آموزش گام به گام بازی Sorare

اگر شما هم عاشق فوتبال باشید، اما به‌طور حرفه‌ای در آن فعال نباشید ممکن است گاهی تحت ‌تأثیر افکار مخالفان فوتبال با خود فکر کنید که دنبال‌کردن بازی‌های فوتبال تنها وقت شما را هدر می‌دهد و هیچ نتیجه‌ای برای شما ندارد. اگر این‌طور فکر می‌کنید، باید بدانید که اشتباه می‌کنید؛ زیرا تماشای فوتبال علاوه بر لذت و هیجانی که دارد، اطلاعات زیادی از جمله نام فوتبالیست‌ها، قدرت بدنی و مهارت آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که این اطلاعات می‌تواند در بازی‌ای که قصد آموزش آن را داریم، بسیار کاربردی باشد.
به‌دلیل جذاب‌بودن فوتبال در سراسر جهان، تاکنون بازی‌های زیادی در این زمینه ایجاد شده و اتفاقاً بسیار هم محبوب شده‌اند. در حال حاضر، یک شرکت فرانسوی به دنبال ترکیب فوتبال با بلاک چین و NFT یک بازی بسیار جالب طراحی کرده است که گیمرها در آن با توجه به اصول خاصی امتیاز مثبت یا منفی کسب می‌کنند.
این بازی که اتفاقاً به‌هیچ‌وجه وقت‌گیر نیست، حس یک مربی یا بهتر است بگوییم مدیر را به شما می‌دهد که با توجه به بازی و عملکرد بازیکنان خود، در فوتبال‌هایی که در دنیای واقعی برگزار می‌شوند، امتیاز کسب می‌کنید. در ادامه این بازی را با جزئیات آن شرح خواهیم داد.
فهرست این مقاله
بنیان‌گذاران بازی Sorare

نیکلاس جولیا (Nicolas Julia)

یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت Sorare است که نقش اساسی در پروژه بازی سوریر داشته است.

آدرین مورتفورت (Adrien Montfort)

آدرین دیگر بنیان‌گذار بازی Sorare است که به‌عنوان مدیر ارشد فناوری این پروژه فعالیت داشته است.
ویژگی‌های بازی Sorare

مسئولان این بازی از ۱۳۰ باشگاه مطرح در دنیا مجوز گرفته‌اند.
این بازی روی شبکه اتریوم اجرا شده است.
در ابتدای بازی، ۱۱ کارت از نوع Common به شما داده می‌شود تا بتوانید بازی را رایگان آغاز کنید.
بازی Sorare توکن بومی ندارد.
بازی Sorare مستقل از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال است. به زبان ساده صعود یا افت قیمت ارزهای دیجیتال تأثیری بر این بازی نخواهد داشت و تنها کارت‌ها در این بازی ساختار NFT دارند.
سه لیگ در بازی وجود دارد که می‌توانید به دلخواه لیگ موردنظر خودتان را انتخاب کنید. لیگ‌ها خود به ۴ دسته ۱، ۲، ۳ و ۴ تقسیم می‌شوند. با توجه به کارت‌هایی که دارید امکان حضور در دسته خاصی برای شما فعال می‌شود، بد نیست بدانید که پاداش‌ها در دسته‌های مختلف متفاوت هستند.

لیگ‌ها در بازی Sorare عبارت‌اند از:

لیگ جهانی All Star

در این لیگ جهانی بازیکنان از هر نقطه از جهان حضور دارند؛ بنابراین اگر بازیکنان موردعلاقه شما از قاره‌های مختلف هستند، بهتر است این لیگ را انتخاب کنید.

لیگ زیر ۲۳ سال

تنها فوتبالیست‌های زیر ۲۳ سال در این لیگ حضور دارند و اگر این لیگ را انتخاب کنید، تنها امکان انتخاب کارت‌های بازیکنان زیر ۲۳ سال را خواهید داشت.

لیگ منطقه‌ای خود شامل سه گروه قهرمانان اروپا، قهرمانان آسیا و قهرمانان آمریکاست؛ پس اگر بازیکنانی که می‌خواهید انتخاب کنید، همه از یک منطقه هستند، می‌توانید لیگ منطقه‌ای را انتخاب کنید.

امکان عضویت در لیگ‌های روکی و چالشی به‌کمک کارت‌های معمولی (Common) برای دارندگان فراهم شده است.
کارت‌های دروازه‌بان‌ها کمی متفاوت از کارت دیگر بازیکنان است و نحوه دریافت امتیاز در این نوع کارت‌ها نیز متفاوت است.
میزان ۲۰ درصد به ضریب امتیاز بازیکنی که به‌عنوان کاپیتان تیم انتخاب می‌کنید، اضافه می‌شود؛ بنابراین انتخاب کاپیتان در تیم یکی از نکات اساسی برای کسب امتیاز بالاتر است.
امتیاز بازیکنان با توجه به عملکرد آن‌ها در ۵ بازی اخیر می‌تواند بین صفر تا ۱۰۰ متغیر باشد. همچنین زمانی که عبارت DNP که مخفف عبارت Did Not Play است، روی کارت دیده شود، به این معناست که بازیکن در ۵ بازی اخیر تیم خود بازی نکرده و عملاً امتیازی به دست نیاورده است.
پاداش کاربران درصورت کسب امتیاز شامل کارت‌های مختلف و رمز ارز اتریوم است.

کارت‌ها در بازی Sorare
Sorare یک بازی است که بر مبنای کارت انجام می‌شود؛ درنتیجه آشنایی با انواع مختلف هر کارت و ارزش آن‌ها می‌تواند نقشی اساسی در موفقیت شما در این بازی داشته باشد. در آغاز هر فصل تعداد ۱۰۰۰ کارت Limited، ۱۰۰ عدد کارت Rare، ۱۰ کارت Super Rare و تنها ۱ عدد کارت Unique در بازار (Market place) این بازی منتشر می‌شود و شما به‌عنوان گیمر در بازی Sorare می‌توانید این کارت‌ها را خریداری کنید. توجه به این نکته ضروری است که هرچه کارت انتخابی شما نادرتر باشد، ارزش و قیمت بیشتری خواهد داشت.

کارت‌های Common یا معمولی کارت‌هایی هستند که پس از ثبت‌نام به شما تعلق می‌گیرند و رنگ پشت زمینه آن‌ها سفید است. این کارت‌ها رایگان هستند و شما امکان فروش آن‌ها در بخش مارکت بازی را نخواهید داشت.

امکان خرید کارت‌های Limited که رنگ زمینه زرد دارند، با پرداخت مبلغ کمی برای کاربران و گیمرها فراهم شده است. این کارت‌ها از نظر نادربودن، پس از کارت‌های معمولی در رتبه چهارم قرار دارند (با وجود کارت‌های Common، ۵ نوع کارت یا به عبارت دیگر ۵ سطح از نادربودن کارت‌ها را در بازی داریم).

کارت‌های Rare با زمینه قرمز ارزش بیشتری از کارت‌های Limited دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. از طرف دیگر با توجه به امتیاز بالاتر، احتمال اینکه بتوانید با کارت‌های Rare به پاداش بالاتر برسید هم بیشتر است.

کارت‌های Super Rare به کارت‌هایی با زمینه آبی اشاره دارند که از نظر کمیابی در درجه بالاتر از کارت‌های Rare قرار دارند؛ البته تعداد این کارت‌ها زیاد نیست.

Unique به کارت‌هایی گفته می‌شود که رنگ پشت زمینه آن‌ها مشکی است و باارزش‌ترین نوع کارت در بازی Sorare هستند.
آموزش ثبت نام در بازی Sorare
اولین کار برای انجام بازی Sorare این است که یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید. Sorare یک بازی تحت وب است که شما برای فعالیت در آن نیازی به نصب برنامه خاصی ندارید و کافی است برای بازی به وب سایت آن به آدرس www.Sorare.com مراجعه کنید و از آنجا و به ترتیبی که توضیح خواهیم داد، یک حساب کاربری ایجاد کنید.
پس از مراجعه به وب سایت در اولین گام باید روی یکی از گزینه‌های Sign Up در بالای صفحه یا Play که در تصویر هم مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید (بدیهی است اگر پیش از این برای خود حساب کاربری ایجاد کرده باشید، باید روی گزینه Sign In کلیک کنید).

 در این مرحله از شما خواسته شده است که در کادر اول، ایمیل خود را وارد کنید. در کادر دوم نیز یک نام مستعار برای خود انتخاب کنید و در کادر سوم نیز رمز عبوری مطمئن را در نظر بگیرید. پس از کلیک‌کردن و فعال‌کردن بخشی که به پذیرش قوانین بازی Sorare اشاره دارد و همچنین گزینه دوم که به دریافت ایمیل از باشگاه‌های Sorare اشاره می‌کند، می‌توانید روی گزینه آبی‌رنگ Submit کلیک کنید و به این ترتیب این مرحله را به پایان برسانید.
البته باید بدانید که شما امکان ورود به بازی بدون طی‌کردن این مسیر را هم دارید. برای این کار کافی است روی یکی از آیکون‌ها در پایین صفحه، یعنی آیکون گوگل یا فیسبوک کلیک کنید. در این حالت شما با کمک حساب گوگل یا فیسبوک خود می‌توانید وارد بازی شوید و درواقع مراحل ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری را از این طریق طی کنید.
اگر روش حساب گوگل را انتخاب کنید، پس از کلیک روی آیکون گوگل، حساب‌های گوگل که روی سیستم فعال هستند، برای شما به نمایش درمی‌آیند که می‌توانید از آن میان یکی را انتخاب کنید. درنهایت از شما خواسته می‌شود یک رمز عبور برای کیف پول خود در بازی Sorare انتخاب کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به آن با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد. در این صفحه می‌توانید با کلیک روی Upload an image، از میان تصاویر موجود روی رایانه خود، یک آواتار برای حساب کاربری خود در بازی Sorare انتخاب کنید. Nickname نام مستعاری است که انتخاب کرده بودید؛ البته اگر از طریق حساب گوگل وارد بازی شده باشید، نام و نام خانوادگی که در زمان ایجاد جیمیل وارد کرده بودید، در این بخش قرار می‌گیرد که می‌توانید آن را تغییر دهید.
کادر Club Name نیز نام باشگاه شما را تعیین می‌کند که می‌توانید بنا به تمایل خودتان آن را انتخاب کنید. در پایین صفحه نیز آیکون‌هایی دیده می‌شوند که می‌توانید یکی از آن‌ها را به‌عنوان لوگو باشگاهی که قرار است شما مدیریت آن را به عهده داشته باشید انتخاب کنید. درنهایت با کلیک روی گزینه Confirm به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

در این مرحله باید حداقل یک باشگاه فوتبال را که به آن علاقه دارید یا فکر می‌کنید بازیکنان آن باشگاه‌ها به‌دلیل قدرت بالا می‌توانند برای شما امتیاز کسب کنند، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به‌کمک نوار جست‌وجو می‌توانید نام باشگاه موردنظرتان را پیدا کنید یا در کادر سمت راست، باشگاه‌های موجود در یک لیگ خاص را فیلتر کنید تا به این ترتیب تنها باشگاه‌های آن لیگ برای شما نمایش داده شوند.
پس از انتخاب باشگاه‌های موردنظر با کلیک‌کردن روی آن‌ها، کافی است روی گزینه سبزرنگ Done در گوشه پایین و سمت راست تصویر، این مرحله و درواقع این بخش از ثبت‌نام را به پایان برسانید. گفتنی است انتخاب باشگاه در این مرحله باید با آگاهی انجام شود و باید بدانید کارت‌هایی که در این بخش به شما داده شده، از میان بازیکنان این باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند.

در این صفحه به شما پیغام داده می‌شود که این مرحله از ثبت‌نام خود را به پایان رسانده‌اید. با کلیک روی گزینه Open Pack به معنای بازکردن بسته، اولین گروه از بازیکنانی که از طرف بازی Sorare به‌صورت رایگان به شما داده می‌شود، برای شما به نمایش درمی‌آید.

همان‌طور که می‌بینید ۴ کارت از ۱۱ کارتی که قرار است به‌صورت رایگان دریافت کنید، در این مرحله به شما داده شده است. هرکدام از این کارت‌ها نماینده یکی از بازیکنان از باشگاه‌های انتخابی شما در مرحله پیش است. برای دیدن اینکه کارت کدام بازیکنان را دریافت کرده‌اید، باید روی کارت‌ها یا یک‌باره روی گزینه Reveal All کلیک کنید تا تمام کارت‌ها برگشته و شما بازیکنان را ببینید.

با دیدن کارت‌ها کافی ‌است بر روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. توجه داشته باشید که تعداد ۱۱ کارت در چند مرحله و طی فرایند ثبت‌نام به شما داده می‌شوند که در این مرحله شما ۴ کارت را دریافت می‌کنید، اما ۷ کارت دیگر را در مراحل بعدی و با دنبال کردن گام‌های ثبت‌نام به دست می‌آورید.

با رسیدن به این مرحله باید لیگ موردنظر خودتان را انتخاب کنید. ۳ لیگ مختلف در این بازی وجود دارند که می‌توانید بنا بر استراتژی خود لیگ مناسب را انتخاب کنید. اگر لیگ All Star را که در سطح جهانی منظور می‌شود انتخاب کنید، کارت‌هایی از بازیکنانی که ممکن است از هر نقطه از جهان باشند، به دست می‌آورید؛ البته این موضوع حتی در کسب امتیاز هم مؤثر است؛ یعنی در صورتی که شما هر لیگ را انتخاب کنید، پاداش‌ها نیز متفاوت خواهند بود.
اگر لیگ زیر ۲۳ سال (Under 23) را انتخاب کنید، کارت بازیکنانی که زیر ۲۳ سال هستند، برای شما لحاظ می‌شود. بازیکنان این لیگ هم در سطح جهانی در نظر گرفته می‌شوند، اما اگر لیگ قهرمانان اروپا (Champion Europe) را انتخاب کنید، کارت‌هایی را از بازیکنانی که در ۵ تیم برتر لیگ اروپا بازی می‌کنند، می‌توانید انتخاب کنید و امتیاز و پاداش شما نیز با توجه به میزان امتیاز شما در مقایسه با دیگر افرادی که این لیگ را انتخاب کرده‌اند، سنجیده می‌شود.
نکته دیگر این است که همان‌طور که در نوار سیاه‌رنگ نیز مشاهده می‌کنید، (۱/۴) این مرحله از ثبت‌نام و درواقع ایجاد یک تیم، گام اول از ۴ گامی است که در این مرحله از ثبت‌نام باید طی کنید. پس از انتخاب لیگ موردنظرتان باید روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

در این مرحله امتیازاتی که کاربران در لیگ All Star کسب کرده‌اند، نشان داده شده است؛ برای مثال کاربر Arsene با کسب ۴۳۸ امتیاز، نفر اول از میان کسانی است که لیگ All Star را انتخاب کرده بودند. امتیاز نفرات بعدی نیز در لیست قابل مشاهده است، اما هر کاربر یا بهتر است بگوییم گیمر، با توجه به میزان امتیازی که کسب کرده است، پاداشی را دریافت می‌کند.
برای مشاهده میزان پاداش‌ها باید روی گزینه What Do I Win کلیک کنید تا متوجه شوید با کسب هر رتبه‌ای، چه پاداشی دریافت خواهید کرد. از اینجا مشخص می‌شود که انتخاب لیگ یکی از نکات بازی Sorare است که باید دقت بالا انتخاب شود.

همان‌طور که در تصویر هم دیده می‌شود، نفر اول از لیگ All Star، ۱۲۶۱.۲۰ یورو، نفر دوم، ۷۵۶.۷۲ یورو و نفر سوم ۵۰۴.۴۸ یورو دریافت خواهند کرد که البته می‌توانند پاداش خود را براساس اتریوم نیز دریافت کنند. برای مشاهده میزان پاداش نفرات بعدی نیز کافی است روی View more کلیک کنید. درنهایت با کلیک روی گزینه Let’s Play یک قدم به شروع بازی و کسب امتیاز نزدیک‌تر خواهید شد.

به‌عنوان یک کاربر تازه‌وارد امکان بازی در لیگ Casual برای شما فراهم است که برای حضور در این لیگ ابتدا باید تیمی را برای خود انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه Enter a team به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

باز هم دسته‌ای کارت برای شما در نظر گرفته شده است. با کلیک روی Open pack کارت‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده است، به شما نمایش داده خواهند شد. دریافت کارت‌های خوب یا بد از این طریق کمی به شانس وابسته است.

می‌بینید که دسته‌ای شامل ۵ کارت به شما داده شده است. باز هم با کلیک روی هرکدام از کارت‌ها یا یک‌باره با کلیک روی گزینه Reveal all مشاهده می‌کنید کدام کارت‌ها به شما داده شده است. بد نیست بدانید که برخلاف مرحله پیش کارت‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، صرف‌نظر از تیم‌هایی که در مراحل پیش انتخاب کردید، به‌صورت تصادفی از تیم‌های مختلف انتخاب می‌شوند. در مراحل پیش یک دسته کارت چهارتایی و در این مرحله یک دسته کارت ۵ تایی را به دست آوردید؛ بنابراین تا این مرحله ۹ کارت به شما تعلق گرفته است.

پس از دیدن کارت‌ها باید روی دکمه سبزرنگ Next step به معنای قدم بعد کلیک کنید تا بتوانید به‌عنوان یک مربی، تیم خودتان را برای بازی بچینید. نکته‌ای که باید به‌عنوان یک کاربر تازه‌وارد به آن توجه کنید، این است که کارت‌های داده‌شده به شما در بدو ورود و طی مراحل ثبت‌نام، از نوع Common هستند که قابلیت فروش ندارند.

بازیکنان در بازی سوریر به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد؛ البته اگر شما با فوتبال در دنیای واقعی آشنا باشید، با این مفاهیم بیگانه نخواهید بود.

GK یا Goal Keeper به دروازه‌بان اشاره دارد. دو بازیکن برای این موقعیت از میان کارت‌های شما وجود دارند که باید براساس استراتژی خودتان و البته امتیاز بازیکنان، کارت موردنظر را انتخاب کنید. با کلیک روی بازیکن موردنظر، کارت انتخاب خواهد شد. DNP که در کنار برخی کارت‌ها دیده می‌شود، مخفف عبارت «Did Not Play» است؛ یعنی اینکه بازیکن مربوط با توجه به اینکه به‌تازگی بازی نکرده است، امتیازی هم ندارد و درواقع امتیازش صفر است. هرچه امتیاز یک بازیکن بیشتر باشد، احتمال آنکه بتواند امتیاز بالاتری را برای شما رقم بزند، بیشتر است.

DEF یا Defender به مدافع تیم اشاره دارد. پس از انتخاب کارت دروازه‌بان، کارت‌هایی که می‌توانید برای موقعیت مدافع انتخاب کنید، برای شما به نمایش درمی‌آیند که باز هم باید با توجه به امتیاز بازیکن و البته استراتژی خود، باید بهترین را انتخاب کنید.

MID یا Midfielder نیز همان هافبک تیم است که باز هم باید از میان گزینه‌های موجود، کارتی را که فکر می‌کنید بازیکن مربوط به آن بتواند عملکرد بهتری را داشته باشد، انتخاب کنید تا به این ترتیب امتیاز شما نیز بالا برود.

FW یا Forward نیز که از نامش پیداست به بازیکن فوروارد اشاره می‌کند که باید این کارت را نیز با هوشمندی تمام انتخاب کنید.

شما باید ۵ کارت را انتخاب کنید که یکی از این کارت‌ها، کارت بازیکن ذخیره است که با عنوان Extra یا اضافی مشخص می‌شود.

 با انتخاب ۵ بازیکن برای تیم، نوبت به انتخاب کاپیتان تیم می‌رسد. درصدهایی که در پایین کارت‌ها دیده می‌شوند، بونس و به عبارت دیگر ضریب امتیازات دریافتی را مشخص می‌کنند. انتخاب کاپیتان یک انتخاب حیاتی در بازی Sorare است؛ چراکه کارت یا بهتر است بگوییم بازیکنی که به‌عنوان کاپیتان انتخاب شود، ۲۰ درصد بونس اضافی خواهد داشت که این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر امتیاز شما در این بازی داشته باشد.
در ابتدا بونس بازیکنان ۵ درصد است که کاپیتان با داشتن ۲۰ درصد اضافی، بونس ۲۵ درصد خواهد داشت. سعی کنید بهترین بازیکن خود در تیم را به‌عنوان کاپیتان انتخاب کنید. برای این کار کافی است روی حرف انگلیسی «C» که در بخش سمت چپ و بالای کارت‌ها ظاهر شده است، کلیک کنید. در پایان با کلیک روی گزینه Confirm در پایین صفحه، تیم انتخابی آماده می‌شود و به مرحله بعد هدایت خواهیم شد.

پس از تشکیل یک تیم ۵ نفره با کارت‌های معمولی، در این مرحله باز هم یک دسته کارت پیش روی شما قرار می‌گیرد که با کلیک روی گزینه Open pack کارت یا کارت‌های دریافتی را خواهید دید.

همان‌طور که می‌بینید، یک کارت در این گام به شما داده شده است. پس هنوز یک کارت دیگر را باید در بازی دریافت کنید. مانند مراحل پیشین با کلیک روی کارت یا عبارت Reveal all، کارتی را که به شما تخصیص داده شده است می‌توانید ببینید. آخرین گام ثبت‌نام و ایجاد یک تیم البته در این مرحله به پایان می‌رسد.

همان‌طور که در نوار سیاه‌رنگ می‌بینید، این مرحله از ثبت‌نام و چیدن تیم ۳ گام دارد که باید طی شود. در این مرحله تعداد کارت‌ها با توجه به نوع آن‌ها مشخص شده است. ۱۰۰۰ کارت Limited، ۱۰۰ کارت Rare، ۱۰ کارت Super rare و تنها یک کارت Unipue وجود دارد که قاعدتاً هرچه تعداد کارت‌ها کمتر باشد، کارت باارزش‌تر خواهد بود. تنها کاری که در این مرحله باید انجام دهید، این است که روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله می‌توانید برخی بازیکنانی را که علاقه دارید از آن‌ها مطلع باشید، دنبال کنید، برای این کار روی گزینه Follow در مقابل نام بازیکنان موردنظر خود کلیک کرده و سپس روی گزینه Done کلیک کنید.

و اما می‌رسیم به آخرین قدم در آخرین مرحله ثبت‌نام که آخرین کارت یعنی کارت یازدهم به ما داده می‌شود. براساس روال مراحل گذشته ابتدا روی Open pack و سپس روی کارت که برای ما به نمایش درمی‌آید کلیک می‌کنیم. پس از کلیک روی گزینه Next step نیز وارد بازار (Market Place) بازی Sorare خواهیم شد که امکان خرید کارت‌ها به‌صورت مستقیم یا از طریق مزایده را به ما نشان خواهد داد که البته فعلاً می‌توان هیچ کارتی را خریداری نکرد.
در ادامه فعالیت‌های مختلفی را که می‌توان در این پلتفرم داشت شرح خواهیم داد.
 اتصال کیف پول و واریز و برداشت در بازی Sorare
یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این بازی انجام دهید، اتصال کیف پول به پلتفرم بازی است. برای این کار در صفحه اصلی بازی روی آیکون آبی‌رنگ کیف پول که در بالا و سمت راست تصویر قرار گرفته است، کلیک کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در نوار مشکی‌رنگ و در سمت چپ نوار سیاه‌رنگ، رسیدن به بخش‌های بازار (Market)، بازی (Play)، باشگاه من (My Club) تعبیه شده است.
البته می‌توان در همین صفحه (صفحه اول که پس از ثبت‌نام به نمایش درمی‌آید) نیز به این بخش‌ها دسترسی داشت. نکته دیگری که در این صفحه وجود دارد، استفاده از لینک دعوت از دوستان است، شما می‌توانید با کپی‌کردن این لینک و ارسال آن به دوستان خود، امتیازاتی را کسب کنید. توضیحات لینک دعوت را در بخش روش‌های کسب درآمد از بازی Sorare خواهیم آورد.

پس از کلیک روی آیکون کیف پول در مرحله پیش با چنین صفحه‌ای مواجه خواهیم شد. در اینجا دو راه پیش روی ما قرار می‌گیرد؛ اگر قصد فعالیت با ارزهای دیجیتال را داشته باشیم، باید روی گزینه Connect Wallet کلیک کنیم، اما اگر بخواهید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید (برای افرادی که ساکن کشور نیستند) نیز می‌توانید یکی از گزینه‌های Ramp یا Moonpay را انتخاب کنید.

پس از اتصال کیف پول یا انتخاب یکی از روش‌های مبتنی بر کارت اعتباری، اگر بخواهید رمز ارز یا پول خود را به بازی واریز کنید، روی گزینه Deposit و در صورتی که بخواهید سرمایه خود را از بازی Sorare برداشت کنید، روی گزینه Withdraw کلیک کرده و مقادیر موردنظر را وارد می‌کنید.
مثلاً برای برداشت از حساب کاربری خود، پس از کلیک روی گزینه Withdraw، در کادر To آدرس مقصد (آدرس کیف پول) و در کادر Amount مقدار دارایی که قصد برداشت آن را دارید وارد کنید. این مقدار را می‌توانید برحسب اتریوم یا یورو وارد کنید. درنهایت با کلیک روی گزینه Submit کار برداشت به پایان می‌رسد.
خرید کارت
خرید کارت‌ها در بازی Sorare باید کاملاً آگاهانه انجام شود؛ زیرا کارت‌ها معرف بازیکنانی هستند که در دنیای واقعی مشغول بازی فوتبال هستند. البته همیشه خرید کارت با قیمت بالاتر نشانه باارزش بودن آن یا قیمت پایین کارت نشانه بی‌ارزش‌بودن آن نیست.
برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که یک فوتبالیست بسیار حرفه‌ای مصدوم شده است و صاحب کارت آن فوتبالیست در بازی، به‌دلیل مصدومیت قصد فروش آن را دارد. در چنین شرایطی شما می‌توانید کارت آن بازیکن حرفه‌ای را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید و پس از بهبودی بازیکن، آن کارت را به قیمت بالاتر به فروش برسانید یا اینکه از آن کارت در تیم خود استفاده کرده و امتیاز کسب کنید که می‌توان به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری به آن نگاه کرد.
ضریب امتیاز کارت‌ها در بازی Sorare براساس ۵ بازی اخیر بازیکن و امتیازات، دستاوردها، گل‌زدن یا نزدن، دفاع و به‌طورکلی عملکرد بازیکن در بازی‌ها مشخص می‌شود. هرچه درصد امتیاز یا ضریب یک کارت بیشتر باشد، به معنای آن است که بازیکن عملکرد خوبی را در دنیای واقعی داشته است؛ درنتیجه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.
خرید کارت‌هایی که نماینده بازیکنانی با قدرت بالا و موقعیت مناسب هستند، شانس شما در کسب امتیاز بالاتر و درنتیجه درآمد بالاتر از این بازی را افزایش می‌دهد؛ پس می‌توان گفت خرید کارت‌هایی که امتیاز خوبی دارند، در صورتی که بتوانید به‌درستی از آن‌ها استفاده کنید، نوعی سرمایه‌گذاری است.
پس از ثبت‌نام و در بدو ورود به بازی با صفحه‌ای همچون تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید که خرید یک کارت (Buy a card) و شرکت در مزایده خرید یک کارت (Bid on a card) را به شما پیشنهاد می‌دهد که البته می‌توانید در ابتدای ورود اقدام به خرید نکنید. با کلیک روی گزینه Skip از این مرحله گذر خواهید کرد.

اگر بخواهید در هر زمانی اقدام به خرید کارت در بازی Sorare کنید، کافی است در نوار بالایی نشانگر ماوس خود را روی گزینه Market نگه دارید تا گزینه‌های مختلف را ببینید. با این کار دو ستون با گزینه‌های مختلف برای شما به نمایش درمی‌آید که ستون New Card Auctions به بخش حراج یا مزایده‌ها و بخش Manager Sales به خرید مستقیم اشاره دارد.
گزینه Cards در ستون مزایده‌ها به کارت‌هایی اشاره دارد که به مزایده گذاشته شده‌اند و شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Cards، کارت‌های به مزایده گذاشته شده را با قیمت‌های مختلف ببینید و در صورتی که قصد به دست آوردن هریک از کارت‌ها را داشته باشید، می‌توانید قیمتی بالا را در مزایده ثبت کنید تا به این ترتیب فروشنده معامله را با شما انجام دهد.

اگر قصد خرید کارت به‌صورت مستقیم و با قیمت مشخص را داشته باشید، می‌توانید به ستون Manager Sales بروید و روی گزینه موردنظر کلیک کنید تا کارت‌های مربوط به آن را با قیمت مشخص مشاهده کنید. پس از انتخاب کارت موردنظر اگر قصد خرید آن را داشته باشید، کافی است روی گزینه Buy در پایین همان کارت کلیک کنید.

با انتخاب کارت و کلیک روی گزینه Buy، صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد که مبلغ، کارت خریداری‌شده و میزان کارمزد را به شما اعلام می‌کند. اگر شما برای خرید کارت اطمینان داشته باشید، باز هم باید روی گزینه Buy در این صفحه کلیک کنید.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که اگر روی بخش ETH کلیک کنید، اطلاعات و قیمت برحسب اتریوم به شما نمایش داده خواهد شد و خرید شما نیز با کسر اتریوم از کیف پولی که به پلتفرم بازی متصل کرده‌اید، انجام می‌شود، اما چنانچه بخواهید خرید را با استفاده از کارت‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری انجام دهید، باید روی بخش Credit Card کلیک کنید. بدیهی است در این صورت قیمت‌ها و خرید شما براساس یورو انجام خواهد شد.

اما چنانچه قصد دریافت کارت از راه مزایده را داشته باشید، باید پس از نگه‌داشتن نشانگر ماوس روی مارکت (Market)، یکی از آیتم‌های Cards، Bundles و #۱ Serial را انتخاب کنید و با کلیک روی آن‌ها به کارت‌ها یا دسته کارت‌ها دسترسی داشته باشید. Bundles در این لیست نشان‌دهنده دسته کارت‌هاست.
در ستون سمت چپ تصویر، امکان فیلترکردن کارت یا دسته کارت‌ها براساس عوامل مختلف از جمله قیمت قابل فیلتر کردن است؛ برای مثال به پلتفرم فرمان می‌دهید که تنها کارت‌های با قیمت ۰.۰۴ به بالا را برای شما نشان دهد. همچنین از زبانه سمت راست و بالای تصویر می‌توانید ترتیب چینش کارت‌ها را براساس جدیدبودن، بالاترین یا کمترین قیمت و مزایده‌هایی که به‌زودی زمان آن‌ها تمام می‌شود انتخاب کنید.
درنهایت با انتخاب یک کارت و کلیک روی گزینه Bid می‌توانید در مزایده شرکت کنید و قیمتی را برای آن کارت پیشنهاد دهید. اگر فروشنده با قیمت پیشنهادی شما موافق باشد، معامله انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که زمان باقی‌مانده برای شرکت در مزایده و همچنین تعداد افرادی که در مزایده شرکت کرده‌اند (برای مثال ۲۱ Bid) در بالای گزینه Bid قرار گرفته است.

با کلیک روی گزینه Bid صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که باید قیمت پیشنهادی خود را با توجه به روش پرداخت خودتان، براساس اتریوم یا یورو وارد کرده و روی گزینه Bid کلیک کنید.

فروش کارت در بازی Sorare
فروش کارت‌ها در بازی نیز بسیار ساده است، برای این کار کافی است نشانگر ماوس را روی عبارت My Club نگه دارید و از زیرمنوی ظاهرشده، My Cards به معنای «کارت‌های من» را انتخاب کنید.

در این مرحله شما می‌توانید کارت‌های خود را که از راه‌های مختلف از کسب پاداش با انجام بازی‌ها گرفته تا خرید کارت‌ها در Market به دست آورده‌اید، مشاهده کنید. ابتدا کارتی که قصد فروش آن را دارید انتخاب کرده و سپس بر روی آن کلیک کنید تا به صفحه کارت موردنظر منتقل شوید.

با رسیدن به این مرحله و اسکرول به پایین صفحه با گزینه Sell My Card به معنای «کارت مرا بفروش» مواجه خواهید شد. روی این گزینه کلیک کنید تا بتوانید قیمت موردنظر خودتان برای فروش کارت را وارد کنید.

در این مرحله که آخرین گام در فروش کارت به حساب می‌آید، باید قیمت موردنظرتان برای فروش کارت را در کادر Price برحسب اتریوم یا یورو وارد کنید و درنهایت با کلیک روی گزینه Sell کار را به اتمام برسانید. توجه داشته باشید که کارت شما مدت ۴۸ ساعت زمان دارد تا به فروش برسد و اگر در این بازه زمانی فروخته نشود، به کارت‌های شما اضافه خواهد شد.
شرکت در مسابقات
شرکت در مسابقات بازی Sorare، انگیزه بیشتر گیمرها در این پلتفرم است. در صورتی که نشانگر ماوس را روی گزینه Play در صفحه اصلی نگه دارید، می‌توانید هفته‌های مسابقات را مشاهده کنید. در تصویر زیر بازی‌هایی که در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مارس و در هفته ۲۵۵ انجام شده بودند (COMPLETED)، بازی‌هایی که در هفته ۲۵۶ در حال انجام هستند که با عبارت LIVE مشخص شده‌اند و همچنین مسابقات هفته ۲۵۷ قابل مشاهده هستند که شما می‌توانید در هفته سوم شرکت کنید.
البته این اعداد مربوط به زمان نگارش این مقاله است. منظور این بود که بدانید امکان عضویت در مسابقات هفته جاری و هفته گذشته را نخواهید داشت. پس از آنکه نشانگر ماوس را روی گزینه Play نگه داشتید، برای شرکت‌دادن تیم خود در مسابقه باید روی View all tournaments کلیک کنید.

همان‌طور که پیش از این نیز توضیح داده شد، امکان شرکت‌دادن تیم در مسابقات هفته جاری وجود ندارد. در زمان نگارش این مطلب امکان شرکت در مسابقات هفته ۲۵۷ برای کاربران وجود داشت. در این حالت با کلیک روی گزینه Compete می‌توانید در رقابت شرکت کنید.

پس از کلیک روی Compete به صفحه‌ای هدایت می‌‌شوید که از شما می‌خواهد با کلیک روی گزینه Enter a team، یک تیم متشکل از ۵ بازیکن را برای شرکت در مسابقات آماده کنید. البته باز هم یادآوری می‌کنیم که قرار نیست این ۵ بازیکن در یک تیم برای شما بازی کنند، بلکه تنها عملکرد این بازیکنان در دنیای واقعی است که امتیاز تیم شما را تعیین می‌کند.

مراحل تشکیل تیم دقیقاً مشابه آنچه در مراحل ثبت‌نام گفته شد پیش می‌رود. همان‌طور که می‌بینید با انتخاب Gareth Bale به‌عنوان کاپیتان، ۲۰ درصد به ضریب امتیاز او اضافه شده است؛ پس فراموش نکنید کاپیتان تیم خود را هوشمندانه انتخاب کنید؛ چراکه در میزان امتیاز شما بسیار تأثیرگذار است. درنهایت با کلیک روی گزینه Confirm به معنای تأیید، تیمی که تشکیل دادید، در مسابقات لیگ Casual و با استفاده از کارت‌های معمولی (Common) لحاظ خواهد شد.
البته نباید فراموش کنید که امکان خرید کارت‌های مختلف به صورتی که برای شما شرح داده شد نیز وجود دارد و شما هم می‌توانید با سرمایه خود اقدام به خرید کارت‌های باکیفیتی کنید که کسب امتیاز بالاتر را برای شما تضمین کنند.

عبارت REGISTERED در لیگ انتخابی شما، نشان از آن دارد که تیم شما در مسابقات شرکت داده شده است. همان‌طور که در نوار آبی بالای صفحه می‌بینید، عدد هفته، وضعیت و زمان باقی‌مانده برای شرکت در مسابقات، در این بخش آورده شده است و شما می‌توانید با توجه به زمان باقی‌مانده اقدام به ویرایش (Edit) و حذف تیم خودتان از مسابقات کنید.

نحوه محاسبه امتیاز کارت‌ها در بازی Sorare
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کارت‌هایی که شما خریداری می‌کنید یا پلتفرم به شما می‌دهد، نماینده بازیکنان مختلف هستند که در دنیای واقعی مشغول بازی در باشگاه‌های مختلف هستند و عملکرد آن‌ها می‌تواند به کسب امتیاز برای شما منجر شود. در ادامه برخی از رایج‌ترین مواردی که درصورت تحقق آن‌ها توسط بازیکنانی که شما کارت آن‌ها را دارید، می‌تواند به امتیاز مثبت یا منفی برای شما منجر شود خواهیم آورد:
امتیاز مثبت

گل
پاس گل
پنالتی که توسط بازیکن گل شده است.
درصورت دروازه‌بان بودن، توپی که به‌دلیل حضور دروازه‌بان گل نشده است (پنالتی یا در جریان بازی).
Last Man Tackle به حالتی گفته می‌شود که یک بازیکن تکل بزند و بازیکن مقابل بتواند توپ را بگیرد.

امتیاز منفی

اگر بازیکنی که کارت او را دارید، کارت قرمز بگیرد.
اگر بازیکنی که کارت او را دارید، کارت زرد بگیرد.
دروازه‌بان در جریان بازی یا پنالتی گل بخورد.
دروازه‌بان بیش از ۳ گل بخورد.
زدن گل به خودی

روش‌های کسب درآمد از بازی
با ادغام‌شدن بلاک‌ چین با بازی‌ها زمینه‌ای برای کسب درآمد گیمرها نیز به وجود آمد. وجود تعداد زیاد افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای هستند، سبب شده است که بازی‌های بلاک چینی بسیار محبوب شوند؛ زیرا علاوه بر لذت بردن از بازی امکان کسب درآمد نیز برای آن‌ها فراهم شده است.
این می‌تواند نقطه ورود افراد به دنیای ارزهای دیجیتال باشد؛ البته گیمرها باید بدانند که فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند دانش و تجربه در تحلیل و معامله‌گری است که البته همه می‌توانند با شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز این مهارت ضروری را کسب کنند.

فروش کارت‌های بازی

امکان به دست آوردن کارت‌های مختلف با استفاده از شرکت در مسابقات برای کاربران وجود دارد. پس از به دست آوردن کارت‌ها به‌عنوان پاداش می‌توانید آن‌ها را به فروش برسانید یا اینکه از آن کارت‌ها در مسابقات آینده خود استفاده کرده تا امتیاز بالاتری را کسب کنید. همچنین امکان به دست آوردن کارت‌ها از طریق دعوت دوستان به بازی وجود دارد که در مورد بعدی آن را توضیح خواهیم داد.

دعوت از دوستان با لینک دعوت

همان‌طور که در بخش‌های پیش هم اشاره کردیم، شما می‌توانید با استفاده از لینکی که بازی سوریر برای شما ایجاد می‌کند، از دوستان علاقه‌مند به فوتبال دعوت کنید تا از بازی Sorare لذت ببرند. اگر دوستان شما با استفاده از لینک دعوت شما در طول ۱۵۰ روز بتوانند ۵ کارت را با شرکت در مسابقات یا خرید آن‌ها کسب کنند، پلتفرم به شما و همان کاربر، یک عدد کارت از نوع Limited اهدا می‌کند، اما اگر تعداد افرادی که با لینک دعوت شما به بازی می‌آیند به ۳۰ نفر برسد، یک کارت از نوع Unique را دریافت خواهید کرد.

کسب امتیاز در بازی سوریر و دریافت پاداش

سؤالی که برای بسیاری از افرادی که با بازی Sorare آشنا می‌شوند پیش می‌آید این است که آیا امکان کسب درآمد بدون خرید کارت و با استفاده از کارت‌های رایگان Common وجود دارد؟ باید گفت شانس کسب درآمد بدون خرید هیچ کارتی، خیلی بالا نیست. توجه داشته باشید تنها ۳ عدد کارت Limitted برای کاربران تازه‌وارد که با کارت‌های رایگان بازی می‌کنند وجود دارد.
درنتیجه می‌توان گفت شانس به دست آوردن آن کارت‌ها چندان زیاد نیست؛ پس بهتر است با خرید حداقل ۳، ۴ و یا ۵ کارت Limitted بازی خود را شروع کنید. البته قیمت همه کارت‌ها یکسان نیست و شما حتی می‌توانید کارت‌هایی با قیمت زیر ۱ دلار را نیز در این بازی پیدا کنید.
دریافت جوایز
با شرکت در مسابقات، با توجه به امتیازات کسب‌شده (عملکرد بازیکنان) کارت‌هایی به‌عنوان پاداش به شما تعلق می‌گیرد که در ادامه نحوه دریافت این کارت‌ها را توضیح خواهیم داد. پس از واردشدن به حساب کاربری خود با نوتیفیکیشن دریافت جایزه روبه‌رو خواهید شد. با کلیک روی Claim reward صفحه‌ای برای شما به نمایش درمی‌آید که امکان دریافت پاداش را فراهم کرده است.

کارت جایزه و مشخصات آن را در تصویر می‌بینید که می‌توانید با کلیک روی گزینه Claim پاداش در نظر گرفته شده برای خودتان را دریافت کنید. با این کار ۱ عدد کارت به ۱۱ کارتی که به‌صورت رایگان در مراحل ثبت‌نام دریافت کرده بودید، اضافه خواهد شد.

با رفتن به بخش My Club می‌توانید کارت‌های خود را ببینید. توجه داشته باشید کارتی که پاداش گرفته‌اید به‌عنوان پاداش برای شرکت در مسابقات هفته گذشته بوده است و شما به‌محض ثبت‌نام پاداش دریافت نخواهید کرد. همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، کارتی که به‌عنوان پاداش به ما داده شده بود و ما آن را Claim کردیم، در لیست کارت‌های ما قرار گرفته است.

سخن پایانی
بازی Sorare یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که با توجه به عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی، به گیمرها امتیاز می‌دهد. شاید مربیگری و داشتن بهترین بازیکنان جهان در تیم خود رؤیایی باشد که تحقق آن در دنیای واقعی چندان ساده نباشد، اما با انجام بازی Sorare تجربه متفاوت مربی یک تیم فوتبال بودن نصیب شما می‌شود؛ البته تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که در متن مقاله کاملاً به جزئیات آن اشاره شده است.
بازی Sorare یک بازی کارتی فوتبالی است که برای کسب امتیاز در آن به مهارت تحلیل و پیش‌بینی عملکرد فوتبالیست‌ها نیاز دارید. علاوه بر این بهتر است افرادی به سراغ این بازی بروند که شناخت کافی از بازیکنان جهان داشته باشند تا بتوانند بهترین کارت‌ها را انتخاب کرده و در تیم خود از آن‌ها استفاده کنند. در این مقاله سعی کردیم بازی Sorare را با جزئیات موردنیاز برای فعالیت در آن برای شما گردآوری کنیم تا درصورت علاقه بتوانید این بازی را انجام داده و درآمدی کسب کنید.
پرسش‌های متداول

بنیان‌گذاران بازی سوریر چه کسانی هستند؟

نیکلاس جولیا (Nicolas Julia) و آدرین مورتفورت (Adrien Montfort) بنیان‌گذاران بازی هستند.

آیا گیمرها در بازی Sorare فوتبال بازی می‌کنند؟

خیر، گیمرها قرار نیست بازی خاصی انجام دهند. تنها کاری که انجام می‌شود خرید یا کسب کارت و تشکیل یک تیم با کارت‌های کسب‌شده و سپس شرکت‌کردن در مسابقات است که با توجه به عملکرد فوتبالیست‌ها در دنیای واقعی، صاحبان کارت‌ها امتیازات مختلف کسب می‌کنند.

آیا برای شروع بازی باید حتماً کارت خریداری کرد؟

خیر، شروع بازی با استفاده از ۱۱ کارتی که پلتفرم در اختیار گیمرها قرار می‌دهد، امکان‌پذیر است.

لیگ‌های موجود در بازی سوریر کدام هستند؟

لیگ جهانی All Star، لیگ زیر ۲۳ سال، لیگ منطقه‌ای شامل لیگ قهرمانان اروپا، آسیا و آمریکا.

آیا امکان کسب درآمد بدون سرمایه اولیه در بازی Sorare وجود دارد؟

امکان کسب درآمد با استفاده از کارت‌های رایگان وجود دارد، اما احتمال بالایی ندارد؛ با این حال شما می‌توانید با خرید کارت‌هایی با قیمت پایین، شانس خود را در کسب امتیازات بالاتر افزایش دهید.

روش‌های کسب درآمد در بازی سوریر چه هستند؟

فروش کارت‌های بازی، دعوت از دوستان با لینک دعوت، کسب امتیاز در بازی و دریافت پاداش.

خرید کارت در بازی سوریر به چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟

خرید کارت به دو صورت مستقیم و با شرکت در مزایده ممکن است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *