کریپتوتب (CryptoTab) چیست؟ آموزش ثبت نام و نحوه کارکرد آن

همان‌گونه که همگی اطلاع داریم، فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است و کسب ارزها از این طریق، به‌راحتی ممکن نخواهد بود. اساساً فرایند استخراج ارزهای دیجیتال در وهله اول نیازمند تهیه رایانه‌ای مطلوب یا در مورد برخی ارزها، تهیه یک دستگاه استخراج (Mining) قدرتمند است که این کار قطعاً به سرمایه و پول زیادی نیاز خواهد داشت؛ از این‌رو کسب ارزها از این طریق برای همه افراد ممکن نیست.
به‌صورت کلی راه‌های گوناگونی برای کسب ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین وجود دارد که استخراج به‌وسیله سخت‌افزارهای استخراج تنها یکی از آن‌هاست، اما چنانچه به بیت کوین علاقه‌مند هستید و قصد دارید با سرمایه‌ای کم راهی پیدا کنید تا این ارز باارزش را به ‌دست آورید، یکی از راه‌هایی که با آن مواجه می‌شوید، استفاده از کریپتوتب است. درحقیقت نکته مهم این است که در حال حاضر چندین راه گوناگون برای کسب درآمد منفعل از حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد که کریپتوتب نیز یکی از آن‌هاست؛ البته به نظر می‌رسد کریپتوتب دقیقاً برعکس این موضوع است و این پلتفرم این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا به‌وسیله مرورگرهای رایانه، برای کسب بیت کوین و استخراج این رمز ارز اقدام کنند.
سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این راه برای کاربرانی که به سراغ آن می‌روند، به‌صرفه خواهد بود؟ در این مطلب از نسیم خبر، قصد داریم ضمن پاسخ به این پرسش، به جنبه‌های مختلف کریپتوتب بپردازیم و کار با این افزونه مخصوص مرورگرهای رایانه را به شما آموزش دهیم.
فهرست این مقاله
کریپتوتب چیست؟ (CryptoTab)

کریپتوتب یک افزونه مخصوص مرورگرهای رایانه است که برای استخراج بیت کوین به کار می‌رود. درحقیقت هدف این مرورگر به ‌دست آوردن بیت کوین در زمان‌هایی است که کاربران از مرورگر کروم (Chrome) خود استفاده می‌کنند. درواقع این خصوصیت همان برگ برنده‌ای است که کریپتوتب از آن بهره می‌برد و شما را به استفاده از آن مجاب می‌کند.
در حالت کلی ایده مطرح‌شده توسط کریپتوتب بسیار جذاب و جالب است و به نظر می‌رسد بسیار راحت باشد، ولی اگر واقعاً به این شکل است، پس چرا همه افراد از این نوع افزونه استفاده نمی‌کنند تا به درآمد بیت کوینی برسند؟ به‌طورکلی ایده این افزونه این است که شما آن را برای مرورگر گوگل کروم خود دانلود کنید. شما پس از دانلود مرورگر کریپتوتب و واردکردن آن در مرورگر گوگل کروم خود می‌توانید هنگام استفاده از مرورگر و جست‌وجو در اینترنت، بیت کوین استخراج‌کنید. این افزونه با الگوریتم خاصی که به کار برده است، می‌تواند بیت کوین استخراج کند. درواقع این افزونه مانند استخر استخراج (Mining Pool) عمل می‌کند و با اتصال افراد بیشتر توان بیشتری برای استخراج بیت کوین به ‌دست می‌آورد. این یعنی شما به‌عنوان یک کاربر می‌توانید دوستان خود را به این برنامه دعوت کرده و با زیرمجموعه گیری، بیت کوین بیشتری کسب کنید.
تیم توسعه‌دهنده این افزونه اعلام کرده است که شما در عرض یک ماه و از طریق فعالیت در مرورگر و زیرمجموعه‌گیری در این افزونه می‌توانید یک بیت کوین (BTC) کسب کنید. البته باور این موضوع بسیار دشوار است و تجربه کاربران ثابت کرده است این امر غیرممکن خواهد بود. با ‌وجود این آن‌ها اعلام نکرده‌اند که هر کاربر چند نفر را باید دعوت کند تا بتواند این میزان بیت کوین استخراج کند. اساساً تا وقتی‌ مرورگر کروم کاربر باز بوده و وی این افزونه را روی آن نصب‌کرده است، وی می‌تواند بیت کوین استخراج کرده و از این راه اقدام به کسب درآمد کند.
از سوی دیگر، دانلود و نصب مرورگر کریپتوتب رایگان است و بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی باشد (فرایند دانلود، نصب و استفاده از این افزونه را کمی جلوتر به‌طور کامل توضیح خواهیم داد)، فرایند استخراج بیت کوین آغاز خواهد شد. البته شعار تبلیغاتی این افزونه، به‌شدت فانتزی و دور از ذهن است، اما درحقیقت یک مفهوم ساده و منطقی برای راه‌اندازی و استفاده دارد که از مرورگر و رایانه شما به‌منظور استخراج رمز ارز بیت کوین بهره می‌برد؛ این یعنی در این روش سود حاصل از استخراج میان افراد استفاده‌کننده از این افزونه پخش خواهد شد. افزون بر این موارد، این افزونه هم دارای نسخه مخصوص دسکتاپ و هم نسخه مخصوص گوشی‌های تلفن همراه با سیستم‌عامل اندروید و iOS است که هرکدام از آن‌ها به‌راحتی از طریق وب‌سایت این افزونه دانلود می‌شوند.
تاریخچه تیم ایجادکننده کریپتوتب

برای اینکه بتوانیم بهتر به کریپتوتب اعتماد کنیم، قطعاً باید به‌دنبال اطلاعاتی از توسعه‌دهندگان آن باشیم؛ از این‌رو پیش از آنکه به نحوه کارکرد این افزونه بپردازیم، بد نیست کمی درمورد تیم توسعه‌دهنده یا خالقان کریپتوتب توضیح دهیم. متأسفانه این تیم در وب‌سایت رسمی این نرم‌افزار، اطلاعات کمی از خود منتشر کرده‌ است. اگر به وب‌سایت کریپتوتب مراجعه کنید، در بخش ارتباط با ما  (Contact Us)تنها یک ایمیل مشاهده می‌کنید و هیچ اثری از مشخصات توسعه‌دهندگان، شماره تماس، آدرس یا موارد این‌چنینی دیگر نمی‌بینید؛ بنابراین همین موضوع کمی ما را در برابر ماهیت واقعی کریپتوتب با شک مواجه می‌کند.
نحوه کارکرد کریپتوتب
براساس گفته وب‌سایت رسمی این افزونه، کریپتوتب درواقع یک استخر استخراج عظیم است که از توان محاسباتی مجموعه‌ای از رایانه‌های مختلف استفاده می‌کند تا بیت کوین کسب کرده و سپس آن را بین صاحبان این رایانه‌ها تقسیم کند. شما می‌توانید با استفاده از حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک یا به‌وسیله ایمیل خود برای ساخت یک حساب کاربری اقدام کنید. این موضوع ایده جالبی است؛ زیرا موجودی بیت کوین شما همواره ایمن باقی خواهد بود. درحقیقت اگر شما حساب کاربری نسازید و به‌صورت تصادفی این افزونه را پاک‌کنید، همه بیت کوینی که تاکنون کسب کرده‌اید، برای همیشه از دست می‌رود.
کریپتوتب همچنین بیان کرده است که وقتی‌ موجودی کاربری به حداقل میزان تعیین‌شده (۰.۰۰۰۰۱BTC) برسد، وی می‌تواند اقدام به برداشت دارایی دیجیتال خود کند. البته این موضوع بیش‌ازحد رؤیایی است؛ چراکه برای کسب این میزان ساتوشی، کاربر باید چندین ماه زمان صرف کرده و با این افزونه کار کند و دائماً به دنبال زیرمجموعه‌گیری باشد. البته کریپتوتب این قول را داده که کاربران می‌توانند درمجموع یک بیت کوین یا بیش از آن کسب کنند و تنها راه پیش ‌روی آن‌ها نیز دعوت از افراد بیشتر و زیرمجموعه‌گیری مداوم است. اساساً فرایند زیرمجموعه‌گیری کریپتوتب، فرایندی ده‌مرحله‌ای است و کاربران به میزان افرادی که به این افزونه دعوت کرده و شروع به فعالیت هرکدام از آن‌ها، در سطوح مختلف دسته‌بندی می‌شوند. در وب‌سایت کریپتوتب ذکرشده هر کاربر به میزان هر کاربر دیگری که وارد زیرمجموعه خود کند، مقداری ساتوشی دریافت خواهد کرد، ولی در اینجا این پرسش به وجود می‌آید که آیا می‌توان تعداد زیادی از افراد را پیدا کرد که به کار با این روش علاقه‌مند بوده و از طرفی تمایل داشته باشند زیرمجموعه یک کاربر ویژه باشند یا نه. بی‌شک پاسخ این سؤال هرچه باشد، با یک، دو یا حتی ده زیرمجموعه در کریپتوتب نمی‌توان به میزان مطلوبی از بیت کوین در کریپتوتب دست پیدا کرد.
بررسی مفهوم زیرمجموعه گیری یا تشکیل زیرمجموعه در کریپتوتب
همان‌طور که به‌طورکلی اشاره شد، منظور از زیرمجموعه گیری یا تشکیل زیرمجموعه در کریپتوتب، همان عضوگیری یا جمع‌کردن زیرمجموعه است؛ برای نمونه گاهی دیده‌ایم که در شرکت‌های مختلف (به‌ویژه شرکت‌هایی با ساختار بازاریابی شبکه‌ای) افراد به تشکیل‌دادن زیرمجموعه مشغول هستند. این کار سبب خواهد شد افرادی که زیرمجموعه دارند، به میزان مشخصی در سود کسب‌شده توسط زیرمجموعه‌های خود سهیم باشند. این سوددهی می‌تواند برای برخی افراد مناسب و برای برخی نیز نامطلوب باشد؛ برای نمونه تشکیل زیرمجموعه‌ای با تعداد پایین بی‌فایده است و عملاً سودی ندارد، اما زیرمجموعه گیری با تعداد افراد بالا می‌تواند به سوددهی بالا شود.
در افزونه کریپتوتب بخشی با نام Referrals وجود دارد که کاربران می‌توانند از این طریق، اقدام به عضوگیری کنند. درحقیقت این قسمت به کاربران کمک می‌کند با لینکی که توسط کریپتوتب در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، دوستان و آشنایان خود را دعوت کنند تا از افزونه کریپتوتب استفاده کرده و با جست‌وجو در اینترنت کسب درآمد کنند. در آخر نیز بعد از اینکه آن‌ها با استفاده از کریپتوتب به کسب بیت کوین اقدام کردند، درصدی از دارایی‌های کسب‌شده توسط آن‌ها نیز به‌حساب کاربری که این زیرمجموعه را تشکیل داده است انتقال پیدا خواهد کرد.
نحوه استفاده و سرمایه‌گذاری مطلوب در کریپتوتب

استفاده از افزونه کریپتوتب بسیار ساده و آسان بوده و تنها کافی است تا افزونه را دانلود کرده و آن را روی مرورگر کروم خود نصب کنید. توجه داشته باشید کریپتوتب یک نرم‌افزار رسمی نیست که به‌وسیله تیم گوگل تأیید شده باشد. درحقیقت استفاده از کریپتوتب نوعی سرمایه‌گذاری با ریسک بالاست که سرمایه افراد، همان زمان و توان رایانه‌ای است که در اختیار این نرم‌افزار قرار می‌دهند؛ از این‌رو پیش از استفاده از آن، باید هوشیار بود و از افرادی که سابقه استفاده از کریپتوتب را دارند، درباره آن سؤال کرد؛ زیرا ممکن است استفاده از کریپتوتب به‌هیچ‌عنوان سودده نباشد.
همچنین می‌توانید با استفاده از تنظیمات موجود در افزونه کریپتوتب، سرعت استخراج را افزایش دهید، اما این امر سبب می‌شود نسبت به تنظیمات نرمال، توان پردازشی رایانه بیشتر مصرف شود؛ از این‌رو اگر رایانه شما یک پردازشگر با سرعت‌بالا ندارد، این کار ایده خوبی نیست؛ زیرا توان پردازشی رایانه یا لپ‌تاپ شما بعد از مدتی کند می‌شود یا از بین می‌رود. گفتنی است پرداخت‌ها دو بار در روز انجام می‌شود و این شرکت ثابت کرده که پرداخت‌ها را انجام می‌دهد؛ از این‌رو شما می‌توانید حداقل تا حدودی مطمئن باشید که آن‌ها واقعاً با استفاده از این برنامه، سود و هزینه را پرداخت خواهند کرد.
کریپتوتب؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟
آیا تاکنون درمورد طرح پانزی (Ponzi scheme) چیزی شنیده‌اید؟ کریپتوتب دقیقاً مانند طرح پانزی است. شما با دعوت مردم پول به‌دست می‌آورید، اما باید افراد زیادی را دعوت کنید تا پول بیشتری به‌دست آورید و آن‌ها نیز مجبورند همین کار را بکنند و این سلسله‌مراتب باید ادامه داشته باشد تا شما به سوددهی برسید. البته این روش مناسبی برای کسب ‌و کار نیست و بدین معناست که این شرکت پس از چند سال با شکست روبه‌رو می‌شود؛ زیرا تنها در صورتی می‌توان سرمایه کسب کرد که افراد بیشتری را دعوت کنید، اما با این کار پس از مدتی کلافه می‌شوید یا به‌ اندازه تلاشی که می‌کنید دریافتی نخواهید داشت. در طرح‌های پانزی شما تنها در صورتی می‌توانید پول به‌ دست بیاورید که سر دیگران کلاه بگذارید و دیگران هم به همین شکل عمل کنند.
همان‌طور که در بالا بیان کردیم، اگر می‌خواهید بدون آنکه کاری انجام دهید بیت کوین دریافت کنید، این کار تقریباً اقدامی بدون خطر است. تنها ریسکی که با آن مواجه خواهید شد، این است که شما با مرورگر کریپتوتب بیت کوین به‌ دست می‌آورید، اما گوگل کروم شما احتمالاً کندتر می‌شود. این به تصمیم شما بستگی دارد که هنگام وبگردی سرعت کمتری داشته باشید یا با استفاده از کریپتوتب شاهد کسب سود مناسبی باشید که سرعت کمتر و مشارکت در استخراج بیت کوین را جبران کند.
نحوه ماینینگ با کریپتوتب
مسئله دیگری که می‌توان آن را جزء معایب این نوع سایت‌ها دانست، این است که آن‌ها با استفاده از توان پردازشی و باتری شما برای استخراج بیت کوین اقدام می‌کنند. در حال حاضر با وجود سختی شبکه بیت کوین استفاده از CPU برای استخراج اصلاً سودآور نیست، اما برای کریپتوتب این امر درصورتی امکان‌پذیر است که افراد مجموعه‌های بیشتری را اضافه کنند تا این سایت از توان محاسباتی بیشتری بهره ببرد. حال تصور کنید اگر این روند درجایی قطع شود و دیگر افراد فردی را به مجموعه‌های خود اضافه نکنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این سایت دیگر سودآور نخواهد بود و این طرح نیز پاسخ‌گو نیست.
در ضمن استفاده بیش‌ازحد از باتری و توان پردازشی رایانه سبب خرابی یا کندشدن این قطعات می‌شود و باید هزینه چند برابر برای آن بپردازید. شاید تصور شود با استفاده از این افزونه و زیرمجموعه هزینه قطعات نیز به‌دست می‌آید، اما واقعاً این‌طور نیست؛ زیرا شما باید زمان زیادی صرف کنید تا بتوانید چند ساتوشی را که به ارزش چند سنت است، استخراج‌کنید. دلیل اینکه بسیاری بیان می‌کنند این روش‌ها به‌صرفه نیست نیز همین است. شما زمان زیادی صرف می‌کنید تا مقدار ناچیزی ساتوشی به ‌دست بیاورید که شاید تنها چند سنت ارزش داشته باشد و این زمان را برای کار دیگری صرف کرده بودید، نتیجه بهتری گرفته بودید.
باید توجه داشت برنامه‌های زیادی نیستند که همچون کریپتوتب بتوانید بدون انجام کار خاصی، به‌طور قانونی فرصت کسب بیت کوین را داشته باشید؛ به‌ویژه اگر آن را با برنامه‌های هایپ (برنامه سرمایه‌گذاری با سود کلان) در سراسر اینترنت مقایسه کنید. این مرورگر ممکن است یک نقطه شیرین برای کاربران بی‌تجربه‌ای باشد که به آن‌ها اجازه می‌دهد قدرت رایانه خود را درازای کسب درآمد و استخراج بیت کوین استفاده کنند، اما با شناخت فرایند استخراج بیت کوین متوجه می‌شوید این روش واقعاً به‌صرفه نیست.
استفاده از طرح پانزی
مورد دیگری که جزء معایب این سایت است، طرح پانزی آن است. همان‌طور که تاکنون دیده‌ایم، طرح‌های پانزی اوایل کار خود همیشه سودآور هستند، اما پس از گذشت مدتی دیگر سودآوری روزهای اول را نخواهند داشت و درنهایت با کلاه‌برداری سرمایه افراد به کار خود پایان می‌دهند. با توجه به سیستم کار طرح‌های پانزی درنتیجه کار تمامی این نوع طرح‌ها به یکجا ختم می‌شود.
حال با در نظر گرفتن اینکه کریپتوتب چیست و شرایطی که بیان شد، آیا می‌توان کریپتوتب را روش مناسبی برای استخراج و به‌ دست آوردن بیت کوین در نظر گرفت؟ ممکن است با خود بگویید حتی اگر کلاه‌برداری هم باشد، شما چیزی از دست نمی‌دهید و درنهایت برای ‌مثال ده دلاری که با زحمت و طی مدت‌زمان زیادی جمع‌آوری کرده‌اید، از دست می‌دهید، اما آیا تنها هزینه‌ از دست رفته همین است؟ پاسخ منفی است! شما علاوه بر آن ده دلار، زمان، توان پردازشی دستگاه خود، عمر و باتری دستگاه خود، اعتبار خود نزد اعضایتان و بسیاری موارد دیگر را از دست می‌دهید که در قبال ۱۰ دلار واقعاً نمی‌ارزد. در هر صورت اگر به دنبال کسب درآمد و استخراج بیت کوین از این راه هستید، تمامی جوانب را بسنجید، حساب‌شده عمل کنید و به فرجام این نوع طرح‌ها که همچون آن در دنیای ارزهای دیجیتال کم نبوده است (مانند پروژه بیت کانکت) دقت داشته باشید.
ویژگی‌های مرورگر کریپتوتب

کریپتوتب دارای امکاناتی از قبیل استفاده از افزونه‌هاست؛ به این معنا که شما می‌توانید افزونه‌هایی برای بلاک‌کردن تبلیغات، ابزارهایی در راستای امنیت، ابزارهایی برای افزایش و بهبود عملکرد و سایر موارد را استفاده کنید.
دانلود کریپتوتب رایگان است.
در کریپتوتب شما می‌توانید داده‌های مرورگرهای دیگر مانند کروم را به رابط کاربری خود در کریپتوتب انتقال دهید. داده‌هایی مانند موارد نشان‌دارشده، تاریخچه، افزونه‌ها و سایر موارد دلخواه.
کریپتوتب ادعا می‌کند به‌صورت خودکار درصورت استفاده از این مرورگر برای شما بیت کوین استخراج می‌کند؛ یعنی هر زمان که یک تب در این مرورگر بازکنید، استخراج شروع می‌شود. هرچند در ادامه ادعا می‌کند که اگر پنجره این مرورگر به‌صورت فعال باز باشد، با سرعت بیشتری استخراج انجام می‌شود. در حال حاضر کریپتوتب تنها استخراج بیت کوین را انجام می‌دهد.
کریپتوتب به‌عنوان یک ابزار دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با ‌وجود این امکان واردکردن اطلاعات و داده‌های مرورگرهایی همچون کروم، فایرفاکس، مایکروسافت آج، اپرا و سافاری را نیز فراهم کرده است.
در کریپتوتب بخشی وجود دارد برای افرادی که اقدام به جذب و دعوت از سایر افراد می‌کنند که در قبال آن به افراد جایزه می‌دهد.
کریپتوتب را می‌توان در چندین دستگاه همگام‌سازی کرد که لازمه این کار تنها ورود به سیستم است.
در کریپتوتب افراد می‌توانند درآمد استخراج خود را مستقیم به یک کیف پول بیت کوین وارد کنند؛ البته ذکر این نکته ضروری است که حداقل برداشت ۰٫۰۰۰۰۱ بیت کوین است.

چه میزان می‌توان در کریپتوتب درآمد داشت؟
کریپتوتب اطلاعات واضحی درباره این نداده است که کاربران چقدر می‌توانند با این مرورگر کسب درآمد کنند، اما این مرورگر ادعا می‌کند در روز اول شما می‌توانید حداقل برداشت را که ۰٫۰۰۰۰۱ بیت کوین و معادل ۰٫۰۶۵ دلار است به‌ دست آورید، ولی همچنان تضمینی از این بابت ارائه نمی‌دهد؛ از این‌رو در یک حالت منطقی در هر سال حدود ۲۵ دلار درآمد کسب خواهید کرد. هرچند این درآمد جدا از هزینه برق رایانه شما در نظر گرفته ‌شده است، اما به‌صورت کلی پتانسیل رسیدن به مقدار زیادی بیت کوین با استفاده از افزونه‌کریپتوتب تقریباً ناچیز است. درحقیقت استفاده از رایانه‌های شخصی برای استخراج بیت کوین و رسیدن به درآمد کافی که هزینه مصرف انرژی آن را تأمین کند، تقریباً سخت است.
همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم هیچ‌چیزی سبب تغییر این موضوع نخواهد شد؛ زیرا سختی شبکه این ارز طی سال‌های گذشته به‌شدت بالا رفته است. درنهایت این سؤال مطرح است که دقیقاً چه میزان درآمد می‌توان به‌وسیله این افزونه به ‌دست آورد؟ پاسخ به این سؤال کمی دشوار است؛ زیرا هرکدام از لایه‌های زیرمجموعه شما درصد متفاوتی از سود را به شما پرداخت می‌کنند؛ به‌ بیان ‌دیگر اگر در سطح اول خود ۵۰۰ زیرمجموعه داشته باشید، به شکل قابل‌توجهی درآمد شما در مقایسه با زمانی که ۵۰۰ زیرمجموعه در دیگر سطوح داشته باشید، بیشتر خواهد بود.
ماشین‌حساب درآمد کریپتوتب به شما اجازه نمی‌دهد به‌صورت دلخواه برای تغییر سطح کاربران زیرمجموعه خود اقدام کنید، اما به‌صورت خودکار سطح کاربران جدید زیرمجموعه شما را بررسی و به درآمد شما اضافه می‌کند. از آنجا ‌که تعداد افرادی که در سطح اول قرار می‌گیرند همیشه کمتر است، با افزایش تعداد افراد زیرمجموعه در سطوح بعدی به‌راحتی متوجه می‌شوید این سطوح تا چه میزان در درآمد نهایی تأثیرگذار خواهد بود.
برای ساده‌ترشدن هرچه بیشتر این موضوع یک مثال در ادامه مطلب ارائه ‌شده است. شما می‌توانید با زیرمجموعه‌گیری جمعیت کل ایالات‌متحده چیزی حدود ۱۱۰ بیت کوین بیت کوین از طریق کریپتوتب دریافت کرده که قیمت آن معادل تقریبی ۱ میلیون دلار است. اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه عمل کنیم، تصور کنید شما ۱۰ هزار نفر زیرمجموعه داشته باشید، به‌سختی می‌توانید به درآمد ۰٫۰۱ بیت کوین دلار کسب کنید.

در نظر داشته باشید اگر به‌صورت مستقیم زیرمجموعه‌گیری کنید، اعداد نمایش داده‌شده بیش از مقادیر اعلام‌شده خواهد بود. درنتیجه بهترین راه کسب درآمد از طریق افزونه کریپتوتب زیرمجموعه‌گیری است و اگر یک فرد اجتماعی نیستید، درآمد حاصل از این افزونه برای شما بسیار ناچیز خواهد بود.
نقاط قوت و ضعف کریپتوتب
افزونه کریپتوتب نیز مانند دیگر افزونه‌ها و دیگر تجهیزات مزایا و معایبی دارد که دانستن آن‌ها، به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید افزونه کریپتوتب را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم درباره مزایا و معایب افزونه کریپتوتب با شما گفت‌وگو کنیم که توجه به آن‌ها می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند.
نقاط قوت

استفاده رایگان
قابل ‌اجرا روی هر رایانه (سخت‌افزار قدرتمند یا ضعیف)
راه‌اندازی و شروع کار ساده
رابط کاربرپسند و قابل تنظیم
مرورگر بسیار سریع
امکان دسترسی از طریق تلفن همراه

نقاط ضعف

تنها می‌توانید این افزونه را روی مرورگر گوگل کروم نصب کنید.
برای درآمدزایی بیشتر باید زیرمجموعه جمع کنید.
درآمد آن در قبال کارهای خواسته‌شده، ناچیز است.

آموزش ثبت نام و نحوه کارکرد با کریپتوتب
دانلود و نصب کریپتوتب
برای اینکه به این افزونه دسترسی داشته باشید و بتوانید آن را به‌درستی برای فرایند استخراج ارز فعال کنید، ابتدا باید چهار مرحله بسیار ساده را پشت سر بگذارید. ابتدا باید افزونه کریپتوتب را برای مرورگر کروم از شرکت گوگل دانلود و نصب کنید. افزونه کریپتوتب مخصوص مرورگرهای گوگل کروم را می‌توانید در سایت‌های معتبر دانلود کنید، اما پیشنهاد ما این است که برای نصب آن مستقیم به سایت WebStore بروید. سپس در قسمت جست‌و‌جو نام کریپتوتب «Crypto Tab» را بنویسید. حال تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که روی گزینه «Add Chorome» کلیک کنید تا به‌صورت خودکار در مرورگر کروم اضافه شود. پس از انجام این موضوع و مراحل دیگر می‌توانید از مرورگر استفاده کنید. توجه کنید در مرورگر حتماً ثبت‌نام کنید. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا تا ثبت‌نام نکنید نمی‌توانید کار خود را آغاز کنید.
چگونگی نصب کریپتوتب  (Cryptotab)
از وب‌سایت‌های رسمی و معتبر، برنامه Cryptotab را دانلود کنید. بعد از نصب فایل دانلودشده، برنامه کریپتوتب را باز کنید. در پایان نیز با حساب گوگل خود وارد سایت شوید. همچنین می‌توانید تمامی تنظیمات مربوط به نشان‌دارکردن مطالب، فهرست علاقه‌مندی‌ها یا ذخیره رمزعبور را شخصی‌سازی کنید.

در گام بعدی به‌کمک یکی از حساب‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی به محیط این نرم‌افزار وارد شوید (از حساب‌های کاربری فیس‌بوک، گوگل و توییتر پشتیبانی می‌شود).

حال باید میزان مصرف قدرت محاسباتی افزونه کریپتوتب را به‌دلخواه تنظیم کرده و این افزونه را اجرا کنید. دقت کنید در زمان استخراج نباید پنجره مربوط به این افزونه بسته شده یا سیستم شما خاموش شود. همچنین افزایش میزان مصرف قدرت محاسباتی پردازنده سبب کاهش عملکرد و سرعت رایانه شما خواهد شد.
نحوه زیرمجموعه‌گیری در کریپتوتب
مدل کسب ‌و کار افزونه کریپتوتب به‌شدت مبتنی بر کاربران و معرفی این افزونه به دیگران است تا بتواند سوددهی کافی داشته باشد. این حقیقت تلخ را باید در نظر داشته باشید که دیگر هیچ ترفندی یا برنامه‌نویسی هوشمندی سبب نمی‌شود که رایانه شخصی شما بتواند روزانه مقدار زیادی ارز استخراج کند و شما به سود چشمگیری برسید. نه افزونه کریپتوتب و نه هیچ طرح هرمی دیگری سبب تغییر این موضوع نخواهد شد. با وجود این،‌ توانایی استخراج ارز گزینه‌ای مطلوب محسوب می‌شود و از طرفی با زیرمجموعه‌گیری بدون داشتن حتی ذره‌ای سرمایه‌گذاری سبب افزایش آن خواهد شد. تیم توسعه‌دهنده این افزونه یک استخر استخراج راه‌اندازی کرده‌ و ادعا می‌کند که هرچه تعداد کاربران افزونه کریپتوتب افزایش یابد، فرایند استخراج این استخر به شکل چشم‌گیری بهبود می‌یابد و می‌توان به کاربران بابت زیرمجموعه آن‌ها سود پرداخت کرد.
علاوه بر این مورد، تمامی کاربران دارای زیرمجموعه، درصد مشخصی از بیت کوین و درآمد زیرمجموعه‌های خود را نیز دریافت می‌کنند. شبکه ارجاع یا همان زیرمجموعه‌گیری این افزونه تا ده سطح متفاوت عمق دارد و شما می‌توانید با استفاده از ماشین‌حساب میزان درآمد این پلتفرم، سود خود را محاسبه کنید. البته این افزونه یک برنامه انگیزشی نیز از ژوئن ۲۰۱۸ (تیرماه ۱۳۹۷) راه‌اندازی کرده و به کاربرانی که بیشترین زیرمجموعه را داشته باشند، در پایان این برنامه ۳ بیت کوین جایزه اهدا خواهد کرد. نفر دوم در این برنامه ۲ BTC و نفر سوم نیز یک بیت کوین جایزه خواهد گرفت.

نحوه برداشت ارز در کریپتوتب
حداقل مقدار لازم برای برداشت در کریپتوتب، یک صد هزارم بیت کوین است. کریپتوتب، بیت کوین استخراج می‌کند و پرداختی‌ها را نیز با بیت کوین انجام می‌دهد؛ از این‌رو دقت داشته باشید آدرس بیت کوین خود را وارد کرده باشید. برای برداشت موجودی از حساب کاربری خود در کریپتوتب، مراحل زیر را طی کنید:
وارد کریپتوتب شوید و از قسمت منو (Menu) گزینه برداشت (Withdraw) را انتخاب کنید. سپس آدرس کیف پول بیت کوین خود و مقداری که قصد دارید آن را برداشت کنید، وارد نمایید. همچنین برای پیگیری تراکنش بیت کوین خود می‌توانید در قسمت پایین صفحه در مرورگر کریپتوتب از گزینه Payment Journal استفاده کنید.
نتیجه‌گیری
در این مطلب به معرفی و بررسی کریپتوتب پرداختیم. این پروژه بر موضوع کسب درآمد از رمز ارز از طریق فعالیت در اینترنت تمرکز دارد. در حال حاضر کاربران می‌توانند از چند طریق از این پروژه کسب درآمد داشته باشند که یکی از آن‌ها استخراج است. بعد از نصب، به‌محض ورود شما به این مرورگر، عملیات استخراج بیت کوین آغاز می‌شود. یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از کریپتوتب استفاده از کد معرف و زیرمجموعه‌گیری است. در این روش شما با معرفی دیگران و ترغیب آن‌ها به عضویت و استفاده از این پروژه کسب درآمد می‌کنید.
دقت داشته باشید این مقاله تنها جنبه معرفی دارد و درنهایت این شما هستید که با در نظر گرفتن ریسک‌ها و هزینه‌های لازم، در مقابل درآمد حاصل از یک پروژه تصمیم می‌گیرید به فعالیت در آن پروژه بپردازید. همان‌گونه که در قسمت‌های پیشین اشاره شد، درآمد حاصل از چنین پروژه‌هایی جزء درآمدهای قطره‌چکانی محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن برق مصرفی، توان سیستم و کارمزدهای برداشت و دیگر مسائل مربوط، این‌گونه درآمدها به‌هیچ‌وجه به‌صرفه نخواهند بود.
پرسش‌های متداول

آیا کریپتو برای اجراشدن به مرورگر نیاز دارد؟

کریپتوتب برای اجراشدن به یک مرورگر نیز دارد. شما می‌توانید با نصب مرورگرهایی مثل کروم به استخراج رمز ارز بیت کوین بپردازید.

کریپتوتب چگونه بیت کوین استخراج می‌کند؟

این افزونه مرورگر به‌تنهایی بیت کوین استخراج نمی‌کند، بلکه شما با وب‌گردی پاداش دریافت می‌کنید که پرداخت این پاداش با بیت کوین انجام می‌شود.

توسعه‌دهنده کریپتوتب کیست؟

متأسفانه تیم توسعه‌دهنده کریپتوتب، اطلاعات کمی از خود منتشر کرده است. اگر به سایت کریپتوتب مراجعه کنید، در قسمت ارتباط با ما تنها یک ایمیل مشاهده می‌کنید، بدون شماره تماس یا آدرس و…

آیا استخراج بیت کوین به‌وسیله کریپتوتب همان استخراج بیت کوین با رایانه است؟

خیر، استخراج به‌تنهایی از طریق رایانه و استخراج توسط افزونه یا مرورگر کریپتوتب تا حدودی با هم متفاوت هستند.

آیا استخراج بیت کوین به‌وسیله کریپتوتب منطقی است؟

شاید شما تصمیم گرفته‌اید با این روش به جمع‌آوری و استخراج بیت کوین بپردازید، اما این موضوع شاید امری هیجان‌انگیز یا جالب باشد، اما در واقعیت انجام‌دادن آن خیلی زمان می‌برد و انرژی‌بر است. منفی‌ترین موضوع این مورد این است که شاید شما بعد از صرف کلی وقت و انرژی نتوانید به چیزی دست ‌یابید که این امر می‌تواند به‌تنهایی موجب ناراحتی و خشم شما در این ‌باره شود.

چگونه می‌توان بیت کوین کسب‌شده از طریق کریپتوتب را به کیف پول انتقال داد؟

با مراجعه به قسمت Withdraw می‌توان آدرس کیف پول و مقدار بیت کوینی که قصد انتقال آن را دارید، وارد کرده و عملیات انتقال را انجام دهید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *