رمز ارز گلکسی (GAL) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای

قیمت لحظه ای رمز ارز گلکسی (GAL)

نمودار لحظه ای رمز ارز گلکسی (GAL)

Project Galaxy یک شبکه داده مبتنی بر اینترنت نسل سوم یا وب ۳ (Web3) است که به پروژه‌های ارز این قابلیت را می‌دهد که برند خود را توسعه دهند و جمعیت کاربران خود را حفظ کنند. Project Galaxy در عین اینکه شبکه‌ای باز و مشارکتی است، ابزارهای لازم برای توسعه را در اختیار پروژه‌های ارز قرار می‌دهد.
در این مقاله رمز ارز Project Galaxy را به شما معرفی کرده و مزایای منحصربه‌فرد آن را بیان کردیم. پس از خواندن این مطالب دید کامل‌تری درباره سرمایه‌گذاری روی این ارز پیدا خواهید کرد و می‌توانید تصمیم‌‌گیری‌های درست‌تری را در این مسیر در پیش بگیرید؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی و به‌ویژه پروژه رمز ارز Project Galaxy دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
رمز ارز گلکسی (GAL) چیست؟
هدف اصلی پروژه گلکسی ارائه زیرساختاری متشکل از اعتبارنامه‌ها یا مدارک دیجیتال (Credential) است؛ یعنی Project Galaxy امکان دسترسی و استفاده از داده‌های گزینشی را برای پروژه‌های ارز فراهم آورده و به این ترتیب موجب می‌‌شود این پروژه‌ها بتوانند کاربران خود را در درازمدت حفظ کرده و روز به روز در مسیر پیشرفت و توسعه بیشتری قرار بگیرند.
گلکسی همچنین واسطه‌های لازم برای راه‌اندازی کمپین را در اختیار پروژه‌های ارز قرار می‌دهد؛ به این ترتیب پروژه‌های ارز می‌توانند از طریق این کمپین‌ها کاربران خود را ترغیب به مشارکت کرده و آنان را وادار کنند اعتبارنامه‌های دیجیتال خود را در اختیار پروژه قرار دهند.
همچنین گلکسی با انجام برخی تمهیدات معین رشد پروژه را تضمین خواهد کرد. در ادامه بیشتر درباره اعتبارنامه‌ها سخن خواهیم گفت. کافی است بدانید کاربران در ازای مشارکت خود در کمپین‌های کریپتوکارنسی پاداش‌هایی را در قالب ارزهای دیجیتال غیرقابل معاوضه یا همان NFT ها دریافت خواهند کرد.
مشکلی که پروژه گلکسی درصدد رفع آن برآمده، مسئله توسعه شبکه وب ۳ است. در حال حاضر، اینترنت نسل سوم به‌عنوان یک مجموعه، با کمبود ابزارهایی مانند فروشگاه‌های اپلیکیشن یا یک اکوسیستم تبلیغاتی پیشرفته مواجه است که به‌کمک آن بتواند به پیشبرد توسعه خود کمک کند.
نکته جالب درباره این مسئله که در توضیحات Project Galaxy نیز آورده شده، پدیده‌ای است که در آن کاربران به‌عنوان عضوی از کمپین توسعه پروژه ارز، به خرید توکن اقدام کرده و هر زمان که دیگر انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشند، یک‌باره توکن‌های خود را می‌فروشند و موجب وضعیتی در بازار می‌شوند که به آن Dump (دامپ) گفته می‌شود.
به بیان ساده، هر وقت تعداد زیادی از افراد ارزهای خود را به فروش بگذارند به اصطلاح گفته می‌شود که آن رمز ارز دامپ شده است.
چنین پیامدی یعنی از بین رفتن تمامی زحمات قبلی،‌ پدیده‌ای رایج در پروژه‌های ارز در نظر گرفته می‌شود. از همین رو،‌ پروژه گلکسی بر آن است تا زیرساختی برای ایجاد یک ابزار توسعه با پایداری بیشتر فراهم آورد؛ یعنی یک شبکه باز و غیرمتمرکز که مجموعه داده‌های گزینشی متشکل از اعتبارنامه‌های دیجیتال را در اختیار پروژه‌های ارز قرار می‌دهد.

پروژه گلکسی چگونه کار می‌کند؟
پروژه گلکسی بر مبنای استایل Plug-and-play یا نصب و اجرای ماژول‌های قابل تنظیم NFT عمل می‌کند و پروژه‌های ارز می‌توانند از آن در راستای احداث کمپین، جمع‌آوری داده‌های مفید و صدور NFT های مبتنی بر اعتبارنامه برای افراد شرکت‌کننده در کمپین استفاده کنند.
برای احداث کمپین، پروژه‌های ارز می‌توانند از این داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌منظور راه‌اندازی یک سیستم پاداش‌دهی برای مشترکان فعال و اعضای وفادار جامعه ارز استفاده کنند. از آنجا که این ماژول‌ها NFT ها را در جریان کمپین‌ها صادر می‌کنند، پروژه‌های رمز ارز لزوماً برای رشد خود احتیاجی به توکن مختص به خود نداشته و درنتیجه به‌آسانی می‌توانند مشکل توسعه‌ای را که پیش‌تر مطرح کردیم رفع کنند.
این همچنین بدان معناست که پروژه‌های بدون توکن نیز می‌توانند از یک روش عملی برای پیشبرد توسعه و حفظ جامعه کاربران خود بهره‌مند شوند. علاوه بر آن، شبکه داده‌های Project Galaxy شبکه‌ای باز و غیرمتمرکز است؛ بدین معنا که کاربران مالکیت تام داده‌های استفاده‌شده خود را در اختیار خواهند داشت.
در ادامه مروری بر مهره‌های مختلف در شبکه پروژه گلکسی و نحوه برهم‌کنش این مهره‌ها داریم:
در یک سمت پروژه‌هایی هستند که قرار است توسعه آن‌ها صورت بگیرد. برخی ممکن است از توکن اختصاصی خود برخوردار بوده یا بدون توکن باشند. ماژول‌های پروژه گلکسی این امکان را به پروژه‌های ارز می‌دهند که با توکن یا بدون آن، ابعاد توسعه خود را گسترش دهند.
همچنین پاداش‌های مبتنی بر اعتبارنامه موجب می‌شود حفظ کاربران با سهولت بیشتری صورت پذیرد. مهره بعدی گزینش‌کنندگان داده هستند که مجموعه داده‌ها را وارد شبکه می‌کنند. این گزینش‌کنندگان در راستای سازمان‌دهی کلی مجموعه فعالیت می‌کنند و انگیزه مالی خود را از این کار با کسب درآمد از به‌کارگیری اعتبارنامه‌ها برای پروژه‌های ارز به دست می‌آورند.
درنهایت کاربران (users) به‌کمک اعتبارنامه‌های دیجیتال خود در شبکه مشارکت می‌کنند. منظور از کاربر هر فردی است که در هریک از پروژه‌های زیرمجموعه توسعه‌دهندگان (دولوپرها) و نه خود پروژه اصلی مشارکت کرده یا از آن پروژه استفاده می‌کند.
توسعه‌دهندگان به‌کمک توکن‌های دستاورد آن چین گلکسی یا OAT ها (On-chain achievement tokens) می‌توانند مشارکت یک کاربر در یک رویداد (event) ویژه را از طریق اعتبارنامه‌ها تأیید کنند و به کاربر مورد نظر پاداش دهند. پاداش‌ها در ازای شرکت در کمپین‌ها، عضویت در جامعه هدف پروژه و دستیابی به بسیاری از اهداف دیگر به کاربران تعلق می‌گیرند.
اعتبارنامه چیست؟
اعتبارنامه‌ها پروفایل‌های کاربری افراد بر مبنای داده‌های شبکه است و به کمپانی‌ها این قابلیت را می‌دهند که دیدی جامع به مسائلی از قبیل پیداکردن جامعه هدف خود، میزان مرتبط‌بودن محتوای تولیدشده با کاربران و بسیاری موارد دیگر پیدا کنند.
یک مثال از اعتبارنامه که ممکن است با آن آشنایی بیشتری داشته باشید، جمع‌آوری داده‌های کاربران به‌کمک کمپانی‌هایی مانند گوگل یا متا (فیس بوک سابق) است. این کمپانی‌ها سپس از این داده‌ها به‌منظور ایجاد الگوریتم‌ها و نمایش‌دادن تبلیغات هدفمند به کاربران این شبکه‌ها استفاده می‌کنند.
از جمله دیگر کاربردهای اعتبارنامه‌ها در زندگی روزمره می‌توان به استفاده از این اعتبارنامه‌ها برای صدور کارت‌های اعتباری به‌منظور محاسبه امتیازات اعتباری افراد اشاره کرد.
معضل اعتبارنامه‌ها در حال حاضر این است که این اعتبارنامه‌ها جزئی از مجموعه داده‌های مجزا و بسته (closed) با مالکیت اشخاص و سازمان‌های متمرکز تلقی می‌شوند؛ درحالی‌که فناوری وب ۳ راه را برای توسعه شبکه‌ای باز و غیرمتمرکز از مجموعه داده‌های گزینشی همواره ساخته است. از همین رو پروژه گلکسی با به‌کارگیری اعتبارنامه‌ها به‌صورت آن چین و آف چین به توسعه برندها کمک شایانی می‌کند.
اعتبارنامه‌های آن چین درحقیقت همان گزارش تراکنش‌ها یا فعالیت‌های شما بوده و این گزارش‌ها روی یک شبکه بلاک چین به‌طور زنده دردسترس هستند.

 GAL چیست؟ + کاربرد توکن رمز ارز Project Galaxy
توکن حاکمیتی پروژه گلکسی، توکن GAL نام دارد و می‌توان از آن برای رأی‌دهی درباره DAO این پروژه بهره برد. مانند دیگر توکن‌های بومی، توکن GAL را نیز می‌توان به‌منظور پرداخت کارمزدهای پلتفرم به کار برد. توسعه‌دهندگان همچنین از این توکن برای پرداخت بهای محصولاتی مانند Galaxy Oracle Engine و Galaxy Credential API استفاده می‌کنند.
چگونه توکن‌های $GAL را بخریم؟
رمز ارز Project Galaxy روی چندین صرافی پرکاربرد از جمله صرافی پولونیکس (Poloniex) قابل خریداری بوده و شما می‌توانید این توکن را در صرافی پولونیکس از طریق جفت معاملاتی GAL/USDT خرید و فروش کنند قرار دهید. از جمله دیگر صرافی‌هایی که برای مبادلات توکن GAL می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید، می‌توان به صرافی‌های بایننس، هیوبی گلوبال، کوکوین، Gate.io، کوین بیس و FTX اشاره کرد.
با توجه به محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، خرید رمز ارز از صرافی کوکوین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

به حساب کاربری خود در صرافی کوکوین وارد شوید و روی تب Markets کلیک کنید.

۲. دارایی خود را از لیست انتخاب کنید و سپس روی دکمه Trading در کنار آن کلیک کنید.
۳. برای خرید، مقدار ارزی را که مدنظر دارید، در قسمت خرید وارد کرده و روی خرید کلیک کنید.

کیف پول مناسب برای نگهداری توکن GAL کدام است؟
پس از خرید رمز ارز Project Galaxy باید توکن‌های خود را از کیف پول صرافی به یک کیف پول شخصی ارز منتقل کنید. برای این کار می‌توانید از کیف پول‌های مطمئن و معتبری مانند کیف پول تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask) و بایننس چین (Binance Chain Wallet) استفاده کنید و با حفظ رمز خصوصی این کیف پول‌ها از دارایی رمز ارز خود محافظت کنید.
شما می‌توانید هر زمان که خواستید توکن‌های رمز ارز پروژه گلکسی را از کیف پول خود برداشت کرده یا از آن برای خرید و فروش و مبادله با ارزهای دیگر استفاده کنید.
سخن پایانی
در این مقاله درباره رمز ارز Project Galaxy و توکن GAL سخن گفتیم و ویژگی‌های مختص این پروژه ارز را برشمردیم. پروژه گلکسی بر پایه زیرساختاری باز و مشارکتی بنا شده است و رسالت آن کمک به توسعه‌دهندگان وب ۳ است تا با استفاده از داده‌های دیجیتالی (اعتبارنامه‌ها) و NFT ها محصولات بهتری را عرضه کنند و کیفیت جامعه هدف خود را ارتقا بخشند.
اگر قصد سرمایه‌گذاری روی این ارز را دارید، علاوه بر به‌کارگیری معلومات فوق، لازم است حتماً از مشورت با مشاوران مالی تخصصی در حوزه کریپتوکارنسی بهره ببرید و به این ترتیب با گام‌هایی مطمئن در این راه قدم بگذارید.
به یاد داشته باشید مطالب ذکرشده در این مقاله تنها داده‌های کلی درباره پروژه گلکسی است و به‌هیچ‌عنوان جایگزین مشاوره مالی تخصصی نخواهد بود. درنهایت، تنها راهی که موفقیت شما را در این حوزه تضمین می‌کند، مطالعه کافی پیش از ورود به بازار است؛ بنابراین توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید معلومات خود را در حوزه سرمایه‌گذاری روی ارزها افزایش دهید و سعی کنید فوت و فن‌های این مسیر را از افراد حرفه‌ای در این حوزه بیاموزید.
سوالات متداول

برای خرید Project Galaxy به کدام یک از صرافی‌های رمز ارز می‌توان مراجعه کرد؟صرافی‌های بایننس، هیوبی گلوبال، کوکوین، Gate.io، کوین بیس و FTX
کیف پول رمز ارز Project Galaxy چیست؟پول تراست والت، متامسک و بایننس چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *