رمز ارز بلاک توپیا (BLOK) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای بلاک توپیا

نمودار بلاک توپیا

معرفی رمز ارز بلاک توپیا (Bloktopia)
فناوری بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی همه ما شده است. با ظهور بلاک چین و در پی آن فناوری‌های وابسته به بلاک چین، پلتفرم‌هایی به وجود آمدند که نوع دیگری از زندگی را به ما معرفی کردند. به زبان ساده این پلتفرم‌ها جهان جدیدی را به وجود آورده‌اند که ما بتوانیم در آن‌ها به کارهای مختلف از جمله کسب درآمد، بازی، ساخت، خرید و فروش و… بپردازیم. این جهان‌های مجازی که بلاک توپیا هم یکی از آن‌ها به شمار می‌آید، با وجود نو بودنشان بسیار پرطرفدار هستند.  ما قصد داریم در این مقاله متاورس یا جهان واقعیت مجازی Bloktopia و توکن بومی این متاورس یعنی رمز ارز بلاک توپیا را به‌طور کامل به شما معرفی کنیم و با بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن به شما کمک کنیم در تصمیم‌گیری برای خریدن سا نخریدن این ارز آگاهانه‌تر عمل کنید.
آشنایی با بنیان‌گذاران رمز ارز بلاک

راس توکلی (Ross Tavakoli)

راس توکلی مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران تیم این پروژه است. راس تخصص و فعالیت تخصصی در حوزه ارز در گذشته را نداشته و تنها به‌عنوان یک معامله‌گر در بازار ارزهای دیجیتال به فعالیت می‌پرداخته است. با این حال این شخص نقش اساسی در تشکیل و توسعه رمز ارز Blok دارد.

پدی کارول (Paddy Carroll)

یکی دیگر از بنیان‌گذاران بلاک توپیا، پدی کارول است. وی به‌عنوان یک بازاریاب، مسئول یافتن بهترین فرصت‌ها برای تبلیغات و تأمین منابع است. همچنین تجربه و سابقه کار با برخی از برندهای بزرگ بریتانیا مانند sky و BT Group را دارد.

لیبی راثول (Libby Rothwel )

لیبی مدیر بازرگانی تیم پروژه است. وی سابقه حضور نسبتاً طولانی در صنعت فیلم‌سازی، درک عالی از چگونگی ارتباط بین دنیای واقعی و دیجیتال و همچنین اهمیت صنعت فیلم‌سازی برای استفاده بهتر از این پلتفرم را دارد که با این دانش و تجربه توانسته نقش پررنگی در این پروژه ایفا کند.

سایمون بنسون (Simon Benson)

سایمون بنسون مدیر ارشد فناوری در تیم است که در سال‌های گذشته مدیر فناورری شرکت سونی بوده و تأثیر بسیاری در صنعت بازی داشته است. با توجه به سابقه درخشانی که وی دارد، بی‌شک شاهد ساخت یکی از بهترین پلتفرم‌ها در زمینه متاورس خواهیم بود.
تاریخچه رمز ارز بلاک

در ۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ رمز ارز Bloktopia با قیمت ۰.۰۷۹ دلار در بعضی از صرافی‌های رمز ارز لیست شد. با توجه به اینکه این رمز ارز به‌تازگی معرفی و وارد بازار شده است، نمی‌شود تاریخچه دقیقی از این ارز داشته باشیم، ولی به‌طورکلی با توجه به داغ‌بودن بازار متاورس‌ها و ارزهای این حوزه تاکنون روندی نسبتاً صعودی در مقایسه با زمان لیست‌شدن در صرافی را داشته است و تنها با گذشت ۲۵ روز پس از لیست‌شدن توانسته است به بالاترین قیمت خود یعنی ۰.۱۷ دلار در تاریخ ۳۱ ماه اکتبر برسد. توکن BLOK پس از لمس این قیمت، روندی نزولی گرفت و اصلاح قیمتی را تجربه کرد و در شدیدترین ریزش به قیمت ۰.۰۶ در تاریخ ۱۲ نوامبر رسید. با این حال بلافاصله حرکت صعودی خود را آغاز کرد که این روند تا ۱ دسامبر ادامه داشت. BLOK پس از آن بار دیگر با اصلاحی که در تاریخ ۲۰ دسامبر تجربه کرد، به قیمت ۰.۰۵ دلار (قیمتی نزدیک به زمان لیست‌شدن) رسید.
ویژگی‌های رمز ارز بلاک توپیا

این رمز ارز با بازاری با ارزش تقریبی ۴۹۸ میلیون دلار رتبه ۲۳۳ از نظر بزرگی بازار را سهم خود کرده است و ۰۲ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.
متاورس Bloktopia یک آسمان‌خراش ۲۱ طبقه در واقعیت مجازی است که تعداد طبقات آن با الهام از ۲۱ میلیون واحد بیت کوین اتخاذ شده است.
این پروژه روی شبکه بلاک چین پالیگان (Polygon) اجرا شده است.
فناوری‌های مختلفی از جمله بلاک چین، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ارزهای دیجیتال، زیرساخت این متاورس را تشکیل داده‌اند.
هدف از ایجاد این متاورس، ساخت پلتفرمی غیرمتمرکز بود که برای سرمایه‌گذاران، گیمرها، کارآفرینان و توسعه‌دهندگان کارایی داشته باشد. کاربران این جهان مجازی می‌توانند آثار هنری و هرچیز دیگر را در محیط آن خلق کنند و از راه‌های مختلف به کسب درآمد بپردازند؛ برای مثال بازی کنند یا به یادگیری امور مربوط به ارزهای دیجیتال و بلاک چین مشغول باشند.
 کاربران می‌توانند با خرید و فروش املاک که با نام Bloks شناخته می‌شوند کسب درآمد کنند. همچنین امکان اجاره کوتاه‌مدت ملک مجازی برای برگزاری جلسات یا کارهای دیگر نیز یکی از راه‌های کسب درآمد در این پلتفرم است.
طبقات اول، ششم و بیست و یکم بهترین طبقات در این متاورس هستند.
یکی دیگر از راه‌های کسب سود، استیک‌کردن توکن BLOK است. برای این کار ۶ استخر با سود ۲۰ تا ۶۰ درصد به‌صورت سالیانه در نظر گرفته شده است.
کاربرانی که در دسته توسعه‌دهندگان در این متاورس فعال هستند، می‌توانند با استفاده از ابزار ساده‌ای که در اختیار آن‌ها گذاشته شده یا حتی کیت SDK که برای توسعه نرم‌افزار و اپلیکیشن استفاده می‌شود، به خلق آثار ساده یا پیچیده بپردازند.
بلاک توپیا جز توکن BLOK دارای دو توکن دیگر به نام‌ها REBLOK و ADBLOK است.
امکان مبادله توکن BLOK با توکن‌های REBLOK و ADBLOK وجود دارد.
هولدرهای بلاک توپیا و همچنین کاربران پلتفرم با نام Bloktopians (بلاک توپین‌ها) شناخته می‌شوند.
تعداد کل توکن‌های BLOK 200 میلیارد واحد است که تا به امروز بیش از ۸ میلیارد واحد آن در حال گردش است.
کیف پول رسمی Bloktopia Wallet را علاوه بر استفاده برای ذخیره‌سازی توکن‌های BLOK می‌توان به‌عنوان پاسپورت برای ورود به متاورس نیز در نظر گرفت.

مزایا و معایب رمز ارز بلاک توپیا
مزایا

امکان استیک‌کردن توکن BLOK وجود دارد.
توکن BLOK یک توکن حاکمیتی به حساب می‌آید؛ بنابراین دارندگان این توکن می‌توانند در آینده این پروژه تأثیرگذار باشند.
کسب‌و‌کارهای مختلف می‌توانند با ورود به دنیای واقعیت مجازی Bloktopia گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند.
کاربران این پلتفرم می‌توانند به طرق مختلف از جمله خرید و فروش ملک، تبلیغات و استیکینگ به کسب درآمد بپردازند.
توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای ساده یا پیچیده‌ای که در محیط این پلتفرم وجود دارد، به تولید و انتشار نرم‌افزار و اپلیکیشن و آثار مختلف دیگر بپردازند.

معایب

تعداد صرافی‌هایی که توکن BLOK را ارائه می‌دهند، محدود است و در میان صرافی‌ها نام صرافی‌های شناخته‌شده‌ای همچون بایننس یا کوینبیس به چشم نمی‌خورد.
جدیدبودن این پروژه امکان بررسی دقیق عملکرد آن و درنتیجه تصمیم برای سرمایه‌گذاری روی توکن آن را به ما نمی‌دهد.

کاربردهای رمز ارز بلاک

کاربران در متاورس Bloktopia می‌توانند با استفاده از رمز ارز BLOK، محصولات و کالاهای موردنیاز خود را از بازار این متاورس تهیه کنند. البته این بازار هنوز راه‌اندازی نشده و قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ از این بازار (Bloktopia Marketplace) رونمایی شود.
استیک‌کردن توکن BLOK یکی دیگر از کاربردهای این رمز ارز است که می‌توان با سپرده‌گذاری آن به سودی ۲۰ تا ۶۰ درصدی در سال دست یافت.
مشارکت در پیش‌فروش‌هایی که در متاورس Bloktopia انجام می‌شوند، از دیگر کاربردهای توکن بومی این متاورس است.
توکن BLOK در کنار کاربردهایی که پیش از این برای آن ذکر کردیم، یک توکن حاکمیتی است؛ به این معنا که هولدرهای این توکن می‌توانند از آن برای رأی‌گیری‌هایی که در محیط پلتفرم اجرا می‌شود شرکت کنند و به این ترتیب بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار باشند.
می‌توان مثل هر رمز ارز دیگری رمزارز بلاک توپیا را در صرافی‌هایی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند خرید و فروش کرد و از اختلاف قیمت آن‌ها به سود رسید.

کیف پول هایی که رمز ارز بلاک توپیا را ساپورت می کنند

کیف پول بلاک توپیا (Bloktopia wallet)

Bloktopia Wallet، کیف پول اختصاصی و نرم‌افزاری توکن BLOK است که از شبکه‌های بایننس اسمارت چین، بیت‌کوین، پالیگان و اتریوم پشتیبانی کند. این کیف پول به‌دلیل امکان استفاده از کد دومرحله‌ای از امنیت مناسبی برخوردار است. علاوه بر آن می‌توان از این ولت به‌عنوان گذرنامه برای ورود به دنیای متاورس استفاده کرد.

کیف ‌پول نرم‌افزاری دیگری که از رمز ارز بلاک پشتیبانی می‌کند، متامسک است که کاربران آن قادر خواهند بود آن را روی گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید و IOS و همچنین به‌عنوان افزونه روی گوگل کروم و فایرفاکس داشته باشند و به‌راحتی از آن استفاده کنند. توجه کنید که توکن BLOK یک توکن کاستوم است و ممکن است آن را در لیست ارزهای دیجیتال پیدا نکنید و مجبور شوید به صورت دستی توکن BLOK را اضافه کنید.

Math Wallet (مث والت)

برای ذخیره توکن BLOK می‌توانید از Math Wallet که یک ولت نرم‌افزاری با امکان اتصال به ولت‌های سخت‌افزاری لجر نانو ایکس و لجر نانو اس است، استفاده کنید. این کیف پول در نسخه‌های اندروید، IOS، افزونه برای مرورگرهایی مانند کروم موجود است و دارندگان رمز ارز Blok می‌توانند با نصب این ولت روی گوشی یا سیستم، ارز خود را نگهداری کنند.

تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت با امنیت قابل‌قبولی که دارد، جایگاه ویژه‌ای را در میان کاربران به دست آورده است. توجه به این کیف پول موبایلی به‌ویژه پس از آنکه صرافی بایننس از آن حمایت کرد و تعداد ارزهای دیجیتال قابل ذخیره‌سازی در آن بیشتر شد، افزایش یافت. خوشبختانه دارندگان رمز ارز Bloktopia می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در این کیف پول ذخیره کنند.
کیف پول‌های دیگری که ارز Bloktopia را پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از: BRD Wallet, Coin98, Coinhub, WalletConnect, Torus, Venly.
خرید رمز ارز بلاک توپیا

از روش‌های مختلف می‌توان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخت. این کار بسیار آسان است و شما به‌عنوان شخصی که قرار است در این بازار فعال باشید، به‌راحتی می‌توانید آن را انجام دهید، اما مسئله‌ای که باید پیش از خرید و فروش یک رمز ارز به آن توجه کنید، آموزش لازم برای فعالیت در این بازار است. نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال معمولاً بسیار شدید هستند و درنتیجه فعالیت در این بازار نیازمند تحقیق و بررسی و دانش کافی است. با توجه به پرریسک‌بودن بازار کریپتوکارنسی، اگر بدون آگاهی و دانش تحلیل تکنیکال اقدام به خرید یا فروش یک رمز ارز کنید، بی‌شک ضرر بسیاری را متحمل خواهید شد و چه‌بسا سرمایه خود را از دست بدهید؛ درنتیجه قبل از اینکه اقدام به خرید یک رمز ارز کنید، ضروری است مهارت کافی برای فعالیت در این بازار را کسب کنید. خوشبختانه منابع بسیاری برای آموزش وجود دارند و هر فردی می‌تواند با گذراندن یک دوره آموزش رمز ارز، دانش لازم برای ورود به بازار به دست آورد.

خرید ارز بلاک توپیا از صرافی ایرانی

برای خرید رمز ارز بلاک توپیا، شما می‌توانید مستقیم از صرافی داخلی، این ارز را تهیه کنید. برای این کار پس از ثبت‌نام و احراز هویت در یک صرافی معتبر که ارز Bloktopia را پشتیبانی می‌کند، وارد تب کیف پول در صرافی شوید و روی گزینه واریز مربوط به تومان کلیک ‌کنید. در صفحه جدیدی که برای شما نمایان می‌شود، باید شماره کارت بانکی (شماره کارتی که در هنگام ثبت‌نام در آن صرافی ثبت کرده‌اید) و مبلغی را که قصد واریز به حساب خود در صرافی دارید، وارد کنید. پس از آن به درگاه بانکی متصل خواهید شد که در آن مرحله باید اطلاعات کارت بانکی‌تان را وارد کنید تا حساب شما شارژ شود. حال که حساب خود را شارژ کرده‌اید، از قسمت جست‌وجوی صرافی، توکن BLOK را جست‌وجو و انتخاب کنید. سپس در قسمت بازار گزینه «خرید/ فروش» را کلیک کرده و در کادر خرید بلاک ‌توپیا مقدار و قیمت پایه‌ای ارز را وارد و روی گزینه «خرید» کلیک کنید تا خریدتان انجام شود. به همین سادگی شما توانستید ارز BLOK را تهیه کنید. توصیه می‌شود بعد خرید ارز موردنظر حتماً آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

خرید ارز بلاک توپیا از صرافی خارجی

رمز ارز Bloktopia در صرافی داخلی نیز وجود دارد؛ با این حال افرادی هستند که با توجه به نوع معامله موردنظر یا دلایل دیگر ترجیح می‌دهند در صرافی‌های خارجی خرید و فروش انجام دهند. توصیه می‌شود قبل از ثبت‌نام در تمام صرافی‌های خارجی از VPN و VPS با آی پی ثابت استفاده کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. صرافی‌های داخلی و خارجی تقریباً محیط مشابه دارند، اما به‌دلیل انگلیسی‌بودن محیط شاید فعالیت در صرافی‌های خارجی برای بعضی از کاربران سخت‌تر باشد. پس از ثبت‌نام در صرافی، وارد حساب معاملاتی خود شوید. از آنجا که شما نمی‌توانید با تومان در این صرافی‌ها معامله کنید، ابتدا نیاز دارید یک رمز ارز مانند تتر، بیت کون یا هر ارز دیگری (معمولاً تتر) که در صرافی داخلی وجود دارد، خرید کنید، به کیف پول خود انتقال دهید و بعد از آن به صرافی خارجی منتقل کنید. برای این کار می‌توانید از قسمت جست‌وجو رمز ارز بلاک را پیدا کرده و معامله خود را بر پایه تتر (تتر یا هر ارزی که از کیف پول به صرافی منتقل کرده‌اید) انجام دهید. وارد قسمت صفحه معاملاتی توکن بلاک شوید، مقدار و قیمت رمز ارز را وارد کنید و روی گزینه BUY کلیک کنید. مقادیر موردنظر در این بخش می‌توانند با توجه به نوع معامله انتخابی شما تغییر کنند.
صرافی های پشتیبانی کننده بلاک توپیا

صرافی کوکوین (KuCoin)

شناخته‌شده‌ترین صرافی در میان صرافی‌های پشتیبانی‌کننده رمز ارز بلاک ‌توپیا، صرافی کوکوین است. پس از اعمال محدودیت‌های بیشتر از سوی صرافی بایننس برای کاربران ایرانی، صرافی کوکوین با توجه به امکانات مناسب و نیازنداشتن به احراز هویت برای تمام کاربران، به‌عنوان صرافی محبوب ایرانیان شناخته شد. استفاده از VPN و VPS با آی پی ثابت برای فعالیت در این صرافی را فراموش نکنید. اگر شما هم یکی از کاربران صرافی کوکوین هستید، برای خرید توکن BLOK به استیبل کوین تتر نیاز خواهید داشت.

صرافی گیت (gate.io)

این صرافی قدیمی و متمرکز نیز مانند بیشتر صرافی‌های بین‌المللی به‌دلیل تحریم کشور ایران، اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را نمی‌دهد. اگر بخواهید رمز ارز Bloktopia را از این صرافی تهیه کنید، مجبور به دورزدن تحریم‌ها با استفاده از آی پی دیگر کشورها هستید. با خرید تتر در یک صرافی ایرانی و انتقال آن به صرافی گیت می‌توانید توکن BLOK را خریداری کنید.

صرافی هاتبیت (Hotbit)

صرافی هات بیت یکی از معتبرترین صرافی‌های بین المللی است که ارزهای دیجیتال زیادی را لیست کرده است. برای خرید توکن BLOK در این صرافی نیز به رمز ارز تتر نیاز خواهید داشت.
علاوه بر صرافی‌هایی که مختصر به بررسی آن‌ها پرداختیم، صرافی‌های دیگری نیز وجود دارند که رمز ارز Bloktopia را پشتیبانی می‌کنند. این صرافی‌ها عبارت‌اند از Okex, QuickSwap, BitMart, Bitget, Hoo, DODO, Polygon, Zt, bitrue. در میان صرافی‌های ایرانی نیز صرافی رمزینکس، از رمزارز Bloktopia پشتیبانی می‌کند.
پروژه های رمز ارز بلاک

کاربران به‌طور پیش‌فرض پس از ورود به دنیای بلاک توپیا در طبقه اول آن قرار می‌گیرند. الروند نیز پس از ورود در طبقه اول جای گرفته و یک دفتر مجازی را اجاره کرده است. همچنین عملکردهای اکوسیستم خود را در سالنی سفارشی به نمایش می‌گذارد. NFT های متاورس Bloktopia در پلتفرم Elrond قابل خریداری هستند همچنین رئیس توسعه کسب‌وکار Elrond گفته که به‌دنبال یکپارچه‌سازی فنی به‌صورت جدی‌تر با این متاورس است.

همکاری ونلی و متاورس Bloktopia برای فراهم‌سازی توسعه NFT های مطابق بر استانداردهای ERC-1155 و ERC-721 صورت گرفت.

سرمایه گذاران

Polygon، Shima Capital، Avalanche، Anti Fund، AU21 Capital، Magnus Capital، Genblock Capital، TKX Capital، Bitboy Crypto، ZBS Capital از سرمایه‌گذاران این متاورس هستند.

زوکیو یک سرویس تأمین امنیت برای ارزهای دیجیتال، NFT ها و شرکت‌های دیفای است. پلتفرم Bloktopia با هدف بررسی پروتکل‌های خود همکاری با Zokyo را آغاز کرده است.
آینده رمز ارز بلاک توپیا

با گرایش پلتفرم‌ها و شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و Elrond به متاورس می‌توان گفت، متاورس و دنیای مجازی جایگاهی ویژه در آینده دارند. فیسبوک اعلام کرده است که متاورس ارتباط میان افراد را بهبود بخشیده و می‌تواند به رشد کسب‌وکارها کمک کند؛ بنابراین می‌توان گفت فارغ از اینکه افراد در چه زمینه‌ای مشغول به کار هستند، برای موفقیت در رقابت با کسب‌وکارهای مشابه خود به حضور در این جهان‌های مجازی که امن، سریع و مقیاس‌پذیر هستند، نیاز دارند.
شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بازار متاورس‌ها ارزشی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد دلار را خواهد داشت. همچنین پلتفرم Digitalcoinprice.com در پیش‌بینی از آینده توکن BLOK، قیمت این توکن را برای سال‌های آینده به‌ترتیب زیر آورده است:
تا پایان سال ۲۰۲۲    ۰.۰۹۴۲
تا پایان سال ۲۰۲۳    ۰.۱۰۶۱
تا پایان سال ۲۰۲۴    ۰.۱۲۷۱
تا پایان سال ۲۰۲۵    ۰.۱۲۰۱
تا پایان سال ۲۰۲۶    ۰.۱۷۸۲
تا پایان سال ۲۰۲۷   ۰.۲۱۳۰
تا پایان سال ۲۰۲۷    ۰.۲۵۷۷
از طرف دیگر Bloktopia پروژه‌ای جدید است و نمی‌توان خیلی براساس مستندات به آن تکیه کرد و پیش‌بینی از آینده آن داشت. با این حال اگر شما هم گشتی در شبکه‌های اجتماعی بزنید خواهید دید این پروژه تا چه میزان مورد استقبال قرار گرفته است. وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند توکن BLOK را مانند هر رمز ارز دیگری دستخوش تغییرات روند کند. با توجه به تمام مواردی که گفته شد، می‌توان ارزنده‌بودن این پروژه و انتظار آینده درخشان آن را داشت؛ با این حال برای سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز مدیریت سرمایه را فراموش نکنید.
سخن پایانی
متاورس Bloktopia اهداف بسیار بزرگی دارد و با اینکه مدت کمی از زمان لیست‌شدن رمز ارز بومی آن در صرافی‌ها گذشته است، جزء ترندهای سایت کوین مارکت کپ محسوب می‌شود. آینده با فناوری و دیجیتال درآمیخته شده است و از آنجا که جهان‌های مجازی کاملاً نوآورانه و بر مبنای دیجیتال هستند، احتمالاً جایگاهی ویژه در آینده خواهند داشت. متاورس Bloktopia برای افراد با اهداف مختلف از جمله کسب درآمد، ساخت، آموزش و بازی کاربردی است. در این مقاله این پروژه جدید را از ابعاد مختلف بررسی کردیم و روش خرید توکن بومی آن را در صورتی که قصد خرید آن را داشته باشید، برایتان شرح دادیم.
سوالات متداول

آیا رمز ارز BLOK یک توکن است؟

بله BLOK یک توکن روی شبکه پالیگان است و شبکه اختصاصی خود را ندارد؛ به همین دلیل یک توکن است.

کدام کیف پول ها از ارز BLOK پشتیبانی می کنند؟

کیف پول‌های تراست ولت، Bloktopia wallet,Metamask, Math Wallet,  BRD Wallet, Coin98, Coinhub, WalletConnect, Torus, Venly از توکن BLOK پشتیبانی می‌کنند.

کدام صرافی ها رمز ارز BLOK را ارائه می دهند؟

Kucoin, Hotbit, QuickSwap, BitMart, Bitget, Hoo, DODO, Polygon, Zt, bitrue, Okex,Hotbit,Gate.io

هدف اصلی Bloktopia چیست؟

ایجاد بستری برای یادگیری (Learn)، کسب درآمد (Earn)، ساخت (Create) و بازی (Play) است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” متاورس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *