زلزله شمال کشور را لرزاند – نسیم خبر

به گزارش نسیم خبر، دقایقی قبل زلزله‌ای نسبتاً بزرگ ساری و شهرهای همجوار استان مازندران را لرزاند. شدت این زلزله به اندازی بود که در برخی شهرهای استان از جمله ساری، قائمشهر، بابل و بابلسر احساس شد.
براساس گزارش‌ها، این زمین لرزه به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۲۳ کیلومتری زمین در موقعیت ۳۶.۵۵ درجه شمالی و ۵۲.۹۶ درجه شرقی در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر ثبت شده است.
همچنین، براساس گزارش‌هایی که به‌دست آمده است شدت زمین لرزه به حدی بود که در مرکز و بسیاری از شهرستان‌های شرق استان احساس شد. این زمین لرزه موجب وحشت مردم و به خیابان آمدن آن‌ها در استان‌های شمالی شده است.
با وجود این، تاکنون اطلاعاتی از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است.
چند نفر در زلزله مازندران مصدوم شدند؟
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد: زمین لرزه‌ای در ساعت ۲۱:۱۳ دقیقه شامگاه سه‌شنبه به بزرگی ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۲۴ کیلومتری زمین در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کلیومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر به وقوع پیوست که شدت آن در بیشتر نقاط استان به طور کامل احساس شد.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی ادامه داد: زلزله امشب در استان مازندران تاکنون مصدومی نداشته و همه پایگاه‌های اورژانس در آماده باش کامل هستند.
وی درباره آخرین وضعیت ارزیابی زلزله امشب استان مازندران بیان کرد: همکاران تیم عملیات ویژه در منطقه حضور دارند و تاکنون در جویبار، ساری و قائمشهر مصدومی با وقوع این حادثه طبیعی گزارش نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطر نشان کرد: خسارت احتمالی مالی این زمین لرزه از سوی نیروهای امداد و نجات در دست بررسی است.
منبع: ایرنا

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *