شایعات تأییدنشده: تسلا به‌ پذیرش ارزهای دیجیتال دیگر هم فکر می‌کند

پس از تغییرات در جمله‌بندی‌های وب‌سایت تسلا و اظهارنظر ایلان ماسک، شایعاتی مبنی بر اینکه تسلا قصد دارد علاوه بر بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگر را هم به‌عنوان یک روش پرداخت بپذیرد قوت گرفت.
به گزارش کریپتوبریفینگ، تسلا روز گذشته اعلام کرد که از این پس، مشتریانش می‌توانند خودروهای الکتریکی این شرکت را با بیت کوین بخرند. تسلا ماه گذشته و همزمان با سرمایه‌گذاری در این رمز ارز اعلام کرد که امکان خرید خودروهایش با بیت کوین هم وجود دارد.
تسلا پیش‌تر در بخش سیاست‌های بیت کوین خود نوشته بود:
بیت کوین در حال حاضر تنها رمز ارز موردقبول شرکت [تسلا] است. امکان خرید با دیگر دارایی‌های دیجیتال، نظیر فورک‌های بیت کوین، مثل بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی، وجود ندارد.
این بخش حالا تغییر کرده است و با ورود به آن با متن زیر روبه‌رو خواهید شد:
بیت کوین تنها رمز ارزی است که تسلا قبول می‌کند. ما تراکنش را دریافت نمی‌کنیم و به‌احتمال‌زیاد سرمایه‌های شما از دست خواهد رفت.
در عین حال که برخی معتقدند این اقدام تسلا تأکید دوباره شرکت بر این مسئله است که علاقه‌ای به دیگر ارزهای دیجیتال ندارد، برخی نیز معتقدند که حذف نام بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی نشان‌دهنده آن است که تسلا دیدگاهی مثبت نسبت به این ارزهای دیجیتال دارد.
در حال حاضر تسلا بیانیه‌ای رسمی در این مورد مطرح نکرده است و همین مسئله تعیین قصد شرکت را دشوار کرده است. این در حالی است که ایلان ماسک همزمان با این تغییر در سیاست‌های تسلا، در توییتری در ارتباط با بیت کوین کش اظهارنظر کرد.
ماسک در پاسخ به کیم داتکام (Kim Dotcom)، تأیید کرد که هزینه‌های انتقال بیت کوین کش پایین است. داتکام در توییت خود نوشته بود که میانگین کارمزدهای بیت کوین کش تنها ۰.۰۰۱ دلار است. ماسک در پاسخ به این توییت او نوشت:
موافقم.
این حواشی تأثیر اندکی روی قیمت بیت کوین کش گذاشت. کمی بعد از توییت ایلان ماسک، قیمت بیت کوین کش با کاهشی ۸.۸ درصدی از ۵۰۶ دلار، به محدوده ۴۶۱ دلار سقوط کرد.
نمودار قیمت بیت کوین کش
از آن زمان تا به حال قیمت بیت کوین کش تا حد زیادی احیا شده است‌ و در محدوده ۵۰۱ دلار معامله می‌شود.
صد البته نباید فراموش کرد که این احتمال وجود دارد که عوامل دیگری هم بر سقوط قیمت بیت کوین کش تأثیرگذار بوده باشند. در هر صورت، توییت ماسک در ارتباط با این رمز ارز باعث شد تا توجهات زیادی به‌سمت آن سرازیر و صحبت‌ها پیرامون آن در فضای مجازی بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *