. شما به‌تنهایی یک معجزه بزرگ و بسیار لایق هستید. آنگاه می‌خواهید این همه نعمت و ثروتی را که تنها برای شما به وجود آمده است، به حال خودش رها کنید و به امید پس‌گرفتن خوشی‌هایی که اکنون از خود دریغ کرده‌اید، از خداوند غرامت بگیرید؟
اکنون زندگی کنید، اکنون لذت ببرید و به‌دنبال این باشید که با آرامش ذهن به ثروت برسید. پروردگار هر چه را که برای شادی، آرامش و یک زندگی عالی نیاز داشته باشید، روی زمین فراهم کرده است. یادتان باشد، محروم‌کردن خودتان از این همه فرصت، نعمت و بخشش، بزرگ‌ترین گناهی است که می‌توانید در حق خودتان مرتکب شوید و بزرگ‌ترین ناسپاسی در حق خالقتان به شمار می‌رود.
کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید: کاری را پیدا کنید که شما را سر شوق می‌آورد
اگر مثل بسیاری از مردم به‌دنبال راهی برای ثروتمند شدن هستید، پیشنهاد ما این است که اول از تربیت ذهنتان کار را شروع کنید. در گام بعدی، به سراغ انجام کاری بروید که دوستش دارید. چیز مهمی که باید در این باره بدانید، این است که قلبتان دریچه‌ای از کائنات است و راهی که شما را به سمت آن فرامی‌خواند همان مسیری است که سبب می‌شود به ثروت و قدرت برسید.
بنابراین، در مقابل خواسته قلبتان مقاومت نکنید، بلکه با آغوش باز و شجاعت به آن پاسخ مثبت بدهید. بی‌شک کاری که قلبتان شما را به سمت آن فرامی‌خواند همان تغییر بزرگ و مثبتی است که جهان به آن نیاز دارد. خودتان را دست‌کم نگیرید و با قدرت برای ساخت سرنوشتتان قدم بردارید.
در کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» چه گفتیم؟

بازسازی ذهنتان، تنها روشی است که با استفاده از آن می‌توانید راهی به سمت خواسته‌هایتان باز کنید.
برای ذهنتان دروازه‌ای درونی بسازید و اجازه ندهید دیگران به‌راحتی در ذهنتان نفوذ کنند.
فکرکردن به شکست یا گذشته ناراحت‌کننده را رها کنید. تمرکز خود را روی زندگی‌ای بگذارید که می‌توانید در زمان حال و آینده برای خودتان بسازید.
مثبت‌اندیشی به شما کمک می‌کند با دور هم جمع‌کردن نیروهای مثبت، قدرت ذهنی‌تان را برای به دست آوردن خواسته‌هایتان به وجود بیاورید و با آرامش ذهن به ثروت برسید.
پس‌انداز کردن به شما کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری از آرامش زندگی‌تان و تصمیم‌هایتان محافظت کنید.
می‌توانید با فعال‌کردن قانون بخشش یعنی بخشیدن چیزی که دوست دارید در زمانی که دوست دارید به کسی که دوست دارید، زندگی‌تان را سرشار از شادی و برکت کنید.
ظاهر شما، نمای مهمی از تفکرتان است. اگر می‌خواهید ذهن ثروت‌سازتان را تربیت کنید، قبل از هر چیز، دستی به سر و گوش زندگی‌تان بکشید و آن را از نمای فقر و نداری بیرون بیاورید.
از اینکه خودتان باشید، خجالت نکشید. شما همان تغییر بزرگ و معجزه‌ای هستید که جهان به وجودش نیاز دارد. تنها کافی است این حقیقت را باور کنید.
از دیگران الگو بگیرید، اما سعی نکنید خودتان را به یک نسخه کپی‌شده از آن‌ها تبدیل کنید.
در زندگی از هر دست که بدهید خوب یا بد، از همان دست هم تحویل می‌گیرید. نام این ماجرا، قانون جبران است.
ذهن ناخودآگاه شما مشاوری مهربان و راست‌گو است. از او سؤال کنید و اجازه بدهید شما را راهنمایی کند.
انجام کاری که عاشقش هستید، بزرگراهی به سمت ثروت و آرامش را به رویتان می‌گشاید. به قلبتان اعتماد کنید.

شما چه تجربه‌ای دارید؟
آیا تاکنون چیزی را بخشیده‌اید که بعد از مدتی چند برابر آن به شکلی وارد زندگی‌تان شده باشد؟

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *