خرید تتر ارزان؛ بهترین صرافی خرید تتر کدام است؟

تتر یکی از ارزهای دیجیتال بسیار کاربردی با حجم معاملاتی فوق‌العاده بالا است. افراد ممکن است در شرایط مختلف از این رمزارز استفاده کنند. تتر یک رمز ارز از نوع استیبل کوین است و ارزش تقریباً ثابتی دارد که معادل یک دلار است. خرید تتر می‌تواند از یک صرافی ایرانی و یا خارجی انجام شود؛ با این حال، افرادی هم هستند که با واریز ریالی به کارت بانکی شخص دیگر و ارسال آدرس کیف‌پول خود، تتر را دریافت می‌کنند. توصیۀ ما برای داشتن یک خرید امن، حتماً مراجعه به صرافی‌های معتبر است.
استیبل کوین تتر چیست؟
رمز ارز تتر با نماد اختصاری USDT، یک استیبل کوین با پشتوانۀ دلار آمریکا است که ارزش تقریباً ثابت و برابر با یک دلاری دارد. در زمان نگارش این مقاله، تتر در رتبۀ سوم ارزهای دیجیتال قرار دارد و تعداد 67.549.764.120 واحد تتر در میان کاربران در حال مبادله است. بسیاری از صرافی‌های ایرانی و خارجی این استیبل کوین را لیست کرده‌اند.

در ابتدا این رمزارز تنها بر روش شبکۀ بلاک‌چین بیت کوین پیاده‌سازی شده بود اما بعدها روی بسیاری از شبکه‌ها با استاندارهای مختلف پیاده‌سازی شد؛ به‌عنوان مثال، رمز ارز تتر در شبکۀ اتریوم بر مبنای استاندارد ERC-20 و در شبکۀ ترون بر مبنای استاندارد TRC-20 پیاده‌سازی شده است.
برخی از شبکه‌هایی که تتر (USDT) روی آن‌ها پیاده‌سازی شده است، شامل اتریوم، ترون، سولانا، اولانچ، بایننس اسمارت چین، فانتوم، بیت کوین کش، زیلیکا، هارمونی، تراکلاسیک، سکرت، بوبا، مون بیم، اوسیس، الگوراند، هکوچین، XDAI، توموچین، فانتوم، KCC، OKEX، آربیتروم، RSK RBTC، ولاس، کرونوس، ارورا، تلوس، مون ریور، آیوتکس، میلکومدا، متر، Near، اوراسکیل، Klaytn، متیس، Hoo Smart Chain، کاردیاچین، فیوژن نتورک، Optimism، Waves و کانفلاکس هستند.
مزایای خرید تتر چیست؟ چرا تتر بخریم؟
فعالان بازار ارزهای دیجیتال و حتی افرادی که در این بازار فعالیت زیادی ندارند، ممکن است به دلایل مختلف به خرید تتر فکر کنند.

تتر یک استیبل کوین شناخته‌شده است که روی بسیاری از شبکه‌های بلاک‌چین پیاده‌سازی شده است و شاید بتوان گفت که تمام صرافی‌های رمز ارز از آن پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، زمانی که شما قصد خرید یک رمز ارز را در یک صرافی خارجی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی و با خرید رمز ارز تتر در صرافی ایرانی و سپس انتقال آن به صرافی خارجی، رمز ارز موردنظر خود را خریداری کنید. این موضوع بخصوص برای خرید ارزهای دیجیتال کم‌تر شناخته‌شده کاربرد دارد.
در مواقعی که بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت نابسامانی قرار می‌گیرد، بسیاری از فعالان تصمیم می‌گیرند تا ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل کنند؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، تتر یک استیبل کوین است که ارزش تقریباً ثابتی دارد و به این ترتیب فعالان بازار از افت ارزش سرمایۀ خود در امان خواهند ماند.
برخی از تجار و افرادی که نیاز به انتقال پول به کشورهای دیگر دارند، می‌توانند با انتقال دارایی به‌صورت تتر، خود را از پرداخت کارمزد انتقال فوق‌العاده بالای ارسال‌های بانکی بین‌المللی که علاوه بر گران‌بودن در مدت‌زمان طولانی‌تری انجام می‌شوند، معاف کنند.
امکان استیک‌کردن تتر در برخی از پلتفرم‌ها وجود دارد؛ بنابراین، برخی از افراد با خرید و استیک‌کردن تتر به سود خواهند رسید.

لیست کیف پول های رمز ارز که از تتر پشتیبانی میکنند
معمولاً افرادی که اقدام به خرید رمز ارزی در بازار نقدی (Spot) می‌کنند، قصد دارند آن را به کیف‌پول خود انتقال دهند. خوشبختانه تعداد زیادی از کیف‌پول‌های شناخته‌شده از این توکن پشتیبانی می‌کنند که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم.

خرید تتر از صرافی ایرانی
اگر قصد انجام معامله در صرافی‌های خارجی را داشته باشید، به سرمایۀ اولیه‌ای در یکی از صرافی‌های خارجی نیاز خواهید داشت. از آنجایی که امکان انجام معامله در صرافی خارجی با استفاده از ریال فراهم نشده است، کاربران ایرانی مجبور هستند که ابتدا رمز ارزی را در صرافی ایرانی خریداری کرده و سپس آن را به صرافی خارجی انتقال دهند. این رمز ارز معمولاً تتر انتخاب می‌شود؛زیرا روی بسیاری از شبکه‌های بلاک‌چین پیاده‌سازی شده است و همچنین یک استیبل کوین است که معامله‌گران از بابت نوسانات نگرانی نخواهند داشت.

خرید تتر از کدام یک از صرافی های ایرانی ممکن است؟

مراحل خرید تتر از صرافی ایرانی

کیف‌پول مناسب را نصب کنید؛
صرافی معتبر ایرانی را پیدا کنید؛
مراحل ثبت‌نام و احراز هویت خود را در صرافی تکمیل کنید؛
حساب معاملاتی خود را به کمک کارت بانکی و یا انتقال رمزارز از کیف‌پول شارژ کنید؛
رمز ارز تتر را از میان لیست ارزهای دیجیتال پیدا کرده و سفارش خود را بر حسب ریال و یا دیگر ارزهای دیجیتال ثبت کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که قصد خرید رمز ارز تتر را با استفاده از رمز ارز داشته باشید، باید ابتدا رمز ارز موردنظر خود را از کیف‌پول به صرافی انتقال دهید و سپس اقدام به خرید تتر کنید. البته، در برخی از صرافی‌های ایرانی همچون آبان‌تتر و بیت‌پین، امکان خرید تتر تنها بر حسب تومان فراهم شده است و کاربران برای خرید تتر در برخی از صرافی‌های ایرانی نمی‌توانند از روش خرید به کمک رمز ارز استفاده کنند. در چنین شرایطی، شما می‌توانید با استفاده از بخش فروش رمز ارزی‌ای که به صرافی انتقال داده‌اید، رمزارز دریافتی را به‌عنوان تتر انتخاب کنید.
خرید دیگر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های نام‌برده‌شده (آبان‌تتر و بیت‌پین) با کمک رمز ارز تتر ممکن است؛ به عبارت دیگر، شما می‌توانید در صورت داشتن رمز ارز تتر (USDT) در کیف‌پول خود آن را به صرافی انتقال داده و سپس اقدام به خرید رمز ارز موردنظر خود کنید. در ادامه، برخی از صرافی‌های ایرانی که از رمز ارز تتر پشتیبانی می‌کنند، ذکر خواهد شد. البته، همان‌طور که گفته شد، تتر یک استیبل کوین محبوب روی بسیاری از شبکه‌های بلاک‌چین است و احتمالاً شما در پیداکردن یک صرافی و یا کیف‌پول مناسب برای نگهداری از این توکن با مشکل مواجه نخواهید شد.
ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ایرانی
برای خرید تتر از یک صرافی ایرانی باید پس از ساخت کیف‌پول، ابتدا یک صرافی معتبر را پیدا کنید. برای آنکه یک صرافی معتبر را شناسایی کنید، می‌توانید نظر کاربران آن صرافی، سابقه و قدمت صرافی، حجم معاملات، میزان کارمزد و… را بررسی کنید. با پیداکردن صرافی موردنظر، حالا باید ثبت‌نام کرده و احراز هویت شوید. معمولاً این مراحل در اکثر صرافی‌های ایرانی مشابه است و مدارک موردنیاز برای انجام این مراحل نیز تقریباً یکسان هستند. صرافی‌های آبان‌تتر (Aban Tether) و بیت‌پین (Bitpin) از بهترین صرافی‌های ایرانی‌ای هستند که امکان خرید رمز ارز تتر در آن‌ها فراهم شده است. شما می‌توانید با استفاده از کد ریفرال خانۀ سرمایه در این صرافی‌ها ثبت‌نام کنید تا ضمن فعالیت در یک صرافی خوب، بتوانید کارمزد معاملات خود را با تخفیف پرداخت کنید.
شارژ حساب معاملاتی
پس از ثبت‌نام و احراز هویت، نوبت به شارژ حساب معاملاتی می‌رسد. این کار به دو روش قابل انجام است که در این بخش هر دو را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که شما قصد خرید رمزارز تتر را از صرافی ایرانی داشته باشید، باید حساب معاملاتی خود را با استفاده از کارت بانکی خود و برحسب ریال شارژ کنید. این کار بسیار ساده و همچون انجام یک پرداخت اینترنتی در فروشگاه‌های آنلاین است.
برای این کار، ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی ایرانی مثل آبان‌تتر شوید و از بخش مربوط به عملیات مالی (در برخی از صرافی‌ها کیف‌پول)، به بخش واریز دسترسی داشته باشید. همانند تصویر، در صرافی آبان‌تتر از بخش منو گزینۀ «عملیات مالی» و سپس «واریز» را انتخاب کنید.

از آنجایی که شما قصد دارید واریز را بر مبنای تومان و با کمک کارت بانکی انجام دهید، باید ابتدا از بخش واریز، تب «واریز تومان» را انتخاب کنید و سپس در کادر اول که مربوط به مبلغ واریزی است، مبلغ موردنظر خود را وارد کنید. فراموش نکنید که برای واریز تومان به حساب کاربری خود، کارت بانکی شما باید حتما از سوی صرافی تأیید شده باشد. درنهایت نیز باید روی گزینۀ «تأیید و واریز» کلیک کنید.

پس از کلیک روی گزینۀ «تأیید و واریز» در مرحلۀ پیش، ابتدا پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که مبلغ واریزی به‌علاوۀ کارمزد درگاه را بار دیگر نمایش می‌دهد که باز هم با کلیک روی گزینۀ «تأیید و واریز» به درگاه پرداخت اینترنتی منتقل خواهید شد. در این مرحله، کافی است که اطلاعات کارت بانکی خود را به‌درستی و در کادرهای موجود قرار دهید و درنهایت، روی گزینۀ «پرداخت» کلیک کنید.

البته واریز پول (تومان) به حساب کاربری در صرافی آبان‌تتر به چند روش ممکن است که همۀ این روش‌ها ساده هستند؛ به‌عنوان مثال، شما می‌توانید علاوه بر مسیری که پیش از این توضیح دادیم، در لیست ارزها، «تومان» را پیدا کرده و سپس روی گزینۀ «واریز» مربوط به تومان کلیک کنید و باقی مراحل را به همان ترتیبی که پیش از این گفتیم پیش بگیرید.

روش دیگر شارژکردن حساب معاملاتی در صرافی، واریزکردن رمز ارز دیگر (غیر از تتر)، از کیف‌پول به صرافی است. نکته‌ای که در زمان انتقال رمز ارز باید به آن توجه کنید، شبکۀ انتقال است که باید حتماً توسط صرافی ساپورت شود. به زبان ساده، اگر قصد دارید رمز ارزی‌ای مثل اتریوم را از کیف‌پول خود به صرافی انتقال دهید، باید از پشتیبانی صرافی شبکه‌ای که اتریوم خود را بر مبنای آن در کیف‌پول نگهداری می‌کنید، مطمئن شوید. به‌عنوان مثال، اگر اتریوم را بر مبنای استاندارد BEP20 نگهداری می‌کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که صرافی اتریوم بر مبنای BEP20 را نیز ساپورت می‌کند.
برای انتقال رمز ارز به صرافی آبان‌تتر پس از ورود به حساب کاربری خود، به بخش واریز که پیش از این اشاره کردیم (ابتدا گزینۀ منو، عملیات مالی و سپس واریز) رفته و این بار تب «واریز رمزارز» را انتخاب کنید. در دو کادر بعد ابتدا رمز ارزی‌ای که قرار است از کیف‌پول به صرافی انتقال دهید، انتخاب کرده و سپس شبکۀ انتقال آن را مشخص کنید. با این کار، آدرس کیف‌پول ساخته‌شده و به نمایش در می‌آید که باید آن را کپی کنید. درنهایت، باید روی گزینۀ ثبت واریز کلیک کنید. کار شما اینجا به پایان نخواهد رسید. در ادامه، باید به کیف‌پول خود مراجعه کنید و رمز ارزی‌ای که در این بخش انتخاب کردید، بر بستر همان شبکه‌ای که انتخاب کردید پیدا کرده و از آنجا واریز را انجام دهید.

ابتدا رمز ارز موردنظر خود را در کیف‌پول خود (ما در این مثال از کیف‌پول تراست ولت که بسیار پرطرفدار است استفاده می‌کنیم) پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. همچنین، می‌توانید روی گزینۀ Send که در تصویر هم مشخص شده است، کلیک کنید و سپس از لیست موجود، رمز ارز موردنظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورتی که رمز ارز روی چند شبکه پیاده‌سازی شده باشد، رمزارزی را انتخاب کنید که بر بستر شبکۀ انتقال انتخاب شده در صرافی باشد.
با رفتن به صفحۀ رمز ارز موردنظر حالا باید روی گزینۀ Send کلیک کنید؛ زیرا قرار است رمز ارز را از کیف‌پول به صرافی ارسال کنید. در مرحلۀ بعد، آدرس کیف‌پولی که قرار است رمز ارز را دریافت کند (آدرسی که از صرافی کپی کردید)، در کادر اول و مقدار رمز ارزی که قرار است ارسال شود، در کادر دوم قرار داده و درنهایت روی گزینۀ CONTINUE در نوار بالای صفحه کلیک کنید. به این ترتیب، در صورتی که مراحل را به درستی انجام داده باشید، رمز ارز از کیف‌پول شما به صرافی انتقال داده می‌شود.

البته، به این نکته توجه داشته باشید که امکان خرید تتر در صرافی آبان‌تتر تنها با تومان ممکن است؛ بنابراین، در صورتی که در حساب خود رمز ارز دیگری داشته باشید و بخواهید با کمک آن تتر تهیه کنید، باید رمزارز خود را براساس رمز ارز تتر به فروش برسانید. برای این کار، در صفحۀ اصلی سایت و از لیست ارزها، رمزارز موردنظر خود مثلاً اتریوم را پیداکرده و این بار گزینۀ فروش مربوط به آن را انتخاب کنید.

در این مرحله، ابتدا تب فروش و سپس گزینۀ «تبدیل به تتر» را انتخاب کنید. در صورتی که گزینۀ «قیمت بازار» را فعال کنید، سفارش شما با اولین قیمت مناسب در زمان ثبت سفارش انجام خواهد شد و اما در صورتی که «قیمت مشخص: را انتخاب کنید، می‌توانید به صرافی فرمان دهید تا اتریوم‌های شما را در چه قیمتی به فروش برساند.
در کادر «مقدار فروش» نیز باید حجم معامله را تعیین کنید و به صرافی بگویید چه میزان از اتریوم‌های شما را به فروش برساند. درنهایت، با کلیک روی گزینۀ «ثبت سفارش»، سفارش شما ثبت و معامله در زمان مناسب (با توجه به روش ثبت سفارش) انجام خواهد شد.

پس از شارژ حساب معاملاتی، به آخرین مرحلۀ خرید تتر از صرافی ایرانی می‌رسید. در این مرحله، وارد صفحۀ معاملاتی تتر شده و سپس سفارش خود را (بر حسب ریال و یا کریپتو) ثبت ‌کنید. با توجه به سرمایۀ شما در صرافی، ممکن است انتخاب متفاوتی داشته باشید. در ادامه، مراحل لازم برای خرید تتر در صرافی ایرانی آبان‌تتر را شرح خواهیم داد.
در صفحۀ اصلی صرافی و از لیست ارزهای دیجیتال، رمزارز تتر را پیدا کرده و از گزینه‌های مقابل این رمزارز، «خرید» را انتخاب می‌کنیم.
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، خرید تتر در صرافی آبان‌تتر تنها با تومان امکان‌پذیر است. همچنین، امکان ثبت سفارش با قیمت مشخص برای خرید تتر وجود ندارد؛ بنابراین، برای خرید تتر، حتماً باید در حساب کاربری خود تومان داشته باشید و سفارش خود را با قیمت بازار ثبت کنید.
در کادر مقدار خرید باید تعیین کنید که قصد خرید چند واحد تتر را دارید. با این کار، صرافی معادل تومان معاملۀ خرید شما را محاسبه و در کادر پایین‌تر نشان خواهد داد. با مشاهدۀ اعداد و ارقام مربوط به مبلغ معامله، کارمزد و… موافقت با آن‌ها باید روی گزینۀ «ثبت سفارش» کلیک کنید تا خرید شما با قیمت لحظه‌ای بازار انجام شود و تترهای خریداری شده به حساب شما در صرافی بنشینند.

خرید تتر از صرافی خارجی
خرید تتر در صرافی ایرانی و خارجی تفاوت زیادی با هم ندارند. با این حال، به‌دلیل نقل‌وانتقالات بیش‌تر، لازم است که برای خرید تتر از یک صرافی خارجی، مراحل بیش‌تری را طی کنید. با فرض اینکه شما در یک حساب ایرانی حساب معاملاتی دارید، مراحل خرید تتر از صرافی خارجی را پیش خواهیم برد.
برای آنکه لیست صرافی‌های خارجی پشتیبانی‌کننده از هر رمز ارز را پیدا کنید، می‌توانید به وب‌سایت مرجع کوین مارکت‌کپ (CoinMarketCap) مراجعه کنید و با جست‌وجوی رمز ارز مربوطه و سپس مطالعۀ بخش Market مربوط به همان رمزارز، به لیست صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از آن رمز ارز دسترسی داشته باشید. ما در ادامه برخی از این صرافی‌ها را لیست خواهیم کرد.

صرافی کوکوین (Kucoin)؛
صرافی کوینکس (CoinEx)؛
صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)؛
صرافی گیت (io)؛
صرافی بایننس (Binance)؛
صرافی FTX؛
صرافی کوین‌بیس (Coinbase Exchange)؛
صرافی کراکن (Kraken)

ثبت‌نام در صرافی خارجی
در مرحلۀ اول باید دنبال یک صرافی خارجی معتبر باشید. برای اطمینان از مناسب‌بودن یک صرافی خارجی به حجم معاملات، نظر کاربران، میزان کارمزد و دیگر اطلاعات آن توجه کنید. پس از پیداکردن صرافی خارجی، حالا باید یک حساب معاملاتی برای خود ایجاد کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب صرافی‌هایی است که اجازۀ فعالیت بدون نیاز به احراز هویت را به شما بدهند؛ زیرا به‌دلیل تحریم‌بودن کشور حتی اگر در زمان ایجاد حساب در صرافی خارجی و احراز هویت با مشکل مواجه نشوید، ممکن است در آینده با مشکل برخورد کرده و سرمایۀ خود را از دست بدهید. صرافی‌های کوکوین (Kucoin) و کوینکس (CoinEx) از بهترین صرافی‌های بین‌المللی هستند که ایرانیان می‌توانند به‌راحتی در آن‌ها فعالیت کنند. همچنین، شما می‌توانید از کد ریفرال خانۀ سرمایه در زمان ثبت‌نام خود در این صرافی‌ها استفاده کنید؛ زیرا با این کار کارمزد معاملات شما با تخفیف محاسبه می‌شود.
شارژ حساب معاملاتی
پس از انتخاب صرافی‌ای که به شما اجازه دهد بدون احراز هویت معاملات خود را انجام دهید، باید حساب معاملاتی خود را شارژ کنید. برای شارژ حساب معاملاتی خود می‌توانید رمز ارزی‌ای که در کیف‌پول خود دارید به حساب خود در صرافی خارجی منتقل کنید. هنگام انتقال رمز ارز به صرافی، از شبکۀ رمز ارز خود و پشتیبانی صرافی از آن مطمئن شوید.
خرید رمز ارز تتر
حالا که حساب معاملاتی شما شارژ شده است، وقت آن رسیده تا با استفاده از رمز ارزی‌ای که دارید، اقدام به خرید تتر کنید. برای این کار رمز ارز تتر را از میان ارزهای دیجیتال لیست‌شده در صرافی خارجی پیدا کرده و وارد صفحۀ معاملاتی آن شوید. حالا کافی است که سفارش خود را با مقادیر موردنظرتان پر کرده و خرید خود را تکمیل کنید. موضوع دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، روش ثبت سفارش برای خرید رمز ارز Usdt است. روش‌های موجود معمولاً شامل روش Limit، Stop Limit، Market و Stop Market هستند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

در این روش باید قیمتی که قصد دارید خرید رمز ارز در آن انجام شود را برای صرافی مشخص کنید.

در روش Stop Limit یک قیمت را به‌عنوان شرط وارد می‌کنید و به صرافی فرمان می‌دهید تا در صورت رسیدن قیمت رمز ارز به قیمت تعیین‌شده، رمز ارز را برای شما خریداری کند. توجه داشته باشید در این نوع ثبت سفارش شما با دو قیمت سروکار دارید؛ ابتدا قیمت شرط که با رسیدن به آن سفارش شما فعال می‌شود و سپس قیمت خرید که با رسیدن قیمت به آن معاملۀ شما انجام می‌شود.

در این روش فقط مقدار رمز ارز یعنی حجم معاملۀ خود را وارد می‌کنید و صرافی در بهترین قیمت موجود رمز ارز را برای شما خریداری می‌کند.

در روش Stop Market ابتدا شرطی را برای صرافی مشخص می‌کنید تا با رسیدن قیمت به مبلغ مشخص‌شده، سفارش شما فعال شود اما پس از فعال‌شدن سفارش، صرافی با بهترین قیمت رمز ارز را برای شما خریداری می‌کند و درواقع شما قیمت خرید رمز ارز را تعیین نخواهید کرد.
توجه داشته باشید که خرید و تملک رمز ارز تتر تنها در روش خرید نقدی (Spot) که توضیح دادیم ممکن است و در صورتی که شما معاملاتی از نوع فیوچرز و یا مارجین را ثبت کنید، حتی با وجود گزینه‌های Buy/Long درواقع شما هیچ رمز ارز خریداری نکرده‌اید و تنها روی بالا و یا پایین‌رفتن قیمت آن شرط بسته‌اید؛ بنابراین، زمانی که بحث خرید رمز ارز و تصاحب آن به میان آید، منظور خرید به روش اسپات است.
خرید رمز ارز تتر از صرافی‌های غیرمتمرکز
در صورتی که بخواهید به دلایل مختلفی ازجمله نداشتن امکان فعالیت در صرافی خارجی، ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل کنید، به‌سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید. صرافی‌های مختلف ازجمله یونی سواپ و پنکیک سواپ در دستۀ صرافی‌های غیرمتمرکز قرار می‌گیرند. خوشبختانه برای فعالیت در این صرافی‌ها مشکل احراز هویت نخواهید داشت؛ زیرا برای فعالیت در این صرافی‌ها لازم نیست احراز هویت شوید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، اتصال یک کیف‌پول از نوع وب3 به این صرافی‌ها است و حالا به‌راحتی ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که با توجه به شبکۀ رمزارز تتر شما (در مطالب پیش به این نکته اشاره کردیم که رمزارز تتر روی شبکه‌های زیادی پیاده‌سازی شده است)، باید مقداری از ارز بومی آن شبکه را برای پرداخت کارمزد تبادل (Swap) در کیف‌پول خود داشته باشید.
کیف‌پول‌های وب3

کیف‌پول متامسک (Metamask)؛
کیف‌پول تراست ولت (Trust Wallet)؛
کیف‌پول کوینومی (Coinomi)؛
کیف‌پول ترزور (Trezor)؛
کیف‌پول لجر (Ledger).

با توجه به اینکه رمزارز تتر شما روی کدام شبکه پیاده‌سازی شده است، باید از صرافی غیرمتمرکز پشتیبانی‌کننده از آن شبکه برای سواپ‌کردن استفاده کنید. در ادامه، برخی از شبکه‌ها و صرافی‌های مناسب برای سواپ‌کردن تتر را خواهیم آورد.

ارزهای دیجیتال پیاده‌سازی‌شده در شبکۀ اتریوم را در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، سواپ کنید.
رمزارزهای پیاده‌سازی‌شده در شبکۀ هارمونی را در صرافی غیرمتمرکز وایپرسواپ، سواپ کنید.
توکن‌های پیاده‌سازی‌شده در شبکۀ بایننس اسمارت چین را در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، سواپ کنید.
ارزهای دیجیتال پیاده‌سازی‌شده در شبکۀ فانتوم را در صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ، سواپ کنید.
رمزارزهای پیاده‌سازی‌شده در شبکۀ پالیگان را در صرافی غیرمتمرکز  کوئیک سواپ، سواپ کنید.

کلام آخر
رمز ارز تتر یک استیبل کوین با پشتوانۀ دلار آمریکا است که روی تعداد زیادی از شبکه‌های بلاک‌چین پیاده‌سازی شده است. به‌دلیل پشتیبانی اکثر صرافی‌ها و کیف‌پول‌‌ها از این رمز ارز، استفاده از آن بسیار رایج است و افراد در کاربردهای مختلف از این رمزارز استفاده می‌کنند. دانستن چگونگی خرید تتر در صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی یکی از مهارت‌هایی است که هر فعال بازار رمزارز باید با آن آشنا باشد؛ زیرا احتمالاً دیر یا زود به آن نیاز پیدا می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم خرید تتر را به‌طور کامل از صرافی‌های ایرانی و خارجی شرح دهیم. در صورتی که شبکۀ انتقال، واریز و برداشت و یا هر کاری در بازار مالی رمزارزها برای شما مبهم است، کافی است که در یک دوره آموزش رمز ارز شرکت کنید تا بتوانید به‌درستی همۀ مراحل را انجام دهید؛ زیرا با انتخاب گزینه‌های اشتباه و یا انتخاب نامناسب زمان ورود به یک معامله، شما سرمایۀ خود را از دست خواهید داد.
سؤالات متداول

مراحل خرید رمز ارز تتر از صرافی‌های ایرانی کدام‌ها هستند؟

صرافی معتبر ایرانی را پیدا کنید؛
مراحل ثبت‌نام و احراز هویت خود را در صرافی تکمیل کنید؛
حساب معاملاتی خود را به کمک کارت بانکی یا رمز ارز دیگر شارژ کنید؛
رمز ارز تتر را از میان لیست ارزهای دیجیتال پیدا کرده و سفارش خود را برحسب ریال و یا دیگر ارزهای دیجیتال ثبت کنید.

رمز ارز تتر روی کدام شبکه‌های بلاک‌چین پیاده‌سازی شده است؟

اتریوم، ترون، سولانا، اولانچ، بایننس اسمارت چین، فانتوم، بیت کوین کش، زیلیکا، هارمونی، تراکلاسیک، سکرت، بوبا، مون بیم، اوسیس، الگوراند، هکوچین، XDAI، توموچین، فانتوم، KCC، OKEX، آربیتروم، RSK RBTC، ولاس، کرونوس، اورورا، تلوس، مون ریور، آیوتکس، میلکومدا، متر، Near، اوراسکیل، Klaytn، متیس، Hoo Smart Chain، کاردیاچین و کانفلاکس.

کدام صرافی‌ها از رمز ارز تتر پشتیبانی می‌کنند؟

صرافی آبان‌تتر (Abantether)، صرافی بیت‌پین (Bitpin)، صرافی نوبیتکس (Nobitex)، صرافی تبدیل (Tabdeal)، صرافی ارزاکس (Arzex)، صرافی تترایران (Tetheriran)، صرافی اینانس (ibns)، صرافی بیت 24 (Bit 24)، صرافی کوکوین (Kucoin)، صرافی کوینکس (CoinEx)، صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)، صرافی گیت (Gate.io)، صرافی بایننس (Binance)، صرافی FTX، صرافی کوین‌بیس (Coinbase Exchange) و صرافی کراکن (Kraken).

کدام کیف‌پول‌ها از رمز ارز تتر پشتیبانی می‌کنند؟

کیف‌پول سخت افزاری لجر (Ledger)، کیف‌پول سخت افزاری ترزور (Trezor)، کیف‌پول مث‌ولت (Math Wallet)، کیف‌پول تراست ولت، کیف‌پول متامسک، کیف‌پول کوین‌بیس، کیف‌پول کوبو (Cobo)، کیف‌پول هایپرپی (HyperPay)، کیف‌پول سیف‌پل (SafePal)، کیف‌پول ترون‌لینک (TronLink)، کیف‌پول بایننس چین (Binance Chain Wallet) و کیف‌پول اتمیک (Atomic).

خرید تتر از صرافی ایرانی به چند روش انجام می‌شود؟

با کمک تومان (واریز پول به حساب معاملاتی در صرافی) و رمز ارز (انتقال رمز ارز از کیف‌پول به صرافی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *