رمز ارز سینتتیکس چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز سینتتکس

نمودار سینتتکس

سینتتیکس یک پروژه مالی غیرمتمرکز است که بر روی شبکه بلاک چین اتریوم قرار گرفته است و مطابق استاندارد ERC-20 پیاده‌ سازی شده است. در پلتفرم سینتتیکس کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات و حتی کالاهای مختلف را معامله کنند. سینتتیکس با هدف ایجاد دارایی‌های مصنوعی به وجود آمد، به عبارت دیگر هر دارایی باارزشی در دنیای واقعی می‌تواند در سینتتیکس به یک دارایی مصنوعی با هدف ارزیابی قیمت دارایی موردنظر تبدیل شود. می‌توان گفت که SNX که توکن پلتفرم سینتتیکس است همچون وثیقه و یا ضمانتی برای صدور دارایی‌هایی مصنوعی به کار می‌رود.
در ادامه توکن سینتتیکس و شبکه‌ی آن را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.
معرفی بنیان گذاران رمز ارز سینتتیکس Synthetix

کین وارویک (Kain Warwick) را به عنوان موسس و مدیر غیراجرایی رمز ارز Synthetix می‌شناسند. وارویک علاوه بر سینتتیکس به عنوان مدیرعامل و بنیان‌گذار Blueshyft نیز شناخته می‌شود، Blueshyft یک شبکه پرداخت در استرالیا است.

جردن ممتازی، مدیر عملیاتی پروژه سینتتیکس است، وی در زمینه تحلیل بازارهای مالی، طراحی استراتژی تجاری تجربه و دانش کافی را دارد، علاوه بر آن جردن ممتازی به عنوان رهبر فروش در زمینه ارزهای دیجیتال و سیستم‌های بلاک چین و سیستم‌های پرداخت نیز سابقه‌ای حرفه‌ای دارد.

Peter Mckean مدیرعامل پروژه سینتتیکس است، وی بیش از ۲۰ سال در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم افزار فعال بوده است و همچنین برای مدتی در ICL Fujitsu به عنوان برنامه‌نویس فعالیت می‌کرد.

جاستین مدیر ارشد فناوری در پروژه‌ی سینتتیکس هستند و علاوه بر آن در Mongo DB و Lab49 با سمت مدیر مهندسی فعالیت داشت. Justin J.Moses یکی از موسسان Pouncer نیز است.
تاریخچه رمز ارز سینتتیکس

رمز ارز Synthetix در ماه مارس سال ۲۰۱۸ با قیمت ۰.۴۳ دلار در صرافی‌های رمز ارز مورد معامله قرار گرفت و تا اواسط سال ۲۰۲۰ نوسانات کوتاهی را تجربه کرد، اما از همان زمان رشد نسبی را شروع کرد و توانست رکوردهای جدیدی را ثبت کند.
اما اجازه دهید این حرکات قیمتی را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم. سینتتیکس مدتی پس از عرضه در صرافی‌ها توانست با رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت خود را به بالای ۰.۷ دلار برساند، البته پس از آن با افت قیمتی تا ۰.۰۵ در اوایل سال ۲۰۱۹ رکورد جدیدی را ثبت کرد. پس از سیر نزولی که تا اوایل سال ۲۰۱۹ هم ادامه داشت، در طی مدت یک سال این رمزارز توانست یک صعود نسبتا خوب را در طول یک سال تجربه کند به طوری که قیمت آن تا اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ به ۱.۵ دلار رسید.
سینتتیکس تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ در همان نواحی نوساناتی را تجربه کرد و از ماه سپتامبر توانست یک روند صعودی فوق‌العاده را به خود ببیند و رکوردهای جدید را ثبت کند. ۱۲ فوریه روزی بود که سنتتیکس توانست به اوج قیمت از ابتدای پیدایش خود یعنی ۲۷.۷ دلار دست یابد. در حال حاضر این رمز ارز با از دست دادن بیش از دو سوم ارزش خود در زمان اوج قیمتی، با مبلغ تقریبا ۹.۸ دلار در حال معامله شدن در صرافی‌های رمز ارز است.
ویژگی های رمز ارز سینتتیکس

نماد اختصاری رمز ارز سینتتیکس، SNX است.
رمز ارز سینتتیکس با بازاری با ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد دلار، رتبه‌ی ۹۰ از نظر بزرگی بازار را به خود اختصاص داده است و ۰.۰۴ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.
در ابتدا رمزارز سینتتیکس با نام هاون (HAVVEN) معرفی شد اما پس از مدتی نام آن به Synthetix (سینتتیکس) تغییر پیدا کرد.
سینتتیکس یک توکن ERC-20 است و مبتنی بر شبکه اتریوم است.
سینتتیکس در ابتدا به عنوان یک استیبل کوین معرفی شد که البته پس از مدتی تغییر ماهیت داده و به سمت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) کشیده شد.
پلتفرم سیتتیکس نیاز دارد که قیمت سهام، ارزهای فیات و دیگر موارد را به درستی بداند که برای پوشش دادن این نیاز خود از ChainLink و سیستم اوراکلش کمک می‌گیرد و به این ترتیب ویژگی‌ غیرمتمرکز (DeFi) بودن را به خوبی حفظ می‌کند. (در گذشته چنین نبود)
سینتتیکس یک پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.
کاربران پلتفرم سینتتیکس قابلیت استیک توکن‌های SNX را دارند، در این صورت کاربرانی که این توکن‌ها را خریداری و هولد کنند و در اختیار شبکه قرار دهند، پاداشی را دریافت خواهند کرد.
علاوه بر استیکینگ کاربران و دارندگان رمزارز SNX بر اساس پروتکل سینتتیکس و سیاست‌های تورمی آن پاداش‌هایی را دریافت می‌کنند.
حدودا ۲۱۲ میلیون توکن SNX در گردش وجود دارد.

در جریان برگزاری ICO سینتتیکس ۱۰۰ میلیون توکن ضرب شد که ۶۰ میلیون توکن برای جذب سرمایه به فروش رسید. ۴۰ درصد باقی‌مانده به ترتیب زیر تقسیم شد:

– تیم پروژه و مشاوران ۲۰ درصد
– توسعه و بنیاد ۱۲ درصد
– طرح‌های تشویقی مشارکتی ۵ درصد
– طرح‌های تشویقی و بازاریابی ۳ درصد

تعداد کل توکن‌های عرضه شده در ابتدا ۱۰۰ میلیون واحد بود که با توجه به سیاست تورم‌زای موجود این مقدار تا ماه آگوست سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۶۰ میلیون واحد خواهد رسید. میزان صدور توکن پس از این تاریخ (آگوست ۲۰۲۳) به صورت ثابت بر روی ۵ درصد خواهد ماند.
هرچند که سنتتیکس به عنوان دارایی برای سرمایه گذاری معرفی نشده است، اما به دلیل وجود سیاست تورمی در پروتکل آن شاهد رشد قیمت این رمزارز هستیم
ساختار سینتتیکس بسیار شبیه به استیبل کوین‌ها است که برای حفظ ارزش خود یک پشتوانه دارند، با این تفاوت که در سنتتیکس هر شخصی می‌تواند یک دارایی از نوع مصنوعی با پشتوانه رمزارز سنتتیکس استخراج کند.
سینتتیکس دارای دو توکن است:

Synthetix با نماد SNX که آن را به عنوان توکن اصلی می‌شناسیم در ایجاد دارایی‌های مصنوعی پلتفرم نقش دارد.
Synth توکن دیگر پلتفرم است که به دارایی‌های مصنوعی اشاره می‌کند که در پلتفرم ایجاد شده‌اند.

به طور کلی سیستم سینتتیکس به این صورت است که کاربران در پلتفرم رمزارز SNX را خریداری و قفل می‌کنند، این توکن‌های قفل شده را می‌توان برای ایجاد توکن Synth که قیمت دارایی‌های خاصی در دنیای واقعی را نمایندگی می‌کنند، استفاده کرد.
Synthها در پلتفرم سینتتیکس با اهداف مختلف ایجاد می‌شوند، به عنوان مثال sBTC، قیمت بیت کوین را در خود جای داده است، در حالی که iBTC یک توکن اینورس یا معکوس (Inverse) است که با بالا رفتن قیمت بیت کوین ارزش آن کاهش یافته و با پایین آمدن ارزش بیت کوین ارزشش بالا می‌رود.
Synth‌های ایجاد شده در صرافی سینتتیکس (پلتفرم مربوطه) قابل معامله شدن هستند.
تریدهای پلتفرم سیتتیکس به صورت همتا به قرارداد انجام می‌شوند به این صورت تراکنش‌ها بدون اینکه در لیست سفارش ثبت شوند انجام می‌شوند که به مراتب ساده‌تر و سریع‌تر از روش ثبت سفارش در لیست است.
با توجه به تعداد توکن‌های SNX استیک شده توسط کاربران، توکن‌های در جریان معامله کمتر شده و در نتیجه قیمت توکن افزایش می‌یابد.
Mintr برنامه غیرمتمرکز بر روی شبکه سنتتیکس است که نقش رابط کاربری را دارد. به این ترتیب برای قفل و یا آزادسازی توکن‌های SNX، استخراج و یا سوزاندن Synth‌ها، جمع‌آوری پاداش استیکینگ و موارد این‌چنینی به Mintr احتیاج است. برای این انجام این کارها کاربران باید کیف پول خود را که باید مبتنی بر اتریوم و استاندارد ERC-20 باشد، به برنامه غیرمتمرکز Mintr متصل کنند.

مزایا و معایب رمز ارز سینتتیکس

مزایا

کاربران دارنده‌ی SNX هم در ازای استیک و هم بر اساس سیاست‌های پولی تورمی، پاداشی بر اساس توکن SNX دریافت خواهند کرد.
نظر به اینکه بازارهای مالی سنتی بسیار بزرگ هستند، سینتتیکس قدرت بالقوه‌ای برای ساخت بازار توکن بر روی بلاک چین اتریوم را دارد.
از آنجایی که SNX یک توکن مبتنی بر ERC-20 است به راحتی می‌توان کیف پول مناسب برای ذخیره آن را به دست آورد.
کاربران در پلتفرم سینتتیکس می‌توانند بدون آنکه نیاز باشد که به شخص مقابل اعتماد کرده و یا وی را بشناسند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند و به تجارت بپردازند.

معایب

اگر کاربری قصد ایجاد Synth را داشته باشد، باید به میزان بیش از ۷۵۰ درصد ارزش Synth تولید شده، توکن SNX را قفل کند.
از دیگر معایب سنتتیکس می‌توان وابستگی آن به اتریوم و متمرکز شدن را بیان کرد.
قیمت توکن سینتتیکس به شدت از بیت کوین و اتریوم تاثیر می‌گیرد.
ارزش توکن‌های SNX و Synth تطابق کاملی باهم ندارند و گاهی پیش می‌آید که در خلاف مسیر هم در حرکت باشند.

کاربردهای رمز ارز سینتتیکس
کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن SNX پاداشی را از پلتفرم سینتتیکس دریافت کنند.
مثل هر رمز ارز دیگری می‌توان رمزارز سینتتیکس را در صرافی‌هایی رمز ارز خرید و فروش کرد و به این ترتیب با خرید و فروش به موقع سودهایی را از تفاوت قیمت‌ها به دست آورد. کاربران سینتتیکس برای ایجاد توکن‌های Synth که توکن دوم پلتفرم سینتتیکس است به توکن SNX نیاز خواهند داشت.
کیف پول هایی که رمز ارز سینتتیکس را پشتیبانی می کنند

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

دارایی‌های دیجیتال نگه‌داری شده در کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل آنکه کلید خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند، از خطرهایی مانند خطر هک و نفوذ به اطلاعات درون آنها حفظ می‌شوند. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس یکی از همین کیف پول‌های سخت افزاری است که از رمز ارز Synthetix نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری که از رمزارز سینتتیکس پشتیبانی می‌کند ترزور است. معمولا کاربرانی که دارایی‌های دیجیتال زیادی دارند و یا قصد دارند به صورت میان‌مدت و یا بلندمدت بر روی دارایی‌های دیجیتال خود سرمایه گذاری کنند، کیف پول‌های سخت افزاری را انتخاب می‌کنند البته باید بدانید که کیف پول‌های سخت افزاری قیمت نسبتا بالایی دارند.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

از آنجایی که سینتتیکس یک توکن ERC-20 مستقر بر روی شبکه اتریوم است می‌توان آن را در کیف پول اتریومی متامسک ذخیره کرد.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی از کیف پول‌های موبایلی است که در دو نسخه اندروید و IOS ارائه شده است، این کیف پول پس از حمایتی که صرافی بایننس از آن داشت تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی کننده خود را افزایش داد و اعتبار بالایی را به دست آورد. در حال حاضر تراست ولت نیز از رمزارز سینتتیکس پشتیبانی می‌کند.
خرید رمز ارز سینتتیکس

معمولا انجام هر کاری به چند روش ممکن است که در میان روش‌های مختلف یکی از روش‌ها به عنوان بهترین شناخته می‌شود. خرید ارزهای دیجیتال نیز به همین صورت است، شما می‌توانید برخی از ارزهای دیجیتال را به صورت مستقیم از شخص دیگر خریداری کنید و یا اینکه با مراجعه به برخی از کانال‌های تلگرام خرید و یا فروش خود را انجام دهید. اما باید بدانید که بهترین و معتبرترین روش خرید ارزهای دیجیتال مراجعه به وبسایت صرافی و خرید رمز ارز موردنظر از صرافی است، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید در انتخاب صرافی دقت داشته باشید و حتما موارد مهم را پیش از استفاده صرافی بررسی کنید. برای دانستن تمام جزئیات و کلیات موردنظر برای شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال سپری کردن یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند موفقیت شما را در این بازار تا حد زیادی تضمین کند، بعد از آموزش، این خود شما هستید که در میزان موفقیت یا شکست‌تان نقش مهم خواهید داشت، به عنوان مثال شما به عنوان یک فعال بازار ارزهای دیجیتال که آموزش اصولی را هم پشت‌سر گذاشته‌اید باید حتما به آنچه آموخته‌اید پایبند باشید، در غیر این صورت موفق نخواهید شد.
فعالان ایرانی بازار ارزهای دیجیتال برای خرید رمزارز سینتتیکس می‌توانند از صرافی‌های ایرانی و یا خارجی استفاده کنند، در ادامه روند خرید از هر کدام را مختصرا شرح خواهیم داد.
صرافی ایرانی
برای خرید رمزارز سینتتیکس از یک صرافی ایرانی باید پس از ایجاد حساب کاربری در صرافی، حساب کاربری خود را با استفاده از کارت بانکی خود شارژ کنید و سپس به راحتی و همچون یک خرید اینترنتی، رمزارز سینتتیکس یا هر رمز ارز دیگر را خریداری کنید. برای این کار کافی است وارد پنل کاربری خود شده و در بخش ثبت سفارش، سفارش خرید خود را با حجم و قیمت موردنظرتان ثبت کنید و در نهایت بر روی دکمه‌ی سبز (Buy) کلیک کنید.
صرافی خارجی
اگر صرافی ایرانی معتبری برای خرید رمزارز سینتتیکس پیدا نکردید و یا میزان کارمزد خرید بالا بود و یا به هر دلیل دیگر، قصد خرید رمزارز سینتتیکس را از یک صرافی خارجی داشتید باز هم در مرحله اول به یک صرافی ایرانی نیاز خواهید داشت، البته نه برای خرید سینتتیکس، شما باید رمز ارز تتر، بیت کوین و یا هر رمز ارز مناسب دیگر را خریداری کنید و در مرحله بعد رمز ارزی که خریداری کردید را به صرافی خارجی منتقل کنید، در مرحله بعد می‌توانید به راحتی با مشخص کردن قیمت و حجم موردنظر برای خرید رمز ارز سینتتیکس، سفارش خرید خود را ثبت کنید.
و اما دو نکته مهم که باید به آنها اشاره کرد:

رمزارزی که قرار است در صرافی ایرانی خریداری کنید و به صرافی خارجی انتقال دهید بستگی به صرافی خارجی دارد، به عنوان مثال اگر قصد خرید رمزارز سینتتیکس را از صرافی کوکوین داشته باشید باید ابتدا در صرافی ایرانی یکی از ارزهای دیجیتال تتر، بیت کوین، اتریوم و یا ارز فیات دلار آمریکا را تهیه کرده و سپس به صرافی کوکوین منتقل کنید.
پس از خرید رمزارز سینتتیکس از هر صرافی (ایرانی و خارجی) آن را بلافاصله به یک کیف پول معتبر که از رمز ارز Synthetix پشتیبانی می‌کند انتقال دهید.

صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز سینتتیکس
صرافی بایننس (Binance)
صرافی بایننس از لحاظ حجم معاملات روزانه بزرگ‌ترین صرافی دنیا به حساب می‌آید، این صرافی با اضافه کردن امکانات جدید، کاربران خود را راضی نگه داشته است، از طرف دیگر کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس معقولانه‌تر از بسیاری از دیگر صرافی‌های رمز ارز است. با تمام این تفاصیل صرافی بایننس اخیرا امکانات و خدمات خود را محدود به گروه خاصی از کشورها کرده است و بنابراین بسیاری از مردم دنیا از جمله ایرانیان در بهره بردن از خدمات این صرافی محدودیت دارند.
با این حال کاربران صرافی بایننس می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال تتر، بیت کوین، BUSD و BNB رمز ارز سینتتیکس را در بازار اسپات خریداری کنند.
صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)
کوین بیس یک صرافی آمریکایی است که امنیت و البته ممنوعیت‌های آن برای استفاده‌ی برخی از کشورها زبان‌زد است. با این حال زمانی که صرافی کوین بیس یک رمز ارز را لیست می‌کند می‌توان از لحاظ بنیادی به آن رمز ارز اعتماد کرد. در نتیجه می‌توان گفت که رمزارز سینتتیکس با لیست شدن در صرافی کوین بیس حداقل کیفیت‌های لازم برای اعتماد کردن به آن را کسب کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی کوینبیس این است که به کاربران خود اجازه می‌دهد با استفاده از ارزهای فیات هم در این صرافی فعالیت کنند. کاربران برای خرید رمزارز سینتتیکس به یکی از ارزهای فیات دلار آمریکا، یورو و یا پوند انگلستان نیاز خواهند داشت. اما علاوه بر ارزهای فیات، کاربران می‌توانند با استفاده از رمز ارز بیت کوین نیز سینتتیکس را در این این صرافی خریداری کنند.
صرافی کوکوین (Kucoin)
کوکوین یک صرافی بین‌المللی است که کاربران ایرانی در حال حاضر می‌توانند بدون احراز هویت و تغییر IP در آن فعالیت داشته باشند. صرافی کوکوین پس از محدودیت‌های اعمال شده از سمت بایننس مقصد بسیاری از ایرانیان برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال شد، اگر شما هم یکی از کاربران صرافی کوکوین هستید و قصد خرید رمز ارز Synthetix را دارید، می‌توانید با استفاده از تتر، بیت کوین، اتریوم و دلار آمریکا خرید خود را انجام دهید.
صرافی یونی سواپ (Uniswap)
علی‌رغم غیرمتمرکز بودن ماهیت ارزهای دیجیتال، اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال متمرکز هستند، اما در این میان صرافی‌های غیرمتمرکزی نیز وجود دارند که یونی سواپ یکی از همین صرافی‌ها است. کاربران صرافی یونی سواپ می‌توانند با استفاده از WETH رمز ارز Synthetix را خریداری کنند.
علاوه بر صرافی‌هایی که در بالا ذکر کردیم شما می‌توانید رمزارز سینتتیکس را از صرافی‌های دیگری همچون هوبی گلوبال (Huobi Global)، Bithumb، FTX، Poloniex، Bitfinex، اوکی اکسچنج (OKEX)، Sushiswap، Bancor Network، Indodax، Crypto.com Exchange، OX Protocol، LBank، WazirX و … خریداری کرد.
به علاوه اگر کاربری قصد باز کردن معاملات شرطی بر روی رمزارز سینتتیکس داشته باشد می‌تواند با ایجاد یک حساب کاربری در یکی از صرافی‌های بایننس (Binance)، Huobi Global، FTX، Kucoin، Phemex، اوکی اکسچنج (OKEX)، Delta Exchange، CoinFLEX، StormGain، Perpetual Protocol و صرافی کوین تایگر (CoinTiger) معاملات شرطی خود را انجام دهد.
آینده‌ رمز ارز سینتتیکس

در بررسی هر رمز ارزی باید به عوامل مختلف موثر بر روی آن رمز ارز توجه داشت، یکی از این عوامل وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال است. احتمالا شما هم از رشد اکثر ارزهای دیجیتال در محدوده‌ی زمانی اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ مطلع هستید. موقعیت کلی بازار و دید عامه مردم و دولت و سازمان‌ها به بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی بر روی قیمت و ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال تاثیر مستقیم و هم‌زمان می‌گذارد. این موضوع را نمی‌توان به طور دقیق بررسی کرد اما بسیاری از اقتصاددانان آینده اقتصاد دنیا را در گرو ارزهای دیجیتال می‌بینند.
اما یکی از ایراداتی که به پلتفرم سینتتیکس گرفته می‌شود این است که علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد این پلتفرم مربوط به آینده باشد، هنوز نمی‌توان از پیشرفت آن در آینده مطمئن بود و این پلتفرم هنوز هم در حال توسعه است.
و از طرف دیگر با توجه به بزرگی بازارهای مالی سنتی، می‌توان نتیجه گرفت که سنتتیکس اگر به خوبی عمل کند پتانسیل بسیار بالایی در ایجاد ساخت یک بازار توکن بر روی شبکه بلاک چین خواهد داشت که این موضوع می‌تواند آینده‌ی بسیار درخشانی را برای این رمزارز رقم بزند. با توجه به موارد ذکر شده می‌توان به این نتیجه رسید که در صورتی که تیم پروژه بتواند به درستی بر روی توسعه رمز ارز SNX کار کند و اهداف مطرح شده را محقق کند، می‌توان آینده‌ی خوبی را برای این رمزارز و پلتفرم آن پیش‌بینی کرد.
سخن آخر
سینتتیکس یک پروتکل غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم مستقر شده است، این پلتفرم دارای دو توکن به نام‌های SNX و Synth است که هر کدام وظایف خاص خود را دارند، در مقاله‌ای که مطالعه کردید این موارد به تفصیل توضیح داده شده‌اند. مورد مهم دیگری که در این پلتفرم وجود دارد سیاست تورمی آن است که افراد زیادی را برای کسب سود به سمت خود کشانده است.
سعی ما بر این بود تا رمز ارز سینتتیکس و پلتفرم آن را با جزئیات برای شما معرفی کرده و شرح دهیم.
سوالات متداول
۱. آیا رمز ارز سینتتیکس Synthetix یک توکن است؟
بله، سینتتیکس با نماد SNX یک توکن مبتنی بر ERC-20 شبکه اتریوم است.
۲. کدام کیف پول‌ها از رمزارز سینتتیکس Synthetix پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)، کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)، کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
۳. کدام صرافی‌ها رمز ارز سینتتیکس را ارائه می‌ دهند؟
صرافی بایننس (Binance)، صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)، صرافی کوکوین (Kucoin)، صرافی یونی سواپ (Uniswap)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، Bithumb، FTX، Poloniex، Bitfinex، اوکی اکسچنج (OKEX)، Sushiswap، Bancor Network، Indodax، Crypto.com Exchange، OX Protocol، LBank، WazirX و …
صرافی‌های بایننس (Binance)، Huobi Global، FTX، Kucoin، Phemex، اوکی اکسچنج (OKEX)، Delta Exchange، CoinFLEX، StormGain، Perpetual Protocol و صرافی کوین تایگر (CoinTiger) نیز برای انجام معاملات شرطی بر روی SNX مناسب هستند.
۴. کاربرد اصلی Synthetix چیست؟
صدور دارایی‌های ترکیبی

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *