ابزارهای مناسب تحلیل سهم کدامند؟

این توصیه‌ای که می‌کنم، چیزی است که خودم از این موضوع استفاده می‌کنم که در واقع در بازار فعالیت کردن با یک روش امکان پذیر نیست. برای مثال من برم یک تحلیل تکنیکال ساده بخرم یا تحلیل تکنیکال کلاسیک بخرم در بازار موفق می‌شوم، نمیشه. من بخوام فقط تکنیکال یاد بگیرم، نمیشه. من بخوام فقط فاندامنتال یاد بگیرم و من خیلی از جاها دوستانی دارم که فاندامنتال کارهای حرفه‌ای هستند و خودشان می‌گویند که ما می‌دانیم سهم ارزشمند است ولی چون جای درست خرید و فروشش نمی‌کنیم آن سود حداکثری را نمی‌توانیم بگیریم.
مثلا سهم را تکنیکالی باید ۵۰۰ تومان می‌خریدیم و ۱۰۰۰ تومانی می‌فروختیم اما من ۶۰۰ تومان فاندامنتالی خرید کردم از آن طرف ۱۰۰۰ تومان نفروختم فکر می‌کردم که قیمتش افزایش خواهد یافت اما دوباره مجبور شدم ۷۵۰ تومان بفروشم، در نتیجه سودم کمتر شد. پس تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند که کجا بخرید و کجا بفروشید. این تصویر را ببینید خیلی این موضوع را نشان می‌دهد که هرکدام از آن آدم‌هایی که نمودار را بالا می‌کشند به نظر من یکی از ابزارهای تحلیل هستند، امواج الیوت، الگوهای هارمونیک، الگوهای شمعی، خط روند و تحلیل تکنیکال کلاسیک، استراتژی مثل استراتژی موکو یا خود تحلیل فاندامنتال یا تابلوخوانی همه این‌ها کمک می‌کنند نمودار شما مسیرش بالاتر برود و باید سعی کنید همه این ابزارها را یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید و فلسفه این که ما دوره نخبگان را طراحی کردیم که تمام مباحث در آن باشد که اگر من می‌خواهم در بازار موفق شوم باید تمامی ابزارها را بلد باشم.
حالا ممکن است که من یک Expert یا آدم حرفه‌ای نباشم اما کنار خودم یک تحلیلگر یا چند تحلیلگر فاندامنتال دارم و اولا فاندامنتال به خوبی خودم متوجه می‌شوم اما تحلیلگر فادامنتال نیستم و بدین معنی است که خودم نمی‌توانم مستقیما تحلیل کنم، برای مثال آدم‌هایی که یک زبان را بلدند اما نمی‌توانند به آن زبان صجبت کنند ولی متوجه صحبت کردن دیگران می‌شوند و من مثل آن آدم‌ها هستم شاید فاندامنتال نتوانم صحبت کنم اما فاندامنتال را متوجه می‌شوم، به طور کلی خیلی از بچه‌های دوره نخبگان هم همینطوری هستند برای مثال آمدند دیدند که استعدادشان به سمت تکنیکال یا فاندامنتال هست از آن ابزاری که یاد گرفتند استفاده می‌کنند اما از تحلیلگرهای حرفه‌ای در آن زمینه هم استفاده می‌کنند.
من خودم هم از چند نفر در زمینه تحلیل فاندامنتال اطلاعات دریافت می‌کنم و من بر اساس آن‌ها تکنیکالی و با روش‌هایی که در دوره آموزش بورس نخبگان هست خرید و فروش می‌کنم که نتیجه خوبی هم داده است و کاملا رازی بودم و این جا اگر دارم می‌گویم، بنده قصدی در قبال تبلیغ کردن یا به شما می‌گویم در دوره نخبگان شرکت کنید، خیلی دوستانه بهتان دارم می‌گویم جز این راهی نیست در سود کردن در بازار و هر چه قدر هم بگردید راهی پیدا نمی‌کنید من آن قدر افراد مختلفی را دیدم که در این بازار آمدند و می‌خواستند ساده سود کنند و دیر یا زود گذاشتن از این بازار رفتند و هیچ راهی ندیدند که یکی را ببینند که بدون آموزش و تحلیل توانسته موفق شده و حالا یک فردی در دوره نخبگان شرکت کرده یا خودش انرژی داشته و در سال‌های مختلف یاد گرفته است توجه کردن به توصیه‌هایی می‌باشد که به شما گفتم و برای موفق شدن باید روش‌های تحلیل را بشناسید و آموزش دیده باشید.
به این مقاله امتیاز دهید Submit Rating میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیاز: ۷ اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *