آموزش گام به گام بازی ناکاموتو (Nakamoto)

برخلاف بسیاری از صنایع دیگر، بازار بازی‌های آنلاین پس از ظهور کرونا به‌شدت رشد کرد. به گفته Statista در سال ۲۰۲۰ درآمد بازی‌های آنلاین از ۲۱ میلیارد دلار عبور کرد که نشان‌دهنده ۲۱ درصد رشد در مقایسه با سال قبل بود. در سال ۲۰۲۱ نیز همین اتفاق ادامه داشت و صنعت بازی‌های آنلاین به رشد خود ادامه داد. همچنین پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۵ تعداد گیمرهایی که به‌صورت آنلاین بازی می‌کنند، از ۳/۱ میلیارد نفر نیز عبور خواهد کرد.
در کشورهایی مانند چین و ژاپن که به‌صورت تاریخی به تکنولوژی علاقه نشان داده‌اند، بازی‌های آنلاین بیشترین نرخ رشد را داشته‌اند. با وجود این رشد اینترنت و مشکلات مربوط به همه‌گیری کرونا سبب شده است این بازی‌ها در کشورهای دیگر هم با استقبال چشمگیری مواجه شوند. با وجود اینکه بازی‌های سنتی از این موضوع سود زیادی می‌برند، بازی‌های بلاک چین هم بی‌نصیب نمانده‌اند و تعداد زیادی از کاربران به این بازی‌ها علاقه نشان داده‌اند.
فهرست این مقاله
چرا بازی‌های بلاک چین محبوب شده‌اند؟
به گفته وب‌سایت InvestGmae بازی‌های بلاک چین تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه کسب کردند. این مقدار حدود ۵ درصد از کل سرمایه‌گذاری است که در همین مدت‌زمان در صنعت بازی‌سازی اتفاق افتاده است. با وجود اینکه این رقم بسیار کم به نظر می‌رسد، در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های قبلی نشان‌دهنده یک رشد چشمگیر است. یکی از دلایل محبوبیت این بازی‌ها، توجه زیادی است که توکن‌های غیرمثلی یا NFT کسب کرده‌اند. در بازی‌های بلاک چین تمام عناصری که داخل بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد به‌صورت NFT عرضه خواهد شد و تنها خود شما مالک آن‌ها هستید؛ برای مثال اگر در بازی‌های سنتی یک اسلحه پیشرفته خریداری کنید، با اینکه ممکن است تجربه بازی شما را بهبود ببخشد، در دنیای واقعی هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت. به بیانی دیگر توسعه‌دهنده بازی از خرید شما سود می‌کنند، اما آیتم خریداری‌شده در دنیای واقعی هیچ ارزشی برای شما نخواهند داشت.
اما در صورتی که همین اسلحه را در یک بازی بلاک چین مثل ناکاموتو گیمز خریداری کنید، اسلحه به‌صورت NFT در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل پلیر می‌تواند بدون هیچ‌گونه مشکلی و به‌راحتی دارایی‌هایی که داخل بازی در اختیار دارد خرید و فروش کند. این خرید و فروش ممکن است به‌صورت مستقیم بین پلیرها انجام بپذیرد یا از بازارهای واسطه مثل Opensea یا Rarible استفاده شود.
Play To Earn چیست؟
صنعت بازی در سال‌های اخیر به‌شکل چشمگیری رشد داشته و سود زیاد این بازی‌ها سبب شده است که توسعه‌دهنده‌ها علاقه زیادی به آن نشان دهند. البته هنوز هم یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که پلیرها نمی‌توانند در این سود سرشار سهیم باشند. البته به‌تازگی یک مدل جدید با عنوان Play To Earn به وجود آمده که از طریق آن پلیرها نیز می‌توانند به درآمد برسند. در گذشته بازی‌ها تنها یک سرگرمی بودند، اما به‌تازگی با ظهور مدل Play To Earn در کنار اینکه می‌توانید از بازی‌ها به‌عنوان یک سرگرمی لذت ببرید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری داخل آن‌ها به درآمدهای چشمگیری نیز برسید. در حال حاضر بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی و سندباکس محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. در این بازی‌ها از یک سیستم اقتصادی پیچیده استفاده می‌شود و می‌توانید در ازای بازی‌کردن یا فعالیت‌هایی مثل خرید و فروش املاک و اجاره‌دادن املاکی که در اختیار دارید به درآمد برسید.
اگر بازی سیمز را به خاطر داشته باشید، می‌دانید که در این بازی می‌توانستید با استفاده از یک واحد پولی به نام سیمولئون (Simoleons) هر چیزی از پیتزا گرفته تا خانه را خریداری کنید، اما تا همین چند سال پیش هیچ بازی‌ای وجود نداشته که واحد پولی داخلی آن در دنیای واقعی نیز ارزش داشته باشد. در این بازی‌ها هیچ‌گونه ساختار نقدینگی وجود نداشت، ولی تقاضا برای این مدل درآمدی خیلی زیاد بود تا اینکه بازی‌هایی مثل Axie Infinity ظهور کردند.
Axie Infinityبهترین مثال در این زمینه است. این بازی توسط استودیو بازی‌سازی Sky Mavis در سبک بازی‌های پوکمون خلق شده است. در این بازی موجوداتی به اسم Axie وجود دارند که کاربر می‌تواند آن‌ها را از مارکت داخلی بازی خریداری کند، پرورش دهد، Axie های جدیدی را از طریق آن‌ها ایجاد کند یا از Axie های خودش در نبردها استفاده کند. با شرکت در نبردها کاربر توکنی با عنوان SLP یا Smooth Love Potion دریافت خواهد کرد که می‌تواند آن را در صرافی بفروشد یا از آن برای خلق Axie های جدید و فروش آن‌ها در مارکت داخلی بازی استفاده کند. در این بازی یک پلیر می‌تواند تا ۳۰۰ دلار درآمد روزانه داشته باشد (این قیمت برای زمان نوشتن مقاله است و با توجه به نوسان قیمت SLP ممکن است متفاوت باشد). خود Axie هایی که پرورش می‌دهید نیز به‌صورت NFT قابل خرید و فروش هستند و می‌توانید از طریق آن‌ها نیز به درآمد چشمگیری دست بیابید. در کنار Axie نیز تمامی آیتم‌های داخل بازی مثل زمین، گل‌های کنار زمین و… به‌صورت NFT عرضه می‌شوند و قابل خرید و فروش هستند.
معرفی تیم سازنده

توسعه‌دهندگان ناکاموتو گیمز در حوزه‌های مختلف با هم همکاری کرده‌اند تا بتوانند پروژه‌ی خود را ارائه دهند، البته این پروژه هنوز هم در حال توسعه‌ است و در آینده شاهد به‌روز رسانی‌های مختلف آن خواهیم بود. در ادامه افرادی که در توسعه‌ی پروژه ناکاموتو گیمز (Nakamoto Games) همکاری داشته‌اند را برای شما خواهیم آورد.

Tor به عنوان مدیرعامل در این پروژه فعالیت می‌کند. Tor یک توسعه‌دهنده‌ی مجرب است که سابقه‌ی زیادی در مدیریت نیز دارد و در پروژه‌هایی که مبتنی بر اتریوم بودند فعالیت‌هایی داشته است.

George نیز به عنوان مدیر ارشد عملیاتی در این پروژه همکاری دارد. George فعالیت‌های سنگین زیادی در زمینه‌ی املاک و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات داشته است.

مدیریت ارشد بازاریابی در ناکاموتو گیمز بر عهده‌ی Yam است. وی بیش از ۷ سال در زمینه‌ی بازاریابی و وبسایت فعالیت داشته است و از این نظر توانسته است کمک زیادی به پروژه کند.

Thanig توسعه‌دهنده‌ی فول استک بلاک چین است و با استفاده از این مهارت خود سعی دارد نقشی در پیشرفت پروژه داشته باشد.
Ning, Tinnapob, Sayrung, Park, ,Keat, Alymbek, Tomek, KVESTOR, Lester, Ash, Evan Luthra, Pawel, Michal, Mario نیز از دیگر افراد تیم توسعه‌دهنده هستند.
اکوسیستم بازی ناکاموتو
درحالی‌که بازی‌های P2E یک خلاقیت منحصربه‌فرد به شمار می‌روند، در حال حاضر توسعه‌دهنده‌های کمی به این بازی‌ها علاقه نشان داده‌اند و تنها تعداد انگشت‌شماری بازی بلاک چین خلق شده و در میان کاربران محبوب شده‌اند. همچنین بسیاری از این بازی‌ها نیز تجربه کاربری خوبی ندارند و کاربر نمی‌تواند به‌راحتی بازی کند. از سوی دیگر نبود یک اکوسیستم واحد و یکپارچه برای انتشار بازی‌ها سبب شده است توسعه بازی‌های بلاک چین کار بسیار سختی باشد. با وجود این پلتفرم‌هایی مانند ناکاموتو گیمز در حال ساخت زیرساخت‌هایی هستند که از طریق آن‌ها تمامی مشکلات فعلی بازی‌های بلاک چین برطرف خواهد شد. پلتفرم بازی ناکاموتو سبب می‌شود که هم پلیرها و هم توسعه‌دهنده‌های بازی بتوانند از مزایای دنیای P2E بهره‌مند شوند.
بازی ناکاموتو یک پلتفرم Play 2 Earn است که پلیرهای سراسر دنیا می‌توانند از طریق آن در بازی‌های بلاک چین شرکت کنند و درآمد چشمگیری به دست بیاورند. ناکاموتو گیمز درواقع یک پل ارتباطی بین بازی‌های P2E است و همه توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند بازی‌های خودشان را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند و آن‌ها را به یک بازی P2E تبدیل کنند. بازی‌های بلاک چین و P2E امروزه یکی از داغ‌ترین مباحث موجود هستند. البته بیشتر بازی‌های بلاک چین امروزی تنها از یک بازی متشکل شده‌اند؛ درحالی‌که بازی ناکاموتو به‌عنوان یک سرزمین امن برای گیمرها و توسعه‌دهنده‌های بازی به شمار می‌رود و بازی‌های متعددی روی این پلتفرم اجرا شده‌اند.
درواقع ناکاموتو گیمز بازی‌های متعددی را در اختیار پلیرها قرار می‌دهد. از سوی دیگر امکانات پیشرفته‌ای که در اختیار توسعه‌دهنده‌ها وجود دارد، سبب شده است تا بتوانند مکانیسم کسب درآمد از بازی را به‌صورت کاملاً خودکار اجرا کنند. همچنین بازی ناکاموتو یک کیت توسعه نرم‌افزار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که توسعه و اجرای بازی‌های مختلف را برای آن‌ها به کاری کاملاً ساده تبدیل خواهد کرد. برای انجام این فعالیت‌ها نیز از یک توکن با عنوان توکن ناکا (NAKA) استفاده می‌شود.
توکن NAKA
تمامی تراکنش‌های بازی ناکاموتو از طریق توکن NAKA انجام خواهد شد و به همین دلیل می‌توانیم این اکوسیستم را یک اکوسیستم نیمه خودکفا محسوب کنیم. درواقع توکن NAKA در بازی ناکاموتو سه وظیفه اصلی را بر عهده دارد:
بازی: در اختیار داشتن توکن ناکا برای بازی‌کردن در اکوسیستم بازی ناکاموتور ضروری است. درواقع این توکن انرژی لازم برای شرکت در بازی‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد و مانند Gas Fee در شبکه اتریوم عمل خواهد کرد؛ برای مثال بازی Duck Hunter که اولین بازی ناکاموتو محسوب می‌شود، مهمات را در ازای توکن NAKA در اختیار پلیر قرار می‌دهد.
کسب درآمد: تمامی توکن‌هایی که در بازی ناکاموتو خرج می‌شوند، داخل یک استخر جوایز جمع‌آوری و پس از اتمام بازی در میان تمامی کاربران تقسیم خواهند شد. البته بخشی از این توکن‌ها به‌عنوان بخشی از سیاست ضد تورمی بازی سوزانده خواهند شد. بازیکنی هم که بهترین رنک را در هر بازی داشته باشد، بیشترین سهم ممکن را از جوایز تصاحب خواهد کرد.
حاکمیت: آخرین کاربرد توکن NAKA نیز این است که به کاربر امکان تصمیم‌گیری می‌دهد. درواقع تمامی دارندگان توکن ناکا می‌توانند درمورد آینده بازی ناکاموتو، سیاست‌های توکن‌سوزی و نحوه تقسیم امتیازات نظر بدهند.
مخاطبان این بازی

اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت Nakamoto Games و ایجاد یک حساب کاربری در این پلتفرم بازی کرده و به کسب درآمد برسید.

توسعه دهندگان

افرادی که قادر به برنامه‌نویسی بازی‌های ساده و یا پیچیده هستند می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم بازی‌های طراحی شده‌ی خود را در آن لیست کنند. این کار دقیقا مشابه قرار دادن اپلیکیشن‌های مختلف در گوگل پلی (Google Play) است.

سرمایه گذاران

Nakaverse همچون یک شهر مجازی است که افراد قادر خواهند بود در آن زمین‌هایی را خریداری کنند و به این ترتیب با امید به آنکه قیمت این زمین‌ها بالا خواهد رفت، سرمایه گذاری کنند. این بخش از ناکاموتو گیمز بسیار جدید است و هنوز بخش‌های مختلف آن راه‌اندازی نشده‌اند. پس اگر شما هم فکر می‌کنید خرید زمین‌های مجازی می‌تواند آینده‌دار باشد، به این پلتفرم مراجعه کرده و آخرین اخبار آن را دنبال کنید.

با شروع فعالیت Nakaverse افرادی که توانایی و خلاقیت برای طراحی ایده‌های نو را داشته باشند می‌توانند در این بخش فعالیت کرده و به درآمد برسند.
آموزش گام به گام بازی ناکاموتو (Nakamoto)
ناکاموتو گیمز پلتفرمی است که برای گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی‌ها محیطی جذاب ایجاد کرده است. برای بازی کردن در این پلتفرم باید از طریق مرورگر خود به وبسایت Nakamoto Games مراجعه کنید و مراحلی که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم را طی کنید. در نهایت بد نیست بدانید که این پلتفرم هم از طریق مرورگر گوشی موبایل و هم کامپیوتر قابل دسترسی است و در صورتی که شما به کامپیوتر دسترسی نداشته باشید می‌توانید با استفاده از گوشی موبایل خود نیز در این پلتفرم فعالیت کنید.

برای بازی در این پلتفرم پیش از هر چیز باید ثبت نام کنید که این مرحله بسیار ساده است، برای این کار پس از رفتن به وبسایت ناکاموتو گیمز (Nakamoto Games) بر روی گزینه‌ی Play Games کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد هدایت شوید، Play Games به معنی بازی کردن است و با کلیک بر روی این گزینه امکان ثبت‌نام و یا ورود به حساب کاربری پیش روی شما قرار می‌گیرد.

در این مرحله در صورتی که شما پیش از این در وبسایت ثبت‌نام کرده باشید فقط کافی است که نام کاربری (Username) و رمزعبور (Password) را پس از کلیک بر روی گزینه‌ی قرمزرنگ Log In وارد کنید که به بتوانید بازی خود را شروع کنید. اما در صورتی که این اولین بار است که قصد بازی در این پلتفرم را دارید باید با کلیک بر روی گزینه‌ی REGISTER مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی REGISTER به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس با کلیک بر روی گزینه‌ی GET CODE به معنای دریافت کد، به ایمیل خود مراجعه کرده و کد ارسال شده از سمت Nakamoto Games را در کادر دوم قرار دهید. یک رمزعبور نیز که شامل حداقل ۶ کاراکتر از جمله حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص باشد، باید در کادر سوم وارد شود و در نهایت باید بر روی گزینه‌ی قرمزرنگ REGISTER کلیک کنید.

حالا که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است می‌توانید در این مرحله یک نام کاربری و آواتار برای خود انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه‌ی Create کلیک کنید که کار ثبت‌نام شما به پایان رسیده باشد و شما یک قدم به بازی در این پلتفرم نزدیک‌تر شده باشید.

از اول ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ توکن NAKA که توکن بومی این پلتفرم است و پرداخت‌ها به وسیله‌ی این توکن انجام خواهند شد، از شبکه‌ی اتریوم که کارمزد تراکنش‌ها در آن بسیار بالا است به پالیگان (Polygon) منتقل شد، از این رو کاربران دیگر نگران کارمزد واریز و دریافت نیستند.
برای انجام بازی در پلتفرم ناکاموتو گیمز باید بلیط تهیه کنید و از آنجایی که پرداخت‌های درون پلتفرم با توکن NAKA انجام می‌شوند شما باید این توکن را داشته باشید. اما نگه‌داری این توکن در کیف پول شما کافی نیست و شما برای استفاده از توکن‌ها در پلتفرم باید کیف پول خود را به وبسایت Nakamoto Games متصل کنید. برای این کار بر روی کادر قرمزرنگ Connect Wallet که در تصویر نیز مشخص شده است کلیک کنید.

پس از آنکه بر روی Connect Wallet کلیک کردید صفحه‌ای برای شما نمایان خواهد شد که باید کیف پول خود را در آن انتخاب کنید. امکان تهیه‌ی توکن NAKA فقط محدود به اتصال کیف پول متامسک نمی‌شود و به عنوان مثال شما می‌توانید این توکن را از صرافی‌هایی که آن را ارائه می‌دهند تهیه کرده و از آدرس قرارداد هوشمندی که در پلتفرم وجود دارد برای انتقال دارایی خود به پلتفرم ناکاموتو گیمز (Nakamoto Games) استفاده کنید.

پس از اتصال کیف پول خود به پلتفرم باید توکن‌ها را از کیف پول (ما از کیف پول متامسک استفاده کردیم) به کیف پول پلتفرم انتقال دهید، برای این کار کافی است که بر روی گزینه‌ی Deposit & Withdraw به معنای واریز و برداشت که پس از اتصال کیف پول به گزینه‌ها اضافه می‌شود کلیک کنید.

در این مرحله همانند تصویر زیر باید یکی از گزینه‌های Deposit و یا Withdraw را انتخاب کنید. در اینجا ما برای خرید بلیط به توکن NAKA که در کیف پول متامسک خود داریم محتاج هستیم، در نتیجه با کلیک بر روی Deposit توکن‌ها را از کیف پول متامسک به کیف پول پلتفرم انتقال می‌دهیم.

حالا که حساب کاربری خود را شارژ کردیم، می‌توانیم یکی از بازی‌های موجود را انتخاب کنیم، البته تعداد بازی‌ها بیش از آنچه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید هستند و برای دیدن آنها می‌توانید با کلیک بر روی علامت دست، دیگر بازی‌ها را نیز مشاهده کنید.

پس از انتخاب بازی موردنظر خود، وقت آن رسیده است که بلیطی برای لذت بردن از این بازی تهیه کنید. با انتخاب بازی با تصویری همچون تصویر زیر مواجه خواهید شد که در ستون سمت راست آن، امکان خرید بلیط برای شما فراهم شده است. بد نیست بدانید که شما به عنوان کاربر با توجه به میزان دارایی خود از توکن NAKA که به کیف پول پلتفرم انتقال داده‌اید، می‌توانید بیش از یک بلیط تهیه کنید. برای این کار کافی است که بر روی علامت جمع (+) کلیک کنید که بر تعداد بلیط‌های شما افزوده شود. همچنین بدیهی است که در صورتی که بخواهید تعداد بلیط‌های خود را کاهش دهید کافی است که بر روی گزینه‌ی (-) در طرف دیگر عدد مشخص شده برای بلیط، کلیک کنید. نهایتا با کلیک بر روی گزینه‌ی قرمزرنگ BUY کار خرید بیط به انتها می‌رسد و حالا شما می‌توانید بازی انتخابی خود را انجام داده، لذت ببرید و به کسب درآمد نیز بپردازید، البته با توجه به میزان کیفیت بازی که انجام می‌دهید.

با خرید بلیط می‌بینید که تعداد بلیط‌های شما از صفر یه یک واحد تغییر کرد. در این مرحله با کلیک بر روی گزینه‌ی LET’S GO یک قدم به محیط بازی نزدیک‌تر می‌شوید. در اینجا باید به این نکته اشاره شود که شما به عنوان کاربر با خرید یک بلیط تنها شانس انجام بازی را تا مدتی خواهید داشت که کاراکتر شما زنده است و درواقع هنوز Game Over نشده‌اید، در صورتی که Game Over شوید و هنوز قصد انجام بازی را داشته باشید باید باز هم بلیط تهیه کنید.

پس از خرید بلیط با انتخاب یک اتاق (Room) می‌توانید بازی را انجام دهید، افراد دیگری نیز در حال انجام این بازی هستند. در هر اتاق حداکثر ۸ نفر می‌توانند بازی کنند که همان‌طور که در تصویر می‌بینید تعداد افراد در اتاق‌ها متفاوت است و برخی با داشتن ۳ کاربر، بیشتر و یا حتی کمتر در حال انجام بازی هستند. زمان باقی‌مانده تا انتهای بازی نیز برای هر اتاق (Room) نیز مشخص شده است.

در نهایت با انتخاب اتاق (Room) موردنظر خود و کلیک بر روی گزینه‌ی PLAY شما آماده‌ی بازی خواهید بود. بعد از آنکه زمان بازی به انتها رسید، کاربران درون هر اتاق با توجه به امتیاز خود در بازی، مقداری از مبلغ پرداختی که همه‌ی کاربران برای تهیه‌ی بلیط پرداخت کرده‌اند را دریافت می‌کنند. بدیهی است که نفرات اول بخش بیشتری از این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی PLAY در مرحله‌ی پیش و رفتن به محیط بازی، پلتفرم هشداری را به شما نشان می‌دهد که در متن آن گفته شده است، در صورتی که شما درزمان بازی از محیط بازی خارج شده و یا بازی نکنید هیچ پاداشی دریافت نمی‌کنید و بلیط از بین خواهد رفت، با تایید این هشدار به محیط بازی منتقل می‌شوید.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، افرادی که در اتاق‌ها به بازی مشغول بودند درصدی از مبلغ جمع‌آوری شده از فروش بلطیط‌ها را دریافت می‌کنند. این میزان با توجه به کیفیت بازی شما می‌تواند متغیر باشد. نفر اول تا سوم به طور متوسط ۴ توکن NAKA را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند و نفر آخر ۰.۱ توکن NAKA را دریافت می‌کند، همه چیز به بازی شما و مهارتی که در انجام آن دارید بستگی دارد. (قیمت بلیط خریداری شده برای بازی انتخابی ۰.۷ NAKA بود) البته بخشی از مبلغ فروش بلیط‌ها نیز برای تیم پروژه با هدف توسعه‌ی پلتفرم هزینه خواهد شد.

مراحل انجام بازی به صورت خلاصه

مراجعه به وبسایت ناکاموتو گیمز (Nakamoto Games)
ایجاد حساب کاربری
خرید توکن NAKA
اتصال کیف پول به پلتفرم
انتخاب بازی
خرید بلیط
انتخاب یک اتاق و انجام بازی
لیست کردن بازی های طراحی شده

در صورتی که شما مهارت کدنویسی داشته باشید می‌توانید در پلتفرم Nakamoto Games به درآمد برسید. برای این کار پس از مراجعه به پلتفرم و اسکرول به پایین صفحه (در صفحه اصلی) با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در اینجا در صورتی که شما یک برنامه نویس باشید و قصد لیست کردن بازی خود در پلتفرم Nakamoto Games را داشته باشید، باید ابتدا بر روی گزینه‌ی Join Us در بخش For Developers کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی Join Us در مرحله‌ی پیش با فرم زیر مواجه خواهید شد، در این مرحله باید اطلاعات مربوط به بازی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید. این اطلاعات شامل نام توسعه‌دهنده، آدرس ایمیل توسعه‌دهنده، نام بازی، نوع بازی و ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص بازی خواهد بود. در نهایت یک ویدئو از بازی و یا لینک آن در کادر آخر قرار می‌گیرد که در صورت پذیرفته شدن بازی از طرف تیم ناکاموتو، با فرد توسعه‌دهنده از طریق ایمیل تماس گرفته خواهد شد و هماهنگی‌های لازم با هدف قرار دادن بازی در پلتفرم صورت خواهد گرفت، در نهایت نیز با کلیک بر روی گزینه‌ی SUBMIT اطلاعات وارد شده برای تیم پروژه ارسال می‌شود. لازم به ذکر است که از میان بازی‌های ارسالی بهترین و قوی‌ ترین‌ها از طرف تیم انتخاب خواهند شد.

Nakaverse
ناکاورس که هنوز به طور کامل فعالیت خود را شروع نکرده است، زمین‌هایی مناسب برای فروشگاه‌های مجازی، رستوران و موزه خواهد بود. یکی از ویژگی‌های ناکاورس (Nakaverse) منحصر به‌فرد بودن قطعه زمین‌ها در این متاورس است. با آنکه اطلاعات زیادی از Nakaverse منتشر نشده، افراد زیادی به آن علاقه‌مند شده‌اند و اخبار مربوط به این متاورس را دنبال می‌کنند. افراد می‌توانند زمین‌های خود را مجهز به آیتم‌های مختلف کنند و به این ترتیب زمین‌های منحصر به فرد خود را داشته باشند، اجاره دهند و یا پس از مدتی با بالا رفتن قیمت، آن را به فروش برسانند.
در این بخش از پلتفرم (Nakaverse) آمده است “در صورتی که شما مهارتی خلاقانه دارید وقت آن رسیده که کلاه معماران و شهرداران (البته به صورت دیجیتالی) را بر سر گذاشته و پاداش‌های جذابی را دریافت کنید.”

سوالات متداول
آیا امکان کسب درآمد از ناکاموتو گیمز وجود دارد؟
بله، Nakamoto Games یک پلتفرم Play to Earn است به این معنا که شما می‌توانید با هدف کسب درآمد بازی کنید.
چه کسانی مخاطب ناکاموتو گیمز هستند؟
گیمرها، توسعه‌دهندگان بازی، طراحان و سرمایه گذاران
آیا بازی در این پلتفرم رایگان است؟
خیر، شما برای بازی در این پلتفرم به یک بلیط نیاز دارید.
از چه راه‌هایی می‌توان در این پلتفرم به درآمد رسید؟
افراد می‌توانند با انجام بازی‌های مختلف و همچنین طراحی بازی در این پلتفرم به درآمد برسند. البته فعالیت در بخش Nakaverse که در حال حاضر فعالیت خاصی در آن صورت نمی‌گیرد، امکان خرید زمین و فعالیت‌های دیگر را برای کاربران درنظر دارد.
کسب درآمد از طریق بازی در ناکاموتو گیمز چگونه است؟
افراد پس از خرید بلیط با توجه به کیفیت بازی که از خود ارائه می‌دهند پاداشی بر حسب توکن بومی پلتفرم دریافت می‌کنند.
پرداخت‌ها در پلتفرم Nakamoto Games بر اساس کدام توکن انجام می‌شوند؟
توکن بومی این پلتفرم که خرید و فروش و پاداش‌ها بر اساس آن صورت می‌گیرند، توکن NAKA است.
سخن نهایی
ناکاموتو گیمز توانسته است خودش را به‌عنوان یک بازارچه غیرمتمرکز برای بازی‌های P2E معرفی کند. مشارکت‌کنندگان در این اکوسیستم به جدیدترین بازی‌های بلاک چین دسترسی خواهند داشت و در عین حال توسعه‌دهنده‌ها نیز می‌توانند به‌راحتی بازی‌های بلاک چینی مختلفی را طراحی و اجرا کنند. علاوه بر این، این پلتفرم با استفاده از توکن NAKA توانسته است یک اکوسیستم کاملاً مستقل را برای بازی‌های Play 2 Earn خلق کند. همچنین ناکاموتو گیمز امکان کسب درآمد را به تمامی پلیرها خواهد داد و همه مشارکت‌کنندگان می‌توانند از طریق این بازی به درآمدهای چشمگیری دسترسی داشته باشند. در این مقاله سعی ما بر این بود که ناکاموتو گیمز (Nakamoto Games) را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و امکانات آن را معرفی کنیم تا با شما با توجه به مهارت و علاقه‌ی خود بتوانید در این پلتفرم فعالیت کرده و حتی به کسب درآمد برسید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *