آموزش کامل سایت استخر ماینینگ ViaBTC

کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال محدود به معامله‌ گری و سرمایه‌ گذاری نمی‌شود. یکی از راه‌های رایج کسب درآمد در این حوزه، استخراج ارزهای دیجیتال است، اما امروزه با بالا رفتن سختی شبکه، استخراج ارزها خیلی هم ساده نیست. استخر ماینینگ Viabtc یکی از معتبرترین پلتفرم‌ هایی است که می‌ تواند فرایند استخراج را ساده و پرسود کند؛ البته تعداد زیادی رمز ارز وجود دارد که انتخاب مناسب‌ترین استخر برای شما می‌تواند سودتان از استخراج را تحت‌ تأثیر قرار دهد.
سایت نسیم خبر سایت Viabtc را تایید یا تکذیب نمی کند و صرفا به آموزش نحوه استفاده از آن پرداخته و مسئولیت استفاده و بررسی امنیت این سایت کاملا برعهده کاربر است.
برای ورود به استخر استخراخ ViaBTC حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.
فهرست این مقاله
چطور در ViaBTC ثبت‌نام کنیم؟
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در سایت ViaBTC ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
عملیات استخراج رمز ارز
برای درک بهتر مطالبی که در این مقاله ارائه می‌شوند، ابتدا کاری که ماینر ها انجام می‌دهند به زبان ساده شرح خواهیم داد. تقریباً هر ۲۵۰۰ تراکنش تأییدشده در شبکه بلاک چین بیت کوین در یک بلاک قرار می‌گیرند، حالا بلاک تکمیل شده و آماده اتصال به انتهای زنجیره شبکه است. از طرف دیگر هر بلاک یک هش دارد که باید توسط ماینر ها و با استفاده از دستگاه‌ های ماینر که توان پردازشی بالایی دارند حدس زده شده تا به این ترتیب ماینر شانس این را داشته باشد که آخرین بلاک را به انتهای زنجیره متصل کند. ابزارهای موردنیاز در عملیات ماینینگ، از ظهور شبکه بلاک چین تا امروز فرایندی را طی کرده است که در ادامه به اختصار شرح خواهیم داد.
زمانی که بیت کوین به‌تازگی معرفی شده بود و افراد کمتری آن را می‌شناختند و به آن اطمینان داشتند، به‌دلیل رقابت بسیار ضعیف در میان کاربران فعال در شبکه بلاک چین بیت کوین، عملیات استخراج بسیار ساده‌تر بود و کاربران می‌توانستند حتی با استفاده از توان پردازشی کامپیوتر شخصی خودشان نیز به استخراج بیت کوین بپردازند. با گذشت زمان و جذب‌شدن افراد بیشتر به سمت شبکه بلاک چین بیت کوین، رقابت بر سر حدس‌ زدن هش بلاک بیشتر شد.
حالا دیگر توان پردازشی CPU در رایانه‌های شخصی کافی نبود و ماینرها برای پیداکردن هش بلاک به پردازنده‌ های گرافیکی روی آوردند، اما پس از مدتی افراد بیشتری با کارآمدی بلاک چین و بیت کوین آشنا شدند و رقابت برای حدس‌زدن هش بلاک سخت‌تر هم شد؛ به این ترتیب ماینرها از مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA) که توان پردازشی بالاتری از پردازنده‌های گرافیکی داشتند، استفاده می‌کردند.
پس از آن دوران ماینرهای ای‌سیک (ASIC) که دستگاه‌هایی با قدرت پردازش بسیار بالا هستند و تنها با هدف استخراج رمز ارز خلق شدند، به بازار آمدند. با زیادشدن افرادی که به عملیات استخراج پرداخته بودند، تنها همین دستگاه‌ها جواب‌گو بودند، اما در حال حاضر با توجه به شدیدترشدن رقابت حتی این دستگاه‌های استخراج که توان پردازشی بالایی هم دارند، شانسی در پیداکردن هش بلاک ندارند. حالا زمانی بود که نیاز به استخر های ماینینگ احساس می‌شد.
در ادامه مفهوم استخر ماینینگ را بیان می‌کنیم و پس از آن استخر ماینینگ Viabtc را به‌صورت اختصاصی معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.
استخر استخراج (Mining Pool) چیست؟

پس از طی‌کردن فرایندی که در بخش پیش به آن اشاره کردیم حالا ماینرها به یک توان پردازشی بالاتر نیاز داشتند. در چنین شرایطی فضاهای مجازی ایجاد شدند که به دارندگان دستگاه‌ های ماینر اجازه می‌دادند که با به اشتراک گذاشتن توان پردازشی دستگاه ماینر خود، پاداشی دریافت کنند.
البته اگر یک ماینر به‌تنهایی به عملیات پیداکردن هش بلاک بپردازد و در صورتی که موفق شود کل پاداش یعنی ۲۵/۶ بلاک چین را به دست خواهد آورد، اما با توجه به رقابت بسیار بالا در میان استخر هایی که توان پردازشی فوق‌العاده بالایی دارند، تقریباً شانسی برای ماینر هایی که به‌صورت انفرادی کار می‌کنند، وجود نخواهد داشت (البته شانس موفقیت صفر هم نیست).
ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سایت استخر ماینینگ ViaBTC

برای استفاده از خدمات استخر ماینینگ Viabtc که اتفاقاً برای ایرانیان نیز بلامانع است، باید پیش از هر چیز اقدام به ثبت‌نام و ایجاد یک حساب کاربری کنید. در ادامه مراحل ثبت‌نام در این استخر را به‌صورت قدم به قدم شرح خواهیم داد. پس از رفتن به آدرس وب ‌سایت استخر ماینینگ Viabtc به آدرس اینترنتی www.viabtc.com با تصویری مانند آنچه در پایین می‌بینید روبه‌رو خواهید شد.
در نوار مشکی‌ رنگ در بالای صفحه گزینه‌های مختلفی وجود دارد که شما برای ثبت‌نام باید Sign Up در سمت راست تصویر را انتخاب کنید. در کادر اول باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس با کلیک روی گزینه نارنجی‌ رنگ Get Code رمز تأییدی را که به آدرس ایمیل شما ارسال شده است، در کادر Get Code وارد کنید.
کادر بعد مربوط به کد ریفرال (Referal Code) یا کد دعوت است که در بخش‌ های بعدی توضیح خواهیم داد، اما اگر کد ریفرال دارید، آن را در کادر Invitation Code قرار دهید و سپس با فعال‌کردن گزینه پذیرش قوانین و سیاست‌ های استخر ماینینگ Viabtc و درنهایت کلیک روی گزینه سبزرنگ Sign Up به مرحله بعد در ساخت حساب کاربری در استخر منتقل خواهید شد.
همچنین در صورتی که پیش از این حساب کاربری ایجاد کرده باشید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Sign In و واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل کاربری خود شوید و به فعالیت در استخر بپردازید.

در این مرحله شما برای اثبات اینکه انسان هستید و نه یک ربات باید اهرم موجود در پایین تصویر را درگ کنید؛ به ترتیبی که قطعه پازل در جای مناسب خود قرار بگیرد.

کادر اول در این مرحله برای مشخص‌کردن نام کاربری شماست که باید عبارتی متشکل از ۴ تا ۳۰ کاراکتر شامل حروف و عدد باشد. رمز عبور انتخابی خود را نیز باید در کادر دوم وارد کنید و سپس همان رمز عبور را برای تأیید در کادر سوم نیز وارد کرده و سپس روی گزینه Confirm کلیک کنید.

پس از به اتمام رساندن مراحل ثبت‌نام چنین صفحه‌ ای برای شما باز خواهد شد که مربوط به فعال‌کردن ورود دو مرحله‌ای است. این کار برای بالابردن امنیت حساب کاربری شما طراحی شده و یک لایه محافظتی در برابر نفوذ به حساب کاربری شما به حساب می‌آید.
شما می‌توانید یکی از روش‌های Google Authenticition یا SMS Authentication را انتخاب کنید. در ادامه روش فعال‌کردن ورود دو مرحله‌ای به‌کمک Google Authentication را شرح خواهیم داد.

برای استفاده از روش Google Authentication باید روی گزینه Bind Now در پایین بخش Google Authentication کلیک کنید تا به مراحل بعد منتقل شوید. البته برای استفاده از این روش به اپلیکیشن Google Authenticator نیاز خواهید داشت.
بنابراین بهتر است پیش از هر چیز برنامه گفته‌ شده را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. Google Authenticator درواقع یک برنامه ایجاد رمز یک دقیقه‌ ای است که برای پلتفرم‌ های مختلف از جمله صرافی‌ ها، استخر ها و… کاربرد دارد.
با کلیک روی Bind Now در مرحله پیش با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد که به شما امکان دانلود نسخه اندروید یا IOS اپلیکیشن رمزساز Google Authenticator را خواهد داد. با دانلود برنامه در گوشی خود و کلیک روی گزینه Next به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

با کلیک روی گزینه Next در مرحله پیش با چنین تصویری مواجه خواهید شد. شما در این مرحله باید از روش کلید خصوصی یا کد QR استفاده کنید؛ برای مثال درصورت انتخاب روش کلید خصوصی، باید آن را کپی کرده و در برنامه گوگل اتنتیکیتور وارد کنید.
توجه داشته باشید که اگر قصد برداشت دارایی و بسیاری از عملیات دیگر در استخر ماینینگ Viabtc را داشته باشید، به کد ایجادشده توسط گوگل اتنتیکیتور نیاز خواهید داشت و با مراجعه به گوشی تلفن همراه خود و نوشتن کد مربوط می‌توانید برداشت و عملیات دیگر را انجام دهید، اما در صورتی که گوشی تلفن همراه شما به سرقت برود یا هر مشکلی برای آن پیش بیاید و شما قادر به استفاده از گوشی خود نباشید، این کلید خصوصی می‌تواند به کمک شما بیاید، پس حتماً این کلید خصوصی را در جایی امن نگه‌داری کنید.

پس از کپی‌کردن کلید خصوصی در مرحله پیش حالا باید به برنامه گوگل اتنتیکیتور در گوشی بروید و استخر ماینینگ Viabtc را به آن اضافه کنید. این کار در چند مرحله بسیار ساده انجام می‌شود. پس از بازکردن برنامه باید روی علامت + کلیک کنید تا بتوانید مورد جدید را به برنامه معرفی کنید.
همان‌ طور که پیش از این نیز گفته شد، با بازکردن اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور، ابتدا باید روی علامت + کلیک کنید تا بتوانید پلتفرمی که می‌خواهید حساب کاربری خود را در آن افزایش دهید، به این برنامه اضافه کنید.

با توجه به روش موردنظر خودتان، یعنی استفاده از اسکن‌کردن کد QR یا واردکردن آدرس باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. ما در اینجا روش واردکردن آدرس را انتخاب می‌کنیم؛ پس باید روی گزینه Enter a setup key کلیک کنیم.

پس از کلیک روی گزینه Enter a setup key در قدم پیش حالا باید یک نام برای پلتفرم انتخاب کنید و در کادر اول وارد کنید. با این کار رمزهای ایجادشده در برابر نام انتخابی شما در این کادر قرار خواهند گرفت. حالا وقت آن رسیده است که به سایت استخر ماینینگ Viabtc برگردیم و آدرس موجود در آن را کپی کرده و در کادر دوم وارد کنیم و درنهایت روی گزینه ADD کلیک کنیم.
با این کار یک حساب برای پلتفرم با نام انتخابی ما ایجاد شده و هر یک دقیقه یک رمز از سمت گوگل برای برداشت و دیگر فعالیت‌ها در اپلیکیشن ایجاد خواهد شد.

در این مرحله کدی را که توسط Google Authenticator برای سایت Viabtc ساخته شده است، کپی کرده و در کادر GA Code وارد کرده و درنهایت روی گزینه Next کلیک می‌کنیم.

مراحل ثبت‌نام و فعال‌کردن کد دومرحله‌ای به پایان رسید. با انجام‌دادن آنچه گفته شد، باید با تصویری همچون آنچه در زیر می‌بینید، روبه‌رو شوید. درواقع این بخش صفحه اصلی استخر ماینینگ Viabtc است. در ادامه بخش‌های مختلف این استخر و نحوه استفاده از آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

ساخت Sub Account در وب سایت استخر ماینینگ ViaBTC
یکی از امکاناتی که استخر ماینینگ Viabtc برای کاربران خود فراهم کرده، ایجاد یک حساب فرعی است. کاربران می‌توانند با ایجاد Sub Account درآمد ماینرهای خود را از هم تفکیک کنند. درواقع این بخش برای کسانی مناسب است که چند دستگاه ماینر را به استخر متصل کرده‌اند و از این طریق می‌توانند مدیریت بهتری را بر درآمد ماینرهای خود داشته باشند.
برای ساخت Sub Account که قاعدتاً باید بعد از ساخت حساب کاربری اصلی انجام شود، ابتدا نشانگر ماوس خود را روی تصویر آدمک مربوط به پروفایل، در بالا و سمت راست تصویر نگه دارید و سپس از زیرمنویی که باز می‌شود، گزینه Account Management را انتخاب کنید.

در این مرحله باید روی گزینه Create Sub Account کلیک کنید. همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، در حال حاضر و پیش از ساخت حساب کاربری فرعی، در ردیف اول ارزهای دیجیتال مختلف برای استخراج، سطور دوم و سوم میزان هش ریت و درآمد ماینرها و در بخش آخر نیز حساب کاربری ما نمایش داده می‌شود.

با کلیک روی گزینه Create Sub Account در مرحله پیش، حالا زمان آن رسیده است که یک نام برای حساب فرعی خود انتخاب کنید. نامی که در این بخش انتخاب می‌کنید، باید ۴ تا ۳۰ کاراکتر داشته و متشکل از حروف انگلیسی و اعداد باشد. پس از واردکردن نام موردنظر برای حساب خود که البته نباید تکراری باشد، باید روی گزینه YES کلیک کنید تا Sub Account برای شما ساخته شود.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بعد از ساختن ۳ عدد Sub Account نام آن‌ها در لیست دیده خواهد شد، اولین مورد نام کاربری حساب اصلی ما و سه مورد بعدی مربوط به Sub Account هایی هستند که ایجاد کردیم. شما می‌توانید به فراخور نیاز خود و با توجه به تعداد ماینرهایی که دارید، اقدام به ایجاد حساب فرعی کنید. همان‌طور که می‌بینید درآمد ماینرها، هش ریت، رمز ارز استخراج‌شده برای هر حساب کاربری می‌تواند متفاوت باشد.

 
نحوه اتصال ماینر به استخر ماینینگ ViaBTC
اصلی‌ترین فعالیتی که در سایت Viabtc انجام می‌شود، استخراج ارزهای دیجیتال مختلف است، اما برای اینکه بتوانید در استخر ماینینگ Viabtc فعالیت خود را شروع کنید، باید حتماً دستگاه ماینر خود را به وب سایت استخر Viabtc متصل کنید.
پیش از هر چیز باید بدانید سیستم کامپیوتر و ماینری که قرار است به استخر متصل کنید، هر دو باید به یک مودم متصل باشند. پس از آنکه دستگاه ماینر خود را به مودم متصل کردید، باید IP ماینر خود را استخراج کنید. برای این کار می‌توانید از یک برنامه جانبی مانند Advanced IP Scanner استفاده کنید.
برنامه Advanced IP Scanner را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید و پس از بازکردن برنامه روی گزینه Scan که ممکن است به زبان فارسی هم باشد، کلیک کنید. طی زمانی که نرم‌افزار IP های متصل به مودم را جست‌وجو می‌کند، شما دکمه IP Report، IP Set یا چیزی شبیه به این‌ها را از پشت دستگاه ماینر خود برای مدتی نگه دارید و سپس رها کنید.
حالا نرم‌افزار IP ها را پیدا کرده است. اولین IP مربوط به مودم و باقی IP ها دیگر دستگاه‌های متصل به مودم شما را نشان می‌دهند. شما باید از میان دستگاه‌ها، ماینر خود را تشخیص داده و IP آن را یادداشت کنید.

در این مرحله باید مرورگر خود را در کامپیوتر باز کرده و IP ماینر خود را که در مرحله پیش یادداشت کرده بودید، در نوار جست‌وجو وارد کنید تا وارد صفحه ماینر خود شوید.

درواقع IP آدرسی است که برای دستگاه‌های متصل به اینترنت در نظر گرفته شده است. این آدرس‌ها از ۴ عدد ۱ تا ۳ رقمی تشکیل شده‌اند که توسط نقطه از هم جدا می‌شوند و درواقع معرف دستگاه شما در سطح اینترنت هستند؛ برای مثال ۱۹۲.۱۵۰.۱.۱۰۳ یک IP است.
با واردکردن IP ماینر خود در مرورگر و کلیک روی دکمه Enter در صفحه کیبورد، کادری برای واردکردن نام کاربری و رمزعبور ماینرتان برای شما نمایش داده می‌شود که با تایپ‌کردن عبارت root هم برای نام کاربری و هم رمزعبور به صفحه اصلی ماینر خود منتقل خواهید شد. با کلیک روی تب Miner Configuration امکان اتصال دستگاه ماینر خود به استخر ماینینگ Viabtc را خواهید داشت.
شما باید ماینر خود را به استخر متصل کنید. برای این کار باید به حساب کاربری خود در وب سایت استخر ماینینگ Viabtc بازگردید.

درحالی‌که در تب Pool در استخر ماینینگ Viabtc هستید، بخش Dashboard را انتخاب کنید تا بتوانید آدرس‌های Pool1، Pool2 و Pool3 را مشاهده کرده و آن‌ها را کپی کنید. ابتدا Pool 1 URL را که در تصویر هم مشخص شده است، کپی کنید. حالا به صفحه ماینر خود (تصویر قبل) رفته و آن را در بخش URL برای Pool1 وارد کنید.
در بخش Worker نیز باید یک شناسه برای ماینر خود تعریف کنید. شناسه شما از دو بخش تشکیل می‌شود که این دو بخش توسط یک نقطه از هم جدا می‌شوند و بخش بعد از نقطه باید عبارتی کمتر از ۶۴ کاراکتر باشد و از حروف کوچک انگلیسی و عدد تشکیل شود؛ برای مثال Ahmad.a01 می‌تواند یک شناسه Worker مناسب باشد. Ahmad در این شناسه، نام کاربری انتخاب‌شده هنگام ثبت‌نام کاربر را نشان می‌دهد.
رمز عبور را نیز از بخش Password کپی کرده و در کادر Password در صفحه ماینر خود وارد کنید. رمز عبور می‌تواند هر چیزی باشد. این کارها را برای دو Pool دیگر نیز انجام دهید؛ یعنی Pool 2 URL را از بخش Dashboard کپی کرده، صفحه ماینر خود را باز کنید (تصویر قبل) و آدرس را در بخش URL این بار برای Pool2 وارد کنید. Worker و Password مناسب را نیز وارد کنید.
سپس Pool 3 URL را از بخش Dashboard سایت Viabtc کپی کنید. سپس صفحه ماینر خود را باز کرده (تصویر قبل) و آدرس را در بخش URL برای Pool3 وارد کنید. Worker و Password را نیز مانند مراحل پیش و این بار برای Pool 3 وارد کنید.

بعد از پرکردن تمام کادرها حالا زمان آن رسیده است که تغییرات ایجادشده را ذخیره کنید. برای این کار باید روی گزینه Save & Apply در پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید. با این کار ماینر شما به استخر ماینینگ Viabtc متصل شده است و به عبارتی شما قدرت پردازشی دستگاه ماینر خود را در اختیار Viabtc قرار داده‌اید تا از این طریق بتوانید سهمی در استخراج ارزهای دیجیتال داشته باشید.

توجه داشته باشید که هر دستگاه ماینر می‌تواند رابط کاربری خود را داشته باشد؛ برای مثال اگر ماینر شما INNOSILICON باشد، با چنین تصویری مواجه خواهید شد. برای اتصال این ماینرها به استخر ماینینگ Viabtc پس از واردکردن IP ماینر خود در مرورگر کامپیوترتان، از بخش Setting، گزینه Pool به معنای استخر را انتخاب کنید.
با این کار خواهید دید که باز هم کادرهای URL1, URL2, URL3 و همچنین Worker و Password وجود دارند که کاملاً مشابه دیگر دستگاه‌های ماینر است و باید به یک شکل پر شوند. برای دیدن کادرهای دو استخر دیگر (Pool2, Pool3) باید به پایین صفحه اسکرول کنید.
درواقع تنطیم‌کردن سه پورت مختلف در هنگام اتصال ماینر به استخر استخراج برای این است که اگر یکی از استخرها متوقف شد، ماینر به‌صورت خودکار به استخرهای بعدی متصل شود و به این ترتیب فعالیتی پایدار در استخر داشته باشد.
بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از شروع کار ماینر، وضعیت برای شما نمایش داده خواهد شد. اگر در این بخش با مشکل مواجه شدید، ابتدا تنظیمات بخش Dashboard را بررسی کنید و اگر مشکل برطرف نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.

 
خلاصه فرایند اتصال ماینر به استخر ماینینگ ViaBTC
۱- دستگاه ماینر خود را با یک کایل LAN به مودم وصل کنید.
۲- IP ماینر خود را استخراج کنید.
۳- با استفاده از مرورگر کامپیوتر خود وارد حساب ماینر خود شوید.
۴- Pool1 URL، Pool2 URL، Pool3 URL و همچنین Worker و Password ها از بخش Dashboard سایت Viabtc کپی کرده و در بخش‌های متناظر در صفحه ماینر قرار دهید.
۵- تغییرات را ذخیره کنید.
پس از واردکردن تمام اطلاعات و ذخیره آن‌ها دستگاه شما پس از مدت‌زمان تقریباً یک دقیقه به استخر متصل شده و حالا شما می‌توانید از بخش Dashboard و Earnings، هش ریت و سود خود را مشاهده کنید. شما می‌توانید در بخش Account Info، درآمد ماینر (Total Earning) خود و همچنین موجودی حساب (Account Balance) خود را بررسی کنید.
زمانی که ماینر شما فعالیت خود را آغاز کند، میزان کارکرد ماینر خودتان را می‌توانید در این بخش ببینید. امکان تنظیم بازه زمانی میانگین ۱۰ دقیقه، یک ساعته و یک روزه برای بخش هش ریت وجود دارد. پس از فعالیت ماینر، چارت میزان هش ریت ماینر نیز در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد.
Worker که به معنای کارگر است (به تعبیری استخراج‌کننده یا ماینر) ممکن است در حال کار (Active)، غیرفعال (Inactive) یا آفلاین (Offline) باشد که از ستون سوم قابل بررسی است.

ارزهای قابل استخراج در استخر ماینینگ ViaBTC
یکی از مواردی که هنگام انتخاب استخر مناسب برای استخراج باید به آن توجه کرد، ارزهای دیجیتالی است که می‌توان در آن استخر استخراج کرد. برای بررسی ارزهای دیجیتال قابل استخراج در این Viabtc درحالی‌که در تب Pool هستید، نشانگر ماوس خود را روی BTC که سمت چپ و بالای تصویر نگه دارید تا لیست ارزهای دیجیتال در این استخر را مشاهده کنید.
بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، ای کش (XEC)، دیکرد (DCR)، لایت کوین (LTC)، اتریوم (ETH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، زی کش (ZEC)، هورایزن (ZEN)، دش (DASH)، نروس نتورک (CKB)، LBRY Credits (LBC)، هندشیک (HNS) ارزهای دیجیتالی هستند که در حال حاضر می‌توانید در استخر یا بی تی سی استخراج کنید.

واریز رمز ارز به استخر ماینینگ Viabtc
برای آنکه بخواهید سرمایه خود را در پلتفرم viabtc افزایش دهید، باید از تب Assets در نوار بالای صفحه روی گزینه Deposit در مقابل نام ارزهای دیجیتال یا گزینه Deposit در کنار Withdraw و Convert کلیک کنید.

زمانی که روی Deposit کلیک کنید، چنین صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد. در این مرحله کافی است آدرس یا QR کد را در محل مخصوص در پلتفرم فرستنده (کیف پول/ صرافی) قرار دهید و ارسال را انجام دهید.

 برداشت رمز ارز در استخر ماینینگ ViaBTC
اگر بخواهید ارزهایی را که استخراج کرده‌اید برداشت کنید، می‌توانید این کار را به ۴ روش مختلف که در ادامه توضیح خواهیم داد، انجام دهید.
Auto Withdraw
برداشت خودکار یک بار در روز انجام می‌شود و شما به‌عنوان یک کاربر فعال در استخر می‌توانید این قابلیت را که برداشت دارایی به‌صورت خودکار و بدون دریافت کارمزد است، در حساب کاربری خود فعال کنید. برای این کار ابتدا تب Assets در نوار بالای صفحه را انتخاب کنید و سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی Auto Withdraw Settings که در تصویر هم مشخص کردیم کلیک کنید.

با کلیک روی Auto Withdraw settings در مرحله پیش صفحه‌ای برای شما به نمایش درمی‌آید که می‌توانید لیستی از ارزهای دیجیتال با قابلیت برداشت خودکار را در آن ببینید. با کلیک روی بخش Auto-withdraw Address، آدرسی که قصد انتقال رمز ارز به آن را دارید، وارد کرده و سپس گزینه موجود در سمت راست رمز ارز را فعال کنید، اما باید بدانید که یک میزان حداقل برای این نوع برداشت وجود دارد؛ برای مثال حداقل میزان برداشت خودکار برای رمز ارز تتر، ۱ واحد است؛ درحالی‌که این میزان برای بیت کوین، ۰.۰۱ واحد است؛ به عبارت دیگر تا زمانی که موجودی بیت‌کوین‌های شما به ۰.۰۱ نرسد، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

Transfer to CoinEx
شما به‌عنوان کاربر استخر Viabtc می‌توانید ارزهای دیجیتال استخراج‌شده خود را به‌صورت رایگان و بدون محدودیت به صرافی Coinex انتقال دهید. (صرافی کوینکس یکی از محصولات Viabtc است) برای این کار زمانی که در تب Assets قرار دارید، روی گزینه Withdraw کلیک کنید.

پس از کلیک روی Withdraw to coinEx در مرحله پیش با صفحه‌ای همچون تصویر زیر مواجه خواهید شد. ابتدا رمز ارزی را که قصد دارید به صرافی کوینکس انتقال دهید، از بخش Withdrawal در بالای صفحه که در تصویر هم مشخص شده است انتخاب کنید و سپس Withdraw to coinex را از میان روش‌های موجود انتخاب کنید.
حال در کادرهای موجود، ایمیل حسابی که قرار است رمز ارز به آن ارسال شود و همچنین حجم و مقدار انتقالی را در کادر Amount مشخص کنید و درنهایت روی گزینه Withdrawal در پایین صفحه کلیک کنید.

Inter-user Transfer
اگر بخواهید ارزهای دیجیتال استخراج‌شده را برای حساب فرعی خودتان (Sub Account) یا دیگر حساب‌های کاربری در Viabtc ارسال کنید، می‌توانید این کار را رایگان انجام دهید. برای استفاده از این روش باز هم مسیر گفته‌شده برای روش Withdraw to coinEx را پیش می‌گیریم.
با این تفاوت که پس از انتخاب رمز ارز موردنظر، بایدSub Account یا ایمیل شخصی را که در Viabtc فعال است وارد کنیم و باز هم در کادر دوم میزان موردنظر برای انتقال رمز ارز را وارد کرده و درنهایت روی گزینه Withdrawal کلیک کنیم.

Normal Transfer
برای برداشت عادی باید کارمزدی به میزان ۰.۰۰۰۴۰۴ بیت کوین پرداخت کنید. همچنین کمترین مقدار برای برداشت بیت کوین، ۰.۰۰۰۱ بیت کوین است. برای انجام این روش برداشت باز هم مسیر دو روش پیش را طی می‌کنیم؛ با این تفاوت که بعد از انتخاب رمز ارز موردنظر و انتخاب روش Normal Transfer حالا باید آدرس کیف پولی که قصد ارسال ارز به آن را داریم و در کادر بعدی مقدار موردنظر برای انتقال را وارد کنیم و درنهایت روی گزینه Withdrawal کلیک کنیم.

 
روش‌های پرداخت سود در استخر ماینینگ ViaBTC
یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب استخر استخراج، میزان و روش پرداخت سود است، استخر ماینینگ Viabtc به کاربران خود اجازه می‌دهد تا یکی از روش‌های PPS، PPLNS و یا SOLO را انتخاب کنند. در ادامه این سه روش را برای شما شرح داده و نحوه تنظیم آن را خواهیم گفت.

در روش PPS، ماینرها ریسکی را نمی‌پذیرند و فارغ از اینکه استخر استخراج توانسته باشد هش بلاک را پیدا کند یا خیر، پاداشی را دریافت می‌کند. به عبارتی می‌توان گفت در روش PPS، دارنده دستگاه ماینر، توان پردازشی ماینر خود را به شبکه قرض می‌دهد و درآمد خود را فارغ از نتیجه دریافت می‌کند.

در روش توزیع سود PPLNS برخلاف روش PPS نتیجه عملیات استخر استخراج اهمیت دارد و درواقع در این روش ماینر قدرت پردازشی خود را به استخر استخراج قرض نمی‌دهد، بلکه در عملیات استخراج شریک می‌شود و با توجه به قدرت پردازشی دستگاه ماینر خود و سهمی که در عملیات استخراج داشته است، سود دریافت می‌کند.
بدیهی است در این روش میزان سود پرداختی می‌تواند در دوره‌های مختلف متفاوت باشد؛ با این حال میزان سود دریافتی در روش PPLNS در بلندمدت معمولاً بیشتر از میزان سود دریافتی در همان بازه زمانی از طریق روش PPS است.

در روش SOLO دستگاه ماینر شما به‌تنهایی به عملیات استخراج خواهد پرداخت، به این ترتیب اگر شما بتوانید با استفاده از این روش هش بلاک را پیدا کنید و شانس افزودن بلاک به زنجیره را داشته باشید، تمام پاداش استخراج (۲۵/۶ واحد بیت کوین در حال حاضر) به شما تعلق خواهد گرفت.
البته ناگفته نماند با توجه به وجود ماینرهایی که قدرت پردازش دستگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند شانس شما بسیار کم و نزدیک به صفر خواهد بود. برای انتخاب هریک از روش‌های دریافت سود، درحالی‌که در بخش استخر سایت یعنی تب Pool هستید، باید روی گزینه Mining Settings کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات را تغییر دهید.

اولین بخش تنظیمات استخراج مربوط به روش پرداخت سود است که همان‌طور که پیش از این گفته شد به سه روش PPS، PPLNS و SOLO ممکن است انجام شود. شما با توجه به شخصیت و نوع سرمایه‌
 
گذاری خودتان می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین روش پرداخت را انتخاب کنید.
اگر آدم ریسک‌پذیری باشید روش PPLNS برای شما مناسب‌تر و پرسودتر خواهد بود و اگر بخواهید سود قطعی و در لحظه را دریافت کنید، بهتر است روش PPS را انتخاب کنید. به هر حال برای تغییر روش پرداخت باید روی گزینه Change در مقابل عبارت PPLNS کلیک کنید (ممکن است شما PPS یا SOLO را ببینید).

در کادری که برای شما باز می‌شود، می‌توانید روش پرداخت موردنظر خود را انتخاب کرده و درنهایت روی گزینه Confirm کلیک کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید روش دریافت سود خود را هر ۲۴ ساعت یک‌بار تغییر دهید؛ درنتیجه می‌توانید با توجه به شرایط بازار روش پرداخت مناسبی را برای کسب سود بیشتر انتخاب کنید.

در روش PPS کارمزد ۴ درصدی در نظر گرفته شده است و سود ماینرها هر ساعت و براساس سختی شبکه در آن لحظه محاسبه شده و پرداخت می‌شود، اما زمانی که روش PPLNS را انتخاب کنید، کارمزد به ۲ درصد می‌رسد و با توجه به هش ریتی که ماینر به اشتراک گذاشته است، سود دریافتی متفاوت خواهد بود.
استخراج هوشمند (Smart Mining) در استخر ماینینگ ViaBTC
هر دستگاه ماینر با توجه به اینکه کدام الگوریتم‌ ها را پشتیبانی می‌کند، مناسب برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف است؛ برای مثال اگر یک ماینر الگوریتم SHA-256 را پشتیبانی نکند، شما نمی‌توانید با استفاده از آن دستگاه اقدام به استخراج رمز ارز بیت کوین کنید و برای این کار حتماً باید دستگاه ماینری را تهیه کنید که از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی کند.
برای آنکه بتوانید سود خوبی از استخراج کسب کنید، باید به عوامل مختلف از جمله سختی شبکه و قیمت رمز ارز توجه کنید، اما با توجه به اینکه این موارد متغیر هستند و بررسی دائم آن‌ها زمان‌بر است، انجام این کار برای همه ساده نیست. استخر ماینینگ Viabtc با فراهم‌کردن بخش استخراج هوشمند (Smart Mining) این کار را برای شما انجام می‌دهد و شما می‌توانید با فعال‌کردن این قابلیت، سود بیشتری را دریافت کنید؛ چراکه در این حالت استخر با توجه به شرایط مختلف و متغیر ارزهای دیجیتال، اقدام به استخراج بهترین ارز در هر موقعیتی می‌کند.
برای فعال‌کردن استخراج هوشمند، پس از کلیک روی تب Pool در نوار بالایی و سپس روی گزینه Mining Setting می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

در این مرحله در بخش دوم که در تصویر هم مشخص شده است، باید روی Change کلیک کنید؛ چراکه تنظیمات به‌طور پیش‌فرض روی حالت دستی قرار گرفته است.

پس از کلیک روی گزینه Change در مرحله پیش، حالا باید حالت Smart Mining را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Confirm به معنای تأیید کلیک کنید. در حال حاضر، حالت استخراج هوشمند تنها برای بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش (BCH) فعال شده است. در حالت استخراج هوشمند، BCH های استخراج‌شده برای شما به‌صورت خودکار به بیت کوین تبدیل می‌شوند.

سپس پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که ریسک و البته قابلیت استفاده از روش استخراج هوشمند را به شما یادآوری می‌کند. پس از مطالعه مطلب با کلیک روی گزینه Confirm روش استخراج به حالت هوشمند تغییر خواهد کرد.

اگر بخواهید این حالت یعنی تبدیل خودکار بیت کوین کش به بیت کوین را متوقف کنید، باید به بخش Assets رفته و سپس تب Convert را انتخاب کنید. با این کار شما به بخش فعال یا غیر فعال کردن تبدیل خودکار ارزهای دیجیتال دسترسی خواهید داشت.

برای آنکه بیت کوین کش‌هایی که در حالت استخراج هوشمند به دست آورده‌اید، به‌صورت خودکار به بیت کوین تبدیل نشوند، باید گزینه تبدیل خودکار (Auto Conversion) را خاموش کنید. درنهایت نیز برای ذخیره تغییرات ایجادشده باید روی گزینه Save کلیک کنید.

 
ریجکت ریت (Reject Rate) چیست؟
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کار ماینرها پیداکردن هش بلاک است که با توجه به هش ریت دستگاه ماینر، شانس موفقیت یک دستگاه در پیداکردن هش بلاک می‌تواند متفاوت باشد. هرچه هش ریت یک ماینر بیشتر باشد، شانس آن ماینر در پیداکردن هش بلاک بیشتر خواهد بود. زمانی که یک ماینر به استخر استخراج متصل می‌شود، پس از انجام عملیات استخراج، هش را به استخر استخراج ارسال می‌کند.
مشکلی که گاهی ممکن است برای ماینرها پیش بیاید، این است که این هش همیشه با موفقیت به استخر استخراج نمی‌رسد و گاهی مشکلاتی همچون شبکه اینترنت ضعیف یا طولانی‌بودن زمان ارسال سبب نپذیرفتن یا به عبارتی ردکردن سهم از سمت استخر استخراج می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت ریجکت ریت، هشی است که توسط ماینر به استخر استخراج ارسال می‌شود، اما به‌دلیل وجود مسائلی مثل نقص در هش ارسال‌شده، زمان زیاد، قطعی اینترنت و… از طرف شبکه رد شود.
برای بررسی میزان ریجکت ریت ماینرهای خود، درحالی‌که در بخش Pool در وب سایت Viabtc هستید، تب Workers را انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، Reject Rate یکی از مؤلفه‌هایی است که در تشخیص توانایی ماینر اهمیت دارد.

هرچه توانایی ماینر بالاتر باشد، Reject Rate آن کمتر خواهد بود. تا زمانی که میزان Reject rate زیر ۳ درصد باشد، شرایط عادی است و جای نگرانی نیست، اما در صورتی که این میزان به بیشتر از ۳ درصد برسد، می‌توانید با بررسی اینترنت، خاموش و مجدداً روشن‌کردن ماینر مشکل را برطرف کنید. یکی دیگر از مواردی که در بالارفتن میزان Reject Rate مؤثر است، گرم‌شدن بیش‌ازحد دستگاه ماینر است که با برطرف‌کردن آن، مشکل بالارفتن Reject Rate نیز برطرف خواهد شد.
همچنین در صورتی که نتوانید مشکل خود را برطرف کنید، می‌توانید از پشتیبانی در پیداکردن راه‌حل کمک بگیرید، اما در صورتی که نیاز به پشتیبانی به زبان فارسی داشته باشید می‌توانید با عضویت در گروه تلگرام به نام viabtcOfficialPersian که سفیر فارسی Viabtc است، مشکل خود را با ادمین‌ها مطرح کرده و به این ترتیب جوابی برای مشکل خود پیدا کنید.
کسب درآمد با استفاده از کد ریفرال در استخر استخراج ViaBTC
یکی از روش‌های کسب درآمد در پلتفرم‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از کد یا لینک ریفرال است. کد ریفرال یک عبارت چندکاراکتری است که شما می‌توانید آن را در زمان ثبت‌نام در پلتفرم استفاده کنید و به این ترتیب از تخفیف در انجام عملیات در پلتفرم مربوط بهره‌مند شوید، اما همان‌طور که گفته شد ممکن است شما به‌جای کد، لینک را دریافت کنید که لینک نیز همان کارایی را خواهد داشت. خوشبختانه استخر استخراج Viabtc نیز امکان استفاده از کد ریفرال را برای کاربران خود فراهم کرده است.
البته کاربران می‌توانند به دو طریق از کدهای ریفرال سود کسب کنند. در صورتی که کاربری کد ریفرال داشته باشد، می‌تواند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد و دوستان از طریق لینک ریفرال او شروع به فعالیت در استخر استخراج کنند تا سود دریافت کنند، اما حتی اگر شما آن شخصی باشید که با استفاده از لینک یا کد ریفرال شروع به فعالیت در پلتفرم کرده است، باز هم تخفیفی برای کارمزد فعالیت شما درنظر گرفته خواهد شد. در ادامه استفاده از کد ریفرال در استخر استخراج یا بی تی سی را شرح خواهیم داد.
پیش از هر چیز باید بدانید کمیسیون‌های پرداختی توسط استخر ماینینگ Viabtc در دو سطح عمومی (General) و سفیر (Ambassador) وجود دارند. سود پرداختی با استفاده از کد ریفرال عمومی ۱۰ درصد و برای مدت‌زمان یک سال (۱۲ ماه) لحاظ خواهد شد؛ درحالی‌که اگر شما کد ریفرال سطح سفیر را داشته باشید، تخفیف ۲۰ درصدی تراکنش‌ها را برای همیشه خواهید داشت. کاربران دعوت‌شده با لینک یا کد ریفرال برای یک ماه (۳۰ روز) ۵۰ درصد تخفیف را در کارمزدهای خود خواهند داشت.
اما برای آنکه کد ریفرال خود را دریافت کنید، باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و روی آیکون آدمک در نوار مشکی رنگ بالای صفحه کلیک کنید و از منوی بازشده گزینه Referral Rewards را انتخاب کنید.

پس از کلیک روی گزینه Referral Rewards در مرحله پیش با چنین تصویری روبه‌رو خواهید شد. همان‌طور که در سمت راست تصویر می‌بینید، شما می‌توانید کد ریفرال، لینک ریفرال و QR کد خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری مستقیم لینک ریفرال در برنامه‌های فیسبوک، تلگرام و توئیتر در همین صفحه تعبیه شده است.
اگر بخواهید به سطح سفیر (Ambassador) برسید، باید ۵ نفر را به استخر ماینینگ Viabtc دعوت کنید. بعد از اینکه دوستان شما ماینرهای خود را به استخر متصل کرده و شروع به فعالیت کنند، می‌توانید با کلیک روی گزینه Apply در بخش Ambassador به مرحله بعد برسید.

با رسیدن به این مرحله، در صورتی که حداقل ۵ نفر از دوستان شما فعالیت خود را در استخر آغاز کرده باشند، با کلیک روی Apply for Ambassador درخواستی را برای تیم استخر فرستاده و درخواست فعال‌کردن سطح سفیر را داشته باشید. پس از انجام بررسی‌های لازم شما به سطح سفیر رسیده و می‌توانید از امتیازات آن بهره‌مند شوید. برای باقی‌ماندن در سطح سفیر باید ماهیانه ۱۰ کاربر فعال را به استخر معرفی کنید؛ در غیر این صورت به سطح عمومی برگردانده خواهید شد.

انتخاب بهترین استخر استخراج رمز ارز
استخرهای استخراج زیادی در سطح اینترنت وجود دارند و انتخاب یک استخر مناسب می‌تواند میزان سود دریافتی شما را تغییر دهد. در ادامه عواملی که در انتخاب یک استخر باید مورد توجه قرار گیرند، برای شما بیان خواهیم کرد.

هنگام انتخاب بهترین استخر استخراج باید به عوامل مختلف توجه کرد؛ برای مثال شما قرار است کدام رمز ارز را با کمک ماینر خود استخراج کنید؟ در صورتی که بخواهید ارزی مثل بیت کوین را استخراج کنید، در پیداکردن استخر استخراج (Mining Pool) مشکلی نخواهید داشت؛ چراکه استخرهای بسیار زیادی بیت کوین را پشتیبانی می‌کنند، اما آیا هر رمز ارزی این ویژگی را دارد؟ به‌خصوص ارزهای دیجیتالی را که خیلی شناخته‌شده و بزرگ نیستند، نمی‌توان در هر استخری استخراج کرد؛ پس در هنگام انتخاب استخر حتماً به این مورد توجه کنید.
هش ریت به زبان ساده به‌عنوان یک استاندارد برای تعیین عملکرد یک دستگاه ماینر در نظر گرفته می‌شود. میزان قدرت یک ماینر در انجام محاسبات برای پیداکردن هش یک بلاک برحسب تراهش بیان می‌شود. این توضیحات را ارائه دادیم تا به این نکته برسیم که میزان هش ریت در یک استخر استخراج یکی از عوامل مهم هنگام تصمیم‌گیری برای عضویت یا عدم عضویت در استخر به حساب می‌آید. هش ریت بالاتر یک استخر ماینینگ، تعداد بالا یا توان بالاتر استخر در استخراج رمز ارز و در قابل‌ اعتماد بودن آن استخر به حساب می‌آید.
فاصله شما از سرورهای استخر استخراجی که انتخاب می‌کنید، مهم است. از آنجا که Viabtc سرورهایی در روسیه و خاورمیانه دارد، در صورتی که شما ساکن این مناطق باشید، Viabtc می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
کارمزد عملیات که توسط استخر تعیین می‌شود، نیز در هنگام انتخاب استخر باید بررسی شود که البته این مورد با توجه به روش پرداخت سود که شما انتخاب می‌کنید، می‌تواند کمی متفاوت باشد.
حداقل دارایی لازم برای برداشت دارایی یکی دیگر از مواردی است که هنگام انتخاب استخر استخراج باید به آن توجه کرد. شما باید با توجه به درآمد خود از استخر ببینید که آیا استخری که انتخاب کرده‌اید برای شما مناسب است یا خیر؟
اعتبار استخر استخراجی که انتخاب می‌کنید، باید بالا باشد که خوشبختانه استخر ماینینگ Viabtc یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین استخرهای استخراج رمز ارز است.

بررسی سایت Mining Pool State
یکی از پلتفرم‌های بسیار کاربری برای انتخاب استخر مناسب با توجه به دستگاه ماینر و امکانات شما وب سایت Mining Pool State است. شما می‌توانید با رفتن به این وب سایت به آدرس اینترنتی miningpoolstate.stream استخرهای گوناگون را از جوانب مختلف بررسی کنید. تصویری که در زیر می‌بینید، صفحه اصلی وب سایت است. یکی از مواردی که می‌توانید در این پلتفرم بررسی کنید، الگوریتم رمز ارز موردنظر شماست. با توجه به الگوریتم‌هایی که دستگاه‌های ماینر شما پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید یک استخر مناسب برای خود انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید با کلیک روی رمز ارز موردنظر خودتان از وضعیت استخرهای استخراج مختلف براساس همان رمز ارز آگاه باشید؛ برای مثال با کلیک روی رمز ارز بیت کوین (Bitcoin/BTC) با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در حال حاضر استخر ماینینگ Viabtc در رتبه ۶ برای استخراج بیت کوین قرار گرفته است. البته این شرایط برای ارزهای دیجیتال مختلف، متفاوت است.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، یک استخر برای استخراج یک رمز ارز به‌خصوص می‌تواند در رتبه ۶ قرار بگیرد؛ درحالی‌که همان استخر برای یک رمز ارز دیگر در رتبه اول قرار گرفته باشد؛ برای مثال اگر شما قصد استخراج بیت کوین کش را داشته باشید، با کلیک روی نام رمز ارز (BCH/Bitcoin Cash) می‌بینید که استخر ماینینگ viabtc در رتبه اول برای استخراج این ارز قرار گرفته است؛ درحالی‌که رتبه آن برای بیت کوین ۶ بود.

مزایای استخر ماینینگ Viabtc

استخر ماینینگ Viabtc با داشتن ۸۶ درصد از کل قدرت هش شبکه بیت کوین در رتبه پنجم قرار گرفته است.
تعداد بسیار کم بلوک‌های ردشده (Reject rate) توسط شبکه دلیل دیگری است که می‌تواند استخر استخراج Viabtc را به‌عنوان یک استخر مناسب معرفی کند.
یکی دیگر از مزایای استخر استخراج یا بی تی سی این است که استفاده از آن برای کاربران ایرانی محدودیت ندارد. علاوه بر این، درصورت بروز مشکل کاربران می‌توانند با بخش فارسی پشتیبانی این استخر در تلگرام در ارتباط باشند.
پرداخت سود در بازه‌های کوتاه‌مدت (یک روزه یا کمتر) از دیگر مزایای این استخر است که بسیاری از افراد استفاده از آن را به دیگر استخرها ترجیح می‌دهند.
امکان انتقال سودهای دریافتی به صرافی کوینکس (برداشت خودکار به کوینکس) بدون پرداخت کارمزد یکی از ویژگی‌های استخر ماینینگ Viabtc است که سود بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند؛ چراکه برای انتقال به صرافی نیازی به پرداخت کارمزد ندارند. همچنین ارسال دارایی به دیگر حساب‌های کاربری موجود در Viabtc به‌صورت رایگان و بدون کارمزد صورت می‌گیرد.
هنگامی که شما یک حساب کاربری در این استخر استخراج ایجاد می‌کنید، یک کیف پول به‌صورت خودکار برای شما ساخته می‌شود و شما نیازی به اتصال کیف پول خود به استخر ندارید.
امکان استفاده از حالت استخراج هوشمند می‌تواند سود شما را افزایش دهد.
پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتال یکی از مزیت‌های استخر استخراج یا بی تی سی است که می‌تواند توسط هر شخصی استفاده شود.
با استفاده از کد ریفرال، کارمزد فعالیت ماه اول شما نصف خواهد شد. اپلیکیشن استخر ماینینگ Viabtc در دو نسخه اندروید و IOS قابل دسترسی است. تخفیف کارمزد ۱۰ و ۲۰ درصدی برای کاربران عمومی و سفیر دیگر مزیت استخر ماینینگ Viabtc است.

امکانات سایت استخر استخراج ViaBTC

استخر استخراج (Pool)

در این مقاله بخش استخر استخراج را به‌طور مفصل بررسی کرده‌ایم.

کیف پول Viabtc چندزنجیره‌ای است و از امنیت بالایی برخوردار است. پشتیبانی از تعداد زیادی از کوین‌ها و توکن‌ها یکی از مزایای این کیف پول به حساب می‌آید.

Viabtc با ارائه صرافی معتبر و شناخته‌شده کوینکس (Coinex) امکان تبادل ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است.

زنجیره غیرمتمرکز کوینکس (Coinex Smart Chain)

شبکه غیرمتمرکز کوینکس امکان توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است. این شبکه براساس الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) فعالیت می‌کند.

صرافی غیرمتمرکز (OneSwap)

OneSwap یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادلات ارزهای دیجیتال بوده که به‌تازگی ارائه شده است.

سرمایه‌ گذاری بر بلاک چین (Blockchain Capital)

یک پلتفرم سرمایه‌ گذاری است که روی صنایع مرتبط در سراسر جهان سرمایه‌ گذاری می‌کند.

سرویس هدجینگ (Hedging) در استخر ماینینگ Viabtc
ماینرها با استفاده از سرویس هدجینگ می‌توانند وامی را از Viabtc دریافت کنند، اما این سرویس چه زمانی کاربرد دارد؟ شرایطی را در نظر بگیرید که شما به سرمایه خود در استخر استخراج نیاز دارید، اما ارز استخراج‌ شده شما در آن زمان افت قیمت داشته است و اگر شما ارزهای دیجیتال خود را در کف قیمت به فروش برسانید، با ضرر مواجه خواهید شد، اما از آنجا که عجله دارید، باید دارایی خود را با قیمت پایین به فروش برسانید.
در چنین مواقعی سرویس هدجینگ (Hedging) به کمک شما می‌آید؛ به این ترتیب با استفاده از هدجینگ شما باید رمز ارز خود را در استخر قفل کنید (چیزی شبیه استیکینگ). به این ترتیب می‌توانید وامی را به ارزش رمز ارزی که استیک کرده بودید، دریافت کنید. با این کار شما سرمایه خود را نفروخته‌اید و فقط برای مدتی در استخر قفل کرده‌اید و با بازپس‌دادن وام خود می‌توانید سرمایه خود را با قیمت روز دریافت کنید.
برای مثال فرض کنید شما ۵ واحد بیت کوین دارید. زمانی که قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار رسیده بود، بنا به دلایلی نیاز مبرم به پول داشتید و به همین دلیل تصمیم گرفتید بیت کوین‌ های خود را بفروشید، اما دوستی در همان شرایط سیستم وام‌دهی هدجینگ را به شما معرفی می‌کند. با استفاده از این سیستم شما ۵ بیت کوین را در استخر Viabtc قفل می‌کنید و مبلغی معادل ۵ بیت کوین به قیمت ۳۰ هزار دلار (۱۵۰ هزار دلار) را به‌صورت وام دریافت می‌کنید.
درست است که بیت کوین‌های شما قفل شده‌اند، اما به فروش نرسیده‌اند و شما با بازپرداخت وام خود، بیت کوین‌ های خود را تحویل می‌گیرید؛ البته با این تفاوت که در زمان تحویل بیت کوین، ارزش آن (مثلاً) به ۴۰ هزار دلار رسیده است و شما ۱۰ هزار دلار بابت هر بیت کوین سود کرده‌اید.
ناگفته نماند در چنین شرایطی قدرت تحلیل شما بسیار اهمیت پیدا می‌کند؛ درنتیجه توصیه می‌شود در صورتی که در هر بخش از بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید، با مفاهیم، انواع تحلیل و هر آنچه در این بازار به آن نیاز پیدا می‌کنید، آشنا باشید. برای رسیدن به چنین هدفی، سرمایه‌ گذاری روی خودتان با شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند بسیار مفید باشد.
برای استفاده از خدمات هدجینگ (Hedgimg) که برای استخراج‌کنندگان در نظر گرفته شده است، ابتدا نشانگر ماوس خود را روی تب Finance در نوار مشکی‌رنگ بالای صفحه نگه دارید. به این ترتیب زیرمنویی برای شما باز می‌شود که باید Hedging را در آن انتخاب کنید.

پس از انتخاب Hedging با چنین صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید که قوانین وام‌ دهی را به شما یادآوری می‌کند. با فعال‌کردن تیک پذیرش قوانین در پایین صفحه و کلیک روی Active این بخش برای شما فعال می‌شود و سپس شما به صفحه سرویس و خدمات هدجینگ منتقل می‌شوید.

در این مرحله شما ارزهای دیجیتالی را مشاهده می‌کنید که امکان وام‌ گرفتن آن‌ها به ترتیبی که گفته شد، فراهم است. پس از انتخاب رمز ارز موردنظر خودتان، باید سرمایه خود را از حساب کاربری‌تان به بخش Hedging انتقال دهید. این کار با کلیک روی گزینه Transfer به معنای انتقال انجام می‌شود، اما پس از آنکه سرمایه کافی در بخش Hedging داشته باشید، با توجه به وضعیت جاری بخش Hedging، در ازای دارایی قفل‌ شده شما وامی را دریافت خواهید. برای دسترسی به وام باید روی گزینه Create Hedging کلیک کنید.

 
سرعت‌بخشیدن به انجام تراکنش‌ها در ViaBTC
ممکن است گاهی بنا به دلایلی نیاز داشته باشید تراکنش شما در انتظار باقی نماند و با سرعت بالایی انجام شود. در چنین شرایطی می‌توانید تراکنش خود را با پرداخت مبلغی، زودتر انجام دهید و درواقع در انتظار نمانید. برای این کار با نگه‌داشتن نشانگر ماوس خود روی Tools، زیرمنویی برای شما باز می‌شود که باید از میان گزینه‌ها، Transaction Accelerator را انتخاب کنید.

 
حالا باید شناسه تراکنشی که می‌خواهید با سرعت بالاتری انجام شود، کپی کرده و در کادر زیر قرار دهید و سپس یکی از روش‌های پرداخت پولی (Paid Service) یا رایگان (FREE Submission) را انتخاب کنید. در حالت FREE Submission، حجم معامله باید کمتر از ۵/۰ و کارمزد باید بیشتر از ۰.۰۰۰۱ بیت کوین باشد. با استفاده از Free submission هر ساعت ۱۰۰ تراکنش به‌صورت رایگان برای انجام با سرعت بالاتر در نظر گرفته می‌شود.
در حالت Paid Service، باید ابتدا شناسه تراکنشی را که قصد دارید با سرعت بالاتر انجام شود، در بخشی که گفته شد قرار دهید و سپس مبلغی را با یکی از واحدهای بیت کوین، بیت کوین کش یا لایت کوین پرداخت کنید. پس از پرداخت، تراکنش شما با اولویت انجام خواهد شد.

سخن پایانی
یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال، استخراج آن‌هاست. البته روش استخراج امروزه بسیار تغییر کرده است؛ به همین دلیل در صورتی که شما قصد استخراج ارزهای دیجیتال را داشته باشید، بهتر است از یکی از استخرهای استخراج استفاده کنید.
استخر ماینینگ Viabtc که در این مقاله به آن پرداختیم، یکی از بهترین استخرهاست که خدمات خود را به ایرانیان نیز ارائه می‌دهد. ما سعی کردیم در این مقاله هر آنچه برای فعالیت و استفاده از استخر ماینینگ Viabtc به آن نیاز دارید پوشش دهیم.
 
پرسش‌های متداول

استخر استخراج چیست؟

استخر استخراج با ادغام قدرت هش ماینرها از سراسر جهان، شانس کشف هش بلاک و دریافت سود را بالا می‌برد.

آیا ایرانیان هم می‌توانند از خدمات استخر ماینینگ Viabtc استفاده کنند؟

بله، استفاده از استخر استخراج یا بی تی سی برای ایرانیان هیچ محدودیتی ندارد.

مراحل اتصال ماینر به استخر ماینینگ Viabtc چه هست؟

دستگاه ماینر خود را با یک کایل LAN به مودم وصل کنید. سپس IP ماینر خود را استخراج کرده و با استفاده از مرورگر کامپیوتر خود وارد حساب ماینر خود شوید. در قدم بعد Pool1 URL، Pool2 URL، Pool3 URL و همچنین Worker و Password ها از بخش Dashboard سایت Viabtc کپی کرده و در بخش‌های متناظر در صفحه ماینر قرار داده و تغییرات را دخیره کنید.

روش‌های پرداخت سود در استخر ماینینگ Viabtc چه هستند؟

PPS، PPLNS، SOLO

کدام ارزهای دیجیتال را می‌توان در استخر Viabtc استخراج کرد؟

بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، ای کش (XEC)، دیکرد (DCR)، لایت کوین (LTC)، اتریوم (ETH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، زی کش (ZEC)، هورایزن (ZEN)، دش (DASH)، نروس نتورک (CKB)، LBRY Credits (LBC)، هندشیک (HNS).

برداشت دارایی از استخر ماینینگ Viabtc به چه روش‌هایی ممکن است؟

Auto Withdraw، Transfer to CoinEx، Inter-user Transfer، Normal Transfer

ریجکت ریت چیست؟

ریجکت ریت (Reject Rate) به نسبت هش‌هایی که توسط شبکه رد می‌شوند، به هش‌هایی که از طرف شبکه پذیرفته می‌شوند، اشاره دارد.

آیا امکان استفاده از استخر ماینینگ Viabtc در موبایل وجود دارد؟

بله، کاربران می‌توانند فعالیت و عملکرد ماینرهای خود را در اپلیکیشن این پلتفرم که در دو نسخه اندروید و IOS وجود دارد، مشاهده کنند.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

آموزش کامل سایت استخر ماینینگ ViaBTC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *