آشنایی با معروف‌ترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال در دنیا

فهرست این مقاله
معرفی معروف ترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال
دنیای ارزهای دیجیتال بازاری بیست و چهار ساعته و پویاست که در آن حجم زیادی از اطلاعات منتقل می‌شود. سرعت بالای اطلاعات برای سرمایه‌گذاران این حوزه مشکل‌ساز است؛ زیرا آن‌ها نمی‌توانند به کل مفاهیم آن تسلط پیدا کنند و به همین دلیل تحلیل گران ارزهای دیجیتال افراد مهمی به شمار می‌روند. برخی تحلیل گران حوزه ارزهای دیجیتال سطح دانش و اطلاعات کمی دارند؛ بنابراین اتکا به آن‌ها و اطلاعاتی که می‌دهند، می‌تواند سبب نابودی سرمایه شما شود؛ به همین دلیل در این مقاله، شما را با تعدادی از بهترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنیم.
۱. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)
برای شروع فهرست مشهورترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال به سراغ ویتالیک بوترین می‌رویم. جوان ۲۷ ساله روسی و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم که در فهرست جوان‌ترین میلیاردرهای کریپتو در جهان قرار دارد. او بیشتر به‌دلیل فعالیتش در اتریوم شناخته شده، اما به‌عنوان نویسنده و توسعه‌دهنده در حوزه بیت کوین نیز حضور دارد. در اواخر سال ۲۰۱۳، بوترین که برنامه‌نویس بود، ایده خود مبنی بر ساخت اتریوم را با دوستانش مطرح کرد. سال ۲۰۱۴ موفق به تأمین بودجه این ایده شد و در ۲۰۱۵ این شبکه فعالیت خود را آغاز کرد. اتریوم یک شبکه بلاک چین است که اجازه توسعه اپلیکیشن‌های نامتمرکز و استفاده از قراردادهای هوشمند را برای کاربران فراهم می‌کند. اتر که رمز ارز مبتنی بر این شبکه بوده، دومین رمز ارز ارزشمند در جهان بعد از بیت کوین است. در حال حاضر، دنبال‌کنندگان بوترین در توئیتر حدود ۱.۹ میلیون نفر هستند. با دنبال‌کردن اکانت او می‌توانید از نظرات و تحلیل‌های بوترین درباره بازار ارزهای دیجیتال و بلاک چین اطلاعات خوبی کسب کنید. علاوه بر این، بوترین سعی می‌کند مقالات و منابع ارزشمندی در صفحه توئیتر خود به اشتراک بگذارد تا افراد بتوانند درک بهتری از نحوه کار کریپتو و بلاک چین کسب کنند.
۲. راجر ور (Roger Ver)
راجر ور که با نام «Bitcoin Jesus» نیز شناخته می‌شود، یکی از اولین ترویج‌کنندگان بیت کوین در سال ۲۰۱۱ بود. او یکی از اولین افرادی بود که فناوری بلاک چین را پذیرفت و مبالغ زیادی را برای استارتاپ‌های مرتبط با ارز از جمله بیت کوین، Ripple و Kraken سرمایه‌گذاری کرد. همچنین راجر ور یکی از اولین کارآفرینانی بود که ارزها را به‌عنوان واحدهای پولی قانونی برای پرداخت‌های کسب‌وکارهایش پذیرفت. او که یکی از تحلیل گران ارزهای دیجیتال بود، در سال ۲۰۱۵ به سمت مدیریت وب‌سایت Bitcoin‌ انتخاب شد. این سایت یک پرتال ارتباطی بود که خدمات مختلفی را برای بیت کوین ارائه می‌دهد. او تا آگوست ۲۰۱۹ به‌عنوان مدیرعامل Bitcoin.com فعالیت کرد و بعد در مقام رئیس اجرایی منصوب شد. در سال‌های اخیر نیز راجر ور در پروژه‌های مرتبط با بیت کوین فعالیت می‌کند. او در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران بنیاد بیت کوین معرفی شد که نهادی غیرانتفاعی با هدف تلاش برای بازگرداندن شهرت و محبوبیت ارزها بود. او در توئیتر تقریباً ۷۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد و صفحه او منبع ارزشمندی از آخرین اخبار و اطلاعات در حوزه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به شمار می‌شود. راجر درباره مسائل مربوط به کریپتو، اخبار آن و حتی ملاحظات اخلاقی در این حوزه نیز می‌نویسد.
۳. آندریاس آنتوپولوس (Andreas Antonopoulos)

آندریاس آنتوپولوس یکی از مشهورترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال است که اصالتی یونانی- بریتانیایی دارد. او یکی از مدافعان بیت کوین است. آندریاس در کتاب‌هایی که نوشته سعی کرده است بیت کوین و صنعت بلاک چین را به‌خوبی شرح دهد و از این طریق تسلط بر اتریوم و ارزهای دیجیتال را به مردم یاد ‌دهد. یکی از ویژگی‌های آنتوپولوس این است که موضوعات پیچیده را به‌شکلی ساده به افراد توضیح می‌دهد. او به‌عنوان مشاور به استارتاپ‌های مختلف کمک می‌کند تا ریسک‌های امنیتی و تجاری را شناسایی و ارزیابی کنند. آندریاس مدرک علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه UCL انگلستان دریافت و پس از نقل‌مکان به آمریکا، شرکت تحقیقات فناوری خود را تأسیس کرده است. از او حدود ۲۰۰ مقاله در سراسر جهان منتشر شده است.
او در پلتفرم‌های اجتماعی مختلفی فعالیت دارد و علاوه بر داشتن یک حساب توئیتر با بیش از ۶۰۰ هزار دنبال‌کننده، به‌تازگی کانال یوتیوبی را نیز راه‌اندازی کرده است. در این کانال او ویدئوهای آموزشی درباره بیت کوین، بلاک چین و دیگر ارزهای دیجیتال منتشر می‌کند. او در این ویدئوها نگاهی عمیق به این حوزه داشته و موقعیت مناسبی برای مبتدیان فراهم می‌کند تا با دسترسی به اطلاعات صحیح و گسترده بتوانند سرمایه‌گذاری را شروع کنند. همچنین در وب‌سایت خود کارگاه‌ها و ورکشاپ‌هایی را که برگزار کرده، معرفی می‌کند. این تحلیلگر زندگی بسیار شلوغی دارد و میزبان دو پادکست در حوزه کریپتو نیز است.
۴. تیم درپر (Tim Draper)
تیم درپر متولد ۱۹۵۸ یکی دیگر از تحلیل گران ارزهای دیجیتال و بنیان‌گذار یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به نام Draper Fisher Jurveston و دانشگاه Draper است. او در شرکت‌های بزرگی از جمله Skype، Twitter، Tesla، Space X و Coinbase سرمایه‌گذاری کرده است. یکی دیگر از دلایل شهرت او این است که به دفعات توانسته پیش‌بینی‌های دقیقی از قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال داشته باشد. درپر یکی از حامیان اصلی بیت کوین بوده و مصاحبه‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده است. او در حساب توئیتر خود ۱۸۵ هزار دنبال‌کننده داشته که در آنجا اطلاعات خود درباره بیت کوین، کریپتو و فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری را به اشتراک می‌گذارد.
۵. چارلی لی (Charlie Lee)

چارلی لی بنیان‌گذار Litecoin و مدیر سابق Coinbase یکی دیگر از تحلیل گران ارزهای دیجیتال است که قصد داریم به شما معرفی کنیم. از ۱۷ می ۲۰۲۱ Litecoin با گردش بیش از ۱۸.۴ میلیارد دلار توکن رتبه دوازدهم را در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا به خود اختصاص داد. در دنیای ارزهای دیجیتال، احترامی که برای چارلی لی قائل هستند، با افرادی مانند ویتالیک بوترین و ساتوشی ناکاموتو برابری می‌کند. چارلی در ساحل عاج به دنیا آمد. زمانی که ۱۳ سال داشت به همراه خانواده به ایالات متحده نقل‌مکان کرد و در سال ۱۹۹۵ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. او تحصیلات آکادمیک خود را در MIT ادامه داد و مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس را در رشته علوم کامپیوتر در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد. چارلی از سنین جوانی علاقه و استعداد زیادی به فناوری رایانه‌ای نشان داد. در اوایل سال ۲۰۰۰ و بعد از فارغ‌التحصیلی چندین سال برای شرکت‌هایی مانند گوگل نیز فعالیت کرد. در همین زمان نیز ایده اولیه لایت کوین را توسعه داد. در سال ۲۰۱۱ زمانی که هنوز در گوگل فعالیت می‌کرد، مقاله‌ای درباره بیت کوین توجه او را به خود جلب کرد. می‌توان این لحظه را نقطه عطف زندگی او دانست؛ زیرا بعد از آن چارلی لی به‌دنبال راه‌هایی بود تا بتواند این ایده خود را عملی کند.
او که یکی از مشهورترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال است، با الگوبرداری از بیت کوین توانست رمز ارز جدیدی را به وجود بیاورد. او معتقد است لایت کوین به‌هیچ‌عنوان جایگزین بیت کوین نخواهد شد، بلکه بیشتر مناسب تراکنش‌هایی بوده که ارقام پایین‌تری دارند. در زمان انتشار لایت کوین چارلی در Coinbase که یک صرافی محبوب رمز ارز بود، فعالیت می‌کرد. چارلی لی در توئیتر حدود ۱ میلیون دنبال‌کننده داشته که او را به یکی از محبوب‌ترین رهبران فکری و قدرتمند در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. لی در اکانت‌های کاربری خود آخرین اخبار لایت کوین و بنیاد لایت کوین را به اشتراک می‌گذارد. علاوه بر این مقالات مرتبط با حوزه کریپتو را نیز به دنبال‌کنندگان خود معرفی می‌کند. روش خلاقانه او برای به اشتراک‌گذاری اخبار این بوده که به‌کمک میم‌ها و کمیک استریپ‌ها سعی می‌کند با زبانی طنز این اطلاعات را به مخاطب برساند. به‌عنوان یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی در حوزه ارزهای دیجیتال، به‌تازگی به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت BTCS انتخاب شده است.
۶. آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)

آنتونی پمپلیانو یکی از فعال‌ترین اینفلوئنسرها و تحلیل گران ارزهای دیجیتال است. او بنیان‌گذار شرکت مورگان کریک دیجیتال بوده که یک شرکت مدیریت دارایی پیشگام به شمار می‌رود. وظیفه این شرکت این بود که سرمایه را از طرف سرمایه‌گذارهای مؤسسه‌ای مانند شرکت‌های بیمه و سازمان‌های سپرده‌گذاری دریافت و در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری ‌کند. همچنین میزبان پادکست Off the Chain بوده که معروف‌ترین پادکست و خبرنامه در این حوزه به شمار می‌رود. پیش از اینکه شرکت مورگان کریک را تأسیس کند، در تیم‌های توسعه و محصول فیس‌بوک و اسنپ چت فعالیت می‌کرد. او ۹۳۰ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد و به‌عنوان یکی از حامیان پیشگام بیت کوین شناخته می‌شود. همچنین یک کانال یوتیوب دارد که در آن ویدئوهایی درمورد بیت کوین و مباحث رمز ارز، پادکست‌ها، مصاحبه‌ها و توضیحاتی برای تجارت در این زمینه را در اختیار دنبال‌کنندگان قرار می‌دهد. پمپلیانو یک خبرنامه به نام The Pomp Letter دارد که روزانه تحلیل‌های خود را درباره صنایع مختلف از جمله مالی و فناوری در آن به اشتراک می‌گذارد.
۷. اریک وورهیز (Erik Voorhees)
یکی دیگر از تحلیل گران ارزهای دیجیتال اریک وورهیز نام دارد. او به‌عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل ShapeShift که یکی از پیشروترین پلتفرم‌های مبادلات رمز ارز بوده، شناخته می‌شود. همچنین یکی از بنیان‌گذاران Coinpult بوده که یک کیف پول بیت کوین است. با تجربه‌ای که اریک در حوزه بیت کوین و کریپتو دارد، به‌عنوان یکی از افراد پیش‌رو در زمینه کارآفرینی ارزها شناخته می‌شود. او روزانه دیدگاه‌های خود را در توئیتری با ۴۸۰ هزار دنبال‌کننده به اشتراک می‌گذارد. همچنین در وب‌سایت خود مقالاتی درباره بیت کوین و ShapeShift می‌نویسد.
۸. تون ویز (Tone Vays)
Tone Vays تقریباً به مدت ده سال در وال استریت به‌عنوان تحلیلگر ریسک فعالیت کرد و بعد از بحران مالی ۲۰۰۸ معاون JP Morgan Chase شد. تخصص او در روندهای اقتصادی، تجارت و تحلیل ریسک بوده و از اوایل ۲۰۱۳ که به‌طور رسمی وارد بازار ارزها شد، به‌دنبال گسترش ارتباط و نشان‌دادن اهمیت این فناوری بوده است. ویز که از مدافعان آزادی اقتصادی از طریق فناوری کریپتو بوده، یک بلاک چین و مشاور مالی است که در لیست بهترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال قرار دارد. او فعالیت خود را در پلتفرم‌های مختلفی از جمله اینستاگرام، یوتیوب و وب‌سایت تون ویز انجام می‌دهد و به‌عنوان یک تولیدکننده محتوای فریلنسر، کانال یوتیوب او حاوی انواع ویدئوهایی بوده که به بیت کوین، قوانین و اخبار آن می‌پردازد. در حساب کاربری خود در توئیتر بالغ بر ۲۴۰ هزار دنبال‌کننده داشت و جایی بود که در آن پیش‌بینی‌ها، نکته‌ها و اخبار بیت کوین و دیگر ارزها را پوشش می‌دهد.
۹.جان مک آفی (John McAfee)

جان مک آفی همان کسی که آنتی‌ویروس McAfee را به بازار معرفی کرد، در سال ۱۹۴۵ در بریتانیا به دنیا آمد. او که بعدها به یکی از معروف‌ترین تحلیل گران ارزهای دیجیتال تبدیل شد، در جوانی به همراه والدینش به ویرجینیا نقل‌مکان کرد و در ۱۵ سالگی پدر خود را از دست داد. این برنامه‌نویس در دهه ۱۹۸۰ زمانی که شرکت McAfee Associates را تأسیس کرد، به شهرت رسید. حوزه فعالیت این شرکت در زمینه فروش نرم‌افزارهای امنیتی کامپیوتری یا همان آنتی‌ویروس بود. مک آفی در سال ۱۹۹۴ از شرکت استعفا داد و بعدتر در سال ۲۰۱۰ شرکت سابق او توسط اینتل خریداری شد.
سپس مک آفی وارد حوزه ارزهای دیجیتال شد و تجزیه و تحلیل‌های خود را درباره صنعت ارزهای دیجیتال و تحولات پیش‌‌رو در توئیتر به اشتراک ‌گذاشت. در حساب‌های مختلف او در شبکه‌های اجتماعی که بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده دارد، می‌توانید اطلاعات به‌روز و نظرات او را در حوزه کریپتو مشاهده کنید. مک آفی بعد از اینکه به جرم سفر با یک قایق تفریحی که حامل مهمات و تجهیزات نظامی بود، دستگیر شد، در اکتبر ۲۰۲۰ هنگامی که در فرودگاه بین‌المللی بارسلون قصد پرواز به استانبول را داشت، به دستور مقامات ایالات متحده و توسط نیروی پلیس اسپانیا دستگیر شد. او که معتقد بود دستگیری وی انگیزه‌ای سیاسی داشته، در سال ۲۰۲۰ در ندامتگاه برایان در شمال شرقی اسپانیا به زندگی خود پایان داد.
۱۰. ایوان لیجکویست (Ivan Liljeqvist)
ایوان که با نام Ivan on Tech نیز شناخته می‌شود، یکی از تحلیل گران ارزهای دیجیتال است. او که اصالتاً سوئدی بوده، در حوزه بلاک چین تخصص دارد. ایوان در پلتفرم‌های مختلف از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام فعالیت دارد. دنبال‌کنندگان او در توئیتر بیش از ۲۶۰ هزار نفر بود که نظرات طنزآمیز او درباره ارزها را دنبال می‌کنند. علاوه بر این، اخبار بیت کوین و اتریوم را نیز در صفحه خود پوشش می‌دهد. او همچنین یک کانال یوتیوب به نام Ivan on Tech هم دارد و در آن ویدئوهایی درباره مصاحبه‌ها، تحلیل‌ها، مناظره‌ها و گفت‌وگوهای زنده مربوط به رمز ارز را به اشتراک می‌گذارد. این کانال بیش از ۲۵ میلیون بازدیدکننده دارد. ایوان یک پلتفرم آموزشی نیز دارد که در آن توسعه بلاک چین را آموزش می‌دهد. دانش‌آموزان آکادمی او تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر بوده‌اند.
سخن پایانی
با مطالعه زندگی تحلیل گران ارزهای دیجیتال می‌توانیم روند موفقیت آن‌ها را پیگیری کنیم. با مشاهده دقیق آن‌ها و استفاده از اطلاعاتی که به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند، فرصت استثنائی فراهم شده تا بتوانیم با دانش و اطلاعات کافی وارد حوزه ارزها شویم. سرمایه‌گذاری در این زمینه همان‌قدر که می‌تواند مسیر پیشرفت را برای ما فراهم کند، اگر بدون اطلاعات کافی باشد، می‌تواند کل سرمایه ما را از بین ببرد. آیا شما هم این تحلیل گران ارزهای دیجیتال را می‌شناسید؟ روش و اطلاعات کدام‌یک برای شما کاربردی‌تر بوده است؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *