معرفی شرکت آلیانز (Allianz) – نسیم خبر

شرکت آلیانز یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات مالی در سطح بین‌الملل است و رهبری جهانی در صنعت بیمه و مدیریت دارایی را بر عهده دارد. براساس آمار رسمی این شرکت در بیش از ۷۰ کشور جهان به ۱۰۰ میلیون مشتری خرده‌فروشی و شرکتی خدمات تخصصی خود را در حوزه‌های مختلفی مانند بیمه اموال، حوادث، عمر و سلامت، بیمه اعتبار (credit insurance)، بیمه مسافرت و خدمات مدیریت دارایی ارائه می‌دهد.
فهرست این مقاله
تاریخچه شرکت آلیانز (Allianz)

این شرکت در سال ۱۸۹۰ توسط متخصص بیمه به نام Carl Thieme (کسی که در سال ۱۸۸۰ نیز Munich Re را تأسیس کرده بود) و بانکداری به نام Wilhelm Finck در شهر برلین آلمان راه‌اندازی شد. این دو پس از آنکه سرمایه اولیه ۴ میلیون فرانکی را برای راه‌اندازی این شرکت صرف کردند، موفق به ثبت تجاری شرکت در دادگاه شهرداری برلین شدند. در ابتدای کار این شرکت با هدف ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به حمل‌ونقل و حوادث افتتاح شد.
شرکت آلیانز و جنگ جهانی اول و دوم
این شرکت در سال ۱۸۹۳، اولین حرکت بین‌المللی خود را با افتتاح دفتری در شهر لندن انگلیس انجام داد. در ابتدای مسیر دفتر لندن شرکت آلیانز توسط Carl Schreiner که رئیس عملیات بین‌المللی شرکت Munich Re نیز بود مدیریت می‌شد. این شرکت با هدف ارائه خدماتی به مشتریان آلمانی بیمه‌شده در خارج آلمان راه‌اندازی شده بود.
تا پیش از شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴، این شرکت علاوه بر آلمان، در کشورهای دیگری مانند هلند، اسکاندیناوی، ایتالیا، بلژیک، فرانسه و بالکان فعالیت داشت. می‌توان گفت آغاز جنگ جهانی اول نقطه عطفی در تاریخ این شرکت بود؛ چراکه در آن زمان آلیانز برای نخستین دوره شروع به استخدام زنان کرد، اما متأسفانه این دوره به معنای پایان دوره رشد مداوم در این شرکت جوان بود. مانند سایر شرکت‌ها، در طول دوره جنگ جهانی اول، این شرکت نیز کارمندان خود را از دست داد و درنهایت پس از شکست آلمان در جنگ، این کشور در یک بحران اقتصادی جدی قرار گرفت.
اما پس از مدتی و با وجود تورم جهانی، این شرکت توانست تا در دهه ۱۹۲۰ به بزرگ‌ترین شرکت بیمه موتور آلمان تبدیل شود. در این بازه زمانی، شرکت تصمیم به گسترش محدود خدمات خود گرفت و در سال ۱۹۲۳ بخش Life شرکت خود را راه‌اندازی کرد. این بخش در مدت‌زمان کوتاهی به یکی از پیشروترین شرکت‌های بیمه عمر آلمان تبدیل شد.
از سال ۱۹۳۳ شرکت آلیانز، به بخش مهمی از سیستم اقتصادی دیکتاتوری ناسیونال سوسیالیست تبدیل شد. مدیرکل شرکت که در آن زمان شخصی به نام Kurt Schmitt بود، به‌عنوان وزیر اقتصاد رایش سوم (Third Reich) منصوب و به بخشی از کابینه آدولف هیتلر پیوست. وی در سال ۱۹۳۵ به‌دلیل بیماری از سمت خود استعفا داد و این بار به‌عنوان مشاور به شرکت آلیانز بازگشت. مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های آلمانی، آلیانز نیز پس از پایان جنگ جهانی دوم با ویرانی اقتصادی شدیدی مواجه شد.
روند پیشرفت شرکت آلیانز
۳۵ سال پس از جنگ جهانی دوم، این شرکت با یک چرخش عملیاتی بزرگ به بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای در اروپا تبدیل شد. این موضوع تا حدودی به سرمایه‌گذاری بیمه‌گر در فناوری‌های مدرن و استراتژی ادغام و اکتساب (M&A) در سراسر جان مرتبط می‌شد. در اوایل سال ۱۹۷۰ این شرکت شروع به ایجاد شرکت‌های تابع جدید در بازارهای منتخب در سراسر جهان از جمله ایالات‌متحده آمریکا کرد. این امر سبب ایجاد درآمد حق بیمه‌ای بین‌المللی برای شرکت شد.
همچنین نسل‌های بعدی کارکنان و مدیران فعال در این شرکت موفق شدند آن را از یک ارائه‌دهنده منطقه‌ای بیمه حوادث و حمل ‌و نقل، به یک شرکت بیمه‌گر جهانی و مدیر دارایی تبدیل کنند. درواقع ایده‌ها و انرژی‌های آن‌ها به آلیانز قدرت داد تا این شرکت به‌عنوان شرکتی قوی و فعال در مقیاس جهانی به موقعیت فعلی خود دست پیدا کند. اکنون Oliver Bate مدیرعامل و فرد کلیدی این شرکت است.
در سال ۱۹۸۵، این شرکت به‌منظور تسهیل اهداف M&A بین‌المللی خود هلدینگ آلیانز AG را ایجاد کرد و سرانجام این هلدیندگ در سال ۲۰۰۵ به آلیانز SE تبدیل شد.
ویژگی‌های شرکت آلیانز

دفتر مرکزی این شرکت در مونیخ آلمان واقع شده است.
طبق گزارش سالانه در سال ۲۰۲۰ کل درآمد شرکت برابر با ۱۴۰ میلیارد دلار بوده است.
این شرکت در بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان شعبه دارد.
این شرکت در مناطق مختلف جهان یعنی اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه فعالیت دارد.
در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار کارمند در شعب مختلف این شرکت مشغول به کار هستند.
براساس آمار ارائه‌شده در سال ۲۰۲۰، درآمد خالص این شرکت برابر با ۱۳۳ میلیارد دلار بوده است.
میزان کل دارایی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۰، برابر با ۱.۰۶۰ تریلیون دلار بوده است.
این شرکت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته خدمات خود را ارائه می‌دهد.
این شرکت براساس رتبه‌بندی جهانی در سال ۲۰۲۱، به‌عنوان برند اول بیمه جهان معرفی شد.

معرفی بخش‌های مختلف شرکت آلیانز
همان‌طور که تا به اینجا مشخص شد، این شرکت در بخش‌های مختلفی در صنعت بیمه و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت دارد. در ادامه به بررسی هریک از این بخش‌ها می‌پردازیم:

بیمه اموال و حوادث (Property & Casualty Insurance)
Health & Life Insurance/ بیمه سلامت و عمر
Asset Management/ مدیریت دارایی
Business Insurance/ بیمه کسب و کار (تجاری)

معرفی بخش بیمه اموال و حوادث

این بخش به مشتریانی که به‌دنبال محافظت از اموال شخصی خود مانند ملک، اتومبیل یا دریافت بیمه مسئولیت شخصی (personal liability) هستند، خدماتی را ارائه می‌دهد. مشتریان این بخش افراد حقیقی، شرکت‌ها و خرده‌فروشانی هستند که برای محافظت از خطرات موجود می‌توانند از تمام خطوط بیمه‌ای شرکت بهره‌مند شوند.
معرفی بخش بیمه سلامت و عمر

همان‌طور که روند زندگی در جوامع امروزی در حال تغییر است، راه‌حل‌ها و پروسه خدمت‌رسانی این شرکت نیز در حال تحول و گسترش است. بخش بیمه سلامت و عمر در این شرکت به مشتریان این اطمینان را می‌دهد تا بتوانند از طریق بیمه عمر و سلامت از خود و عزیزانشان مراقبت کنند.
این شرکت جهت حفاظت از سلامت و افزایش رفاه مشتریان خود، در سراسر جهان بیمه بین‌المللی سلامت، بیمه عمر و ناتوانی و همچنین طیف گسترده‌ای از خدمات بهداشتی و محافظتی را به افراد، خانواده‌ها، سازمان‌ها و شرکا ارائه می‌دهد.
معرفی بخش مدیریت دارایی

در این بخش از شرکت، حدود ۱۹۶۰ میلیارد یورو دارایی تحت مدیریت شرکت قرار گرفته و سبب شده تا این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مدیران دارایی در جهان باشد. همچنین دارایی‌های سرمایه‌گذاران را از طریق استراتژی‌های سرمایه‌گذاری فعال مدیریت می‌کند.
متخصصان این بخش از شرکت به مشتریان خصوصی و سازمانی کمک می‌کنند تا سبد سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند و از ثروت خود محافظت کنند. ممکن است سرمایه مشتریان از انواع مختلف یعنی درآمد ثابت، سهام یا سرمایه‌گذاری‌های جایگزین باشد. شرکت به مشتریان خود امکان دسترسی به شبکه جهانی متخصصان سرمایه‌گذاری در کلاس جهانی را می‌دهد.
معرفی بخش بیمه کسب و کار (تجاری)

در این بخش از شرکت، برای ایمن‌سازی زنجیره تأمین و محافظت از دارایی‌ها شرکت بیمه کسب و کار، مشاوره ریسک ویژه و تخصصی را به تمام صنایع، شرکت‌های بزرگ، مشاغل متوسط و کوچک ارائه می‌دهد.
آلیانز Global & Corporate Specialty  (AGCS)با شبکه جهانی در بیش از ۱۶۰ کشور جهان به‌طور خاص به‌صورت جهانی بر نیازهای شرکت‌ها و مشتریان تخصصی تمرکز دارد. از این میان می‌توان به ارائه بیمه کسب و کار (تجاری) برای بیش از نیمی از شرکت‌های Fortune Global 500 و بیشتر شرکت‌های پیشرو در حوزه دریانوردی و هوایی اشاره کرد.
نظر شرکت آلیانز درباره بازار ارزهای دیجیتال
طی دو سال گذشته، تعداد زیادی از بازیگران اصلی سازمانی وارد دنیای بلاک چین شدند و به‌دنبال گسترش تعامل خود با این فناوری بودند. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، بسیاری از آن‌ها در حال بررسی فناوری بلاک چین در جهت توسعه توکن‌ها، سیستم‌های انتقال دارایی و پرداخت هستند.
در این میان نیز، غول صنعت بیمه یعنی آلیانز Global Corporate & Specialty SE  (AGCS) در حال توسعه یک اکوسیستم مبتنی بر توکن است که بتواند از آن برای پرداخت‌های بیمه‌ای خود در سطح جهان استفاده کند. براساس اعلام یکی از سخنگویان این شرکت، AGCS در حال بررسی گسترده فناوری بلاک چین است.
این شرکت قصد دارد از این فناوری برای ساده‌سازی و تسریع پرداخت‌های بیمه بیرون مرزی برای مشتریان شرکتی خود استفاده کند. به‌منظور اجرای این پروژه، در حال حاضر یک تیم متخصص در حال کار روی مراحل توسعه یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر توکن است. قرار است این سیستم امکان انتقال پول بدون اصطکاک، آنی و شفاف را برای انجام طیف وسیعی از انواع روش‌های پرداخت در آلیانز فراهم کند.
ورود شرکت آلیانز در فضای توکن
براساس مقاله‌ای که در آوریل سال ۲۰۱۹ در CoinDesk منتشر شد، شرکت آلیانز در حال توسعه «توکن داخلی/ internal token» است. قرار است این توکن داخلی به حل مشکلات و ناهنجاری‌های موجود درباره انتقال پول در میان وابستگان بین‌المللی آلیانز در سراسر جهان کمک ‌کند. این توکن روی یک بلاک چین اختصاصی که توسط شرکت بلاک چینی Adjoint طراحی می‌شود، ساخته شده است.
استفاده از فناوری بلاک چین برای بیمه «تأخیر پرواز» در شرکت آلیانز
درواقع توسعه توکن اختصاصی مبتنی بر بلاک چین اولین گام این شرکت در حوزه فناوری بلاک چین نبوده است. براساس ادعای سخنگوی این شرکت، بیمه Bajaj آلیانز General Insurance مستقر در هند، راه‌حل Travel Ezee خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است.
تأخیر در پرواز در سراسر جهان امری معمول و پیش‌بینی‌نشدنی است. ممکن است در برخی مواقع تأخیرهای طولانی سبب شود تا مسافر یک تا چند شب را در هتل سپری کرده و هزینه‌های اضافی پرداخت کند. درواقع بیمه پرواز، هزینه‌های اضافی این چنینی را پوشش می‌دهد. مشکلی که در این سیستم وجود دارد، دست و پاگیر و ناکارآمدبودن فرایند پرداخت این هزینه‌هاست.
Travel Ezee یک محصول بیمه مسافرتی است که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین فرایند تسویه حساب را بهبود می‌بخشد و سرعت می‌دهد. به ‌این ‌ترتیب کل بیمه‌نامه مسافرتی مشتری در یک قرارداد هوشمند گنجانده شده و درصورت بروز تأخیر در پرواز فرایند پرداخت خسارت به‌صورت خودکار آغاز و انجام می‌شود.
کل این فرایند کاملاً منحصربه‌فرد است. در این پروسه به‌جای اینکه مشتری مبلغ خسارت را از شرکت بیمه درخواست کند، خود شرکت رویدادهای خسارت را پیگیری و مبلغ موردنظر را به مشتری پرداخت می‌کند. این دقت و سرعت عمل با استفاده از فناوری بلاک چین امکان‌پذیر شده است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *