پیش بینی بورس امروز / خودروهای وارداتی در راه بورس کالا؟ – نسیم خبر

به گزارش نسیم خبر، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای که در فاز ابتدایی معاملات روز دوشنبه شروع خوبی نداشت . جریان معاملات با قدرت فروشندگان در کلیت بازار دنبال شد اما در ادامه با ثبت یک پیوت توانست با رشد 12 هزار و 829 واحدی، سومین روز هفته را به پایان برساند. شاخص کل بورس تهران با رشد 0.82 درصدی، تا محدوده یک میلیون و 576 هزار واحدی پیشروی کرد.
شاخص هم‌ وزن بازار سرمایه با سبقت از شاخص کل که بیشتر منعکس کننده افت و خیز سهام شاخص‌ساز است با رشد 0.93 درصدی توانست 4 هزار و 300 واحد به ارتفاع خود بیافزاید. در پایان نماینده هم‌ وزن نماد‌های بازار سرمایه در محدده 467 هزار و 54 واحدی قرار گرفت.
ارزش و حجم معاملات دوشنبه چگونه بود؟
روز دوشنبه همسو با عملکرد مطلوب شاخص کل بورس، اعداد و ارقام بازار سرمایه نظیر ارزش و حجم معاملات سطح روز گذشته خود را حفظ کردند. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده 6 هزار و 687 هزار میلیاردی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح نسبتا بالای خود باقی بماند.

نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که در محدوده 13 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم معامله شده قرار گرفت. قرار گیری حجم و ارزش معاملات در سطح بالا در روند صعودی نشان از اعتبار حرکت ایجاد شده دارد. به طور کلی هنگامی که حجم معاملات یک روند قیمتی را همراهی میکند و با افزایش یا کاهش قیمت حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند نشانه‌ای است مبنی بر واقعی بودن روند.
امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند.
نرخ توافقی دلار جایگزین نرخ دلار نیما می‌شود؟
عرضه کنندگان می‌توانند قیمت پایه خود را برای محصولاتی مانند آلومینیوم، مس، روی و محصولات پتروشیمی که نرخ ارز در قیمت پایه آن‌ها محاسبه می‌گردد بر اساس نرخ دلار توافقی محاسبه و اعمال نمایند.
پیش از این برای ارزش‌گذاری این تولیدات بر اساس نرخ دلار نیما بود که در حال حاضر گپ نزدیک به ۴۰ درصدی با دلار بازار آزاد دارد. دلار توافقی اما تفاوت به نسبت کمتری با دلار فردوسی دارد و این جهش باعث ایجاد تحول در ارزش فروش شرکت‌های دلار محور خواهد شد.

خودرو تازه‌ای از سایپا در راه بورس کالا
مدیرعامل سایپا: از هفته بعد اولین عرضه‌ی خودرو چانگان CS۳۵ پلاس در بورس کالا انجام خواهد شد.
عرضه خودرو در بورس کالا با استفاده از مزیت کشف قیمت بر اساس مکانیسم عرضه‌ و تقاضا موجب نزدیک شدن نرخ فروش تولیدکننده به نرخ‌های موجود در بازار آزاد شود. بدین ترتیب مابه‌تفاوت نرخ فروش کارخانه و بازار آزاد به جای جیب دلالان مستقیما به نفع خود تولیدکننده و تبعا سهامداران تمام خواهد شد.
مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۳ درصدی!
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد تاکنون ۱۷ بانک و موسسه اعتباری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار با نرخ سود ۲۳ درصدی را دریافت کرده‌اند.
چنین اتفاقی در کوتاه مدت با دامن زدن افزایش جذابیت بازار پول باعث هدایت جریان نقدینگی از بورس و سایر بازارها به سمت سپرده‌گذاری در بانک‌ها شود. اما در چنین شرایطی و شیب تند و تیز پرواز دلار و تورم بعید است رشد بورس به این دلیل متوقف شود.
خودرو‌های وارداتی به بورس کالا می‌آیند؟
سخنگوی وزارت صمت: همزمان عرضه و فروش خودرو‌های وارداتی به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی ماه در بورس کالا برنامه‌ریزی شده است.
عرضه خودرو‌های وارداتی به بورس کالا به تعادل قیمت‌ها در بازار‌ خودرو کمک خواهد کرد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس نسیم خبر بخوانید.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *