رمز ارز گلد کوین (GoldCoin) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای

قیمت لحظه ای رمز ارز پکس گلد (PAX Gold)

 
رمز ارز گلد کوین یا GoldCoin (GLC) یک رمز ارز به‌اصطلاح Peer To Peer یا همتا به همتاست که در سال ۲۰۱۳ فردی که هویت او همیشه ناشناس باقی ماند، آن را تولید و عرضه کرد. این ارز مانند بیت کوین هیچ شرکت یا مالک فردی ندارد. همچنین کاملاً غیرمتمرکز و متن‌باز است و به همه مردم دنیا تعلق دارد.
از زمان ایجاد این ارز، چندین فرد علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال و برنامه‌نویسانی که به ارتقای آزادی اقتصادی اعتقاد دارند، در توسعه آن مشارکت داشته‌اند. به لطف این اصول و تمرکز بر ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند سرعت تأیید تراکنش‌های دو دقیقه‌ای و تراکنش‌های فوری، تصور می‌شود GoldCoin یک رمز ارز آینده‌دار خواهد بود؛ به همین منظور در این مقاله این رمز ارز را با هم بررسی کرده‌ایم.
گلد کوین (GoldCoin) چیست؟
این ارز یک رمز ارز غیرمتمرکز منبع‌باز با الگوریتم اثبات کار (PoW) بوده که براساس پروتکل بیت کوین اصلی توسعه یافته است. این رمز ارز در نظر دارد آزادی انتخاب اقتصادی را برای کاربرانی که به‌دلیل زیرساخت‌های اقتصادی سنتی آسیب دیده‌اند، تقویت کند.
با توجه به وایت پیپر GoldCoin، این ارز ترکیبی از طلای دیجیتال و رمز ارزی را منعکس می‌کند که به‌کمک یک بلاک چین غیرمطمئن و بدون مجوز تضمین شده است. اصطلاح بلاک چین بدون مجوز، یک بلاک چین عمومی منبع باز را نشان داده که به همه اجازه می‌دهد در فرایند اجماع بلاک چین‌ها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و داده‌ها شرکت کنند.
عملکرد GoldCoin به این صورت است که از آموزش‌های سایر ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف استفاده می‌کند. این رمز ارز می‌تواند تحولات جدیدی را در روزها و سال‌های آینده به علاقه‌مندان به دنیای رمز ارز نوید دهد. آنچه سبب منحصربه‌فرد بودن این ارز و تمایز آن از سایر پروژه‌های مشابه می‌شود، چرخه توسعه متمرکز بر ویژگی آن است.
آشنایی با پیدایش توکن GLC
این رمز ارز را اریک بریتن (توسعه‌دهنده اصلی)، جرالد هیگین ‌بوهام (کارشناس روابط اقتصادی) و گرگ متیوز (مدیر پروژه) توسعه دادند. پروژه Goldcoin در انجمن عمومی bitcointalk.org در 15 مه 2013 راه‌اندازی شد. کل کوین‌های در گردش و عرضه‌شده توسط این ارز 72,245,700 توکن GLC خواهند بود.
هدف از رمز ارز گلد کوین (GoldCoin) چیست؟
این ارز از قدرت مقیاس‌گذاری روی زنجیره و بلوک‌های بزرگ ۲ مگابایتی برای رشد با افزایش تقاضا استفاده می‌کند؛ بدون اینکه از دیدگاه نوآورانه ساتوشی ناکاموتو دور شود.
گلد کوین یک ذخیره ارزش مقاوم در برابر چند استخر نقدینگی است و به همین صورت می‌تواند مسئله مطرح‌شده را در هر بلوک هر بار و دوباره هدف قرار دهد. در این سیستم (سیستم اثبات‌شده) جوایز و پاداش‌ها تنها براساس ریاضیات توزیع می‌شوند. همچنین به لطف طراحی بدون SegWit (سیستمی بدون نیاز به امضای تراکنش‌ها)، شبکه GoldCoin بسیار مطمئن و امن است.

امنیت توکن GLC به چه صورت است؟
این ارز یک رمز ارز مبتنی بر الگوریتم هش Scrypt است. همچنین ادعا می‌کند کلاینتی مقاوم در برابر چندین استخر نقدینگی دارد که به ایمن‌کردن شبکه از حمله 51 درصدی کمک می‌کند. این دارایی برای رفع آسیب‌پذیری‌های حیاتی که در سایر ارزهای الکترونیکی وجود داشت، معرفی شد.
این آسیب‌پذیری‌ها شامل 51 درصد حملات، هزینه‌های تراکنش و غیره است. اصطلاح 51 درصد حمله یا حمله اکثریت زمانی رخ می‌دهد که یک فرد یا گروه کنترل بیش از 50 درصد از قدرت هش بلاک ‌چین را به دست می‌آورد. برای غلبه بر این چالش‌ها، GoldCoin شبکه ارتقای بلوک، الگوریتم‌های پیچیده و سایر ابزارهای برنامه‌ریزی را معرفی کرد تا به‌دنبال حفظ یک شبکه پایدارتر باشد. همه این تلاش‌ها به توسعه پلتفرمی منجر شد که هدف آن جلوگیری از مداخله هکرها و جبران تورم است.
ویژگی‌های رمز ارز GLC چیست؟
همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این رمز ارز روی بلاک چینی اجرا شد که براساس الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) کار می‌کند. محبوب‌ترین و مشهورترین شبکه‌های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت‌ کوین از این الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند. GoldCoin ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها بیان شده‌اند:

فاصله بلاک 2 دقیقه‌ای که در مقایسه با بیت کوین که 10 دقیقه فاصله بلاک دارد، بسیار رقابتی است.
اندازه بلوک 32 مگابایت که بسیار بیشتر از اندازه بیت کوین با بلوک 2 مگابایت است.
ظرفیت شبکه 1120 TPS (تراکنش در ثانیه) است و سرعت بسیار بالایی دارد.
امکان معاملات آنی در این شبکه فراهم شده است.
این شبکه از سیستم دفاعی 51 درصد بهره می‌برد.
کارمزدهای بسیار پایین از ویژگی‌های قابل‌توجه این شبکه است.
در مقایسه با شبکه‌های دیگر سرعت پردازش بهتر برای تراکنش‌ها ارائه می‌دهد.

این ویژگی‌ها به گلد کوین اجازه می‌دهند ساختار آزادی اقتصادی را همراه با توسعه رمز ارزی که هدف آن حل مشکلات آسیب‌پذیری‌های موجود در ارزهای الکترونیکی است، حفظ کند. همچنین با توجه به وب‌سایت این رمز ارز، برای فراهم‌شدن امکان خرید GoldCoin به‌راحتی و برای همه سرمایه‌گذارها، این رمز ارز در بسیاری از صرافی‌های مختلف که به‌منزله شرکای تجاری برای آن عمل می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است.
گولد کوین در کدام صرافی‌ها معامله می‌شود؟
این رمز ارز را می‌توان در صرافی‌های زیر معامله کرد:

LATOKEN
SouthXchange
Free Exchange

همچنین جفت ارزهای معاملاتی محبوب GoldCoin در بازار شامل موارد زیر هستند:

GLC/USD
GLC/CAD
GLC/AUD
GLC/GBP
GLC/PHP
GLC/INR

خرید و فروش گلد کوین چگونه امکان‌پذیر است؟
خرید و فروش این ارز با ارزهای فیات (USD، CAD، AUD، EUR، GBP و غیره) یا کوین‌های دیگری مانند BTC یا ETH امکان‌پذیر خواهد بود.
پرسش‌های متداولقیمت فعلی گلد کوین چقدر است؟در حال حاضر قیمت 1 GoldCoin 0.0235 دلار است.ارزش بازار گلد کوین چقدر است؟ارزش بازار فعلی این بازار در زمان نگارش این مقاله $1,026,360 است.بالاترین قیمت گلد کوین چقدر بوده است؟بالاترین قیمت این ارز تاکنون ۱۴.۸۳ دلار بوده و این بیشترین قیمتی است که از زمان عرضه این ارز وجود داشته است.حجم معاملات 24 ساعته گلد کوین چقدر است؟در زمان نگارش این مقاله در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات این ارز ۳۵۳۶ دلار بوده است.چه دارایی‌های دیگری شبیه گلد کوین هستند؟دارایی‌هایی که ارزش بازار آن‌ها مشابه این ارز است عبارت‌اند از: XTRABYTES، Botto، EVRYNET.چند گلد کوین برای گردش وجود دارد؟عرضه فعلی GoldCoin در گردش حدود 44 میلیون است.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۴۰ رای)

۴.۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *