جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ناوگان ماشینآلات، با اذعان به سن بالای این ماشینآلات اظهار کرد: این مشکل سراسری است و راهکار آن هم بعد از پیگیریهای انجام شده توسط نمایندگان مجلس در لایحه بودجه پیشبینی شده است، به این صورت که در این لایحه اجازه ورود 2 هزار و 700 دستگاه از این نوع ماشینآلات البته با عمر زیر پنج سال کارکرد، بدون پرداخت حق گمرک انجام خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان با تاکید بر قانونی شدن نوسازی ماشینآلات حوزه راهداری ابراز امیدواری کرد، در سال جاری اتفاقات خوبی در این حوزه روی دهد. تغییرات مطلوب در وضعیت آسفالت آزادراه زنجان- قزوین وی با تاکید بر نامطلوب بودن وضعیت روکش آسفالت در آزادراههای زنجان به قزوین و زنجان به تبریز گفت: با توجه به انتقال اهمیت این موضوع به سازمان و تامین اعتبار، پیمانکار مربوطه برای بهسازی آسفالت آزادراه زنجان به قزوین انتخاب شده و در حال ساخت کارخانه آسفالت در حوالی هیدج است که در اردیبهشت راهاندازی خواهد شد بنابراین با توجه به انعقاد قرارداد مطلوب، پیشبینی میشود که وضعیت آزادراه زنجان به قزوین نسبت به گذشته متفاوت شود، چرا که این وضعیت برای خود راهداری هم خوب نیست و انرژی زیادی را از متولیان امر میگیرد. قزوینیان با بیان اینکه متولی نگهداری آزاد راه زنجان به تبریز شرکت آزادراهها است، تصریح کرد: بنا به دلایلی که این متولیان دارند، روکش آسفالت این مسیر که باید بعد از 12 سال انجام میشده، انجام نشده و با پیگیریها انجام گرفته حدود 7 کیلومتر بهسازی شد که مطالبات آن هنوز هم پرداخت نشده است. وی از تصمیم اتخاذ شده برای تحویل گرفتن آزادراه زنجان به تبریز از شرکت آزادراهها در سفر رئیس جمهور به تبریز خبر داد و گفت: مسیر اداری برای اجرای این تصمیم آغاز شده و با پیگیری نمایندهای با این وظیفه در تهران، به نظر اجرای این تصمیم در مراحل پایانی قرار گرفته ولی هنوز قطعی نشده چرا که بروکراسی مورد نیاز سنگین است و باید طی شود که اگر عملیاتی شود میتوان برای بهسازی این محور هم برنامهریزی کرد. قزوینیان با بیان اینکه بر اساس تقسیمبندی انجام شده اعتبار مورد نیاز برای نگهداری محورهای اصلی به صورت ملی تامین میشود، ادامه داد: این تامین اعتبار برای راههای فرعی و روستایی باید از طریق استان انجام شود که این اعتبارات پاسخگوی حجم خرابیها نیست. تاثیرگذاری معادن بر 2 هزار کیلومتر از راههای استان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان فعالیت معادن را از عوامل موثر بر وضعیت راههای استان عنوان و تاکید کرد: معادن حدود 2 هزار کیلومتر از محورهای استان را تحت تاثیر قرار میدهد و چون اغلب بارنامه نمیگیرند و تناژ بالا هم میزنند، خرابیهایی را موجب میشوند هر چند موفق به جذب 30 تا 40 میلیارد تومان در این حوزه طی سال گذشته شدهایم که در این راهها هزینه خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان الزام صدور بارنامه را از قوانین مصوب سال جاری دانست و تاکید کرد: اجرای این قانون ضمن کنترل تناژ که مانع خرابی راهها میشود، به دریافت حقوق دولتی از معادن هم کمک خواهد کرد که بازگشت همین حقوق به بهسازی محورها منجر خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر کیفیت آسفالتریزی گفت: به شما اطمینان میدهم که نظارت انجام میشود ولی مشکل آن جاست که امکانات موجود در وسعت بیشتری مورد استفاده قرار میگیرد، والا متخصص و تجهیزات مورد نیاز برای بهسازی با ماندگاری بلندمدت را در اختیار داریم. پایان پیام/73004
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید