آشنایی با بهترین منابع معتبر ارزهای دیجیتال

منابع معتبر ارزهای دیجیتال می‌توانند در تحلیل و در نتیجه داشتن یک معامله یا سرمایه‌گذاری درست کمک کنند. در دنیای دیجیتالی امروز وفور اطلاعات در همه‌ زمینه‌ها نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه در موارد زیادی می‌تواند موجب سردرگمی شود.
از طرف دیگر ممکن است یک وبسایت سهوا یا عمدا اطلاعات غلطی را در سطح اینترنت منتشر کند. این موضوع به خصوص در زمینه‌ معامله‌گری که گاها احتیاج به تصمیم‌گیری در لحظه را داریم می‌تواند ضررهای هنگفتی را برای معامله‌گران رقم بزند.
برای پیشگیری از ضرر، پیش از ورود به هر عرصه‌ای اختصاص هزینه و زمان الزامی است. ارزهای دیجیتال نیز از این امر مستثنا نیستند، پس برای داشتن بیشترین سود در ارزهای دیجیتال گذراندن دوره آموزش رمز ارز و یا حتی استفاده از آموزش رایگان رمز ارز که در سطح اینترنت وجود دارند خالی از لطف نیست.
بررسی و تحلیل داده‌های منتشر شده در منابع معتبر ارزهای دیجیتال می‌تواند شما را به دور از خبرهای جعلی که گاهی با اهداف مختلف منتشر می‌شوند در امان نگه دارد.
در این مطلب ما قصد داریم تعدادی از منابع معتبر ارزهای دیجیتال را معرفی و بررسی کنیم.
سرفصل‌های این مقاله
منابع معتبر ارزهای دیجیتال
۱- وبسایت (CoinMarketCap)
نمای وبسایت پس از ورود به صفحه‌ اصلی به شکل زیر برای شما به نمایش در می‌آید. در بالاترین قسمت سایت اعدادی به چشم می‌خورند که اطلاعاتی از قبیل تعداد ارزهای دیجیتال بررسی شده در وبسایت کوین مارکت کپ، تعداد صرافی‌ها، حجم معاملات انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته، درصد سلطه‌ بیت‌کوین و اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال که به ترتیب ۴۲ و ۱۸ هستند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
شما می‌توانید با ثبت‌نام در این وبسایت جامع از اطلاعات بیشتری استفاده کنید.

پس از اطلاع از آمار و اقام منتشر شده که به صورت کلی راجع به رمزارزها بیان شده بودند، با مراجعه به قسمت‌های پایین صفحه می‌توانید اطلاعات جزئی‌تری راجع به هر رمز ارز به دست آورید.

در قسمت مشخص شده در تصویر، شما می‌توانید رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال و جایگاه هر ارز را در بازار مشاهده کنید.
همان‌طور که می‌بینید بیت کوین در زمان نگارش این مطلب، با قیمت ۴۱,۷۳۶,۶۶۶ با رشد ۱۳,۷۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و افت ۱۶,۴۵ درصدی در ۷ روز گذشته در رتبه‌ اول بازار و اتریوم در رتبه‌ دوم بازار قرار گرفته است.

با کلیک روی هر کدام از رمزارزها می‌توانید به اطلاعات دقیق‌تری از جمله، وبسایت رمزارزموردنظر، وایت‌پیپر آن رمزارز و اطلاعات دیگری دست یابید.
با اسکرول به پایین صفحه نیز می‌توانید نمودار ارز در بازه‌های زمانی مختلف را مشاهده کنید.
بررسی NFTها و صرافی‌های غیرمتمرکز نیز در این وبسایت قابل مشاهده است.
۲- تریدینگ ویو (TradingView)
یکی دیگر از منابع معتبر ارزهای دیجیتال وبسایت تریدینگ ویو است. البته این وبسایت بیشتر برای تحلیل تکنیکال معامله‌گران بازارهای بورس بین‌المللی استفاده می‌شود و فقط مختص معامله‌گران ارزهای دیجیتال نیست و افرادی که در بازارهای مالی دیگر همچون فارکس فعالیت می‌کنند نیز جفت‌ ارزهای مختلف را در این وب‌سایت تحلیل می‌کنند.
برای استفاده از سایت تریدینگ ویو برای تحلیل رمز ارزها، لازم است در این وب‌سایت ثبت‌نام کنید.
شما می‌توانید حساب‌های ساده، پریمیوم و یا پرو را در این وب‌سایت داشته باشید که متناسب با نوع حساب شما، ابزارهای مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد.
شما می‌توانید رمزارز خود را در این وب‌سایت جستجو کرده و به تحلیل تکنیکال آن بپردازید.
افراد مختلف در این وب‌سایت نظرات و تحلیل‌های شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند که بهتر است خیلی به آن‌ها توجه نکنید.

با پیدا کردن چارت رمز ارز مورد نظر خود، حالا می‌توانید با توجه به نوع حساب‌های خود از ابزارهای این پلتفرم استفاده کنید. ابزارهایی برای رسم خط روند، نوشتن یادداشت، فیبوناچی و غیره از ستون سمت راست قابل دسترسی هستند.
در نوار ابزار بالای صفحه نیز می‌توانید چارت را در بازه‌ زمانی مورد نظر خود ببینید.
همچنین می‌توانید نمودار خود را در حالت شمعی، خطی و دیگر حالات موجود مشاهده کنید.
دسترسی به اندیکاتورها نیز در همین قسمت قرار گرفته است، در حساب‌های رایگان تنها می‌توانید از ۴ اندیکاتور همزمان استفاده کنید و اگر قصد به کار بردن بیش از ۴ اندیکانور را به صورت همزمان داشته باشید، باید نسخه‌ پولی تریدینگ ویو را تهیه کنید.

همه‌ کاربران سایت تردینگ ویو می‌توانند یک واچ‌لیست برای خود تهیه کنند. با کلیک بر روی علامت + در سمت راست ارز مورد نظر خود را پیدا کرده و به واچ‌لیست خود اضافه کنید.
۳- سایت (worldcoinindex)
قابلیت‌های موجود در این وب‌سایت بسیار به Coinmarketcap نزدیک است. ایجاد واچ‌لیست، مشاهده‌ قیمت‌های لحظه‌ای رمزارزها، مشاهده‌ رتبه‌ ارز موردنظر در بازار بخشی از امکاناتی است که این وب‌سایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
برای رمزارزهای موجود در این وبسایت شما از آخرین قیمت، کمترین و بیشترین قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، نمودار قیمتی در بازه‌ زمانی ۷ روزه و حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته نیز در روبه روی هر رمزارز مطلع می‌شوید.

استفاده از اپلیکیشن این وب‌سایت در هر دو نسخه‌ اندروید و IOS برای دارندگان گوشی‌های هوشمند فراهم است.
با کلیک روی هر رمزارز به امکاناتی دست می‌یابید. به عنوان مثال با کلیک روی بیت‌کوین شما امکان اضافه کردن این ارز به پورتفولیو و واچ‌لیست خود را دارید. همچنین یک نمودار قیمتی برای این ارز در بازه‌های زمانی مختلف برای کاربران وبسایت worldcoinindex فراهم شده است.

صرافی‌هایی که رمزارز را پشتیبانی می‌کنند، در سمت راست لیست شده‌اند. علاوه بر موارد گفته شده، امکان خرید و فروش رمزارز نیز در این وب‌سایت تعبیه شده است.
۴- وبسایت بیت ‌اینفوچارت (Bitinfochart)
امکان مشاهده‌ اطلاعات در حالت افقی و عمودی برای شما فراهم است. یکی از امکانات کاربردی این وبسایت مراجعه به زبانه‌ Corolation برای دریافت میزان همبستگی موجود در میان رمزارزها است.
با بررسی کورولیشن موجود شما می‌توانید در انتخاب ارز برای انجام یا عدم انجام معامله آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنید.

با کلیک روی ارز موردنظر اطلاعات جدیدتری در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
در اینجا تعداد بیت کوین‌های موجود در سراسر جهان که رقم ۱۸,۷۱۵,۶۹۳ تا به امروز است را نشان داده شده است. بزرگی بازار بیت کوین و سپس لیست صرافی‌های ارائه‌دهنده‌ بیت کوین به همراه قیمت بیت کوین در آن صرافی آورده شده است.

با اسکرول به پایین صفحه به اطلاعات مفیدی همچون سختی شبکه، هش‌ریت، تعداد آدرس‌های فعال، پاداش استخراج بلاک و.. به چشم می‌خورد.
در این وب‌سایت اطلاعات بسیار مناسبی برای بررسی و تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش رمز ارز در اختیار شما قرار گرفته می‌شود.

۵- لونارکراش (LunarCrush)
لونارکراش یکی از جذاب‌ترین وب‌سایت‌هایی است که با کمک هوش مصنوعی اطلاعات را از شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر، ردیت، حجم جست‌جوهای صورت گرفته جمع‌آوری کرده و با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده اطلاعات جالبی همچون تعداد معاملات در ۲۴ ساعت گذشته، محبوب‌ترین کوین را با گرافیک زیبا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
این وب‌سایت یک پلتفرم عالی برای تحلیل فاندامنتال یا بنیادی در زمینه‌ ارزهای دیجیتال است.

اندیکاتورهای Galaxy Score ،AltRank و Correlation Rank در ایجاد درک از جایگاه کوین موردنظر نسبت به بیت کوین در بازار رمزارزها نقش اساسی دارند.
Galaxy Score کوین‌ها را از صفر تا صد براساس عملکرد آن کوین امتیازدهی می‌کند. اگر خواستید بدانید یک کوین را تا چه حد می‌توان به عنوان یک پروژه‌ موفق معرفی کرد می‌توانید با مراجعه به عدد این اندیکاتور بدانید که کوین در چه جایگاهی قرار گرفته است.
AltRank هرچه میزان آلت‌رنک کمتر باشد بهتر است و نشان‌دهنده‌ میزان محبوبیت ارز در میان عامه‌ مردم است.
Correlation Rank یک اندیکاتور است که رمزارز را از یک تا ۱۰۰ بر اساس میزان مشارکت اجتماعی و قیمت آن رتبه‌بندی می‌کند.
۶- گلس‌نود (Glass Node)
یک وب‌سایت بسیار ساده با رابط کاربری خیلی خوب امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود مخصوصا در رابطه با بیت کوین و اتریوم قرار می‌دهد.

با کلیک روی View Charts می‌توان چارت کوین مورد نظر مثلا بیت کوین را مشاهده کرد. این وب‌سایت اطلاعات مفید و حرفه‌ای را برای شما به نمایش در می‌آورد.
آدرس‌های جدید ایجاد شده برای بیت کوین در ۷ روز گذشته، آدرس‌های فعال، آدرس‌هایی با بالانس بیش از یک بیت کوین، آدرس‌هایی با بالانس بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین، داده‌های صرافی‌ها و فعالیت ماینرها تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که این وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.
به عنوان مثال با بررسی روند نموداری تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارند می‌توان در تصمیم‌گیری در معاملات خود کمک بگیرید. اگر نمودار افزایشی باشد، می‌توان گفت احتمالا روند بیت کوین صعودی می‌شود و در صورتی که روند نزولی باشد، به معنی خالی کردن بزرگان بازار است که می‌توان احتمال داد با کاهش قیمت بیت کوین مواجه می‌شویم.

۷- کوین مارکت کَل (CoinMarketCal)
وب‌سایت کوین‌ مارکت‌ کل به ثبت تمام رویدادهای ریز و درشت دنیای ارزهای دیجیتال از ابتدای پیدایش تاکنون می‌پردازد.
رویدادهایی همچون فورک‌ها، ایردراپ‌ها از جمله رویدادهای ثبت شده در این پلتفرم هستند.

موضوعی که در رابطه با این وب‌سایت جالب توجه است این است که این وب‌سایت نویسنده یا نویسندگان مشخصی ندارد و هر فردی از سراسر جهان قادر به ثبت یک رویداد در این پلتفرم است. البته کار به این سادگی نیست زیرا اطلاعات ثبت شده در این وب‌سایت باید توسط دیگر کاربران مورد تایید قرار گیرد.
شما می‌توانید با کلیک روی Add event به ثبت یک رویداد بپردازید. ثبت‌کنندگان رویدادها در ازای ثبت رویداد بیت کوین تحویل می‌گیرند.

شما و دیگر کاربران وب‌سایت می‌توانید با کلیک روی Real  به معنای واقعی و یا Fake به معنی جعلی به رویداد ثبت شده امتیاز دهید.
۸- کوین گیکو (Coingecko)
وبسایت کوین‌ گیکو بسیار شبیه به وب‌سایت شناخته‌شده‌ Coinmarketcap است. مشاهده‌ قیمت ارزها به صورت زنده در این وبسایت برای کاربران فراهم است. مشاهده‌ قیمت، بررسی تغییرات، دسترسی به جزئیات بیشتر در رابطه با ارزهای موجود تنها بخشی از امکاناتی است که این پلتفرم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
این وبسایت علاوه بر در اختیار قرار دادن ابزارهای مختلف و امکان بررسی اعداد و ارقام موجود، خبرهایی در زمینه‌ ارزهای دیجیتال نیز منتشر می‌کند.
همچنین می‌توان با کلیک روی زبانه‌ پورتفولیو در وبسایت کوین‌ گیکو و سپس ایجاد یک پورتفولیو به انجام معاملات دمو در آن وب‌سایت پرداخت.
برخی معتقدند که وب‌سایت کوین مارکت کپ به دلیل شهرتی که کسب کرده کاربران زیادی دارد، همین موضوع سبب شده است، برخی افراد با اهداف مختلف در ازای پرداخت مبلغی درخواست ایجاد تغییر در داده‌های سایت را داشته باشند.
به همین دلیل بعضی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ترجیح می‌دهند از منابع معتبر ارزهای دیجیتال مشابه همچون کوین گیکو استفاده کنند.

۹- بررسی ICOها (com)
ICOها عرضه اولیه‌ کوین‌ها هستند. در واقع موسسین پروژه رمز ارز با پیش‌فروش درصدی از کوین‌هایی که قصد انتشار آن را دارند، با هدف تامین مالی پروژه‌ این ICOها را عرضه می‌کنند.
برای دسترسی به اطلاعات مهم در رابطه با ICOهای منقضی شده، ICOهایی که قرار است در آینده منتشر شوند و ICOهایی که امکان خرید آن‌ها هم‌چنان فعال است، مراجعه به این وب‌سایت بسیار کارساز است.

علاوه بر این‌ها شما قادر خواهید بود، جزئیات بیشتری در زمینه‌ رمز ارز مورد نظر خود بدانید. با کلیک بر روی ICO Details به این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

امکان بررسی افراد تیم فعال در آن پروژه، وایت‌پیپر پروژه، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از اطلاعات دیگر پیش از شرکت در ICO برای کاربران وجود دارد که شما می‌توانید با بررسی‌هایی که انجام می‌دهید راجع به شرکت یا عدم شرکت در ICO تصمیم‌گیری کنید.
۱۰- مساری (Messari)
وبسایت مساری یکی از منابع معتبر ارزهای دیجیتال است که در انتخاب ارز مناسب برای معامله‌گری کمک می‌کند. شما می‌توانید با کمک اندیکاتورها و دیگر ابزاری که این وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، بهترین کوین‌ها را در بهترین زمان معامله کنید.
البته استفاده از نسخه‌ رایگان این وب‌سایت امکانات کمتری نسبت به نسخه‌های حرفه‌ای و پیشرفته دارد، ولی با این حال حتی استفاده از نسخه‌ رایگان وب‌سایت مساری نیز می‌تواند در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری به شما کمک کند.

با کلیک روی Chart می‌توانید نمودار ارز موردنظر خود را مشاهده کنید.
شما می‌توانید با ثبت‌نام در این وب‌سایت و استفاده از خدماتی که این وب‌سایت برای نوع حساب شما در نظر گرفته یک واچ‌لیست برای خود تهیه کنید.
منابع معتبر ارزهای دیجیتال در عرصه‌ خبری

برای حضور در بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر تحلیل باید از اخبار موجود در این حوزه نیز باخبر شوید. تعدادی از بهترین منابع برای دسترسی به آخرین اخبار به زبان انگلیسی در ادامه برای شما آورده شده است.
کوین‌تلگراف (Coin Telegraph)
وبسایت معتبر کوین تلگراف یکی از شناخته‌ شده‌ترین منابع برای آگاهی از اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال است، این وب‌سایت بیش از ۷ سال در زمینه‌ انتشار اخبار و تحلیل‌هایی راجع به رمزارزها فعال است و منابع خبری بسیار زیادی از این وب‌سایت به عنوان یک سایت مرجع استفاده می‌کنند.
فایل صوتی اخبار منتشر شده در این وب‌سایت می‌تواند برای کسانی که حوصله‌ خواندن متن را ندارند، بسیار کاربردی باشد. شما می‌توانید فایل صوتی را به صورت آنلاین گوش داده یا دانلود کنید.
تصاویر گرافیکی خاصی که احتمالا در وب‌سایت‌های فارسی نیز آن‌ها را می‌بینیم، عموما از این وب‌سایت گرفته شده‌اند.

وب‌سایت چند زبانه‌کوین تلگراف به آدرس https://cointelegraph.com به زبان‌های انگلیسی، عربی، چینی، ایتالیایی و چند زبان دیگر قابل دسترسی است.
کوین‌دسک (CoinDesk)
یکی دیگر از وبسایت‌های مطرح خبری کوین دسک است که از زمان شروع فعالیتش تا به حال بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال داشته است. این وب‌سایت علاوه بر انتشار یک سری اخبار در رابطه با ارزهای دیجیتال، قیمت ارزهای دیجیتال را نیز به همراه نمودار قیمت آن ارز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، می‌توانید از شنیدن پادکست‌های موجود در وبسایت کوین دسک لذت ببرید و همزمان اطلاعات خود را در زمینه‌ رمزارزها به روز نگه دارید.
بیت‌کوین‌نیوز (Bitcoin News)
اگر می‌خواهید جز اولین کسانی باشید که اخبار مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با ارزهای دیجیتال را می‌خوانند، حتما به مرور روزانه‌ این وب‌سایت بپردازید.
پلتفرم بیت کوین نیوز علاوه بر انتشار اخبار دسته‌اول، یک صرافی و کیف پول نیز در اختیار عموم قرار داده است. تا کنون بیش از ۱۸ میلیون کیف پول در این پلتفرم ساخته شده است.
وبسایت بیت کوین نیوز از طریق آدرس https://news.bitcoin.com/ قابل دسترسی است.
بی‌تی‌سی منیجر (BTCManager)
این وبسایت به خصوص برای افرادی که علاقه به استفاده از ایردراپ و ICOها دارند، جذاب است. اطلاعات بی‌نظیری همچون صرافی‌هایی که بعضی از ارزهای آورده شده در این وب‌سایت را پشتیبانی می‌کنند و هم‌چنین قوانین برخی کشورها در رابطه با ارزهای دیجیتال در این وب‌سایت آمده است.
تمام این اطلاعات در کنار اخبار جدیدی که به صورت روزانه منتشر می‌شوند، این وب‌سایت را به یک منبع مناسب برای بررسی ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.
ای‌ام‌بی کریپتو (AMBCrypto)
یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌ی خبری می‌توانید به آن مراجعه کنید AMBCrypto به آدرس https://ambcrypto.com است. در بدو ورود به این وب‌سایت یک پاپ‌آپ برای شما به نمایش در می‌آید که از شما می‌پرسد، آیا مایل هستید آخرین اخبار را در رابطه با ارزهای دیجیتال، دیفای و هم‌چنین تحلیل‌هایی در این زمینه به شما برسد؟
اخبار موجود در این وب‌سایت کمی تخصصی‌تر به موضوع ارزهای دیجیتال پرداخته است.
بیت کوینیست (Bitcoinist)
یکی از منابع معتبر ارزهای دیجیتال که اخبار، تحلیل و قیمت‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را برای کاربران به نمایش در می‌آورد، وب‌سایت Bitcoinist است.
آموزش‌های فوق‌العاده در زمینه‌ ارزهای دیجیتال موجود در این وب‌سایت نیز، مخاطبان زیادی دارد.
یکی دیگر از امکاناتی که این وب‌سایت برای کاربران خود در وب‌سایت تعبیه کرده است، بخش ماینینگ است که ماینرها با اتصال به شبکه‌ استخراج ابری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
سخن آخر
دسترسی به منابع معتبر ارزهای دیجیتال برای فعالیت در این حوزه، به خصوص به دلیل نوسانات شدید که گاها متاثر از انتشار یک خبر هستند، بسیار ضروری است.
هر شخصی که قصد فعالیت در این حوزه را دارد علاوه بر آموزش ارزهای دیجیتال، نیاز دارد تا در ادامه‌ مسیر از اطلاعات و اخبار به روز مطلع باشد.
سعی ما بر این بود تا با بررسی منابع مختلف در این حوزه، بهترین‌ها را گلچین کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با ۳۰% تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *