با 5 تا از معتبرترین صرافی های رمز ارز ایرانی آشنا شوید!

با افزایش روزافزون سودهای حاصل از ارزهای دیجیتال افراد زیادی مشتاق به زدن سایت صرافی‌ رمز ارز شده‌اند، به‌گونه‌ای که روزانه شاهد صرافی های رمز ارز ایرانی نوپا زیادی هستیم. اما همین افزایش تعداد سایت‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف ما را سردرگم می‌کند که به‌راستی به کدام‌یک از این صرافی‌ها می‌توانیم اعتماد کنیم؟ کدام‌یک از صرافی‌های رمز ارز ایرانی خوب هستند؟ کدام‌یک برای معامله کردن مفید است؟ آیا همه این صرافی‌های آنلاین قابل‌اعتماد هستند و کلاهبرداری نبوده و پول ما از بین نمی‌رود؟ به کدام‌یک از صرافی های رمز ارز ایرانی می‌توان اعتماد کرد و در آن ترید انجام داد؟ و… همگی سؤالاتی هستند که هنگام انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی از ذهن ما عبور می‌کند.
ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی و معرفی صرافی های رمز ارز ایرانی معتبر، صرافی آنلاین معتبر ایرانی، مقایسه صرافی های رمز ارز ایرانی و هرآنچه که لازم است در مورد یک صرافی ایده‌آل برای ترید کردن بدانیم، بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز در حوزه رمز ارز فعالیت می‌کنید و یا قصد ورود به این حوزه را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین سایت خرید و فروش رمز ارز و صرافی‌ها آشنا شوید.
مقایسه صرافی های رمز ارز ایرانی
همان‌طور که می‌دانید بهترین و معتبرترین صرافی های رمز ارز ایرانی و خارجی باید یکسری ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشند که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد و معاملات خود را در آن انجام داد. در زیر به این ویژگی‌های اصلی اشاره می‌کنیم و سپس به بررسی و مقایسه صرافی های معتبر رمز ارز ایرانی می‌پردازیم.
ویژگی‌ های یک صرافی خوب

میزان کارمزد
حجم معاملات بالا
امنیت قابل‌قبول
رابط کاربری ساده
مبلغ واریز و برداشت رمزارز

۱- صرافی کریپتولند
کریپتولند اولین، قدیمی‌ترین و در عین حال معتبرترین صرافی ایرانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و در حال حاضر در دو کشور ایران و مالزی شعبه دارد. این صرافی قدیمی از حدود ۲۰۰ رمز ارز پشتیبانی کرده و سایت آن از دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.
مزایا و معایب صرافی ایرانی کریپتولند

مزایا:

کارمزد بسیار پایین با حداکثر میزان ۰.۱%
قابلیت معامله تمامی ارزها
پشتیبانی از دو زبان فارسی و انگلیسی
اعلام آخرین نرخ ریالی ارزهای دیجیتال هر ۵ دقیقه یکبار توسط ربات تلگرامی قرار داده شده در سایت
پشتیبانی قوی به دو صورت ارسال تیکت و تماس تلفنی
استفاده از google authenticator یا فعال‌سازی دو عاملی توسط گوگلبرای امنیت بالا

معایب:

نداشتن اپلیکیشن موبایل
قراردادن سفارش‌ها با قیمت لحظه‌ای که باعث اتلاف وقت می‌شود و به شما اجازه نمی‌دهد که مبلغی را بالاتر یا پایین‌تر قرار دهید.
به‌روزرسانی هر ۵ دقیقه یکبار قیمت‌ها در یک بازار مالی پرنوسان نیز یکی دیگر از ایرادات کریپتولند می‌شود.

نحوه احراز هویت کریپتولند

داشتن یک شماره تماس ثابت، یک شماره همراه و ایمیل
داشتن مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
تعهدنامه اخلاقی
تهیه کلیپ از خود با دردست‌داشتن مدارک هویتی و تعهدنامه کتبی به‌صورت ضبط سلفی
ارسال کلیپ به پشتیبانی تلگرام

توجه کنید که این سایت به دلایل امنیتی از ورود شما با Vpn جلوگیری می‌کند.
همچنین در صورت ری دایرکت شدن از دامنه .net به .com هنگام ورود به سایت نگران نباشید، زیرا این صرافی دش بورد کاربران خود را به دامنه .com تغییر داده است.
رتبه الکسای این صرافی ایرانی حدود ۱۳۰۰ است و دامنه آن در سال ۲۰۰۸ به ثبت رسیده است.
۲- صرافی والکس
معرفی والکس

دومین صرافی برتر و معتبر در ایران صرافی والکس است که حاصل کار تیمی دانشجویان دانشگاه تهران و شریف است. قدمت این سایت از سایت کریپتولند کمتر است، اما با این حال مدعی است که چیزی حدود ۸۶ هزار کاربر در آن مشغول ترید کردن ارزهای دیجیتال هستند.
مزایا و معایب والکس
مزایا:

اقدام برای توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل والکس
محیطی امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتری
پشتیبانی قوی و پاسخگویی به‌موقع
طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر در صرافی والکس
داشتن جدول ویژه افراد شاغل برای تماس تلفنی احراز هویت در روزهای تعطیل و غیررسمی
امکان اردر گذاشتن خارج از قیمت لحظه‌ای و عدم اتلاف وقت (به عنوان مثال شما می‌توانید بیت‌کوین خود را که ۲۳ هزار دلار قیمت دارد به میزان ۲۴ هزار دلار یا ۲۲ هزار دلار قیمت‌گذاری کنید و به‌محض پیدا شدن خریدار با قیمت موردنظر شما، اردر شما بسته می‌شود.)

معایب:

کارمزد بالا بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد
قابلیت معامله تنها ۶ رمز ارز برتر و عدم قابلیت معامله تمامی ارزهای دیجیتال
پشتیبانی فقط به‌صورت آنلاین و عدم پشتیبانی تلفنی
معاملات شما را در ۳ ماه گذشته در نظر می‌گیرد.

نحوه احراز هویت والکس

احراز هویت این صرافی نیز به‌صورت دومرحله‌ای است، اما مانند کریپتولند نیازی به فیلم سلفی با مدارک نیست و تنها کافی است که با در دست‌داشتن مدارک هویتی و ضمانت‌نامه کتبی از خود سلفی بگیرید تا حساب کاربری شما تأیید شود.
در مرحله بعد با تعیین یک وقت قبلی با شماره ثابتی که در اختیارشان قرار داده‌اید با شما تماس خواهند گرفت تا احراز هویت شما تأیید شود. همچنین در صورت اینکه فردی شاغل باشید می‌توانید از جدول زمانی ویژه شاغلین برای روزهای تعطیل و غیررسمی استفاده کنید تا در روز موردنظر با شما تماس گرفته شود.
نحوه اختصاص میزان کارمزد
والکس معاملات شما را در ۳ ماه گذشته در نظر می‌گیرد و میزان کارمزد این صرافی از حداقل ۰.۲% تا حداکثر ۰.۴% است.
یعنی شما هر معامله‌ای که کرده باشید جمع شده و با توجه به میزان آن در بازه زمانی ۳ ماهه محاسبه می‌شود که در کدام سطح کارمزد (برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم یا اورانیوم) قرار می‌گیرد. میزان کارمزد هریک از این طرح‌ها به ترتیب ۰.۴۰، ۰.۳۵، ۰.۳۰، ۰.۲۵ و ۰.۲۰ درصد است.
بنابراین اگر یک فرد به طور متوسط معامله کند می‌تواند به‌راحتی در سطح طلایی یا پلاتینیوم قرار گیرد.
طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر در صرافی والکس

کارمزد معاملات جفت ارز به‌صورت ثابت ۰.۲%: اگر شما در بازار USDT یا همان دلار دیجیتال معامله کنید، این مبلغ را باید به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید.
اگر شخصی شما را به صرافی والکس دعوت کند شما دو پله سطح برنزی و سطح نقره‌ای را رد می‌کنید و مستقیماً در سطح طلایی قرار می‌گیرید. با قرارگرفتن در سطح طلایی در واقع دو پله تخفیف گرفته‌اید و کارمزد شما از سطح طلایی محاسبه می‌شود. همچنین علاوه بر اینکه دو پله به شما تخفیف داده می‌شود، دو معامله اول شما نیز بدون کارمزد انجام می‌شود.

رتبه الکسای والکس در ایران به عنوان دومین صرافی از صرافی های رمز ارز ایرانی حدود ۳۰۰ است و زمان ثبت دامنه آن به حدود ۱ سال و نیم قبل برمی‌گردد.
۳- صرافی نوبیتکس
معرفی نوبیتکس

نوبیتکس اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمزارزها در صرافی های رمز ارز ایرانی با تأییدیه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری است. این صرافی به دلیل احراز هویت آسانی که دارد محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین صرافی در بین سایر صرافی های رمز ارز ایرانی معتبر است.
میزان کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس در بازه ۰.۲۵% تا ۰.۳۵% است و بازه محاسبه آن ۳۰ روزه است. میزان کارمزدها در این صرافی ایرانی برحسب میزان معاملات شما مشخص می‌شود که در جدول زیر آورده شده است.
مزایا و معایب نوبیتکس
مزایا:

احراز هویت آسان
دارابودن اپلیکیشن موبایل
داشتن حساب جدا با کارمزد مناسب مخصوص شرکت‌ها
طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر برای معاملات جفت ارزها
طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر برای افرادی که توسط فرد دیگری دعوت شده‌اند.
قابلیت معامله تمامی ارزها

معایب:

کارمزد بالا
احراز هویت با تصویر آخرین قبض خود (در صورتی که قبض کاغذی برای شما صادر نمی‌شود و یا از تاریخ آخرین قبض کاغذی که دارید ۳ ماه گذشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد.)

رتبه الکسای نویتکس در ایران ۲۲۵ است اما اطلاعاتی در مورد تاریخ ثبت دامنه آن وجود ندارد.
طرح ویژه با کارمزد پایین نوبیتکس
فرض کنید که یک بازاری مخصوص تریدرها وجود دارد، شما با ثبت درخواست وارد بازار تریدرها می‌شوید. حال اگر در این بازار ترید انجام دهید و تریدر باشید مبلغ ۰.۱% کارمزد به شما تعلق می‌گیرد که این مبلغ کاملاً مبلغ منطقی و مناسبی است.
میکر به کسی گفته می‌شود که بازار ساز است. به‌عنوان‌مثال فرض کنید که به اندازه ۱۰۰ هزار تومان بیت‌کوین داشته باشید و بخواهید بیت‌کوین خود را بفروشید. حال در بازار اعلام می‌کنید که به قیمت n تومان بیت‌کوین خود را می‌فروشید. این معامله شما در لیست ثبت می‌شود تا مشتری پیدا شود.
تیکر به کسی گفته می‌شود که order خرید باشد و اعلام می‌کند که مثلاً من همین‌الان n عدد بیت‌کوین می‌خواهم و در داخل صف نمی‌رود و داخل Maker Book قرار نمی‌گیرد.
اگر شخصی شما را دعوت کند و شما از طریق آن شخص وارد سایت شوید می توانید در کارمزد تمام معاملاتی که انجام می دهید بین ۵ تا ۳۰ درصد از مبلغ کارمزد تخفیف بگیرید.
نوبیتکس که جزء سومین صرافی های رمز ارز ایرانی است می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام معاملات باشد زیرا از اعتبار و امنیت بسیار بالایی برخوردار است.
۴- صرافی اکسیر

صرافی اکسیر یکی دیگر از صرافی های رمز ارز ایرانی است که در رده ۴ ام قرار می‌گیرد. در این سایت لوگوی ساماندهی شده وجود دارد که هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.
کارمزد این سایت دارای ۵ سطح مختلف است و برای افراد مبتدی میزان کارمزد ۰.۲۵% در نظر گرفته شده است. از پشتیبانی تلفنی و تیکتی برخوردار بوده و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات مرتبط به کاربران به‌صورت شفاف بیان شده است.
اکسیر ادعا دارد که کیف پول‌های آنلاین آن از سرویس‌های شرکت آمازون که فوق امن هستند و دارای دسترسی چندلایه و محافظت شده است، استفاده می‌کنند.
مزایا و معایب صرافی اکسیر
مزایا:

از بهترین مزایای این سایت می‌توان به وجود قسمتی در سایت برای اطلاع‌رسانی در مورد باگ‌های مجموعه خود و رفع ایراد باگ‌ها اشاره کرد که هیچ یک از صرافی‌های ایرانی تاکنون به همچنین موردی اشاره نکرده‌اند تا باگ‌های خود را شفاف‌سازی کنند.
داشتن اپلیکیشن اکسیر

معایب:

از معایب بزرگ این سایت که با یک نگاه به چشم می‌خورد زیبا نبودن ظاهر سایت است که تا حدود زیادی کار را برای کاربران جدید و افراد مبتدی سخت کرده است.
میزان کارمزد بالا و برابر ۰.۴%
عدم قابلیت معامله تمامی ارزهای دیجیتال و تنها پشتیبانی از ۱۲ رمز ارز برتر

رتبه الکسای این صرافی ایرانی در ایران ۲۴۰۰ است و زمان ثبت دامنه آن به ۲۰۱۸ برمی‌گردد.
۵- صرافی اکس‌کوینو
معرفی ‏اکس‌کوینو

اکس کوینو که به دلیل دارابودن مجوز ساماندهی ارشاد خود را شرکتی دانش‌بنیان معرفی کرده اما با وجود داشتن این لوگو در سایت مجوز رسمی و قانونی خریدوفروش بیت‌کوین را ندارند و داشتن آن لوگو صرفاً به دلیل ثبت در سایت ساماندهی ارشاد است. به‌منظور جلب اعتماد در برخی از صفحات این سایت شاهد لوگوی وب‌سایت پلیس فتا خواهید بود اما آن نیز نشان‌دهنده تأیید سایت توسط پلیس فتا نیست. این سایت صرافی که جزء ۵ امین صرافی های رمز ارز ایرانی است از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و دارای رتبه ۷۵۰ در ایران است.
در این سایت صحبتی از امنیت آن نشده است اما کارمزد تراکنش‌های آن ثابت بوده و تغییر نمی‌کند. به عنوان مثال کارمزد بیت‌کوین در این سایت ۰.۰۱۵ درصد و کارمزد اتریوم ۰.۰۱ درصد است.
همچنین اکس کوینو دارای اپلیکیشن موبایل بوده و قابلیت معامله تمامی ارزهای دیجیتال در آن وجود دارد.
نحوه احراز هویت در این سایت
با ثبت‌نام در این سایت شما یک کاربر نقره‌ای خواهید بود که حداکثر مجاز به تراکنش تا سقف ۵۰ میلیون تومان در روز هستید. اما اگر بخواهید سطح خود را از نقره‌ای به طلایی ارتقا دهید لازم است تا تصویر یکی از قبوض محل سکونت خود را به همراه شماره‌تلفن ثابت و آدرس محل سکونتتان بارگذاری کنید تا بتوانید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ت/۹+راکنش در روز انجام دهید.
مقایسه صرافی‌های رمز ارز ایرانی در میزان مبلغ واریز و برداشت رمزارز

در خصوص میزان کارمزد مبلغ واریز و برداشت رمزارز کارمزد والکس از نوبیتکس بیشتر است، اما بدانید در هر صرافی که میزان کارمزد انتقال، واریز و برداشت بیشتر باشد سرعت واریزی و انتقال به کیف پول نیز بیشتر خواهد بود.
به عنوان مثال اگر در سایت والکس که کارمزد مبلغ واریز و برداشت رمزارز بیشتر است اگر در تایم‌های شلوغ نیم ساعت این انتقال طول بکشد در سایت نوبیتکس چیزی حدود ۲ ساعت زمان می‌برد.
بنابراین شما می‌توانید با سنجیدن شرایط خود برای انتقال و میزان عجله داشتن و یا نداشتن گزینه مناسب را انتخاب کنید.
سخن آخر!
ما در این مقاله به معرفی صرافی های رمز ارز ایرانی معتبر پرداختیم و میزان کارمزد، شرایط کاهش کارمزد، امنیت و سایر موارد آن‌ها را با هم مقایسه کردیم. اما اینکه کدام‌یک را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید، بستگی به شرایط و میزان نیاز شما دارد.
شما کافی است به‌دقت تمامی موارد مربوط به صرافی‌های گفته شده در این مقاله را مقایسه کنید، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید و اطلاعات خود را کامل‌تر کنید. همچنین در صورت هرگونه سؤال در مورد صرافی‌های رمز ارز می‌تواند در بخش کامنت‌ها سؤالات خود را مطرح کنید یا در صورت نیاز به مشاوره دقیق‌تر از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

با ۵ تا از معتبرترین صرافی های رمز ارز ایرانی آشنا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *