آموزش خرید دستگاه ماینینگ بیت کوین

سخت افزار استخراج یا دستگاه ماینینگ کامپیوترهای بسیار تخصصی و قدرتمندی هستند که برای استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین استفاده می‌شوند. صنعت دستگاه ماینینگ بیت کوین اکنون پیچیده‌تر و رقابتی‌تر شده است؛ درحالی‌که بیت کوین در ابتدا برای استخراج با قدرت CPU کدگذاری شده بود، نه GPU، اما بعدها توسعه‌دهندگان بیت کوین تصمیم گرفتند از قدرت هش بیشتر GPU ها برای استخراج بیت کوین استفاده کنند.
امروزه تمامی مزارع استاندارد استخراج بیت کوین از سخت افزار بیت کوین تشکیل شده است؛ زیرا در غیر این صورت هرگز سودی نخواهد داشت. دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و ظرفیت استخراج خود، آن‌ها را انتخاب کنید.
در ادامه به آموزش خرید دستگاه ماینینگ بیت کوین می‌پردازیم و در انتها ۳ دستگاه پرطرفدار، مطمئن و سودآور برای استخراج بیت کوین را به شما معرفی خواهیم کرد.
فهرست این مقاله
دستگاه ماینینگ بیت کوین و انواع آن‌
فرایند استخراج یک رمز ارز بسیار شبیه استخراج فلزات مرسوم دیگر است. ماینرهای ارزهای دیجیتال مسئول حل مشکلات و ارقام پیچیده در بلاک چین هستند تا بلاک‌های جدیدی را به زنجیره اضافه کنند. همچنین با سکه‌های تازه ایجاد‌شده پاداش این بلاک‌ها پرداخت می‌شود.
این امر توسط کامپیوتر با حل مجموعه پیچیده‌ای از الگوریتم‌ها و محاسبات انجام می‌شود. ساتوشی ناکاموتو، شخصی است که اولین رمز ارز بیت کوین را در سال ۲۰۰۹ ایجاد کرد. راه‌اندازی یک کامپیوتر پیشرفته برای استخراج رمز ارز اولین گام برای تبدیل‌شدن به یک ماینر رمز ارز است.
سپس باید نرم افزار خاصی تهیه کنید تا به شما در استخراج رمز ارزی که انتخاب کرده‌اید کمک کند. این نرم افزار برای مقابله با مشکلات پیچیده ریاضی مورد نیاز برای استخراج رمز ارز انتخابی مانند بیت کوین، اتریوم یا سایر سکه‌ها از رایانه استفاده می‌کند.
فرایند استخراج به اندازه‌ای چالش‌برانگیز است که تنها می‌تواند توسط ماشینی تکمیل شود که به صراحت برای این کار تخصصی است. ماشین حساب سودآوری نیز می‌تواند به شما کمک کند هزینه سخت افزار و سایر جزئیات را متوجه شوید.
ماینینگ چیست؟

استخراج بیت کوین عمل اجرای نرم افزار با سخت افزار تخصصی به‌منظور اعتبارسنجی تراکنش‌های بیت کوین برای شبکه بیت کوین است که به آن زنجیره بلوکی نیز می‌گویند. شبکه بیت کوین به افرادی که قدرت محاسباتی مورد نیاز برای ایجاد بلاک را دارند و به فرایند استخراج بیت کوین کمک می‌کنند، بیت کوین‌های منتشرشده را به‌عنوان پاداش در نظر می‌گیرد تا به این صورت پاداش ماینرها جبران شود.
پاداش ماینرها هم از بیت کوین‌های تازه منتشرشده و هم از کارمزد تراکنش‌های موجود در تراکنش‌های اعتبارسنجی شده هنگام استخراج بیت کوین است؛ بنابراین هرچه قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشید، سهم شما از پاداش بیشتر خواهد بود.
هشینگ چیست؟
استخراج بیت کوین که به‌عنوان اثبات کار شناخته می‌شود، ماینرها را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا ببینند چه کسی می‌تواند ابتدا یک معمای رمزنگاری را حل کند. تنها راهی که یک ماینر می‌تواند در مسابقه برنده شود، این است که تا آنجا که ممکن است راه‌حل‌های تصادفی تولیدشده را تکرار کند تا زمانی که به پاسخ صحیح برسد.
ماینرها با اجرای یک الگوریتم تخصصی به نام تابع هش یا هش راه‌حل تولید می‌کنند. هر ماینر یا گروهی از ماینرها، داده‌ها را روی ماشین‌های پرقدرت هش می‌کنند و اولین نفری که به پاسخ صحیح برسد، یک پاداش دریافت می‌کند.
نرخ هش چیست؟
نرخ هش سرعتی است که ماینرها با آن هش را برای تکرار راه‌حل‌های ممکن برای معمای رمزنگاری اجرا می‌کنند. در حال حاضر، کل شبکه بیت کوین ۱۰۰ هش در ثانیه انجام می‌دهد که به ۱۰۲۰ هش یا «حدس‌زدن» در هر ثانیه ترجمه می‌شود!
این واقعیت که نرخ هش بیت کوین بسیار غول‌پیکر است، یک کنجکاوی ریاضی نیست، بلکه یک جزء ضروری از امنیت شبکه است. تا به امروز قدرتمندترین ابررایانه جهان فوگاکو ژاپنی با بیش از ۷ میلیون هسته و قدرت ۴۱۵.۵۳ پتافلاپ است. درمقایسه، کل شبکه بیت کوین ۱۹۴ هزار برابر قدرتمندتر از فوگاکو است.
راه‌اندازی دستگاه ماینینگ بیت کوین
قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام ماینر بیت کوین ASIC را بخرید، باید مشخص کنید آیا امکان اجرای صحیح ماینرها را دارید یا خیر. ۴ شرط اساسی در این مورد وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

برق: ماینرهای مدرن به یک پریز ۲۲۰ ولت نیاز دارند.
اینترنت: یک اتصال قوی و مطمئن ضروری است. این امر به بهترین وجه با کابل اترنت که مستقیم به روتر وصل شده است به دست می‌آید. خوشبختانه این کابل‌ها را می‌توان در طول‌های طولانی خریداری کرد؛ به این معنا که روتر شما نیازی به نزدیک بودن به ماینر ندارد.
خنک‌کننده: ماینرهای ASIC گرمای زیادی تولید می‌کنند. تهویه و فن‌های مناسب برای کمک به گردش هوا مورد نیاز است.
کاهش نویز: صدای ماینرها بسیار زیاد است و بیشتر آن‌ها می‌توانند تا ۹۰db برسند. صدای تولیدشده از این دستگاه‌ها را می‌توان مشابه صدای ماشین چمن‌زنی دانست. برای کمک به محافظت از گوش‌های خود، توصیه می‌شود ماینر خود را در یک ظرف عایق قرار دهید تا آن‌ها را عایق صدا کنید.

سخت افزار ماینینگ بیت کوین چیست؟

ماینرهای ASIC (مدار مجتمع ویژه برنامه) شناخته شده‌تر، ریزتراشه‌های تخصصی هستند که با هدف خاصی و به‌منظور استخراج بیت‌کوین طراحی شده‌اند. ASIC های طراحی‌شده برای استخراج بیت کوین اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شدند و با سرعت بی‌سابقه‌ای شروع به استخراج کردند؛ درحالی‌که مصرف انرژی بسیار کمتری از دستگاه‌های استخراج FPGA یا GPU داشتند.
خرید ماینرهای جدید در مقابل ماینرهای دست دوم
SIC ها را می‌توان به‌صورت کاملاً نو و مستقیم از سازنده خریداری کرد یا می‌توان آن‌ها را دست دوم خرید. یک بازار همتا به همتای پر رونق برای ماینرهای دست دوم وجود دارد؛ با این حال آن‌ها به‌راحتی در وب یافت نمی‌شوند، بلکه اغلب در گروه‌های تلگرام یا دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسان چت انجام می‌شود.
همچنین باید توجه داشته باشید که این بازارهای ثانویه برای ماینرها می‌توانند حاوی کلاه‌برداران باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود تنها از فروشندگان تأییدشده و مطمئن خرید کنید.
مشخصات مهم ASIC
سه نکته اصلی قبل از خرید ماینر وجود دارد:

قیمت واحد: هر چه ماینر ASIC جدیدتر باشد، کارآمدتر و گران‌تر است. فراموش نکنید که هزینه‌های دیگری مانند حمل و نقل، هزینه‌های واردات، عوارض و مالیات را اضافه کنید که معمولاً شامل نمی‌شوند، اما باید در قیمت خرده‌فروشی لحاظ شوند.
نرخ هش: برحسب TH/s (هش ترا در ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود. این متریک میزان قدرت ماینر را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، بیت کوین بیش‌تری می‌توانید کسب کنید.
مصرف برق: با وات (W) اندازه‌گیری می‌شود و این مقدار انرژی است که ماینر مصرف می‌کند. هر چه یک ماینر انرژی بیشتری مصرف کند، هزینه برق نیز بیشتر می‌شود. تبدیل به کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) و یافتن نرخ برق (معمولاً برحسب کیلووات ساعت) از طرف ارائه‌دهنده برق، هزینه‌های عملیاتی شما را تعیین می‌کند.

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ASIC
Bitmain و MicroBT از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه ماینینگ بیت کوین در بازار هستند.
Antminer S9 از Bitmain تاکنون مطمئن‌ترین ASIC بوده است و بسیاری از آن‌ها هنوز پس از عرضه اولیه در سال ۲۰۱۶ کار می‌کنند. با این حال، مهندس اصلی که S9 را طراحی کرد (Yang Zuoxing) مدتی بعد Bitmain را ترک کرد تا MicroBT را راه‌اندازی و اجرا کند. او Whatsminer M20S را طراحی کرد که به‌طور گسترده به‌عنوان مدل بعدی برای عنوان مطمئن‌ترین مدل ASIC در درازمدت در نظر گرفته می‌شود.
تولیدکنندگان دیگری مانند Canaan، Innosilicon و Ebang وجود دارند که کیفیت پایین‌تری از Bitmain و MicroBT دارند. این بدان معناست که مدل‌های تولیدشده توسط این تولیدکنندگان دیگر چندان قدرتمند نیستند، اما قیمت بسیار پایین‌تری دارند.
برترین دستگاه ماینینگ بیت کوین
۱- Nebra Outdoor Helium Hotspot Miner HNT Crypto 915 MHz US

Nebra Hotspot Miner یک استخراج‌کننده بیت کوین با کارایی بالا با قدرت هلیوم و پردازنده ۹۱۵ مگاهرتز در فرم فشرده است.
ماینر Nebras Hotspot (HNT) اولین ماینر با انرژی هلیوم با فرکانس رادیویی در جهان است که در مقایسه با ماینرهای استاندارد مبتنی بر سیلیکون انرژی کمتری مصرف می‌کند؛ درنتیجه سودآوری افزایش یافته است و راه‌حل ماینینگ سازگارتر با محیط‌زیست پدید آمده است.
Nebra HNT اولین استخراج‌کننده رمز ارز قابل حمل، کم‌هزینه و فضای باز در جهان است. این دستگاه یک مدار مجتمع ویژه برنامه کاربردی پیشرفته (ASIC) است و می‌تواند طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را استخراج کند.
Outdoor HNT Hotspot Miner امکانات زیادی مانند نصب یک هات اسپات در نمای بیرونی ساختمان‌ها، خانه‌ها و پشت‌بام‌ها باز می‌کند. این یک راه‌حل ایده‌آل برای کاربردهای پوشش گسترده‌تر در روستاها و شهرهاست.
همچنین این دستگاه ماینینگ بیت کوین از فناوری LongFi استفاده می‌کند که عمر باتری طولانی و برد خوبی را برای دستگاه‌های IoT فراهم می‌کند. برای تحمل محیط‌های خشن و محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و غوطه‌ور شدن در آب، با یک کیف استاندارد IP67 محافظت می‌شود.
۲- Bitcoin Miner Machine Whatsminer M30S/M31S+

M30S و M31S می‌توانند به‌طور خودکار فرکانس و کمیت ساعت دستگاه را تغییر دهند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند تا هر رمز ارزی را که تقاضای زیادی دارد، به‌طور مستقل استخراج کنند.
M30S و M31S دارای رتبه بهره‌وری انرژی ۹۹.۹ درصد در صنعت هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد حداقل انرژی ممکن را برای بهینه‌سازی درآمد استفاده کنند.
یک فن داخلی نیز به همراه M30S و M31S تعبیه شده است تا اطمینان حاصل شود که دستگاه همیشه بدون مشکل کار می‌کند. M30s یک ماشین استخراج سخت افزاری ASIC است که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند.
Whatsminer M30s می‌تواند سکه‌های محبوبی از جمله بیت‌کوین (BTC) و بیت‌کوین کش (BCH) و همچنین TerraCoin (TRC) و سایر آلت‌کوین‌ها و Unbreakable (UNB) استخراج کند.
M30S یکی از اولین ماینرهایی بود که ۳ برابر ژول در هر تولید Terahash را معرفی کرد. دارای حداکثر تراهش ۸۸ TH/s و مصرف برق ۳۳۴۴ وات، با تغییرات نرخ هش کمتر از ۵ درصد و نوسان مصرف برق کمتر از ۱۰ درصد است.
منبع تغذیه WhatsMiner M30S یک مدل استاندارد است: P21-GB-12-3300 و از کابل برق ۱۶ آمپر استفاده می‌کند. از دو فن ۱۲ ولتی ۷.۲ آمپری استفاده می‌کند که مصرف برق و سطح نویز را کاهش می‌دهد.
سه هش برد داخلی در این سیستم وجود دارد که هرکدام دارای ۱۴۸ تراشه ASIC 8 نانومتری سامسونگ برای مجموع ۴۴۴ تراشه است. Whatsminer M30S برای قابلیت اطمینان و سودآوری، براساس چندین مشخصات فنی ساخته شده است.
۳- HUI YOU Professional Bitcoin Whatsminer M31S+ 76T 42W/T

دستگاه ماینینگ بیت کوین HUI YOU تأمین‌کننده استخراج‌کنندگان بیت کوین ASIC است. HUI YOU به ماینرهای حرفه‌ای و باکیفیت با تمام محصولات پیشرفته و جدید به‌عنوان یک تأمین‌کننده حرفه‌ای و پایدار خدمت خواهد کرد. بسیاری از استخرها و خدمات ماینینگ برای ساخت سکوهای استخراج خود به این کالاها متکی هستند.
 
این یک استخراج‌کننده بیت کوین و اتریوم است که هم قدرتمند و هم از نظر انرژی کارآمد است. مدل MicroBT Whatsminer M31S الگوریتم SHA-256 را با حداکثر نرخ هش ۷۶ Th/s استخراج می‌کند؛ درحالی‌که ۳۱۹۲ وات انرژی مصرف می‌کند.
hatsminer M31S+ سیستم ارتقایافته‌ای در مقایسه با M31 اصلی به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین ماینر بیت کوین در جهان است. با بهره‌وری ۴۲w/T، توان خروجی بالاتر و هزینه‌های عملیاتی کمتری نسبت به مدل قبلی خود دارد. این دستگاه ماینینگ بیت کوین قدرت بیشتری از M31 اصلی تولید کرده و در عین حال همان رتبه راندمان را حفظ می‌کند.
این شامل یک تراشه ۵۵ نانومتری ASIC پیشرفته با طراحی کاملاً سفارشی است که عملکرد را تا ۵ درصد در مقایسه با نسل قبلی افزایش می‌دهد. همچنین دارای توان مصرفی قدرتمند ۴۲ وات بوده که به اندازه کافی کارآمد است که با یک منبع تغذیه کار کند.
با این حال، کاربران می‌توانند تعداد زیادی استخراج‌کننده بیت‌کوین حرفه‌ای HUI YOU را در یک دستگاه ماینینگ وصل کنند تا ظرفیت استخراج خود را بهبود بخشند و حتی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.
نتیجه‌گیری
سیستم ماینینگ شما مجموعه‌ای از سخت افزارهای تخصصی است که محاسبات هشینگ موردنیاز برای استخراج بیت کوین را انجام می‌دهد. هرچه سیستم ماینینگ شما قدرتمندتر باشد، سریع‌تر استخراج کرده و در ازای آن رمز ارز کسب می‌کند. با این حال، از آنجا که ماینینگ یک تلاش پرهزینه است، انتخاب یک دستگاه ماینینگ بیت کوین که هم مقرون به صرفه و هم کارآمد باشد، بسیار مهم است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *