آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس به همراه لینک دانلود

اگر شما هم یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، احتمالاً تاکنون بارها از صرافی‌های ارزهای دیجیتال که محیطی برای تبادل و خرید ارزها فراهم می‌کنند، استفاده کرده‌اید. یکی از امتیازات صرافی‌های رمز ارز برای کاربران این است که آن‌ها می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز و تنها با داشتن یک گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی به این صرافی‌ها دسترسی داشته باشند و خرید یا تبادل خود را انجام دهند.
با وجود راحتی استفاده از صرافی‌های آنلاین، دامنه خدمات‌رسانی این صرافی‌ها روز به روز گسترده‌تر می‌شود؛ به‌طوری‌که بسیاری از صرافی‌ها علاوه بر پلتفرم تحت وب خود اقدام به طراحی و ارائه نسخه‌های موبایلی نیز کرده‌اند. در چنین شرایطی کاربران می‌توانند به‌راحتی به خدمات صرافی‌ها دسترسی داشته باشند؛ چراکه گاهی صفحات وب در گوشی‌های موبایل به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند و با توجه به شیوه زندگی بیشتر افراد که ساعات زیادی را خارج از منزل به سر می‌برند، دسترسی به چنین پلتفرم متناسب با گوشی می‌تواند امتیازی بسیار بزرگ باشد.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.
فهرست این مقاله
چطور با تخفیف کارمزد در کوینکس ثبت‌نام کنیم؟
می‌توانید با وارد کردن کد تخفیف «ghx3r» در قسمت ریفرال «referral» هدیه کاهش هزینه کارمزد معاملاتی را از ما بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در صرافی کوینکس ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
در این مطلب آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس و موارد مرتبط با آن را بررسی خواهیم کرد.
صرافی کوینکس

صرافی کوینکس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های بین‌المللی رمز ارز است که به‌ویژه بعد از اعمال محدودیت‌ها از سمت صرافی بایننس مقصد بسیاری از معامله‌گران شده است. با وجود اینکه وب سایت این صرافی در ایران فیلتر است، کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از فیلترشکن در این صرافی ثبت‌نام کنند و به انجام معاملات خود بپردازند.
خوشبختانه این صرافی محبوب علاوه بر وب سایت خود، اپلیکیشنی را نیز طراحی کرده است که کاربران بتوانند در گوشی موبایل خود از آن استفاده کنند. اگر شما هم یکی از کاربران صرافی کوینکس هستید یا قصد انتخاب یک صرافی بین‌المللی معتبر را دارید، می‌توانید با نصب و آموزش کار با اپلیکیشن Coinex- که یکی از راه‌های ورود به این بازار – تنها از منابع معتبر شروع به فعالیت در این اپلیکیشن کنید.
در این مقاله آموزش کار با اپلیکیشن Coinex را به زبان ساده و به‌صورت قدم به قدم برای شما بیان کرده‌ایم؛ به‌طوری‌که بعد از مطالعه این مطلب، هیچ ابهامی در انجام معاملات در این اپلیکیشن نداشته باشید.
ثبت نام و آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس
پیش از آموزش کار با اپلیکیشن Coinex روش ثبت‌نام در آن را توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید اپلیکیشن کوینکس را به‌راحتی و با توجه به نوع گوشی موبایل خود از گوگل پلی (برای گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید) یا اپ استور (برای گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل IOS) دانلود کنید.
پس از دانلود اپلیکیشن کافی است آن را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کنید. با ورود به اپلیکیشن، صفحه‌ای با دو گزینه Sign up و Log In برای شما نمایش داده می‌شود. در ادامه لینک دانلود اپلیکیشن صرافی Coinex از گوگل پلی و اپ استور برای شما آورده شده است.
باید بدانید با توجه به نوبودن بازار ارزهای دیجیتال کلاه‌برداری در این حوزه بسیار رایج است. از آنجا که اطلاعات بسیاری از فعالان این بازار نیز برای در امان ماندن از کلاه‌برداران کافی نیست، افراد زیادی با دانلود کیف پول و اپلیکیشن‌ها از منابع غیرمعتبر به‌صورت غیرمستقیم اطلاعات خود را در اختیار این سارقان قرار داده‌اند.

اگر در گذشته در این صرافی ثبت‌نام کرده و در حال حاضر مایل باشید از اپلیکیشن این صرافی استفاده کنید، کافی است روی گزینه Log In کلیک کنید و سپس اطلاعات خود را که شامل نام کاربری و رمز عبور است وارد کنید، اما اگر برای اولین بار است که از این صرافی استفاده می‌کنید، در ابتدا لازم است یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. برای این کار روی گزینه sign up کلیک کنید.

پیش از ورود به صرافی و ایجاد یک حساب جدید، لازم است یادآور شویم که متأسفانه صرافی کوینکس در حال حاضر به‌دلیل تحریم‌های موجود، به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد و برای استفاده از آن حتماً باید از یک فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید.
آموزش کار با اپلیکیشن Coinex را با ایجاد حساب کاربری آغاز می‌کنیم. برای ایجاد یک حساب کاربری پس از کلیک روی گزینه Sign Up وارد صفحه ثبت‌نام می‌شوید. در صفحه پیش‌رو لازم است ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. نکته‌ای که برای انتخاب رمز عبور باید به آن توجه داشته باشید، این است که رمز عبور انتخاب‌شده باید حداقل شش و حداکثر بیست کاراکتر داشته و همچنین شامل حروف انگلیسی (بزرگ و کوچک) و اعداد باشد.
برای مثال HoAgg39r می‌تواند یک رمز عبور قابل قبول باشد. پس از واردکردن ایمیل و انتخاب رمز عبور در صورتی که کد ریفرال داشته باشید، می‌توانید آن را نیز وارد کنید. استفاده از این کد اختیاری است که در ادامه به نحوه استفاده از آن اشاره خواهیم کرد.
با فعال‌کردن گزینه Ive read and accepted the Coinex term of service، که به معنای پذیرش قوانین اپلیکیشن Coinex است و درنهایت کلیک روی گزینه سبزرنگ Sign Up ایجاد حساب کاربری شما تقریباً به پایان نزدیک می‌شود.

در مرحله بعد صفحه‌ای با یک پازل کوچک برای شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد با کشیدن نوار لغزنده در پایین پازل آن را تکمیل کنید. این کار برای آن است که صرافی مطمئن شود شما انسان هستید و نه یک ربات برنامه‌نویسی‌شده.

 پس از تکمیل پازل، صرافی کوینکس یک ایمیل حاوی کد فعال‌سازی را برای شما ارسال می‌کند و شما باید کد دریافتی را در صفحه‌ای که به نمایش درمی‌آید، مانند تصویر زیر وارد کنید. پس از واردکردن کد، فرایند ثبت‌نام تکمیل می‌شود. توجه کنید این کد یک‌بار مصرف است و شما برای واردکردن زمان محدودی دارید.
آموزش کار با اپلیکیشن Coinex را دنبال کنید تا بتوانید به‌تدریج معاملات خود را گسترش دهید و به این ترتیب سود بالاتری کسب کنید.

کد ریفرال چیست (Referral)
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.
چطور با تخفیف کارمزد در کوینکس ثبت‌نام کنیم؟
می‌توانید با وارد کردن کد تخفیف «ghx3r» در قسمت ریفرال «referral» هدیه کاهش هزینه کارمزد معاملاتی را از ما بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در صرافی کوینکس ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
Referral یا به عبارتی کد دعوت، کدی است که می‌توانید هنگام ثبت‌نام در بسیاری از صرافی‌ها آن را از وب سایت‌‌ها یا افرادی که آن را دارند، دریافت کنید و در کادری که با همین نام در مراحل ثبت‌نام وجود دارد، وارد کنید. کد ریفرال و نحوه استفاده از آن یکی از بخش‌های آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس است که می‌تواند بر معاملات شما ‌تأثیر بگذارد. با استفاده از این کد، کارمزد معاملات در صرافی شامل تخفیف خواهد بود. شما می‌توانید با کلیک روی لینک زیر و ثبت‌نام در صرافی از این طریق معاملاتی با کارمزد پایین‌تر داشته باشید.
کد ریفرال به دو صورت استفاده می‌شود؛ گاهی ممکن است لینک دسترسی به صفحه ثبت‌نام در صرافی در اختیار شما قرار گیرد که در این صورت کد ریفرال به‌صورت خودکار در کادر مربوط به کد ریفرال وارد شده است، اما اگر شما یک کد ریفرال شامل چند کاراکتر دریافت کرده باشید، باز هم جای نگرانی نیست و کافی است در صفحه ثبت‌نام و در کادر مربوط به کد ریفرال، عبارت یا همان کد (Referral) دریافتی را وارد کنید. Ghx3r کدی است که می‌توانید آن را در مراحل ثبت‌نام در صرافی وارد کنید.
احراز هویت دوعاملی (Google Authenticator)
در مرحله اول آموزش کار با اپلیکیشن Coinex بهتر است برای امنیت بیشتر حساب کاربری خود در صرافی، از احراز هویت دوعاملی (Google Authenticator) نیز استفاده کنید. برای این کار شما به اپلیکیشن جانبی احراز هویت دوعاملی (Google Authenticator) نیاز دارید.
پس از نصب این روی گوشی موبایل خود، حال باید به اپلیکیشن صرافی در گوشی موبایل خود مراجعه کنید. پس از بازکردن اپلیکیشن در صفحه اصلی (Home) با کلیک روی آیکون آدمک که در قسمت بالایی و سمت چپ صفحه قرار دارد، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که چندین گزینه را مقابل شما قرار می‌دهد و شما باید گزینه Security را از میان باقی گزینه‌ها انتخاب کنید.

 با کلیک روی گزینه Security صفحه‌ای جدید برای شما نمایش داده می‌شود که در این صفحه با انتخاب گزینه TOTP Verification هم‌زمان یک ایمیل حاوی کد ۶ رقمی برای شما ارسال خواهد شد و صفحه‌ای جدید که امکان واردکردن کد ۶ رقمی را به شما می‌دهد نیز پیش روی شما قرار می‌گیرد.
پس از واردکردن کد در جایگاه خود، یک عبارت ۳۲ رقمی برای بازیابی Google Authenticator برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را در اپلیکیشن Google Authenticator که پیش از این نصب کرده بودید، وارد کنید؛ البته شما می‌توانید با استفاده از اسکن کد QR نیز این مرحله را انجام دهید.

آموزش واریز و برداشت ارز به اپلیکیشن کوینکس
از ابتدایی‌ترین مراحل آموزش کار با اپلیکیشن Coinex، بررسی بخش واریز و برداشت (Deposit/Withdraw) است، برای این کار ابتدا روی تب Asset در پایین صفحه کلیک کنید، با این کار امکان واریز (Deposit)، برداشت (Withdraw) و انتقال (Transfer) ارزهای دیجیتال برای شما فراهم می‌شود.

نکته مهمی که در رابطه با آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس و بخش واریز و برداشت ارزها باید به آن توجه کرد، شبکه‌های مختلف انتقال است که گاه ممکن است یک صرافی از چندین شبکه برای یک ارز پشتیبانی کند؛ برای نمونه رمز ارز بیت کوین با نماد BTC که یکی از محبوب‌ترین ارزهای کنونی بازار است، روی شبکه‌های بیت کوین و لایتینگ قابل انتقال است.
توجه داشته باشید هر شبکه کارمزد انتقال متفاوتی از دیگر شبکه‌ها دارد؛ برای مثال اگر شما ۰.۱۵ بیت کوین را روی شبکه بیت کوین انتقال دهید، کارمزدی را که باید برای انتقال آن بپردازید، بسیار بیشتر از زمانی است که بخواهید همان مقدار بیت کوین را روی شبکه لایتینگ انتقال دهید. علاوه بر این موارد هر شبکه یک مقدار معین را به‌عنوان حداقل مبلغ برای انتقال و برداشت در نظر گرفته است که باید به آن نیز توجه داشته باشید.

واریز یک ارز به صرافی کوینکس در اپلیکیشن

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، برای واریز یک ارز به صرافی Coinex باید ابتدا وارد تب Asset شوید، سپس روی ارز موردنظر خود در فهرست ارزهای دیجیتال موجود کلیک کنید؛ البته شما می‌توانید از قسمت Search نیز ارز موردنظر خود را جست‌وجو کنید.
با انتخاب رمز ارز موردنظر و کلیک روی آن، به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که امکان انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله واریز و برداشت آن رمز ارز را فراهم می‌کند.

در صفحه جدید چهار گزینه واریز (Deposit)، برداشت (Withdraw)، انتقال (Transfer) و آدرس‌ها (Addresses) پیش روی شما قرار می‌گیرد که برای واریزکردن یک رمز ارز باید روی گزینه Deposite به معنای واریز کلیک کنید.

با کلیک روی Deposite یک صفحه با دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب هریک از آن گزینه‌ها برای صرافی مشخص می‌کنید کد امنیتی از چه طریقی برای شما ارسال شود. با انتخاب روش موردنظر کدی برای شما ارسال می‌شود که با واردکردن آن در صفحه جدید به مرحله بعد در واریز منتقل می‌شوید.

پس از واردکردن Google Authenticator (کد موبایل دریافتی) یک صفحه برای شما باز می‌شود که در آن یک آدرس همراه با کد QR قرار دارد. در این مرحله شما باید آدرس را کپی کرده و در کیف پول یا صرافی دیگر که قصد واریز رمز ارز به آن را دارید، وارد کنید.

پیش از کپی و ارسال آدرس، به شبکه انتقال ارز نیز توجه کنید؛ برای مثال اگر بخواهیم تتر را از تراست ولت به صرافی کوینکس واریز کنیم، باید روی ارز تتر در صرافی Coinex کلیک کنیم و سپس با کلیک روی گزینه Deposite، آدرس داده‌شده را کپی کنیم، در مرحله بعد باید به پلتفرم مبدأ یعنی کیف پول تراست ولت مراجعه کنیم و روی ارز تتر در صفحه اول کلیک کنیم.
سپس با کلیک روی گزینه send، در صفحه بازشده آدرس کپی‌شده از صرافی کوینکس و مقدار موردنظر را وارد می‌کنیم و درنهایت روی گزینه Continue کلیک می‌کنیم. واریز ارز در صرافی Coinex به چند دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

برداشت از اپلیکیشن کوینکس

برداشت ارز در اپلیکیشن کوینکس تفاوت زیادی با واریز ارز در آن ندارد؛ با این حال برای آنکه آموزش کار با این اپلیکیشن را به‌صورت کامل بیان کرده باشیم، به آن اشاره می‌کنیم. برای برداشت نیز مانند واریز باید ابتدا و پس از ورود به اپلیکیشن صرافی روی تب Asset در پایین صفحه کلیک کنید و سپس رمز ارزی که قصد برداشت آن را دارید، انتخاب کنید تا به این ترتیب وارد صفحه رمز ارز موردنظرتان شوید.

در فرایند آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس و پس از انتقال به صفحه رمز ارز انتخابی، باز هم امکان انجام فعالیت‌های مختلف مانند واریز، برداشت و انتقال پیش روی شما قرا می‌گیرد که با توجه به آنکه در اینجا ما قصد برداشت داریم، باید روی گزینه Withdraw به معنای برداشت کلیک کنیم.

در صفحه جدید شبکه، آدرس کیف پول، مقدار موردنظر برای برداشت و کد دومرحله‌ای را وارد کنید. درنهایت پس از واردکردن اطلاعات بالا روی گزینه Withdraw Now کلیک کنید. پس از آن صرافی یک ایمیل برای شما ارسال خواهد کرد که لازم است آن را تأیید کنید تا برداشت شما تکمیل شود. همان‌طور که دیدید، عملیاتی مانند واریز و برداشت در فرایند آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس بسیار مهم هستند.
خرید و فروش ارز در بخش نقدی (Spot)
خرید و فروش را می‌توان اساسی‌ترین مرحله در روند آموزش کار با اپلیکیشن Coinex دانست. برای این کار (خرید و فروش) در بخش نقدی (Spot) ابتدا باید روی تب Exchange در پایین صفحه کلیک کنید و سپس جفت ‌ارز موردنظر خود برای انجام معامله را انتخاب کنید.
برای انتخاب این جفت ‌ارز باید روی جفت ‌ارزی که به‌صورت پیش‌فرض بالای صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید تا لیست تمام جفت ‌ارزهای موجود برای شما نشان داده شود.

پس از انتخاب جفت ‌ارز موردنظر اگر قصد خرید یک ارز را داشته باشید، باید روی تب Buy و اگر قصد فروش ارزی را داشته باشید، باید روی تب Sell کلیک کنید. سپس باید از میان انواع روش‌های ثبت سفارش، روش موردنظر خود را انتخاب کنید.

در این حالت شما باید دو کادر Amount که حجم موردنظر برای خرید و همچنین Price که قیمت موردنظر برای خرید جفت ارز را نشان می‌دهند، پر کنید. همان‌طور که گفته شد، در این نوع ثبت سفارش شما به صرافی دستور می‌دهید که معامله شما را در چه قیمتی انجام دهد. پس از واردکردن مقادیر موردنظر باید روی گزینه سبزرنگ Buy BTC (البته BTC با توجه به رمز ارزی که معامله می‌کنید می‌تواند متغیر باشد) کلیک کنید.

در این نوع ثبت سفارش باید سه آیتم را مشخص کنیم. ابتدا در کادر Stop Price قیمتی را وارد می‌کنیم که به صرافی فرمان دهیم در صورتی که قیمت جفت ارز به این رقم برسد، سفارش ما را فعال کند. در کادر Buying Price نیز مبلغی را وارد می‌کنیم که قصد خرید جفت ‌ارز در آن قیمت را داریم، سپس باید مقدار Amount یا همان حجم معامله را در بخش Amount وارد کنیم. درنهایت نیز با کلیک روی گزینه Buy BTC کار خرید بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری به پایان می‌رسد.

در بخش مارکت باید تنها کادر Volume که همان حجم معامله را نشان می‌دهد، پر کرد؛ چراکه انتخاب قیمت معامله در این نوع ثبت سفارش بر عهده صرافی است، به عبارت دیگر به‌محض ثبت سفارش و با اولین قیمت ممکن، معامله ما انجام می‌شود. پس از واردکردن حجم معامله باید روی گزینه Buy در پایین صفحه کلیک کرد.

در این نوع ثبت سفارش باید مقادیر دو کادر Stop Price و Volume را وارد کرد. Stop Price قیمتی است که به صرافی فرمان می‌دهد با رسیدن به آن، معامله با بهترین قیمت انجام شود و Volume نیز به حجم موردنظر برای خرید یا فروش جفت ‌ارز اشاره دارد. در این نوع روش ثبت سفارش نیز باید در مرحله آخر با کلیک روی گزینه Buy BTC کار خرید خود را به پایان برسانید. بدیهی است در صورتی که قصد خرید یا فروش ارز دیگری را داشته باشید، نام آن ارز در کنار عبارت Buy و Sell دیده می‌شود.

انجام معاملات فروش تفاوت زیادی با معاملات خرید ندارد. برای انجام معاملات فروش باید ابتدا و پس از کلیک روی تب Exchange و سپس انتخاب Spot، بخش Sell را انتخاب کنید و درنهایت بعد از واردکردن مقادیر با توجه به نوع سفارش، روی گزینه Sell کلیک کنید.
معاملات مارجین در صرافی کوینکس
در این بخش از آموزش کار با اپلیکیشن Coinex به معاملات مارجین می‌پردازیم. امکان انجام معاملات خرید (Long) و فروش (Short) در بخش مارجین صرافی کوینکس برای کاربران فراهم شده است. اگر یک کاربر قصد بازکردن یک معامله Long را داشته باشد، این کار به‌کمک رمز ارز تتر (USDT) و اگر بخواهد معامله‌ای از نوع Short داشته باشد، به‌کمک رمز ارز مبنا انجام خواهد شد؛ برای مثال برای معامله خرید (Long) ارز BTC، از ارز تتر کمک گرفته می‌شود؛ درحالی‌که در معاملات فروش (Short) رمز ارز مبنا، یعنی در این مثال بیت کوین مطرح می‌شود.
دسترسی به بخش مارجین در اپلیکیشن صرافی Coinex از دو راه امکان‌پذیر است. کاربران می‌توانند از نوار پایین صفحه روی گزینه Market کلیک کرده و سپس در صفحه جدید از منو بالایی گزینه Margin را انتخاب کنند. با این کار فهرستی از ارزهای دیجیتال برای شما به نمایش درمی‌آید که امکان انجام معاملات مارجین با آن‌ها وجود دارد. توجه داشته باشید اگر از این طریق به بخش معاملات مارجین دسترسی داشته باشید، تمام ارزهای لیست‌شده بر مبنای استیبل کوین تتر معامله می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد، این تنها روش ممکن برای دسترسی به بخش معاملات مارجین (Margin) نیست و شما می‌توانید از طریق قسمت Exchange از نوار پایین صفحه و سپس انتخاب بخش مارجین (Margin) به این نوع معاملات دسترسی داشته باشید.
نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که برای انجام معاملات مارجین از این بخش باید جفت‌ ارزهایی را انتخاب کنید که یک عدد و حرف انگلیسی X در کنار آن‌ها وجود داشته باشد (مثلاً BTC/USDT 3X). درواقع صرافی به این طریق جفت ‌ارزهایی را که قابلیت انجام معاملات مارجین روی آن‌ها فراهم شده است، به شما نشان می‌‌دهد.
اگر شما برای بار اول بخواهید در این بخش معامله‌ای را انجام دهید، یک پیام مبنی بر هشدار ریسک انجام معاملات در بخش مارجین برای شما نمایش داده می‌شود که با پذیرفتن آن دسترسی به این بخش از معاملات برای شما فعال می‌شود.

انتقال دارایی از بخش Spot به بخش Margin

آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس پیچیده نیست؛ با این حال باید مطالب مختلفی را برای فعالیت در این اپلیکیشن آموزش ببینید. اولین قدم برای انجام معاملات مارجین در صرافی Coinex این است که ارزهای خود را از دیگر بخش‌های صرافی (مانند Spot) به بخش مارجین (Margin) انتقال دهید. برای انتقال دارایی به بخش مارجین نیز دو راه پیش روی کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید با کلیک روی مثلث کوچک در سمت راست و بالای صفحه، اولین قدم در انتقال دارایی خود از بازار Spot به Margin را طی کنید.

پس از کلیک روی آیکون مثلث در مرحله قبل، از منویی که باز می‌شود گزینه Transfer به معنای انتقال را انتخاب کنید تا به صفحه‌ای منتقل شوید که بتوانید آیتم‌های موردنیاز برای انتقال دارایی را پر کنید و انتقال رمز ارز شما انجام شود.

پس از کلیک روی آیکون مثلث و سپس انتخاب گزینه Transfer حالا باید در صفحه جدید به صرافی بگویید که قصد انتقال ارزهای دیجیتال خود را از بخش نقدی (Spot) به مارجین دارید یا برعکس.
در کادر بعدی که با نام Market مشخص شده است، می‌توانید درصورت تمایل جفت ‌ارز دیگری را از فهرست موجود انتخاب کنید و سپس در کادری که مربوط به رمز ارز است (Coin)، ارزی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کنید. در بخش Transfer امکان انتقال یکی از ارزهای جفت ‌ارز انتخابی برای شما فراهم می‌شود؛ برای مثال اگر شما جفت ‌ارز ETH/BNB را انتخاب کرده باشید، امکان انتقال رمز ارز اتریوم یا BNB در بخش Transfer برای شما وجود خواهد داشت.
در کادر آخر با واردکردن حجم موردنظر برای انتقال ارز انتخابی، به صرافی می‌گویید چه مقدار از رمز ارزی را که وارد کرده بودید، از بخش Spot به بخش Margin منتقل کند. درنهایت با کلیک روی گزینه سبزرنگ Transfer کار انتقال دارایی از بخش Spot به Margin به پایان می‌رسد.

یکی دیگر از روش‌های رسیدن به بخش Transfer از مسیر Asset در نوار پایینی در صفحه اصلی اپلیکیشن است. پس از رفتن به بخش Asset، امکان انجام واریز (Deposit)، برداشت (Withdraw) و انتقال (Transfer) برای کاربران فراهم شده است که شما می‌توانید با کلیک روی Transfer به همان مراحلی که پیش از این توضیح دادیم، دسترسی داشته باشید.

انجام معاملات در بخش مارجین

پس از انتقال دارایی از بخش Spot به Margin نوبت به انجام معاملات می‌رسد. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای انجام معاملات با کارمزد کمتر علاوه بر استفاده از کد ریفرال که در بخش‌های پیش به آن اشاره کردیم، می‌توانید مقداری رمز ارز CET را که توکن رسمی صرافی کوینکس است، در حساب خود داشته باشید که معاملات خود را با تخفیف انجام دهید. ابتدا روی تب Exchange در پایین صفحه کلیک کرده و سپس از گزینه‌هایی بالایی، Margin را انتخاب کنید.

پس از رفتن به بخش مارجین امکان ثبت سفارش معاملات برای شما فراهم شده است؛ البته باید بدانید اگر مقادیر سفارش خود را در این بخش وارد کنید، معاملات شما عملاً تفاوتی با معاملات Spot نخواهند داشت؛ بنابراین اگر قصد انجام معاملات مارجین را دارید، نباید داده‌های سفارش خود را در بخشی که در تصویر مشخص شده است، قرار دهید.

در ادامه روند آموزش کار با اپلیکیشن Coinex، برای انجام معاملات مارجین در گام اول باز هم باید روی آیکون مثلث در سمت راست تصویر کلیک کنید و این بار از منویی که برای شما باز می‌شود، گزینه Borrow به معنای قرض‌گرفتن را انتخاب کنید.

با کلیک روی گزینه Borrow، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که باید ارزی که قصد دارید از صرافی قرض بگیرید، به همراه مقدار موردنظر را در کادرهای مربوط وارد کنید و درنهایت روی گزینه Borrow کلیک کنید. نکته‌ای که در این بخش وجود دارد، این است که با فعال‌کردن گزینه Auto Renewal عملیات قرض‌گرفتن هر ۱۰ روز به‌صورت خودکار برای شما تمدید می‌شود.

برای انجام معامله در بخش مارجین، با توجه به ضریب جفت ‌ارز می‌توانید معاملات مارجین را داشته باشید؛ برای مثال اگر ضریب یک جفت ارز ۴X باشد، با ۴ برابر سرمایه خود می‌توانید اقدام به بازکردن معاملات کنید. درواقع ۳/۴ سرمایه‌ای که وارد معامله می‌کنید پولی است که صرافی به شما قرض داده است.
برای کم‌کردن ریسک معاملات خود بهتر است با تمام دارایی که به بخش مارجین منتقل کرده‌اید، معاملات خود را باز نکنید، بهتر هنگام فعالیت در بخش مارجین به‌صورت پله‌ای وارد معامله شوید تا به این صورت ریسک معاملات خود را کنترل کنید.
موضوع دیگری که در آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس باید به آن توجه کرد، این است که ریسک معاملات شما با توجه به ضریب مارجین (۲X, 3X, 4X,…) متغیر خواهد بود و هرچه این ضریب بالاتر باشد، به معنای ریسک بالاتر معامله شما نیز خواهد بود.
انواع سفارش‌ها در معاملات مارجین

در حالت Limit شما باید دو آیتم Amount که به حجم موردنظر برای خرید اشاره دارد و همچنین Buying Price که قیمت موردنظر برای خرید جفت ‌ارز را نشان می‌دهد، پر کنید.

وقتی شما نوع ثبت سفارش Market را در معاملات خود انتخاب کنید، درواقع تنها کاری که باید بکنید این است که حجم معامله را در کادر Amount وارد کنید. در این حالت صرافی معامله‌ای را با قیمت لحظه‌ای برای شما انجام می‌دهد. این روش زمانی که شما بخواهید معامله‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید، مناسب است؛ البته نباید فراموش کنید که ممکن است معامله با قیمت مناسبی هم انجام نشود.

در این نوع روش ثبت سفارش، معامله‌گر بیشترین اختیارات را دارد. Stop Price به رقمی اشاره دارد که با رسیدن قیمت به آن مبلغ، سفارش فعال می‌شود و درواقع به‌عنوان شرطی برای انجام معامله شناخته می‌شود. Buying Price رقم بعدی است که باید وارد کرد و به مبلغی اشاره دارد که شما به‌عنوان معامله‌گر تمایل دارید معامله شما در آن مبلغ انجام شود.ژ
درنهایت با واردکردن مقدار Amount حجم معامله خود را مشخص می‌کنید. درنهایت با توجه به نوع معامله (Buy/Sell) روی گزینه خرید یا فروش در پایین صفحه کلیک کنید.

Stop Price و Volume آیتم‌هایی هستند که در این ثبت سفارش باید پر شوند. Stop Price شرطی برای انجام معامله است و با رسیدن قیمت به آن مقدار سفارش شما فعال می‌شود. Volume نیز مقدار موردنظر برای خرید یا فروش جفت ‌ارز را نشان می‌دهد. باز هم همچون دیگر انواع روش‌های ثبت سفارش، پس از واردکردن مقادیر باید روی یکی از گزینه‌های Buy/Sell کلیک کنید.

بازپرداخت (Repay)
یکی از نکات بسیار مهم در معاملات مارجین که در آن مبلغی از صرافی قرض گرفته می‌شود، این است که با ثبت سفارش و انجام معامله کار تمام نمی‌شود و شما باید پس از بستن معامله، مبلغی را که از صرافی قرض گرفته بودید پس بدهید، در غیر این صورت به مبلغی که صرافی به‌عنوان سود خود از معامله شما دریافت می‌کند، اضافه خواهد شد.
برای این کار در صفحه اصلی صرافی و در تب Exchange باز هم روی آیکون مثلث کلیک کنید، ولی این بار از منویی که پیش روی شما قرار می‌گیرد، گزینه Repay به معنای بازپرداخت را انتخاب کنید.

در صفحه مربوط به Repay باید جفت ارزی که معامله کردید، رمز ارزی که از صرافی قرض کرده بودید و همچنین مقداری که باید از رمز ارز به صرافی پس بدهید، به‌ترتیب در کادرهای مشخص‌شده وارد کرده و درنهایت روی گزینه Repay در پایین صفحه کلیک کنید تا قرض شما به صرافی پرداخت شود.

علاوه بر آموزش کار با اپلیکیشن Coinex باید اطلاعات دیگری نیز داشته باشید. در اینجا تنها سفارش‌های خود را ثبت کنید. باید بدانید که هرچه ریسک معامله مارجین شما بیشتر باشد، رقم ریسک به سمت ۲۰۰ میل می‌کند و در حالتی که شما با تمام دارایی خود در بخش مارجین اقدام به بازکردن معامله کنید، این رقم ۱۵۰% خواهد بود.
یکی از کارهایی که می‌توانید در این مرحله انجام دهید، این است که با تمام دارایی خود که به بخش Margin منتقل کرده بودید، اقدام به بازکردن معامله نکنید؛ به این ترتیب درصد پایین‌تری از دارایی شما درگیر معامله خواهد بود که این عامل ریسک شما را نیز پایین می‌آورد.
Liq. Price
این بخش مبلغی را مشخص می‌کند که با رسیدن قیمت به آن شما لیکوئید شده و تمام مبلغی که نزد صرافی به امانت گذاشته بودید، از شما کسر خواهد شد؛ درنتیجه همیشه باید به این مقدار توجه کنید.

معاملات فیوچرز
بررسی معاملات فیوچرز در آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس بسیار ضروری است. معاملات فیوچرز در حالت کلی به دو بخش سنتی و Perpetual تقسیم می‌شوند که تفاوت آن‌ها در تاریخ انقضای قرارداد این معاملات است. معاملات آتی (Future) سنتی دارای تاریخ انقضا هستند و با رسیدن تاریخ سررسید آن قراردادها، معاملات به‌صورت خودکار بسته می‌شوند؛ درحالی‌که معاملات Perpetual بدون تاریخ انقضا هستند.
خوشبختانه صرافی Coinex امکان انجام معاملات آتی را برای کاربران خود فراهم کرده است، اما فراموش نکنید فعالیت در این نوع معاملات به دانش و تجربه کافی نیاز دارد؛ در غیر این صورت معامله‌گر احتمالاً متضرر خواهد شد. یکی از ویژگی‌هایی که افراد زیادی را به این نوع معاملات جذب می‌کند، وجود لوریج یا اهرم است. این شرایط با وجود جذابیتی که برای بسیاری از معامله‌گران دارد، بسیار خطرناک هستند و همان‌طور که ممکن است سود حاصل از معاملات شما را چند برابر کنند، ضرر شما نیز چند برابر می‌کنند.
پس هنگام استفاده از این خدمات حتماً این نکات را مدنظر داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید، فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال به دانش و تجربه نیاز دارد. این شرایط برای زمانی که کاربر قصد فعالیت در بخش آتی و مارجین را داشته باشد، مهم‌تر نیز خواهد شد؛ زیرا ریسک معاملات بالا می‌رود و در پی آن احتمال متضررشدن کاربران نیز وجود خواهد داشت؛ درنتیجه توصیه می‌شود اگر قصد فعالیت در این بخش‌ها را دارید، حتماً پیش از آغاز معاملات خود، با شرکت در یک کلاس آموزش رمز ارز، ریسک معاملات خود را به حداقل برسانید و درصد موفقیت خود را بالا ببرید.
بخش آتی اپلیکیشن کوینکس
بد نیست در آموزش کار با اپلیکیشن Coinex بدانید برای انجام‌دادن یک معامله در بخش فیوچرز، در ابتدا باید روی Futures که در پایین صفحه اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید. پس از ورود به صفحه معاملات آتی، جفت ‌ارز موردنظر را نیز انتخاب کنید. برای مشاهده لیست تمام جفت ارزها می‌توانید روی جفت ‌ارزی که به‌صورت پیش‌فرض در بالای صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید که تمام ارزهای لیست‌شده را برای شما نمایش می‌دهد.

قبل از انجام معامله دقت کنید حساب معاملاتی شما در بخش Futures موجودی کافی برای انجام معامله را داشته باشد؛ در غیر این صورت باید مبلغی معادل آنچه قصد دارید معامله کنید، به این بخش یعنی Futures انتقال دهید. برای انتقال دارایی از بخش‌های دیگر به بخش Futures ابتدا روی علامت سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس از منویی که برای شما باز می‌شود، گزینه Transfer را انتخاب کنید.

پس از کلیک روی گزینه Transfer وارد صفحه جدیدی می‌شوید که می‌توانید در آن هر ارزی که صرافی از آن پشتیبانی می‌کند، از حساب Spot خود به حساب فیوچرز انتقال دهید. در کادر اول حسابی که قرار است ارز را از آن منتقل کنید، وارد کنید. چون ما قصد داریم حساب فیوچرز خود را شارژ کنیم باید حساب Spot را انتخاب کنیم. در کادر دوم نیز حسابی را که باید رمز ارز به آن منتقل شود قرار می‌دهیم (حساب فیوچرز). پس از انتخاب حساب‌ها، نماد و مقدار ارزی که مایل هستید بین دو حساب منتقل کنید، روی گزینه Transfer کلیک کنید.

معاملات فیوچرز
آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس در بخش آتی گسترده است. برای انجام معامله Futures پس از اطمینان از مقدار دارایی خود در حساب معاملاتی آتی (Futures)، جفت ارز موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس باید یکی از ویژگی‌های Cross یا Isolated و همچنین میزان اهرم یا لوریج را برای سفارش خود تنظیم کنید.
برای انتخاب هرکدام از این ویژگی‌ها باید روی Isolated 8X که در تصویر مشخص شده است، کلیک کنید. البته این مقادیر می‌تواند متفاوت باشد، اما به هر حال برای تغییر این مقادیر باید همین مسیر را طی کنید. در اینجا Isolated 8X به این معناست که از ویژگی Isolated با لوریج ۸ استفاده شده است که البته شما می‌توانید این آیتم‌ها را تغییر دهید. در ادامه آموزش کار با اپلیکیشن Coinex مفاهیم لوریج، Isolated و Cross را برای شما شرح خواهیم داد.

در حالت Cross تمام دارایی موجود در حساب معاملاتی بخش Futures ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد؛ برای مثال اگر شما ۵۰۰ دلار در بخش آتی خود داشته باشید و تنها ۱۰۰ دلار آن را برای انجام یک معامله هزینه کنید، اگر معامله شما لیکوئید شود یا به عبارتی میزان ضرر شما در معامله به حدی برسد که صرافی آن را ببندد، صرافی از مبلغ باقی‌مانده موجود در بخش آتی (۴۰۰ دلار) استفاده می‌کند و معاملات شما را باز نگه می‌دارد؛ به این ترتیب ممکن است شما کل دارایی خود در بخش آتی (Futures) را از دست بدهید. آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس به‌تنهایی کافی نیست و شما باید با این مفاهیم نیز آشنا باشید.

در حالت Isolated صرف‌نظر از اینکه چه مبلغی در بخش حساب معاملات آتی خود دارید، تنها همان بخشی از سرمایه شما که درگیر معامله است در خطر قرار می‌گیرد و درواقع سود یا ضرر شما تنها بر مبنای همان مبلغ درگیر در معامله محاسبه می‌شود.

لوریج یا همان اهرم که می‌تواند رقمی بین ۳x تا ۱۰۰x باشد (البته با توجه به صرافی و جفت ارز) درواقع ضریبی را مشخص می‌کند که شما می‌توانید براساس آن با سرمایه‌ای چند برابر دارایی خود معاملات را انجام دهید؛ برای مثال اگر سرمایه اولیه شما ۱۰۰ دلار باشد و شما از لوریج ۲۵ استفاده کنید، صرافی به شما اجازه می‌دهد معاملاتی با مبلغ ۲۵۰۰ دلار را ثبت کنید. انجام این معاملات برای بسیاری از معامله‌گران بسیار جذاب است؛ چراکه در صورت سود کردن در این معاملات، میزان سود شما نیز ۲۵ برابر خواهد شد.
به زبان ساده اگر با ۱۰۰ دلار به میزان ۲ درصد یعنی ۲ دلار سود کسب می‌کردید با کمک لوریج و در صورت سود در معامله، سود دریافتی شما به ۵۰ دلار افزایش می‌یافت البته این شرایط برای حالتی که معامله‌گر متضرر شود نیز صدق می‌کند یعنی اگر قرار باشد شما با ۱۰۰ دلار سرمایه اولیه و بدون لوریج ۲ دلار ضرر کنید، با لوریج ۲۵، مبلغ ۵۰ دلار متضرر خواهید شد؛ پس بهتر است با احتیاط از این خدمات صرافی‌ها استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد، دانستن چنین مفاهیمی در روند آموزش کار با اپلیکیشن Coinex ضروری است.

پس از انتخاب ویژگی‌های معامله که پیش از این توضیح دادیم، باید با توجه به تحلیل و نوع معامله‌ای که قصد انجام آن را داریم (خرید/ فروش) گزینه موردنظر را انتخاب ‌کنیم. باز هم مثل روش‌های معاملاتی پیش، Sell برای فروش و Buy برای خرید استفاده می‌شود.
در این مرحله از آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس و با انتخاب معامله (خرید یا فروش) نوبت به انتخاب روش ثبت سفارش می‌رسد. توضیحات این روش‌ها پیش از این داده شده است. شما می‌توانید با توجه به تحلیل و استراتژی معاملاتی خود یکی از روش‌های Limit، Market، Stop Limit یا Stop Market را انتخاب کنید.
درنهایت پس از واردکردن تمام مقادیر مطابق آنچه توضیح داده شد، با کلیک روی یکی از گزینه‌های Sell/Short و یا Buy/Long معامله شما ثبت خواهد شد. در انتها بد نیست بدانید عبارات Long و Short در معاملات آتی به‌ترتیب به معاملات خرید و فروش اشاره دارند.

Long = Buy
Short = Sell

اگر بخواهیم در مسیر آموزش کار با اپلیکیشن Coinex خلاصه‌ای از آنچه در معاملات آتی گذشت، بیان کنیم، بهتر است نگاهی به مراحل انجام معاملات در بخش آتی صرافی کوینکس داشته باشیم:

ابتدا به بخش آتی (Futures) در صرافی Coinex بروید.
جفت ‌ارز موردنظر را انتخاب کنید.
ویژگی‌های معامله از جمله میزان لوریج و Isolated یا Cross باید تنظیم شوند.
با توجه به تحلیل خود یکی از دو بخش Buy یا Sell را انتخاب کنید.
پس از انتخاب روش ثبت سفارش (Limit، Market، Stop Limit و یا Stop Market) کادرهای مربوط را پر کنید.
درنهایت روی گزینه Sell/Short یا Buy/Long کلیک کنید.

استیک‌کردن در اپلیکیشن کوینکس
با آموزش کار با اپلیکیشن Coinex بیش از پیش متوجه می‌شوید که بازار ارزهای دیجیتال فضایی را ایجاد کرده است که کاربران بتوانند از راه‌های مختلف به کسب درآمد بپردازند. یکی از این روش‌ها که هم به نفع سرمایه‌گذار و هم شبکه ارز بوده، استیکینگ است که شباهت بسیاری به سپرده‌گذاری دارد. در این بخش از آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس نحوه استیکینگ را برای شما شرح خواهیم داد.
در ابتدا با کلیک روی تب Asset در پایین صفحه و سپس انتخاب گزینه Finance، فهرستی از ارزهای دیجیتالی را که امکان استیک‌کردن آن‌ها توسط صرافی Coinex فراهم شده است، خواهید دید که باید یکی از این ارزها را انتخاب کنید. با انتخاب ارز کلیک‌کردن روی گزینه Transfer که به معنای انتقال است، به مرحله بعد در استیک‌کردن رمز ارز منتقل می‌شوید.
پیش از توضیح مرحله بعد لازم است بدانید میزان سودی که از استیکینگ هر رمز ارز در صرافی به‌صورت سالانه کسب می‌کنید در روبه‌روی نام آن ارز آورده شده است. البته این میزان ثابت نیست و با توجه به نوسانات بازار در بازه‌های ۷ روزه تغییر می‌کند.

درواقع کار استیک‌کردن بسیار ساده بوده و کافی است شما دارایی خود را با واردکردن حجم موردنظر برای استیکینگ از بخش Spot به بخش Finance در صرافی منتقل کنید. در صفحه زیر می‌توانید رمز ارز موردنظر و حجمی که قصد استیک آن را دارید مشخص کنید؛ به همین سادگی کار به پایان می‌رسد.

سخن پایانی
بازار ارزهای دیجیتال روز به ‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. امروزه نیز شاهدیم حتی افرادی که در گذشته از این بازار مالی انتقاد می‌کردند، به یکی از سرمایه‌گذاران این بازار تبدیل شده‌اند. در چنین شرایطی، توسعه‌دهندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بیکار نیستند و استفاده از خدمات ارزهای دیجیتال و بلاک چین را روز به ‌روز برای کاربران ساده‌تر کرده‌اند.
یکی از اقدامات در این مسیر طراحی و ارائه اپلیکیشن‌های موبایل برای صرافی‌ها بوده است تا کاربرانی که ممکن است ساعات زیادی خارج از منزل بوده و به سیستم کامپیوتر دسترسی نداشته باشند بتوانند معاملات خود را انجام دهند یا وضعیت را دنبال کنند. ما نیز سعی کردیم در این مقاله آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس را به زبان ساده برای شما بیان کنیم.
پرسش‌های متداول

آیا اپلیکیشن کوینکس برای گوشی‌های IOS نیز عرضه شده است؟

بله، برنامه Coinex برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS عرضه شده است.

مراحل ثبت‌نام در اپلیکیشن کوینکس چیست؟

برای ثبت‌نام در اپلیکیشن Coinex ابتدا وارد Sign up شوید. سپس ایمیل، رمز عبور و کد رفرال (در صورتی که داشته باشید) را وارد کنید و تیک تأیید قوانین را بزنید. پس از آن با تکمیل پازل و واردکردن کد ارسالی از طرف صرافی ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود.

کد رفرال چیست؟

کد رفرال همان کد معرف است و اگر شما از آن استفاده کنید، کارمزد معاملات شما در صرافی شامل تخفیف خواهد شد.

چند روش معامله در صرافی کوینکس وجود دارد؟

معاملات نقدی (Spot)، معاملات مارجین و معاملات آتی (Futures).

آیا فیوچرز روش مناسبی برای معامله است؟

با توجه به ریسک بالای این نوع معامله به‌ویژه برای مبتدیان، انجام این نوع معامله تنها برای افراد با دانش و تجربه بالا در این حوزه توصیه می‌شود.

مراحل انجام معاملات در بخش آتی صرافی کوینکس چگونه است؟

ابتدا به بخش آتی (Futures) در صرافی Coinex بروید.
جفت ارز موردنظر را انتخاب کنید.
ویژگی‌های معامله از جمله میزان لوریج و Isolated یا Cross باید تنظیم شوند.
با توجه به تحلیل خود یکی از دو بخش Buy و یا Sell را انتخاب کنید.
پس از انتخاب روش ثبت سفارش (Limit، Market، Stop Limit یا Stop Market) کادرهای مربوط را پر کنید.
درنهایت روی گزینه Sell/Short یا Buy/Long کلیک کنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

۵/۵ (۱ امتیاز)
به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی کوینکس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *