معرفی شرکت UBS Group – نسیم خبر

UBS Group یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی چندملیتی است که در چندین سال گذشته با نام Union Bank of Switzerland شناخته می‌شد. UBS کنونی از زمان ادغام دو بانک Union Bank of Switzerland و Swiss Bank Corporation در سال ۱۹۹۸ تشکیل شده و اکنون عبارت UBS به‌عنوان نام رسمی این شرکت استفاده می‌شود نه مخفف نام بانک‌های ادغام‌شده.
دفتر مرکزی شرکت UBS در شهر Zurich و Basel قرار دارد و تقریباً در تمام فعالیت‌های مالی عمده مانند بانکداری خرده‌فروشی و تجاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت، بانکداری، مدیریت دارایی و بانکداری سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. این شرکت در بیش از ۵۰ کشور سراسر جهان از جمله آمریکا حضور فعال و گسترده‌ای دارد. دفتر مرکزی آمریکایی UBS Group در شهر نیویورک واقع شده است. گروه UBS مجموعاً ۴.۸ میلیارد دلار از دارایی مشتریان را تحت مدیریت دارد.
فهرست این مقاله
تاریخچه شکل‌گیری و پیشرفت شرکت UBS Group

شرکت Swiss Bank Corporation در سال ۱۸۵۴ با نام Basler Bank Verein در سوئیس تأسیس و سپس در سال ۱۸۷۲ به یک شرکت سهامی (joint-stock) تبدیل شد. این شرکت در بخش بانکداری سرمایه‌گذاری تخصص داشت و به‌دنبال ادغام با شرکت Zurcher Bankverein در سال ۱۸۹۵ به Basler und Zurcher Bankverein تغییر نام داد. پس از این ادغام موفق، شرکت بخش بانکداری تجاری خود را راه‌اندازی کرد که درنهایت به فعالیت اصلی آن نیز تبدیل شد.
دو سال بعد یعنی در سال ۱۸۹۷ این شرکت با جذب دو بانک دیگر سوئیسی، بار دیگر عنوان این بانک تغییر کرده و نام با ادامه این روند، این شرکت بانک‌های سوئیسی دیگری را نیز خریداری و جذب و شعب و دفاتری را در سراسر سوئیس و سایر کشورهای جهان افتتاح کرد. دفتر اصلی مرتبط با بانکداری اروپایی در شهر Basel و دفتر اصلی بانکداری بین‌المللی در شهر Zurich فعالیت می‌کردند.
بانک Union Bank of Switzerland در سال ۱۹۱۲ از ادغام دو بانک دیگر به نام‌های Bank of Winterthur و Toggenburger Bank که هر دو در سال ۱۸۶۳ تأسیس شده بودند، راه‌اندازی شد. در ادامه این بانک نیز بانک‌های سوئیسی دیگری را جذب کرد و به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری در سوئیس تبدیل شد. از همان زمان مقر اصلی این بانک در شهر Zurich واقع شده بود که علاوه ‌بر آن دفاتر و شعب متعددی در خارج از سوئیس نیز داشت.
سرانجام در دهه ۱۹۹۰ میلادی، دو بانک موفق Union Bank of Switzerland و Swiss Bank Corporation به‌ترتیب به اولین و سومین بانک بزرگ در کشور سوئیس تبدیل شدند، اما به‌دلیل افزایش رقابتی که از سوی مؤسسات مالی آمریکایی وجود داشت، سبب شد این دو بانک در سال ۱۹۹۸ با یکدیگر ادغام شوند. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، شرکت حاصل از ادغام این دو بانک، UBS Group نام گرفت و به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان تبدیل شد. فعالیت اصلی بانک UBS Group، شامل بانکداری شخصی و شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت و مدیریت دارایی می‌شود.
ویژگی‌های شرکت UBS Group

یک بانک سرمایه‌گذاری سوئیسی با فعالیت گسترده جهانی است.
بخش‌های اصلی این شرکت مربوط به سرمایه‌گذاری و بانکداری خرده‌فروشی، مدیریت دارایی و ثروت می‌شود.
این شرکت بیش از ۷۱.۴۲۷ نفر کارمند دارد.
درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰، به میزان ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.
ارزش بازار این شرکت ۷۵.۰ میلیارد دلار است.

معرفی بخش‌های اصلی شرکت UBS Group
این شرکت از چند بخش اصلی تشکیل شده که خدمات متعدد شرکت را به مشتریان هدف ارائه می‌دهند. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

مدیریت ثروت (Wealth management)
مدیریت دارایی (Asset management)
بانکداری سرمایه‌گذاری (Investment Banking)
بانکداری خرده‌فروشی (Retail Banking)

معرفی بخش مدیریت ثروت در شرکت UBS Group

خدمات ارائه‌شده در این بخش از این شرکت، مشتریان حقیقی و مشاغلی را که دارای ثروت خالص بالا یا فوق‌العاده بالا هستند، تحت پوشش قرار می‌دهد. متخصصان و مشاوران مالی این بخش مشاوره‌هایی را به مشتریان ارائه داده و سعی در درک و ارزیابی میزان دارایی‌های نقدی و غیرنقدی آن‌ها دارند. در نتیجه این مشاوره‌های تخصصی، خدمات مرتبط و مناسب با نیازهای مشتریان به آن‌ها ارائه می‌شود.
مشاوران مالی این شرکت اصولاً درباره خدماتی مانند مدیریت سرمایه گذاری، تهیه مالیات بر درآمد، مشاوره مالی شرکتی، خدمات خاص مدیریت ثروت و برنامه‌ریزی املاک و مستغلات تخصص دارند.
معرفی بخش مدیریت دارایی در شرکت UBS Group

هدف از راه‌اندازی این بخش ارائه عملکرد سرمایه‌گذاری برتر و خدمات مربوط به مشتریان است. شاید در ابتدا خدمات ارائه‌شده در این بخش نیز مانند بخش مدیریت ثروت به نظر برسد، اما این دو با یکدیگر تفاوت دارند. درواقع تفاوت دو بخش مدیریت دارایی و مدیریت ثروت در این است که بخش مدیریت دارایی علاوه بر نظارت بر دارایی یک فرد، امکان مدیریت سرمایه‌گذاری‌های جمعی مانند صندوق بازنشستگی را نیز فراهم کرده است.
معرفی بخش بانکداری سرمایه گذاری در شرکت UBS Group

بانک سرمایه‌گذاری UBS به همراه Goldman Sache، J.P,Morgan، Morgan Stanley، Citigroup، Barclays، Bank of America Merrill Lynch، Credit Suisse و Deutsche Bank یکی از بانک‌هایی است که بیشترین تعداد اوراق بهادار را در یک دوره منتشر کرده است.
بانک‌های سرمایه‌گذاری برای انواع مختلفی از شرکت‌ها اوراق بدهی و سهام جدید پذیره‌نویسی کرده و برای فروش این اوراق می‌کنند. علاوه بر این، انجام معاملات کارگزاری را برای مؤسسات و سرمایه‌گذاران خصوصی تسهیل می‌کنند. در برخی مواقع، بانک‌های سرمایه‌گذاری درباره انتشار و قراردادن سهام نیز راهنمایی‌هایی را به ناشران ارائه می‌دهند.
معرفی بخش بانکداری خرده فروشی در شرکت UBS Group

بخش بانکداری خرده‌فروشی شرکت UBS همان چیزی است که بسیاری از افراد به‌صورت سنتی آن را به‌عنوان بانکداری Mass-market می‌شناسند. در این نوع بانکداری مشتریان حقیقی برای بهره‌مندی از بانک‌های تجاری بزرگ‌تر، از شعب محلی آن‌ها استفاده می‌کنند؛ برای مثال Citibank و T.D.Bank در این دسته قرار می‌گیرند.
بخش بانکداری خرده‌فروشی UBS نیز بر مصرف‌کنندگان حقیقی تمرکز دارد و خدماتی مانند افتتاح حساب‌های پس‌انداز و جاری، وام مسکن، وام‌های شخصی، گواهی سپرده (CD)، کارت‌های بدهی و اعتباری را به آن‌ها ارائه می‌دهد.
نظر شرکت UBS Group درباره بازار ارزهای دیجیتال
در دنیایی که تقاضا برای خرید و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو به افزایش است، براساس اعلام بانک UBS، به‌دلیل اینکه این بانک قادر به سنجش درست ارزش فضای ارزهای دیجیتال نیست، از این فضا دور خواهد ماند.
براساس اعلام Ralph Hamers مدیر اجرایی UBS Group، این بانک پیشنهاد ارائه خدمات معامله، نگهداری یا وام‌دهی مرتبط با ارزهای دیجیتال را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های UBS که قرار است براساس آن یک بانک دیجیتالی در مقیاس کامل در آمریکا احداث شود، رد کرده است. براساس اظهارت وی، بسیاری از افراد هنوز کاربردهای ارزهای دیجیتال، ارزش واقعی و آنچه این ارزش را به ارزها می‌دهد، درک نکرده‌اند.
علاوه بر این Hamers اعتقاد دارد، بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از آنکه شبیه یک سرمایه‌گذاری منطقی باشند، براساس حدس و گمان پیش می‌رود؛ درنتیجه از آنجا ‌که UBS انجام سرمایه‌گذاری در فضاهایی را که در آن‌ها شک و شبهه وجود داشته باشد، توصیه نمی‌کند، در محدود ارزهای دیجیتال نیز قدم نمی‌گذارد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *