کیف پول سوفی (sofi) چیست؟ بررسی مزایا، معایب و ویژگی ها

با پیشرفت جهان در حوزه دیجیتال و اقبال مردم به سمت آموزش رمز ارز و استفاده از خدمات دیجیتال در امور روزانه مشاهده می‌شود که امروزه SoFi  یکی از سریع‌ترین مشارکت‌کنندگان در عصر جدید بانک‌های دیجیتال شمرده می‌شود. کیف پول سوفی با تمرکز بر روی موضوع اصلی وام‌های دانشجویی کار خود را آغاز نمود.
سرفصل‌های این مقاله
معرفی سوفی
SoFi مخفف عبارت Social Finance است. یک شرکت مالی شخصی مستقر در سانفرانسیسکو است و از سال ۲۰۱۱ تأسیس شده است. کیف پول سوفی خدمات مالی مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری، بانکی و وام‌های شخصی را ارائه می‌دهد. همچنین قابل‌ذکر است که شرکت fintech در سال ۲۰۱۴ از پیتر تیل، مؤسس و سرمایه‌گذار افسانه‌ای دره سیلیکون، سرمایه قابل‌توجهی انباشته کرده است.
سرمایه‌گذاری در سوفی
با توجه به اینکه شرکت‌های خدمات مالی به دلایل مشخص علاوه بر وام‌های مسکن گزینه‌های وام شخصی را نیز فراهم می‌کنند. SoFi  گزینه‌های انعطاف‌پذیری را برای افرادی که به وام‌های دانشجویی شخصی نیاز دارند ارائه می‌دهد. همچنین SoFi Invest می‌تواند با قابلیت سرمایه‌گذاری خودکار به کاربران یا دانشجویان کمک شایانی نماید تا برنامه‌ریزی خود را انجام دهند و این بخشی از برنامه سوفی می‌باشد.
ویژگی عملکردی کیف پول سوفی
برای شروع معاملات ارز رمزنگاری شده ابتدا باید با یک حساب سوفی به بخش SoFi Invest برنامه مراجعه نمود. ارزهای رمز پایه بخش دیگری از کل سیستم‌عامل SoFi Invest می‌باشد. هم‌اکنون، سوفی اگر کاربری تصمیم بگیرد حداقل ۱۰ دلار ارز رمزنگاری شده را از طریق سیستم‌عامل سوفی معامله نماید، او ۲۵ دلار در حساب خود پاداش دریافت می‌کند.
جزئیات عملکرد SoFi
در مثال بالا به نظر می‌رسد جایزه ۲۵ دلار برای تصویب آن خیلی پیشنهاد جذابی است، اما نیاز به یادآوری است که، مانند سایر بانک‌های دیجیتال دیگر رمزنگاری شده، سوفی یک بستر کاملاً حمایتی می‌باشد. این بدین مفهوم است که کاربران قادر نخواهند بود که این ۲۵ دلار را از کیف پول شخصی خود به سیستم عامل سوفی واریز نمایند و یا آن را به منظور کنترل کلیدهای خصوصی مرتبط با سکه‌ها پس بگیرند.
به مفهوم دیگر امکان انتقال و برداشت آن برای کاربر ممکن نیست و صرفاً جنبه پاداش و پس انداز دارد. در واقع این یکی از جنبه‌های منفی پلتفرم از دیدگاه بسیاری از کارشناسان رمزنگاری کیف پول سوفی  محسوب می‌شود. البته این مجموعه توانایی افزودن این قابلیت را در آینده دارد.
امکان معامله چه ارزهایی فراهم است؟
در بازار ارزهای رمز پایه، می‌توان گفت SoFi از بیت‌کوین، Ether ، Litecoin ، Bitcoin Cash و Ether Classic پشتیبانی می‌نماید. اما توجه به این نکته که، کاربران امکان انتقال هیچ یک از این دارایی های رمزنگاری خود را از حساب سوفی خود و به یک کیف پول دیگر ندارند بسیار حائز اهمیت است.
نحوه پشتیبانی کیف پول سوفی
از لحاظ پشتیبانی از altcoin ، SoFi تا حدودی محدودیت وجود دارد. کاربران می‌توانند بیت‌کوین را بدون مشکل معامله کنند، اما تنها ۴ ارز رمز پایه دیگر وجود دارد که شامل Ether ، Litecoin ، Bitcoin Cash و Ether Classic است و به‌وسیله SoFi Invest پشتیبانی می‌شود. با این اوصاف، تنها قیمت روزانه ۴۰ آلت کوین دیگر نیز در برنامه سوفی قابل‌مشاهده است.
کشورهای استفاده‌کننده
سوفی تنها در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار دارد، از این رو دلار آمریکا در واقع تنها واحد حساب پشتیبانی شده توسط سیستم‌عامل این مجموعه است.
در حال حاضر کیف پول سوفی فقط در ایالات متحده موجود است و این یک نقطه‌ضعف عمده از توانایی این برنامه به عنوان یک بانک ارائه‌دهنده خدمات برای ارز بیت‌کوین است. با تمام این اوصاف، این کیف پول در تمام ۵۰ ایالت آمریکا در دسترس کاربران قرار دارد.
میزان کارمزد کیف پول سوفی
مهم‌ترین هزینه‌ای که باید برای کاربری که می‌خواهد از SoFi به عنوان یک بانک بیت‌کوین استفاده کند در نظر گرفت، کارمزد یا هزینه خرید و فروش ارزهای رمز پایه است که ۱.۲۵٪ در نظر گرفته شده است. این قیمت از نظر کاربران تا حدودی رقابتی است و ارزان‌تر از کوین بیس می‌باشد. در این جا هیچ هزینه‌ای مربوط به نگه‌داشتن پول در برنامه، حداقل مانده‌حساب یا اضافه برداشت وجود ندارد. سوفی حتی هزینه‌های خودپرداز را که از ATM  Allpoint Network شارژ می‌گردد را به کاربران بازپرداخت می‌نماید.
راهکار حمایتی کیف پول‌های رمزنگاری شده در SoFi
تاکنون هیچ راهکار به‌منظور پشتیبانی از کیف پول ارز رمزنگاری شده در سوفی ارائه نشده است، زیرا این برنامه یک راه‌حل کاملاً حمایتی می‌باشد. این مجموعه اعلام کرده است که SoFi ممکن است در آینده از برداشت ارزهای رمز پایه در سیستم‌عامل خود پشتیبانی و حمایت نماید.
مراحل ثبت‌ نام در سوفی

کاربران می توانند از طریق برنامه تلفن همراه یا وب سایت رسمی SoFi برای ایجاد یک حساب سوفی ثبت نام نمایند. در صفحه اول فرآیند ثبت نام ، لازم است اطلاعات هویتی مانند نام ، وضعیت اقامت و ایمیل از کاربر ثبت شود.

بعد از اتمام فرم اولیه ، باید نوع حساب تعیین گردد که کاربر خواهان چه نوع حسابی است حساب شخصی یا یک حساب مشترک می خواهد داشته باشد. برای بیشتر افراد ، حساب شخصی گزینه بهتری خواهد بود.

بعد از انتخاب نوع حساب سپس کاربر باید اطلاعات شخصی بیشتری را در اختیار SoFi قرار دهد. در صفحه اول این بخش آدرس کامل شما از کاربران خواسته می شود .به عنوان یک اقدام امنیتی ضروری ، شماره تلفن شخص را به حساب خودش ضمیمه می شود.

از او خواسته می شود تا شماره امنیت سنجی را وارد نماید در واقع این کد به شماره تلفنی که اعلام نموده ارسال می شود تا مجموعه مطمئن شود خط اعلام شده از سوی کاربر واقعی و فعال است.

پس از تأیید شماره تلفن کاربر ،ضروری است تا وضعیت تابعیت ، تاریخ تولد و برخی دیگر از اطلاعات خواسته شده را از خود به اشتراک بگذارد. برای یاد آوری این یک پلت فرم است که فقط در ایالات متحده موجود می باشد. در انتها ، سوفی سوالاتی مربوط به مقررات مالی را که باید رعایت شود ار از کاربر می پرسد. زمانی که به این سوالات پاسخ داده و با شرایط خدمات SoFi اعلام موافقت گردد ، حساب کاربر ایجاد می گردد و کاربر می تواند اولین واریز خود را انجام دهد.

سوفی و کیف پول بیت کوین

بهتر است به سوفی به عنوان یک بانک بیت کوین در نظر گرفته شود تا یک کیف پول بیت کوین. در حالی که کاربران SoFi Invest قادر به خرید و فروش ارزهای رمزپایه می باشند ، مالکیت واقعی سکه هایی را که مستقیماً در شبکه رمزنگاری اساسی خریداری می کنند ، در اختیار ندارند. کاربران همچنین قادر به واریز سکه  به کیف پول سوفی شخصی خود نمی باشند.
میزان گسترش قیمت رمزنگاری SoFi
هیچ نگرانی با قیمت رمزنگاری SoFi وجود ندارد. درعوض ، فقط باید بدانید که به هر معامله ارز رمزنگاری شده ۱.۲۵٪ کارمزد تعلق خواهد گرفت. SoFi از شرکایی مانند Coinbase در بخش باطنی خود برای اداره معاملات کاربران خود استفاده می نماید.
وام بیت کوین با کیف پول SoFi
SoFi  هم اکنون حاضر وام های بیت کوین ارائه نمی دهد. با این وجود انواع مختلف از وام موجود است که از طریق این سیستم عامل به دلار آمریکا قابل دسترسی می باشد.
اگر کاربر بخواهد به وام های رایج در بیت کوین یا ارزهای رمزپایه دیگر دسترسی پیدا نماید ، ضروری است تا در یک سیستم عامل وام رمزنگاری که این ویژگی ها را ارائه می دهد ثبت نام نماید. مالی سازی بیت کوین از این طریق در برنامه های مالی که بیشتر روی مخاطبان اصلی متمرکز است، بسیار محدودیت دارد.
جایزه رمزنگاری SoFi
پاداش این کیف پول برای کاربران سوفی که تصمیم به خرید ارز رمزنگاری شده از طریق برنامه دارند بدین صورت است که اگر حداقل ۱۰ دلار تجارت دارایی رمزنگاری از طریق SoFi Invest انجام دهند ، در واقع ۲۵ دلار پاداش دریافت می نمایند.
SoFi و کارت اعتباری رمزنگاری

با توجه به این که کارت بدهی مرتبط با یک حساب SoFi Money به طور خاص بر روی بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه متمرکز نمی باشد ، واقعیت این امر است که این کارت بدهی می تواند به عنوان یک کارت بدهی رمزنگاری به صورت میانبر استفاده شود. برای استفاده کاربر از کارت بدهی SoFi Money  با بیت کوین ، تنها  باید بیت کوین را در بخش SoFi Invest برنامه خرید و فروش نماید.
اگر مایل باشد، می تواند اکثر وجوه سوفی خود را در بیت کوین نگه داری نماید. وقتی کاربر بخواهد بیت کوین خود را از طریق کارت بدهی سوفی خرج نماید ، فقط باید بیت کوین را در SoFi Invest بفروشد و سپس درآمد حاصل از آن فروش را به حساب SoFi Money خود ، که به کارت بدهی SoFi  متصل است ، منتقل نماید.
مزایا و معایب سرمایه گذاری در کیف پول سوفی
مزایای کیف پول سوفی

با توجه به اینکه تجارت Crypto شامل ریسک قابل توجهی است و دارایی های آن توسط بیمه FDIC یا SIPC بیمه نمی گردد. رمزنگاری ، به دلیل نوسانات بالا ، درجه بالاتری از ریسک را به همراه دارد. FINRA ، SEC ، CFPB مشاوره های عمومی در این مورد صادر کرده اند. در خصوص سوفی برای کسب اطلاعات بیشتر ، به com/crypto مراجعه نمایید.
با SoFi Invest® سرمایه گذاری نمودن در واقع تجارت سهام ، رمزنگاری و ETF در یک برنامه واحد تلقی می گردد.
وقتی کاربران با SoFi Money spend هزینه می کنند در واقع راه مناسبی برای پس انداز و پاداش نقدی از طریق سرمایه گذاری ، بودجه و کسب درآمد بیشتر محسوب می گردد.
یک سرمایه گذاری بدون کارمزد و آینده نگر برای کاربران محسوب می گردد. همچنین جزئیات پاداش را درcom/card/rewards مشاهده می توان نمود.
SoCi Money® World Debit Mastercard® به وسیله بانک Bancorp صادر شده است. کارت اعتباری SoFi توسط بانک میسوری (TBOM) صادر شده است. هر دو طبق مجوز Mastercard® International Incorporated می باشند و در هر مکانی که Mastercard قابل قبول باشد می توانند مورد استفاده قرار گیرند. Mastercard یک علامت تجاری ثبت شده است  و طراحی حلقه ها یک علامت تجاری Mastercard International Incorporated محسوب می گردد.

معایب کیف پول sofi

این نوع سرمایه گذاری تضمین شده بانکی نیست و ممکن است ارزش خود را از دست بدهد از این رو توجه به ریسک بالا ضروری است. همچنین مورد تایید شرکت های بیمه معتبر نمی باشند و لذا پشتوانه حمایت بیمه ای وجود ندارد.
نرخ بهره و ساختار هزینه در هر زمان متغیر است. شرایط را درcom/legal چک کنید. سرمایه گذاری در یک پیشنهاد عمومی اولیه (IPO) شامل ریسک قابل توجهی ، از جمله خطر از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه است. برای بحث جامع در مورد این خطرات ، لطفاً به بیانیه افشای ریسک IPO SoFi Securities در sofi.com/iporisk مراجعه و دقت فرمایید.
SoFi Moneyیک حساب مدیریت پول نقد محسوب می گردد که یک محصول کارگزاری تلقی می گردد که توسط SoFi Securities LLC ارائه شده است.

شرایط و ضوابط وام ها
وام های SoFi توسط شرکت SoFi Lending Corp یا یک شرکت وابسته تهیه می گردد که همه محصولات در همه ایالت ها در دسترسنمی باشند.  شرایط و محدودیت هایی  اعمال می شود. جزئیات بیشتر در www.sofi.com/eligibility  می‌توان بررسی نمود.
بررسی جزئیات بیشتر مربوط به وام
نرخ ثابت وام شخصی با پرداخت خودکار دارای بازه زمانی بین ۲-۷ سال است. توضیح با یک مثال: اگر ۳۰،۰۰۰ دلار وام با مدت ۶۰ ماه با نرخ ۱۰.۰۸٪ APR ثابت وام در نظر بگیریم، پرداخت ماهانه  ۶۳۸.۵۹ دلار خواهد بود، با پرداخت کلی ۳۸۳۱۵.۵۷ دلار در طول مدت بازپرداخت. اگر SoFi قادر به ارائه وام به کاربر نباشد آنگاه او را برای دریافت وام با یک بانک شرکت‌کننده منطبق می‌نماید، ممکن است نرخ مورد انتظار خارج از محدوده نرخ ذکر شده در بالا باشد.
همه نرخ‌ها و مقادیر در همه ایالت‌ها موجود نمی‌باشد. واجد شرایط بودن برای جزئیات محدودیت نرخ بهره ممکن است به دلیل محدودیت و شرایط قانونی در برخی از ایالات کمتر هم باشد و بر میزان تقاضا برای واجد شرایط بودن برای وام SoFi تأثیر بگذارد.
دامنه‌های نرخ SoFi از تاریخ ۲۳/۳/۲۰ موقتی و قابل تغییر است. لازم به ذکر است که همه متقاضیان وام شرایط پایین‌ترین نرخ را ندارند. کمترین نرخ برای معتبرترین وام‌گیرندگان از قبل رزرو می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تخفیف پرداخت خودکار، به sofi.com/legal/#5 مراجعه و مطالعه نمایید.
سخن آخر
یکی از ایده‌ها این بود که کیف پول سوفی می‌تواند کمک مالی مجدد وام‌های دانشجویی باشد و در صورت لزوم برای دانشجویان متقاضی وام این امر بسیار آسان شود. این روزها می‌توان گفت، سوفی با توجه به داشتن طیف گسترده‌ای از خدمات مالی مختلف از جمله پیشنهاد ارز رمزنگاری شده، مبدل شده است. کمک بسیار خوبی برای کاربران دانشجو محسوب می‌گردد.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با ۳۰% تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *