رمز ارز دیجی بایت چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای دیجی بایت

نمودار دیجی بایت

رمز ارز دیجی بایت با هدف ایجاد امنیت در پرداخت‌ها و سرعت بخشیدن به انتقال دارایی‌ها به وجود آمده است به عبارت دیگر می‌توان این رمزارز را به عنوان یک پول دیجیتال و غیرمتمرکز معرفی کرد. نماد اختصاری این رمزارز DGB است و طرفداران این رمز ارز معتقدند که دنیا هنوز به ارزش ذاتی این رمز ارز پی نبرده است و این اتفاقی است که در آینده رخ خواهد داد و خواهیم دید که دیجی بایت به دلیل برتری‌هایی که دارد گوی سبقت را از دیگر ارزهای پرداختی همچون بیت کوین و یا لایت کوین خواهد گرفت.
ما سعی می‌کنیم در ادامه به زوایای مختلف این رمز ارز بپردازیم تا به شما کمک کنیم به شناخت کاملی از این رمزارز برسید.
معرفی بنیان گذاران رمز ارز دیجی بایت DigiByte
آقای جرد تیت (Jared Tate) که به عنوان یک کارآفرین، سخن‌ران و تامین‌کننده امنیت سایبری شناخته شده است، از سال ۲۰۱۳ و بدون هیچ سرمایه‌ اولیه‌ کمکی شروع به توسعه‌ پروژه‌ دیجی بایت کرد. پس از استخراج و انتشار این رمز ارز که در سال ۲۰۱۴ رخ داد نیز سرمایه‌ مورد نیاز برای توسعه‌ دیجی بایت از راه هدایایی که به این تیم اهدا می‌شد، تامین شده بود.
تاریخچه دیجی بایت

همان‌طور که در نمودار قیمت رمزارز دیجی بایت نیز مشاهده می‌کنید، این رمز ارز در ابتدا با داشتن تغییرات قیمتی مختصر در محدوده‌ای ثابت در نوسان بوده است. این ثبات روند تا سال ۲۰۱۷ هم ادامه پیدا کرد. در ماه می سال ۲۰۱۷ این رمز ارز روند صعودی خود را آغاز کرد. اگر تاریخچه‌ دیگر ارزهای دیجیتال را مطالعه کرده باشید و یا نگاهی گذرا به نمودارهای قیمتی آنها انداخته باشید، حتما متوجه شده‌اید که سال ۲۰۱۷ برای اکثر ارزهای دیجیتال سبز و مثبت بود و اکثر ارزهای دیجیتال رشدهای قیمتی خوبی را در این سال تجربه کردند.
به هر حال رمزارز دیجی بایت از قیمت ۰.۰۰۲ دلار در ماه می سال ۲۰۱۷ با رشدی که داشت توانست قیمت خود را در فاصله‌ کمتر از یک ماه به ۰.۰۶ برساند. البته این صعود دوام چندانی نداشت به طوری که در ماه جوئیه همان سال قیمت این رمز ارز به ۰.۰۹ رسید. رمز ارز Digi Byte تا اواخر سال ۲۰۱۷ نوسانات کمی را تجربه کرد و اما در ابتدای سال ۲۰۱۸ با یک صعود عالی تا قیمت ۰.۱۲ رشد کرد که البته پس از آن مسیر صعودی که پیش رفته بود را بازگشته و با نوسانات کوچک گاه و بیگاه خود تا اواخر سال ۲۰۲۰ روندی تقریبا بدون اوج و یا افت آنچنانی را طی کرد.
اما همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، اواخر سال ۲۰۲۰ ارزهای دیجیتال به طور کلی با اقبال عمومی مردم همراه بودند و همین امر موجب صعود بازار ارزهای دیجیتال شد، رمزارز دیجی بایت نیز از این رشد بی‌بهره نبود و تا ۰.۱۵ نیز رشد کرد که البته پس از آن روندی نزولی را در پیش گرفت.
ویژگی های رمز ارز دیجی بایت

نماد اختصاری رمز ارز دیجی بایت، DGB است.
این رمز ارز با بازاری با ارزش تقریبی ۲۴ میلیون دلار رتبه‌ ۱۱۰ از نظر بزرگی بازار را به خود اختصاص داده است و ۰.۰۳ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.
تعدادی فروک در شبکه‌ این رمز ارز صورت گرفته است و بهینه‌سازی های مورد نظر از این طریق انجام شده است.
رمزارز دیجی بایت یک فورک از بیت کوین است.
توسعه‌دهندگان (جرد تیت و دیگر افراد تیم) این رمزارز را از روی ساختار کلی بیت کوین، توسعه دادند و پس از آن با گذر زمان و به مرور با انجام بهینه‌سازی های متفاوت ایرادات موجود را برطرف کردند و به این ترتیب به رمزارز کاملا متفاوت از بیت کوین رسیدند.
شبکه‌ز رمزارز دیجی بایت از روش اجماع اثبات کار (Proof of Work) برای تایید تراکنش‌ها کمک می‌گیرد، و درواقع ارزهای دیجیتال دیجی بایت به کمک استخراج ماینرها به دست می‌آیند.
تعداد کل ارزهای دیجیتال دیجی بایت ۲۱ میلیارد واحد است که انتظار می‌رود همه‌ ۲۱ میلیارد واحد تا سال ۲۰۳۵ استخراج شوند.
در ابتدای توسعه‌ دیجی بایت زمان مورد نیاز برای ایجاد هر بلاک ۶۰ ثانیه و یا یک دقیقه بوده است. این زمان هر دو سال نصف می‌شود و به این ترتیب در سال ۲۰۱۴ زمان ۶۰ ثانیه، سال ۲۰۱۶ زمان ۳۰ ثانیه، سال ۲۰۱۸ مدت زمان ۱۵ ثانیه و ۲۰۲۰ به مدت زمان ۵/۷ ثانیه برای ایجاد یک بلاک نیاز خواهد داشت، قرار است در سال ۲۰۳۵ که استخراج این رمزارز به پایان می‌رسد ۰۰۰/۲۸۰ تراکنش در هر ثانیه انجام شود.
الگوریتم‌های مورد استفاده برای استخراج در شبکه‌ دیجی بایت عبارتند از SHA256، Scrypt، Qubit، odocrypt و Skein هستند. بد نیست بدانید که الگوریتم SHA256 تنها الگوریتم مورد استفاده در شبکه بلاک چین بیت کوین است.
برای استخراج رمزارز دیجی بایت به دستگاه‌های ماینر ASIC و یا FPGA نیاز خواهید داشت.
دستگاه استخراج ASIC سازگار با الگوریتم‌های Skein، Qubit، Scrypt و SHA156 است در حالی که ماینر FPGA با الگوریتم Odocrypt سازگاری دارد.
سختی استخراج پس از ایجاد هر یک بلاک بررسی شده و دوباره تنظیم می‌شود تا به این ترتیب تعادل در استخراج کوین‌ها حفظ شود.
با استفاده از دستگاه‌های ماینر مخصوص بیت کوین و لایت کوین نیز می‌توانید به استخراج رمز ارز DigiByte بپردازید.
دیجی بایت بر اساس UTXO کار می‌کند. این همان روشی است که بیت کوین نیز از آن استفاده می‌کند و بر اساس آن، دارایی کاربر با توجه به میزان خرج نشده‌ رمزارز مورد نظر محاسبه می‌شود. به این میزان دارایی Unspent Transaction Output گفته می‌شود و این میزان با توجه به معاملات قبلی شما که در کیف پول خود دریافت و یا ارسال کرده‌اید محاسبه می‌شود.

طرح مثال
(به عنوان مثال اگر دارایی ۵ روز پیش شما ۱۰ واحد بیت کوین بوده است و ۸ روز پیش شخصی ۲ واحد بیت کوین دیگر برای شما ارسال کرده باشد و امروز شما قصد ارسال ۱۱ واحد بیت کوین به شخصی دیگر را داشته باشید، شبکه به شما اجازه انجام تراکنش را می‌دهد و این اجازه را با توجه به جمع و تفریق دارایی شما با توجه به معاملات پیشین شما به دست می‌آورد. شما ۱۰ واحد بیت کوین داشته‌اید و ۲ واحد دیگرنیز دریافت کرده‌اید پس دارایی شما به ۱۲ واحد بیت کوین رسیده بود به این ترتیب شما مجاز به ارسال ۱۱ واحد بیت کوین هستید.)

فناوری Segregated Witness و یا مختصرا Segwit (سگویت) برای اولین بار توسط شبکه دیجی بایت مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از این فناوری بلوک‌ها در بلاک چین کوچکتر شده و از طرف دیگر مقیاس پذیری بالا رفته است. طول شبکه‌ بلاک چین رمزارز دیجی بایت بسیار بلند است و از بیت کوین نیز سبقت گرفته است.
عملیات در شبکه بلاک چین دیجی بایت در سه مرحله صورت می‌گیرد. شبکه سراسری همه‌ نودهای موجود در شبکه را به هم متصل کرده و فضایی برای دیگر سطوح شبکه نیز به وجود می‌آورد. در سطح دوم که به دفترکل عمومی (Consensus Layer) معروف است، تمام داده ها نگه‌داری شده و اقدامات لازم برای ایجاد امنیت در شبکه و یا دادن پاداش به ماینرها نیز مدیریت و انجام می‌شود. در آخرین سطح (Application Layer) که کاربر با آن در ارتباط است نیز تمام امور و کاربردهای روزانه همچون انتقال رمزارز انجام می‌شود. این سطح با نام سطح نرم افزارهای کاربردی در شبکه شناخته می‌شود.

مزایا و معایب رمز ارز دیجی بایت
مزایا

مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد بلاک در این شبکه هر دو سال نصف می‌شود و در پایان کار استخراج این رمزارز که در سال ۲۰۳۵ خواهد بود، قرار است ۰۰۰/۲۸۰ تراکنش در ثانیه انجام شود.
تدابیری نیز برای کم شدن و از بین بردن تورم در شبکه این رمز ارز اندیشیده شده است که طبق آن پاداش استخراج ماینرها ماهانه به میزان یک درصد کاهش می‌یابد و به این ترتیب میزان عرضه‌ آن هم کم می‌شود.
ماینرها می‌توانند از ۵ الگوریتم مختلف برای استخراج کمک بگیرند، هر الگوریتم می‌تواند ۲۰ درصد از ظرفیت استخراج کل شبکه را داشته باشد. این کار با هدف حفظ غیرقابل تمرکز بودن و جلوگیری از انحصاری شدن شبکه استخراج انجام شده است.
برای حفظ تعادل در شبکه، سختی استخراج پس از هر بار ایجاد یک بلاک از نو تنظیم می‌شود، این در حالی است که به عنوان مثال در شبکه‌ رمز ارز بیت کوین این اتفاق پس از استخراج هر ۲۰۱۶ بلاک رخ می‌دهد.
بنا بر ادعای تیم دیجی بایت، این شبکه و رمزارز آن امنیت بسیار بالایی دارند.
فناوری‌های پیشرفته به کار رفته در این پروژه آن را به یک رمزارز مشهور در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.
استفاده از فناوری سگویت را نیز می‌توان یکی دیگر از نقاط قوت این شبکه و رمزارز آن به حساب آورد.
طرفداران رمزارز دیجی بایت با حمایت از این رمز ارز یک جامعه‌ واحد به وجود آورده‌اند به طوری که صفحه‌ ردیت این رمز ارز یکی از صفحاتی است که بیشترین میزان دنبال کننده را در میان دیگر ارزهای دیجیتال دارد. چنین پشتیبانی کاربران از یک رمز ارز در مورد همه‌ ارزهای دیجیتال وجود ندارد و شاید بتوان از این جهت آن را با دوج کوین مقایسه کرد.

معایب

اقبال عمومی از رمز ارز Digi Byte نسبت به دیگر ارزهای دیجیتالی که اهداف مشابه دارند کمتر بوده است و همین نکته را می‌توان به عنوان یکی از نقاط ضعف این رمزارز ذکر کرد.
افرادی که به قصد کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این رمزارز مراجعه کنند متوجه خواهند که به هدف خود نخواهند رسید و با مطالعه‌ وبسایت بیشتر اطلاعاتی به مخاطب منتقل می‌شود که جنبه‌ تبلیغاتی داشته و خیلی واقع‌بینانه نیست و این موضوع برای افرادی که به دنبال اطلاعات فنی پروژه هستند یک ناامیدی به همراه خواهد داشت. به زبان ساده وایت پیپر مشخصی برای این رمز ارز وجود ندارد.
تعداد بسیار بالای واحدهای رمزارز دیجی بایت که البته به گفته‌ تیم توسعه‌دهنده برای کم کردن میزان کارمزد معاملات بوده است منطقی به نظر نمی‌رسد و حتی بیت کوین که تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون واحد است نیز به صورت واحدهای کوچکتر ساتوشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همان‌طور که پیش از این بیان کردیم استفاده از فناوری‌های جدید و پیشرفته در شبکه‌ دیجی بایت یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌‌آید اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که با به کار بردن فناوری‌های نو و پیشرفته امکان خطا در آنها نیز بالا خواهد رفت.
سود و یا پاداش دریافتی ماینرها نسبتا کم است و همین موضوع باعث شده است که ماینرها علاقه‌ چندانی به استخراج رمز ارز DigiByte از خود نشان ندهند.

کاربردهای رمز ارز دیجی بایت

بیت کوین با هدف روش جایگزینی برای پرداخت به وجود آمد، اما همان‌طور که می‌دانید مدت زمان مورد نیاز برای تایید تراکش و کارمزد بالای آن، استفاده از بیت کوین برای خرید و استفاده از آن به عنوان روش پرداخت، حداقل برای خریدهای کوچک را نمی‌توان چندان منطقی دانست.

رمزارز دیجی بایت به وجود آمد تا با رفع نواقص بیت کوین، جایگزینی برای آن باشد. سرعت بالا، مقیاس پذیری و امنیت موجود در شبکه استفاده از این رمز ارز حتی برای خریدهای کوچک را نیز منطقی جلوه می‌دهد. ناگفته نماند که دیجی بایت برای رسیدن به این مرحله چند بهینه‌سازی (فورک) را از سر گذرانده است.

استفاده از این رمز ارز در برخی از بازی‌های رایانه‌ای نیز رواج داشته است.
تریدرها (معامله گران) ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند در صرافی‌های مختلفی که این رمزارز را لیست کرده‌اند به خرید و فروش آن در قیمت‌های مناسب پرداخته و سود کسب کنند.

کیف پول هایی که دیجی بایت را ساپورت می‌ کنند
بهترین منبع برای شناسایی کیف پول‌های قابل استفاده برای ذخیره‌ هر رمز ارزی معمولا در وبسایت رسمی همان رمز ارز لیست می‌شود. گاهی اوقات نیز یک کیف پول رسمی برای یک رمز ارز مشخص به وجود می‌آید. با این حال ما در ادامه برخی از بهترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب برای ذخیره رمز ارز دیجی بایت را مختصرا به شما معرفی خواهیم کرد.

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری یک گزینه‌ مطمئن به خصوص برای سرمایه‌ گذاری‌های بلندمدت است. کیف پول سخت افزاری لجر از رمز ارز DigiByte پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری ترزور گزینه‌ای دیگر برای افرادی است که به دلایل مختلف همچون نگه‌داری طولانی مدت، امنیت بالا و یا مبالغ هنگفت به یک کیف پول با امنیت بالا برای ذخیره‌سازی سرمایه خود نیاز دارند. این افراد با داشتن یک کیف پول سخت افزاری دارایی خود را از خطرهای گوناگون در امان نگه می‌دارند زیرا نفوذ به کیف پول سخت افزاری کار ساده‌ای نیست. کیف پول ترزور یکی از گزینه‌های موجود برای دخیره‌سازی رمز ارز DigiByte است.

کیف پول کوینومی در ابتدا برای استفاده بر روی تلفن‌های همراه طراحی شده بود، اما پس از مدتی نسخه‌ دسکتاپ خود را نیز ارائه کرد. این کیف پول کاربرپسند به خصوص برای کاربرانی که در ابتدای ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند می‌تواند به دلیل سادگی کار با آن مورد استفاده قرار گیرد. دارندگان رمز ارز DigiByte می‌توانند ارزهای خود را در کیف پول کوینومی نگه‌داری کنند.

کیف پول اتمیک ترکیبی از سادگی و کاربردی بودن را برای کاربران خود به وجود آورده است. خوشبختانه این کیف پول پرکاربرد از رمز ارز دیجی بایت نیز پشتیبانی می‌کند.

اکسودوس یک کیف پول نرم افزاری است که به دلیل رابط کاربری خوب و ساده‌ای که دارد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این کیف پول نرم افزاری از رمز ارز DigiByte نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول محبوب و معتبر تراست ولت انتخاب بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است. افرادی که به هر دلیلی قصد دارند که از یک کیف پول نرم افزاری مخصوص موبایل استفاده کنند، تراست ولت را به عنوان یکی از گزینه‌های جدی خود مطرح می‌کنند. تعداد رمزارزهایی که در این کیف پول قابل نگه‌داری هستند پس از پشتیبانی صرافی بایننس از این کیف پول بسیار افزایش یافته‌اند. شما می‌توانید دیجی بایت‌های خود را در کیف پول تراست ولت نیز دخیره کنید.
نکته‌ای که باید در رابطه با کیف پول به آن توجه کرد این است که کیف پول را حتما از یک منبع معتبر تهیه کنید و مورد بعد اینکه در انتقال دارایی از صرافی به کیف پول خود تنبلی را کنار بگذارید، فراموش نکنید که دارایی شما در صرافی امنیت چندانی ندارد چراکه هر لحظه امکان هک شدن صرافی و یا حتی کلاه‌برداری صرافی وجود دارد.
خرید رمز ارز دیجی بایت
خرید رمز ارز DigiByte از صرافی‌های ایرانی که این رمزارز را لیست کرده‌اند امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با پیدا کردن صرافی‌های ایرانی معتبر این رمز ارز را به راحتی و با استفاده از کارت بانکی خود خریداری کنید. صرافی‌های ایرانی ارزجو و ایرانیکارت از جمله صرافی‌هایی هستند که رمزارز دیجی بایت را لیست کرده‌اند.
اما اگر به هر دلیلی قصد خرید رمزارز دیجی بایت را از یک صرافی خارجی داشته باشید، در ابتدا باید رمزارزی مانند بیت کوین، اتریوم و یا تتر را در یک صرافی ایرانی خریداری کرده و سپس با انتقال رمزارز خریداری شده به صرافی خارجی در آن صرافی رمزارز دیجی بایت را به راحتی خریداری کنید.
توجه داشته باشید که باید به رمزارز مورد نیاز برای خرید رمز ارز دیجی بایت در صرافی خارجی توجه کنید. اگر صرافی خارجی امکان خرید دیجی بایت به وسیله‌ تتر را برای شما فراهم کرده باشد، شما باید رمزارز تتر را در صرافی ایرانی خریداری کرده و به صرافی خارجی منتقل کنید.
در ادامه صرافی‌هایی که رمزارز دیجی بایت را لیست کرده‌اند برای شما خواهیم آورد.
صرافی های پشتیبانی کننده از دیجی بایت
چندین صرافی برای خرید رمزارز دیجی بایت در بازار اسپات وجود دارند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

صرافی بایننس (Binance)

یکی از پرطرفدارترین صرافی‌های رمز ارز که به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند، صرافی بایننس است. این صرافی معتبر چینی تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را لیست کرده است و امکان فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال به طرق مختلف در این صرافی برای کاربران فراهم شده است. هرچند اخیرا فعالیت در این صرافی برای کاربران چند کشورهای مختلف ممنوع شده است، اما هنوز هم این صرافی یکی از بهترین صرافی‌های آنلاین رمز ارز است که از رمز ارز DigiByte نیز پشتیبانی می‌کند.
کاربران این صرافی برای خرید رمزارز دیجی بایت به یکی از رمزارز های بیت کوین، تتر، BUSD و یا BNB نیاز خواهند داشت.

صرافی کوکوین (Kucoin)

صرافی بین‌المللی کوکوین نیز امکان خرید رمز ارز دیجی بایت را با استفاده از ارزهای دیجیتال تتر، بیت کوین و اتریوم برای کاربران خود فراهم کرده است.
خوشبختانه صرافی کوکوین یک صرافی معتبر است که محدودیتی برای استفاده‌ کاربران ایرانی در آن وجود ندارد. پس اگر شما هم قصد خرید رمزارز دیجی بایت را دارید می‌توانید با خرید یکی از رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و یا تتر در یک صرافی ایرانی و سپس انتقال آن به صرافی کوکوین این رمزارز را خریداری کنید.

صرافی اوکی اکسپنج (OKEX)

صرافی خارجی اوکی اکسچنج دیگر صرافی بین‌المللی است که کاربران این صرافی می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین و تتر اقدام به خرید رمزارز دیجی بایت کنند.

صرافی کوینکس (CoinEX)

صرافی خارجی کوینکس نیز به کاربران خود اجازه می‌دهد که با استفاده از تتر، بیت کوین و BCH یا همان بیت کوین کش رمزارز دیجی بایت را خریداری کنند. خبر خوب اینکه کاربران ایرانی بدون نیاز به ابزارهای تغییردهنده IP می‌توانند در این صرافی فعالیت کنند.

صرافی ایرنی ارزجو

برخی کاربران ترجیح می‌دهند که رمز ارز مورد نظر خود (در اینجا دیجی بایت) را از یک صرافی ایرانی خریداری کنند. چنین کاربرانی می‌توانند به راحتی با مراجعه به پلتفرم صرافی ارزجو رمزارز دیجی بایت را خریداری کنند.

صرافی ایرانی ایرانیکارت

صرافی ایرانیکارت نیز یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی است که کاربران آن می‌توانند به راحتی و با استفاده از کارت بانکی خود در صرافی اقدام به خرید رمزارز دیجی بایت کنند. کافی است در وبسایت این صرافی حساب کاربری ساخته و خرید خود را انجام دهید. در هنگام استفاده از هر صرافی اعتبار آن را بررسی کنید. فرقی ندارد که صرافی ایرانی باشد و یا خارجی.
علاوه بر صرافی‌هایی که در بالا معرفی کردیم شما می‌توانید رمزارز دیجی بایت را از صرافی‌های دیگری همچون Bittrex، Huobi Global، Bitfinex، ProBit، Indodax، ProBit Global، WazirX، BITEXLIVE، Bitvavo، Upbit، NovaDAX، Bitci، BitTurk، Artis Turba، Bitbns، Crex24، CoinDCX، SafeTrade، C-Patex، Graviex، StakeCube، Pionex، BitMart، HitBTC، Bitcoin.com Exchange، Changelly PRO، VCC Exchange، Digi Finex، Finexbox، BitUBU، CoinField، Folgory، Bitrue، STEX، OceanEX، YoBit، Mandala Exchange، LiteBit.eu، Dove Wallet، LCX Exchange، Bittylicious، VALR، qTrade، ZT، BiONE را به صورت نقدی خریداری کنید.
و اما اگر قصد باز کردن معاملات شرطی بر روی رمز ارز دیجی بایت (DigiByte) را داشته باشید باید در یکی از دو صرافی بایننس و یا کوکوین حساب کاربری داشته باشید. برای چنین معاملاتی شما نیاز به استیبل کوین تتر (USDT) خواهید داشت.
آینده رمز ارز دیجی بایت
پیش‌بینی آینده یک رمز ارز کار ساده‌ای نیست و به عوامل مختلفی وابسته است. برای اینکه بتوانید یک سرمایه گذاری موفق را در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید نیاز دارید که سطح اطلاعات و دانش خود در این زمینه را بالا ببرید تا با بررسی عوامل گوناگون و نمودار قیمتی رمز ارز مورد نظر بتوانید محتمل‌ترین آینده را برای آن رمز ارز پیش‌بینی کنید. برای رسیدن به این مهارت شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند شما را تا حد زیادی به هدف نزدیک کند. با این حال فراموش نکنید که عدم قطعیت در بازارهای مالی یک اصل همیشگی است پس مدریت سرمایه را فراموش نکنید.
اما در رابطه با آینده‌ رمزارز دیجی بایت باید به این نکته توجه کرد که علی‌رغم امکان به کارگیری چند الگوریتم متفاوت برای استخراج هنوز هم ماینرها برای به اشتراک گذاری قدرت پردازش خود در شبکه چندان متمایل نیستند. برخی، میزان کم سود عملیات استخراج را نتیجه‌ این بی‌میلی به استخراج دیجی‌ بایت می‌دانند.
استفاده از فناوری سگویت
استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون سگویت و دیگر فناوری‌های به کار گرفته شده در این شبکه می‌تواند گروهی از کاربران را به سمت خود بکشاند، اما فراموش نکنید که تیم توسعه‌ این رمز ارز به جای تمرکز بر روی رفع نواقص موجود و ابهام‌زدایی فقط بر جذب بیشتر کاربران متمرکز شده‌اند و این موضوع می‌تواند آینده این رمز ارز را به خطر بیندازد.
از طرف دیگر رمزارز دیجی بایت در بخش‌هایی که قدرتمند ظاهر شده است، رقبای زیادی دارد. به عنوان مثال سرعت تراکنش‌های دش (Dash) نیز بسیار بالا است و این موضوع به تنهایی نمی‌تواند کاربران را متقاعد به استفاده از آن رمز ارز کند. بنابراین بهتر است با دید بازتر و با احتیاط بیشتر بر روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرد.
سخن آخر
رمز ارز دیجی بایت با به کارگیری فناوری‌های نو و جدید و همچنین مقیاس پذیری و امنیت بالا سعی در ایجاد یک روش پرداخت امن و راحت دارد، در این شبکه تمرکززدایی به شدت مورد توجه تیم توسعه قرار داشته است. با وجود تمام نکات مثبت موجود در این پروژه ضعف‌هایی نیز در آن دیده می‌شود که وجود ابهام در برنامه فنی و نداشتن وایت پیپر روشن برای این پروژه آن را در حاله‌ای از ابهام قرار داده و کاربران را نسبت به این رمز ارز نامطمئن کرده است.
ما سعی کردیم در این مطلب به زوایای مختلف این رمز ارز بپردازیم، امیدواریم مطالعه‌ این مقاله توانسته باشد شما را در تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری و یا خرید این رمز ارز کمک کرده باشد.
سوالات متداول
آیا رمز ارز دیجی بایت DigiByte یک توکن است؟
خیر، از آنجایی که رمزارز دیجی بایت شبکه مخصوص خود را دارد به عنوان یک کوین شناخته می‌شود.
از کدام روش اجماع در شبکه دیجی بایت استفاده می‌ شود؟
روش اجماع اثبات کار (Proof of Work) همچون بیت کوین در این شبکه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
توسعه‌ دهنده رمز ارز دیجی بایت کیست؟
جرد تیت (Jared Tate) در سال ۲۰۱۴ این رمزارز را ارائه داد.
تعداد کل ارزهای دیجیتال دیجی بایت چند واحد است؟
۲۱ میلیارد واحد است.
کدام کیف پول‌ها از رمزارز دیجی بایت DigiByte پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)، کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)، کوینومی (Coinomi)، اتمیک (Atomic)، اکسودوس (Exodus)، کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet) برخی از شناخته‌شده ترین کیف پول‌هایی هستند که از رمزارز دیجی بایت پشتیبانی می‌کنند.
کدام صرافی‌ ها رمز ارز دیجی بایت DigiByte را ارائه می‌ دهند؟
صرافی بایننس (Binance)، صرافی کوکوین (Kucoin)، صرافی اوکی اکسپنج (OKEX)، صرافی کوینکس (CoinEX)، صرافی ایرنی ارزجو، صرافی ایرانی ایرانیکارت، Bittrex، Huobi Global، Bitfinex، ProBit، Indodax، ProBit Global، WazirX، BITEXLIVE، Bitvavo، Upbit، NovaDAX، Bitci، BitTurk، Artis Turba، Bitbns، Crex24، CoinDCX، SafeTrade، C-Patex، Graviex، StakeCube، Pionex، BitMart، HitBTC، Bitcoin.com Exchange، Changelly PRO، VCC Exchange، Digi Finex، Finexbox، BitUBU، CoinField، Folgory، Bitrue، STEX، OceanEX، YoBit، Mandala Exchange، LiteBit.eu، Dove Wallet، LCX Exchange، Bittylicious، VALR، qTrade، ZT، BiONE صرافی‌های ایرانی و خارجی هستند که به کاربران خود امکان خرید رمز ارز DigiByte را می‌دهند.
کاربرد اصلی دیجی بایت DigiByte چیست؟
صنعت پرداخت و یا نقل و انتقالات دارایی‌ها

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *