انواع سرمایه­ گذاری در کانادا و راه و روش ­های آن

مهاجرت به کانادا به طور کلی از طریق سه دسته‌بندی کلی تحصیل، تخصص و سرمایه­‌گذاری انجام می­‌شود. در این مقاله به بررسی انواع روش­‌های سرمایه گذاری در کانادا می­‌پردازیم. مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی و کاری معمولاً نیازمند شرایط سنی و تخصصی خاص و همچنین داشتن مدرک زبان می‌باشد. بنابراین بسیاری از افراد که تمکن مالی کافی داشته و امکان اخذ اقامت از طریق کار و تحصیل را ندارند، می‌­توانند گزینه­‌های خود را برای سرمایه‌­گذاری در کانادا بررسی و اقدام به اخذ اقامت نمایند.
در حال حاضر برنامه فدرال سرمایه‌­گذاری در کانادا بسته است و دولت فدرال برنامه­ای برای اعطای اقامت از طریق سرمایه‌­گذاری ندارد. با این حال امکان اخذ اقامت سرمایه‌گذاری به کمک قوانین ایالتی در ایالت­ها و دولت­‌های محلی وجود دارد. در حال حاضر ایالت­‌های Manitoba، Saskatchewan، Prince Edward Island و Quebec برنامه‌­هایی برای اخذ اقامت از طریق سرمایه­‌گذاری را ارائه می‌نمایند.
آمارها و اعداد دقیق آورده شده در این مقاله باتوجه به زمانی است که نویسنده این مقاله را تالیف کرده است، پس حتما اعتبار آن را با زمان کنونی بررسی کنید.
سرفصل‌های این مقاله
مزایای سرمایه­ گذاری در کانادا
کانادا با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه­‌گذاری و راه اندازی کسب و کار، توانسته به یک قطب اقتصادی در جهان تبدیل شود؛ برای مهاجران مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن­‌ها عبارتند از:

امکانات و شرایط مناسب شغلی، زندگی و تحصیلی
دریافت اقامت دائم ( برای سرمایه‌­گذار و خانواده­اش)
برخورداری از امکان تحصیل رایگان برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال
برخورداری از خدمات بیمه بصورت رایگان
متقاضی نیازی به مدارک تحصیلی بالا نداشته و برخورداری از سابقه و تجربه کار مدیریتی و داشتن سرمایه کافی لازم است.
فرد متقاضی تنها با داشتن مهارت معمولی در زبان­های انگلیسی یا فرانسه (بدون نیاز به مدارک و نمرات در سطح بالا) می‌تواند در کانادا سرمایه گذاری نماید.

معایب سرمایه­ گذاری در کانادا

مسافت طولانی بین ایران و کانادا، ممکن است برای افرادی که تمایل به رفت و آمد بین دو کشور را دارند، کمی مشکل ساز باشد.
تعداد راه­‌های اقدام به سرمایه­‌گذاری در کانادا نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر بوده و روش خودحمایتی که از جمله محبوب‌ترین روش­های سرمایه­‌گذاری در کشورهای اروپایی محسوب می­‌شود، برای دولت کانادا وجود ندارد.
دولت کانادا بر روی سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، بخصوص شرکت های خصوصی، کمی سختگیرانه­تر از کشورهای اروپایی عمل می­‌کند.

شرایط اولیه برای  اخذ ویزای سرمایه­ گذاری
به طور کلی می‌توان گفت متقاضیان سرمایه­‌گذاری در این کشور از طرق مختلف همانند خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و پرداخت سرمایه‌ای به بازار کانادا می­توانند اقدام به سرمایه گذاری نمایند. اما در نهایت باید بررسی شود که کدام یک از روش‌های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور کانادا خواهد شد. سرمایه­‌گذاری در کانادا پیچیدگی­های زیادی داشته و مشاوره با یک وکیل متخصص در این خصوص اکیداً توصیه می­‌شود.
در گام نخست مدرک زبان مورد نیاز است. اکثر برنامه‌­های اقامت کانادا از طریق سرمایه‌­گذاری به نمره آیلتس در حد نمره ۵ نیاز دارند اما برخی دیگر نیازمند مدرک لیسانس هستند. علاوه بر این سابقه کار چند ساله در اداره یک شغل در کشور محل سکونت خود از نیازمندی­های عمومی است.
ارائه جواز کسب، سوابق شغلی، آگهی روزنامه رسمی غیره مفید بوده و جهت تکمیل پرونده ویزای سرمایه­‌گذاری کانادا کمک می­‌نماید. اثبات تمکن مالی از موارد دیگری است که در بسیاری از برنامه‌­های سرمایه­‌گذاری مورد نیاز وبده و باید از طریق ارائه مدارک مالی و بانکی و همچنین اسناد ملکی انجام شود. اکثر برنامه‌­های مهاجرتی کانادا تمکن مالی در حد ۳۵۰ هزار دلار کانادا را مطالبه می‌­نمایند. با این حال این موضوع در شهرها و ایالت­های مختلف متفاوت بوده و می‌­توان با حداقل سرمایه­ ۱۰۰ هزار دلاری هم اخذ اقامت نمود. به عنوان مثال ایالت منیتوبا برای شهر وینی­پگ که مرکز استان می­باشد، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار کانادا جهت سرمایه گذاری مطالبه می­‌نماید.
اگر در یکی از شهرهای اطراف وینی­پگ که حداقل ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارد اقدام به سرمایه گذاری نمایید مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که هم اکنون (در سال ۲۰۲۱) در هیچ کدام از برنامه­‌های مهاجرت سرمایه‌­گذاری کانادا به طور مستقیم اخذ اقامت امکان پذیر نبوده و باید ابتدا ویزای سرمایه­‌گذاری را اخذ نموده و به مدت ۲ سال در ایالت مورد نظر حضور داشته باشید و پس از دو سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. در دو سالی که در ایالت مذکور ساکن هستید، لازم نیست کسب و کار سود دهی را اداره کنید. ولی لازم است به طور مرتب گزارش کسب و کار خود را به اداره مهاجرت و اداره ایالتی اعلام کنید. همچنین در مدت این دو سال ترک ایالتی که در آن ساکن هستید و سفر به ایران موجب ابطال اقامت کانادا برای مدت طولانی می­‌گردد.
۱. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
خرید ملک در کانادا با توجه به مناظر دیدنی، سبک زندگی آمریکایی و ثبات سیاسی حاکم بر جامعه جذابیت زیادی دارد. همچنین بازار بین المللی ملک در کانادا هنوز جوان می‌باشد و توانسته در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته باشد. قوانین و مقررات خرید ملک در کانادا مقداری متفاوت با دیگر نقاط جهان بوده و لازم است که خرید ملک در این کشور با تحقیقات قبلی صورت گیرد. به عنوان مثال خرید ملک در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا، انتاریو و کبک بدون محدودیت برای افراد خارجی امکان است. در حالی که بسیاری از استان های کانادا محدودیت­هایی را برای خارجی­ها در نظر گرفته‌اند.
نکته بسیار مهم این است که خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت سرمایه گذار بر روی ملک نخواهد شد بنابراین متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر قصد کسب اقامت و تابعیت کانادا را دارند بهتر است از طریق کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار نو و ایجاد اشتغال اقدام به مهاجرت نمایند.
البته افرادی که جز ساکنین و مقیمان کانادا محسوب نمی‌شوند باید در زمان فروش ملک خود ۲۵ درصد از سود فروش را به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت نمایند. سرمایه گذاران خارجی باید ۶۵ درصد از تامین اعتبار خرید ملک را داشته باشند که ۳۵ درصد از سرمایه خرید ملک باید به عنوان پیش پرداخت در دسترس باشد. مراحل خرید ملک در کانادا و روند انتقال آن معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ روز به طول می‌انجامد.
۲. سرمایه­ گذاری از طریق ثبت شرکت
در این روش یک شرکت در کانادا با نام شما ثبت می­‌گردد. مبلغ مذکور در حساب ایالت سپرده می‌گردد و پس از آنکه کسب و کار مورد نظر شما ایجاد شد، باید به طور متوالی گزارش‌هایی را به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید و روند کسب و کار خود در کانادا را توضیح دهید. ویزای شما در مدت این دوسال ویزای کار کانادا می‌باشد، بنابراین فرزندان شما به عنوان یک خارجی اجازه تحصیل در کانادا خواهند داشت. همچنین می‌توانید از بیمه و مزایای بین المللی استفاده نمایید.
شرکت‌هایی که در کانادا ثبت می‌شوند، یا در قالب فدرال مشغول فعالیت و تاسیس قرار می‌گیرند، و یا در زمره فعالیت‌های استانی. برای ثبت هر شرکت در کشور کانادا نیاز به مدارکی همچون طرح تجاری موفق دارد. سرمایه اولیه و روال استاندارد فعالیت تجاری از ملزومات ثبت هر نوع شرکت در کشور کانادا می‌باشد. اصلی ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که حداقل سرمایه گذاری در کشور کانادا وجود ندارد. هزینه‌های ثبت شرکت، ‌صرفا هزینه‌های مصرفی مثل هزینه‌های ثبت برند و نام تجاری و… می‌باشد. نکته قابل توجهی که باید به آن پرداخت این است که با ثبت شرکت توسط اتباع خارجی، آن­ها صاحب اقامت نخواهند شد. به معنی دیگر برای دریافت اقامت کشور کانادا، صرف ثبت شرکت کمکی به شما نخواهد کرد. در اینجا باید ثبت شرکت را با کارآفرینی متمایز کرد. شما با کارآفرینی به توسعه اقتصادی کشور کمک خواهید کرد ولی با ثبت شرکت شاید صرفا کسب و کار خود را گسترش دهید.
همچنین اخیراً روشی تحت عنوان کار شرکت کانادا معرفی شده است که براساس آن، شرکتی را که قصد ثبت و یا شراکت در آن را دارید می‌بایست حداقل ۵۰ درصد سهام آن به نام شما باشد که در نتیجه از این طریق می‌توانید خودتان و همسرتان در این شرکت مشغول به کار شده و برای کل اعضای خانواده خود اقامت کانادا را اخذ نمایید. البته این نوع اقامت برای ثبت شرکت به شما تعلق نمی‌گیرد بلکه به دلیل کار در آن شرکت به شما تعلق خواهد گرفت. مهم‌ترین مزیت این روش این است که نیازی به سرمایه گذاری بزرگ ندارد.
۳. سرمایه ­گذاری از طریق کارآفرینی
به طور کلی تمامی ایالات کشور کانادا، هر کدام حداقل دو روش سرمایه گذاری و کارآفرینی دارند اما محبوب‌ترین آن­ها در ایالت بریتیش کلمبیا می­‌باشد. این ایالت به تازگی روش جدیدی را به صورت آزمایشی اجرا کرده است. به صورت کلی دو روش محبوب در این استان مورد استفاده بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی قرار گرفته است. روش سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری و روش ۲۰۰ هزار دلاری
در روش آزمایشی ۱۰۰ هزار دلاری، شخص نیاز به نشان دادن ۳۰۰ هزار دلار کانادا به عنوان پشتوانه می‌باشد که باید ۱۰۰ هزار دلار آن را برای تجارت و کسب و کار خود خرج کند. طرح تجاری نیاز دارد و شخص باید در ۵ سال گذشته ۴ سال سابقه کار مرتبط در سمت مدیریتی داشته باشد.
در این روش باید ۲۰۰ هزار دلار کانادا را به شرکت خود انتقال دهد و صرف هزینه‌ها و مخارج تجارتی خود کند. در این روش شخص باید پشتوانه مالی ۶۰۰ هزار دلاری کانادا را به دولت این کشور نشان دهد. طرح تجاری یا بیزینس پلن نیاز دارد و شخص باید در سه سال گذشته، دو سال سابقه کاری مرتبط با تجارت خود در سمت مدیریتی داشته باشد.
۴. سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
کانادا به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان توانست در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک تولید کننده ناخالصی داخلی، ۱.۶۵ تریلیون دلار در آمد کسب نماید. این عوامل موجب شد تا سرمایه گذاران بسیاری از طرق مختلف اقدام به سرمایه گذاری در کانادا نمایند. یکی دیگر از طرق سرمایه گذاری در این کشور خرید سهام و اوراق قرضه از روش‌های متنوع می‌باشد. سهام و اوراق قرضه کانادا را می‌توان به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار (TSX) و یا بورس ملی کانادا (CSE) و یا از طریق صندوق‌های مبادله ارز و یا از طریق سپرده گذاری آمریکایی (ETF) خریداری کرد.
خرید اوراق قرضه دارای مزایا و معایب متفاوتی می‌باشد اما مبحث مهم این است که دولت کانادا از نوامبر سال ۲۰۱۷ خرید اوراق قرضه را از دسترس بسیاری از اتباع کشورهای دیگر خارج کرده است. بنابراین بسیاری از متقاضیان نمی‌توانند از طریق خرید اوراق قرضه در کانادا سرمایه گذاری نمایند. از این جهت پیشنهاد می‌گردد تمامی متقاضیان با توجه به عدم موفقیت در این روش و پایین بودن شانس موفقیت آنان، از دیگر روش‌های سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایند.
برخی شرایط سرمایه ­گذاری در استان­ های مختلف کانادا
برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی، باید بر اساس سیستم امتیاز بندی آن استان امتیاز کافی را کسب کنید.
سرمایه گذاری در ایالت منیتوبا
برای سرمایه گذاری در استان منیتوبا لازم است تا متقاضی بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا را نزد دولت کانادا سپرده گذاری نماید. این سپرده گذاری به متقاضی این امکان را می‌دهد تا ۱۵۰ هزار دلار را از دولت کانادا بصورت وام دریافت نماید. البته لازم به ذکر است که در صورت موفقیت در کسب و کار این مبلغ (۱۰۰هزار دلار) به متقاضی برگردانده می‌شود، در غیر این صورت مبلغ سپرده بازگردانده نخواهد شد. البته در هر دو صورت، متقاضی می‌تواند اقامت دائم کشور کانادا را بدست می‌آورد.
سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوان
برنامه‌ کارآفرینی ساسکچوان از زیرمجموعه‌ برنامه‌های استانی ساسکچوان (SINP) است که به متقاضیان این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را راه اندازی کنند و یا با یکی از کسب و کارهای موجود در استان، شراکت کنند و در مدیریت آن مشارکت فعالانه داشته باشند. این زیرگروه برای جذب استعدادهای کارآفرینی به استان ساسکاچوان طراحی شده است. داوطلبین علاقه مند به مالکیت و اداره‌ فعال یک کسب و کار، باید یک درخواست EOI ارائه کنند. متقاضیان مهاجرت به ساسکچوان، با ارائه‌ اطلاعاتی درباره‌ سابقه‌ کارآفرینی خود، دارایی‌ها، طرح راه اندازی کسب و کار (BEP)  خود به علاوه ی برخی فاکتورهای دیگر در یک نظرسنجی آنلاین، علاقه مندی خود را به سکونت در ساسکچوان و راه اندازی کسب و کار  در آن نشان می‌دهند. آن دسته از داوطلبینی که حداقل معیارهای اولیه برای پذیرش در بانک اطلاعاتی داوطلبینEOI  را برآورده کنند، بر طبق فاکتورهای انتخاب از معیارهای ارزیابی رتبه بندی شده و امتیازی به آنها تعلق می‌گیرد.
سرمایه گذاری در جزایز پرنس ادوارد
جهت سرمایه گذاری در پرنس ادوارد، لازم است تا متقاضی، کسب و کار و بیزینسی مرتبط با مهارت و تجربه قبلی خود، راه اندازی و یا خریداری نماید که برای این کار باید ۲۷۵ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشد. البته در صورت ۶ ماه زندگی در این استان، ۲۵ هزار و با گذشت ۱ سال زندگی، ۵۰ هزار دلار دیگر به متقاضی برگردانده می‌شود و مابقی (۱۵۰ هزار دلار) برای راه اندازی بیزینس به فرد متقاضی داده می‌شود. همچنین لازم است تا متقاضی قبل از شروع سرمایه گذاری حداقل ۱ بار به این جزیره سفر کرده و از مدرک تحصیلی لیسانس و زبان آیلتس برخوردار باشد.
سرمایه گذاری در ایالت کبک
Quebec Business Immigration – Investor Program یا QIIP به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که بتوانند از طریق این برنامه اقامت دائم خود را در کانادا با سرمایه ۱.۲ میلیون دلار (به واسطه تامین اعتبار) به دست آورند. نکته حائز اهمیت در سرمایه گذاری ۳۵۰ هزار دلاری کانادا تا قبل از سال ۲۰۱۸، این است که متقاضیان می‌توانستند با پرداخت ۳۵۰ هزار دلار کانادا به موسسات اعتباری و بررسی پرونده توسط دولت کانادا، اقامت خود را در این کشور به دست آورند. اما در دوره جدید این برنامه که از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز گردید، ابتدا سهمیه به اندازه ۱۹۰۰ پرونده در نظر گرفته شد که تنها ۱۲۳۵ درخواست از کشور چین از جمله هنگ کنگ و ماکائو است.
کاندید ها در این برنامه باید امتیازات لازم را در شش عامل اصلی (تحصیلات – زمینه‌های آموزشی – تجربه کار مدیریتی – سن – مهارت زبان انگلیسی / فرانسه – اقامت اقوام نزدیک در کبک) به دست آورند که حداقل نمره قبولی در آن ۴۰ امتیاز و حداکثر نمره قبولی در این برنامه ۹۴ امتیاز می‌باشد.
معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه سرمایه گذاری کبک به شرح زیر می‌باشد:

متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
 حداقل ۲ سال سابقه مدیریتی الزامی است.
ارائه تمکن مالی به ارزش ۲،۰۰۰،۰۰۰ دلار کانادا
سرمایه گذاری به ارزش ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا در استان کبک
متقاضیان باید نشان دهند که پس از ورود به کانادا دارایی‌های مکفی جهت حمایت از خود و خانواده خود را دارند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه استان کبک به شرح زیر می‌باشد.

تضمین دولت کبک در سرمایه گذاری به ارزش ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا که پس از ۵ سال به طور کامل بازگردانده می‌شود.
پس از سرمایه گذاری در کبک الزامی به فعالیت و نشان دادن فعالیت در نقش مدیریتی نمی‌باشد.
کلیه اعضای خانوداه شامل همسر و فرزند شامل این برنامه می‌باشند.
از دیگر مزایای کسب اقامت دائم از این روش، استفاده از مراقبت‌های بهداشتی در کلاس جهانی، آموزش رایگان عمومی برای فرزندان و دسترسی راحت به دانشگاه‌های بین المللی می‌باشد.

متقاضیان می‌توانند از طریق ۲ برنامه زیر برای برنامه استانی کبک اقدام نمایند و اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

تامین ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا از بودجه خود که متقاضیان می‌توانند این سرمایه را در اختیار دولت کانادا قرار دهند. لازم به ذکر است که این سرمایه به مدت ۵ سال در اختیار دولت کانادا خواهد بود و پس از آن به طور کامل و با سود ۰٪ به افراد بازگردانده می‌شود.
به جای سپردن ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا، می‌توانید با تامین ۳۵۰،۰۰۰ دلار کانادا و پرداخت آن به یک موسسه مالی که تحت نظر دولت کانادا مصوب گردیده این اقدام را انجام دهند. افراد باید در نظر داشته باشند که ۳۵۰،۰۰۰ دلار کانادا بازپرداخت ندارد و موسسه مالی از طرف متقاضی ۱،۲۰۰،۰۰۰ دلار را به دولت کانادا پرداخت می‌نمایند. این مبلغ پیش تر ۲۱۰ هزار دلار کانادا بود و به همین دلیل این روش به سرمایه گذاری ۲۱۰ هزار دلاری کانادا مشهور شده بود، اما با افزایش میزان سرمایه گذاری، مبلغ پرداختی به موسسات نیز به ۳۵۰ هزار دلار افزایش یافت.

زمان پردازش پرونده افراد در این روش بسته به کشور مبدا بین ۱ الی ۲ سال زمان خواهد برد که پس از برررسی‌های شرایط متقاضیان و سرمایه گذاران، ویزای آنان صادر می‌گردد و پس از ورود به خاک کانادا از سمت دولت کارت اقامت دائم را دریافت می‌نمایند.
سرمایه گذاری در ایالت بریتیش کلمبیا
بریتیش کلمبیا یکی از رقابتی‌ترین، انعطاف پذیرترین و حامی ترین شرایط تجاری کسب و کار را در آمریکای شمالی دارد. این استان به طور مداوم رتبه‌های اعتباری مطلوبی را در زمینه کسب و کار و تجارت دریافت می‌نماید. با منابع عظیم، مالیات‌های رقابتی، سیستم مالی پایدار و تنظیم شده و دولت مسئول، سرمایه بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌نماید. موقعیت استراتژیک این استان در سواحل اقیانوس آرام کانادا، بریتیش کلمبیا را در چهار راه تجاری آسیا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی قرار می‌دهد.
این استان در بسیاری از بخش‌های صنعت، از استخراج منابع و توسعه گرفته تا فناوری پیشرفته و صنایع دانش بنیان فرصت های سرمایه گذاری بی شماری را ارائه می‌دهد. هزینه انجام کار در بریتیش کلمبیا می‌تواند پایین‌تر از سایر مناطق آمریکای شمالی باشد. نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها، هزینه نیروی کار و اعطای امکانات به شرکت‌ها در بریتیش کلمبیا یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.
چنانچه شما از علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا می‌باشید، در حال حاضر بریتیش کلمبیا فرصت‌های تجاری بسیار خوبی را برای افرادی که قصد کارآفرینی در کانادا دارند، فراهم می‌آورد. جالب است بدانید چنانچه شما بر اساس برنامه‌های کارآفرینی ایالت بریتیش کلمبیا پذیرفته شوید، یک ویزای کاری کانادا دریافت می‌نمایید که در صورت موفقیت کسب و کار شما در این استان می‌توانید از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. در واقع این روش راهی برای اقامت دائم کانادا محسوب می‌گردد. برای سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا (ونکوور) باید سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشید. در صورت موفقیت در راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا، اقامت دائم را نیز بدست می‌آورید. همچنین در صورت داشتن سرمایه بیشتر، متقاضیان می‌توانند بجز خانواده خود، ۱ الی ۵ نفر از اعضای کاری را برای این بیزینس به کانادا بیاورند.
متقاضیان سرمایه گذاری در ایالت بریتیش کلمبیا دو گزینه در پیش روی خود خواهند داشت که بر اساس میزان سرمایه خود می‌توانند یکی از این دو مورد را انتخاب نمایند.

گزینه سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری بریتیش کلمبیا
گزینه ۲۰۰ هزار دلاری بریتیش کلمبیا

در سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری، شما تنها می‌توانید شهرهای خیلی کوچک کم جمعیت را انتخاب نمایید. فرد باید در طی پنج سال گذشته به مدت سه سال مالکیت یک بیزنس را داشته باشد یا ۴ سال سابقه مدیریت ارائه نماید. در این حالت فرد باید ۳۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشد که ۱۰۰ هزار دلار آن به صورت مستقیم سرمایه گذاری می‌گردد. ارائه مدرک تحصیلی حداقل کاردانی نیز از دیگر پیش نیازهای این روش است. شخص متقاضی حتماً با دریافت یک ویزای توریستی باید به کانادا مراجعه داشته باشد و در زمینه طرح تجاری خود با دولت بریتیش کلمبیا مصاحبه کند.
در سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار تایی کلمبیا متقاضی باید ۶۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه ارائه نماید که از این مقدار ۲۰۰ هزار دلار را در کشور کانادا سرمایه گذاری می‌نماید. فرد متقاضی در این روش سرمایه گذاری، الزاماً در طی ۱۰ سال گذشته باید ۳ سال سابقه مالکیت کسب و کار و یا ۴ سال سابقه مدیریت یک بیزنس را داشته باشد.
در ارائه مبلغ دارایی‌ها فرد می‌تواند از دارایی‌های غیر نقدی که به نام خودش یا همسرش می‌باشد نیز استفاده نماید. اما تمامی دارایی‌های ارائه شده باید از طریق راه‌های قانونی به دست آمده باشد.
استانداردهای سرمایه گذاری
نرخ مصادره اموال در کانادا
نرخ مصادره اموال یکی از پر اهمیت‌ترین شرایط جهت رصد کردن استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور می‌باشد. میزان و ریسک مصادره اموال در یک بازه عددی ۱ الی ۷ نشان داده می‌شود و هر چه این نمودار به عدد یک نزدیک­تر باشد امکان و خطر مصادره اموال در آن کشور کمتر خواهد بود و افراد می­توانند با امنیت بالا اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند. کشور کانادا توانسته با ارائه نظام قضایی سالم نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نماید.
کنترل فساد
از دیگر مسائل مهم جهت سرمایه گذاری و بررسی استانداردهای سرمایه گذاری، میزان کنترل فساد مالی و اداری در کشور هدف است. تمام افراد می‌توانند قبل از اقدام به سرمایه گذاری اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورند و با آگاهی قبلی سرمایه گذاری را عملی کنند. طبق آخرین آمار منتشره، کشور کانادا در لیست بهترین کشورهای دنیا در باب کنترل فساد اداری و اقتصادی قرار گرفته است.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *