کاردانو با جهش شدید چهارمین رمز ارز برتر بازار شد

کاردانو پس از عملکرد خیره‌کننده در هفته‌های اخیر، موفق شد که دیروز با پشت سر گذاشتن ریپل، به رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال برسد.
به گزارش بی‌این‌کریپتو، همزمان با افزایش جذابیت حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، کارمزدهای اتریوم هم تا حد زیادی بالا رفته است و این مسئله به فرصتی برای عرض‌اندازه پروژه‌هایی تبدیل شده است که از آنها با عنوان «قاتلان اتریوم» یاد می‌شود. کاردانو یکی از همین پروژه‌هاست که از این فرصت به‌خوبی استفاده کرده است. تراکنش‌های سریع و ارزان‌تر نسبت به اتریوم باعث شده است تا ADA، توکن این شبکه بلاک چینی، رشد قابل‌قبولی از خود نشان دهد و پس از عبور از ریپل، به رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال برسد.
قیمت کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته حدود طی یک هفته گذشته حدود ۸۸ درصد افزایش داشته است و در حال حاضر هم در محدوده ۰.۶۶ دلاری معامله می‌شود.
جهش کاردانو و به طور کلی بازار آلت کوین‌ها باعث شده است تا این سؤال مطرح شود که آیا فصل آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟
اگر در سال ۲۰۱۷ بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، حتما به یاد دارید که روند صعودی آن زمان با جهش قیمت بیت کوین آغاز شد. پس از آن اتریوم رشد خود را شروع کرد و در نهایت با رشد خیره‌کننده آلت کوین‌ها به پایان رسید. به نظر می‌رسد که این اتفاق بار دیگر در حال رخ دادن باشد؛ قیمت بیت کوین طی هفته‌های گذشته اوج تاریخی خود را صبر کرد و پس از آن شاهد ثبت رکورد قیمت اتریوم در محدوده ۱,۷۰۰ دلار بودیم و حالا آلت کوین‌ها هم نوسانات امیدوارکننده از خود نشان می‌دهند.
تاریخ عیناً تکرار نمی‌شود، اما می‌توان برخی شباهت‌ها میان حال و گذشته پیدا کرد. دشوار است که تکرار الگوها را انکار کرد. از لحاظ منطقی، با عقل جور در می‌آید که کاربران جدید و سرمایه‌گذاران نهادی، پیش از آنکه به وجود آلت کوین‌ها پی ببرند، در بیت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کنند. این اتفاق باعث شد ارزهای دیجیتالی که شرایط صعودی مناسبی داشتند، با رشد خوبی همراه شوند و کاردانو هم از جمله همین ارزها بود.
در همین زمان، ارزش قفل‌شده در حوزه دیفای هم به‌شدت افزایش یافته است. این میزان که اوایل سال ۲۰۲۰ کمتر از میلیارد دلار بود، حالا به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است. از آنجایی که شبکه‌هایی که میزبان قراردادهای هوشمند هستند، به‌عنوان بستر اپلکیشین‌ها و پروتکل‌های دیفای به حساب می‌آیند، قیمت توکن‌های این شبکه هم با افزایش روبه‌رو شدند. استلار، پولکادات، استلار و کاردانو از جمله این ارزها هستند.
ADA، توکن شبکه کاردانو است. نام این توکن از روی آدا لاولیس (Ada Lovelace)، ریاضیدان قرن ۱۹ برداشته شده است. از او به‌عنوان اولین برنامه‌نویسی رایانه‌ای یاد می‌شود.
آدا به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر جای دنیا، بدون اینکه منتظر نهادهای شخص ثالث باشند، سرمایه‌های خود را معامله کنند. کاردانو در توصیف رمز ارز خود می‌نویسد:
هر تراکنش به‌صورت امن و دائمی و شفاف روی بلاک چین کاردانو ثبت می‌شود.
پروتکل اجماع کاردانو اثبات سهام نمایندگی‌شده است؛ یعنی کاربران می‌توانند با در اختیار قرار دادن ارزهای خود به شبکه، در اثبات سهام شرکت و سود دریافت کنند. امنیت شبکه کاردانو هم از همین طریق تأمین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *